Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 16 december 2021, 14:00 uur
Outlaw104 schreef:
(quote)
Kunnen ze die ook wel skippen tijdens de top2000. Meer tijd voor bijvoorbeeld de albumversie van In-A-Gadda-Da-Vida. En die gaat gedraaid worden! In het betreffende uur slechts 9 nummers. De overige 8 zijn nummers van normale lengte.
0
geplaatst: 16 december 2021, 14:25 uur
Die staatieindetop2000 tool heeft duidelijk nog gebreken. Dua Lipa - Break My Heart blijkt uiteindelijk toch niet in de lijst te staan.
2
Onweerwolf
geplaatst: 16 december 2021, 15:04 uur
Onweerwolf schreef:
Mijn lijstje dit jaar
ABBA - Chiquitita (1979)
ABBA - Dancing Queen (1976)
ABBA - Does Your Mother Know (1979)
ABBA - Don't Shut Me Down
ABBA - Eagle (1978)
ABBA - Fernando (1975)
ABBA - Gimme Gimme Gimme (1979)
ABBA - Happy New Year (1980)
ABBA - Hasta Mañana
ABBA - Head Over Heels (1981)
ABBA - I Have A Dream (1979)
ABBA - I've Been Waiting For You
ABBA - Knowing Me, Knowing You (1977)
ABBA - Lay All Your Love On Me (1980)
ABBA - Mamma Mia (1975)
ABBA - Me And I
ABBA - Money Money Money (1976)
ABBA - One Man, One Woman
ABBA - One Of Us (1981)
ABBA - Our Last Summer
ABBA - Put On Your White Sombrero
ABBA - Ring, Ring (1973)
ABBA - Rock Me
ABBA - S.O.S. (1975)
ABBA - Soldiers
ABBA - Summer Night City (1978)
ABBA - Super Trouper (1980)
ABBA - Take A Chance On Me (1977)
ABBA - Thank You For The Music (1978)
ABBA - The Day Before You Came (1982)
ABBA - The Name Of The Game (1977)
ABBA - The Piper
ABBA - The Winner Takes It All (1980)
ABBA - Voulez-Vous (1979)
ABBA - Waterloo (1974)
Mijn lijstje dit jaar
ABBA - Chiquitita (1979)
ABBA - Dancing Queen (1976)
ABBA - Does Your Mother Know (1979)
ABBA - Don't Shut Me Down
ABBA - Eagle (1978)
ABBA - Fernando (1975)
ABBA - Gimme Gimme Gimme (1979)
ABBA - Happy New Year (1980)
ABBA - Hasta Mañana
ABBA - Head Over Heels (1981)
ABBA - I Have A Dream (1979)
ABBA - I've Been Waiting For You
ABBA - Knowing Me, Knowing You (1977)
ABBA - Lay All Your Love On Me (1980)
ABBA - Mamma Mia (1975)
ABBA - Me And I
ABBA - Money Money Money (1976)
ABBA - One Man, One Woman
ABBA - One Of Us (1981)
ABBA - Our Last Summer
ABBA - Put On Your White Sombrero
ABBA - Ring, Ring (1973)
ABBA - Rock Me
ABBA - S.O.S. (1975)
ABBA - Soldiers
ABBA - Summer Night City (1978)
ABBA - Super Trouper (1980)
ABBA - Take A Chance On Me (1977)
ABBA - Thank You For The Music (1978)
ABBA - The Day Before You Came (1982)
ABBA - The Name Of The Game (1977)
ABBA - The Piper
ABBA - The Winner Takes It All (1980)
ABBA - Voulez-Vous (1979)
ABBA - Waterloo (1974)
Radio 2:
Verder stijgen álle noteringen van ABBA
NPO Radio 2 Top 2000 Award voor Golden Earring - nporadio2.nl
https://i.vgy.me/xGpaIz.png

0
geplaatst: 16 december 2021, 15:50 uur
Enigszins willekeurig 
1 plek winst voor Jeany naar 151
8 plekken winst naar 181 voor Kayleigh
28 plekken verlies naar 488 voor Maid of Orleans
76 plekken winst naar 545 voor Alles Geprobeerd
80 plekken winst naar 771 voor a Gentleman's van Fish
11 plekken verlies naar 834 voor Lavender
650 plekken (!) Plekken winst naar 945 voor Strange Machines
20 plekken winst naar 1155 voor Message to my Girl
189 plekken winst naar.1232 voor Sowing the Seeds of Love
30 plekken winst naar 1372 voor Find the River
414 plekken winst naar 1435 voor It's a Sin
59 plekken winst naar 1640 voor Wonderful Life (Black)
81 plekken winst naar 1673 voor Hide in Your Shell
61 plekken winst naar 1719 voor Enola Gay
304 plekken verlies naar 1735 voor Common People
135 plekken winst naar 1758 voor West End Girls

1 plek winst voor Jeany naar 151
8 plekken winst naar 181 voor Kayleigh
28 plekken verlies naar 488 voor Maid of Orleans
76 plekken winst naar 545 voor Alles Geprobeerd
80 plekken winst naar 771 voor a Gentleman's van Fish
11 plekken verlies naar 834 voor Lavender
650 plekken (!) Plekken winst naar 945 voor Strange Machines
20 plekken winst naar 1155 voor Message to my Girl
189 plekken winst naar.1232 voor Sowing the Seeds of Love
30 plekken winst naar 1372 voor Find the River
414 plekken winst naar 1435 voor It's a Sin
59 plekken winst naar 1640 voor Wonderful Life (Black)
81 plekken winst naar 1673 voor Hide in Your Shell
61 plekken winst naar 1719 voor Enola Gay
304 plekken verlies naar 1735 voor Common People

135 plekken winst naar 1758 voor West End Girls
1
geplaatst: 16 december 2021, 15:53 uur
ABBA zit al jaren in de lift! 
Ook leuk: Born Slippy stijgt 97 plekken naar #318 en I Feel Love van Donna Summer scoort haar beste notering ooit #554, ruim 100 plekken winst.

Ook leuk: Born Slippy stijgt 97 plekken naar #318 en I Feel Love van Donna Summer scoort haar beste notering ooit #554, ruim 100 plekken winst.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 december 2021, 16:00 uur
Als je meisjes betast wordt je muziek overigens automatisch slechter zo blijkt..
https://i.vgy.me/FHZYqw.png
https://i.vgy.me/FHZYqw.png
9
geplaatst: 16 december 2021, 16:01 uur
Ik denk dat de slachtoffers niet meer op hem gestemd hebben, dan gaat t blijkbaar hard.
0
geplaatst: 16 december 2021, 16:04 uur
Onweerwolf schreef:
Als je meisjes betast wordt je muziek overigens automatisch slechter zo blijkt..
(afbeelding)
Ik vind het überhaupt wonderlijk dat die draak van 'Hoe het Danst' überhaupt voet aan de grond heeft gekregen.Als je meisjes betast wordt je muziek overigens automatisch slechter zo blijkt..
(afbeelding)
Heel eerlijk, ik vind in principe dat kunst en het doen en laten van een artiest los van elkaar gezien moet worden*, maar ik snap dat dit niet goed is voor de carrière van Borsato, aangezien een deel van zijn aantrekkingskracht gebaseerd is/was op dat hij zo herkenbaar lijkt.
*Behalve Dotan. Weg met Dotan.
1
Onweerwolf
geplaatst: 16 december 2021, 16:05 uur
Ik heb liever het trollenleger van Dotan op mijn social media dan de klamme handen van Marco op mijn billen.
0
geplaatst: 16 december 2021, 16:08 uur
...Heb je ook wel weer een punt.
Beste zangeres volgens de top 2000 stemmers is overigens net als jaar Miss Montreal, die stijgt naar no. 20 met Door de Wind. Was zelf het nummer alweer vergeten, maar Nederland blijkbaar niet. Ik had zelf verwacht dat Adele de hoogste binnenkomer zou zijn, maar Easy on Me komt 'maar' op 457 binnen. Is er toch enige Adelemoeheid? Heb het nummer zelf nog niet gehoord, maar uit de reacties begrijp ik dat het weer meer van hetzelfde is.
Beste zangeres volgens de top 2000 stemmers is overigens net als jaar Miss Montreal, die stijgt naar no. 20 met Door de Wind. Was zelf het nummer alweer vergeten, maar Nederland blijkbaar niet. Ik had zelf verwacht dat Adele de hoogste binnenkomer zou zijn, maar Easy on Me komt 'maar' op 457 binnen. Is er toch enige Adelemoeheid? Heb het nummer zelf nog niet gehoord, maar uit de reacties begrijp ik dat het weer meer van hetzelfde is.
0
geplaatst: 16 december 2021, 16:09 uur
Joren999 schreef:
Heel eerlijk, ik vind in principe dat kunst en het doen en laten van een artiest los van elkaar gezien moet worden*, maar ik snap dat dit niet goed is voor de carrière van Borsato, aangezien een deel van zijn aantrekkingskracht gebaseerd is/was op dat hij zo herkenbaar lijkt.
(quote)
Toen de stembussen gesloten werden was het echte gedoe rond Borsato nog niet eens begonnen dus dat zit niet in deze uitslagen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 december 2021, 16:10 uur
Ik ben wel benieuwd welke DJ straks "De Waarheid" mag draaien en wat hij of zij daar precies mee gaat doen.
0
geplaatst: 16 december 2021, 16:13 uur
Ik verwacht dat er zo weinig mogelijk over gesproken gaat worden, voordat Radio 2/de DJ's ook verwikkeld raken in de rechtszaak.
0
geplaatst: 16 december 2021, 16:30 uur
Inmiddels staan er van Bat Out of Hell van Meat Loaf zes van de zeven nummers in de lijst. Best bizar wel.
1
geplaatst: 16 december 2021, 16:40 uur
Dit jaar stonden er opeens veel nummers in de keuzelijst met de toevoeging ''albumversie'' Als ik naar de Top2000 kijk lijkt het erop alsof deze ook daadwerkelijk gedraaid gaan worden. Er staan namelijk in sommige uren dermate weinig nummers ingepland dat dit best wel eens mogelijk kan zijn, voorbeelden zijn:
- In-A-Gadda-Da-Vida
- Light My Fire (die overigens vorig jaar ook voorbij kwam)
- Close To The Edge (geen Radio 2 edit dit jaar?)
- Tubular Bells (Part 1)
- Musica E
- In-A-Gadda-Da-Vida
- Tubular Bells (Part 1)
- Musica E
0
geplaatst: 16 december 2021, 17:13 uur
Arrie schreef:
Inmiddels staan er van Bat Out of Hell van Meat Loaf zes van de zeven nummers in de lijst. Best bizar wel.
Overgewaardeerde artiest in mijn optiek. Al kan hij wel zingen als de beste.
0
geplaatst: 16 december 2021, 17:27 uur
Joren999 schreef:
Beste zangeres volgens de top 2000 stemmers is overigens net als jaar Miss Montreal, die stijgt naar no. 20 met Door de Wind.
Beste zangeres volgens de top 2000 stemmers is overigens net als jaar Miss Montreal, die stijgt naar no. 20 met Door de Wind.
Vrij treurig wel, maar alles beter dan:
https://www.chorusonline.nl/images/content/cms_producten/1073/foto_100-mag-ik-dan-bij-jou--claudia-de-breij_detail.jpg
1
geplaatst: 16 december 2021, 17:45 uur
Vinniee schreef:
Dit jaar stonden er opeens veel nummers in de keuzelijst met de toevoeging ''albumversie'' Als ik naar de Top2000 kijk lijkt het erop alsof deze ook daadwerkelijk gedraaid gaan worden. Er staan namelijk in sommige uren dermate weinig nummers ingepland dat dit best wel eens mogelijk kan zijn, voorbeelden zijn:
- In-A-Gadda-Da-Vida
- Tubular Bells (Part 1)
- Musica E
- In-A-Gadda-Da-Vida
- Tubular Bells (Part 1)
- Musica E
Hopelijk doen ze dat ook met Fools Gold, Autobahn, Born Slippy en Let It Happen.
0
geplaatst: 16 december 2021, 17:47 uur
Let it Happen werd een aantal jaar geleden wel al volledig gedraaid. Vorig jaar echter niet geloof ik..
0
geplaatst: 16 december 2021, 17:49 uur
Vorige jaren werd How Soon Is Now? altijd vroeg weggedraaid. Hopelijk dit jaar niet.
Fools gold staat er al een paar jaar niet meer in, helaas.
0
geplaatst: 16 december 2021, 17:56 uur
mauricedegier schreef:
Vorige jaren werd How Soon Is Now? altijd vroeg weggedraaid. Hopelijk dit jaar niet.
Oh echt, dat is jammer. Ik volg de lijst verder niet echt actief, de laatste week van het jaar ben ik toch meer bezig bij te luisteren met wat er in 2021 allemaal uitkwam.
0
geplaatst: 16 december 2021, 17:58 uur
Ik stoor me altijd het meest aan die single versie van When Doves Cry. Midden in het momentum van het nummer wordt ineens een fade gestopt.
0
geplaatst: 16 december 2021, 20:11 uur
La Bohème van Aznavour de hoogste binnenkomer op #278. De invloed van Van Nieuwkerk reikt ver.
The Sound of Silence van Disturbed op #19 en Door de Wind van Miss M. op #20. Dat moet wel het slechtste koppeltje uit de hele lijst zijn.
The Sound of Silence van Disturbed op #19 en Door de Wind van Miss M. op #20. Dat moet wel het slechtste koppeltje uit de hele lijst zijn.
1
geplaatst: 16 december 2021, 20:20 uur
Edgar18 schreef:
La Bohème van Aznavour de hoogste binnenkomer op #278. De invloed van Van Nieuwkerk reikt ver.
Lijkt me toch vooral het werk van Snollebollekes. Van Nieuwkerk promoot tenslotte al jaren Aznavour op tv, Rob Kemps pas sinds dit jaar.
0
geplaatst: 16 december 2021, 20:22 uur
Zonder Van Nieuwkerk was het hele programma Chansons er nooit geweest, daar ben ik redelijk van overtuigd
. Daar komt bij dat Van Nieuwkerk de Aznavour liefhebber is, Rob Kemps niet per se. Zijn favoriet is toch Brel? Die is ook dik gestegen.
. Daar komt bij dat Van Nieuwkerk de Aznavour liefhebber is, Rob Kemps niet per se. Zijn favoriet is toch Brel? Die is ook dik gestegen.
1
geplaatst: 16 december 2021, 21:04 uur
Edgar18 schreef:
Los van dat koppeltje, stoort het mij nog meer dat een soulklassieker als Marvin Gaye's Innercity Blues niet eens in de top 2000 staat. De top 2000. Dat is toch niet teveel gevraagd van het Nederlands stempubliek? Wel dus. What's Going On is natuurlijk veel bekender bij de grote massa, maar bij de bovenste 2000 had er toch best vanaf gekund?The Sound of Silence van Disturbed op #19 en Door de Wind van Miss M. op #20. Dat moet wel het slechtste koppeltje uit de hele lijst zijn.
A Change Is Gonna Come van Sam Cooke dan wel op 1199. Lijkt me dan ook weer niet super bekend bij het Top 2000 publiek.
1
geplaatst: 16 december 2021, 21:10 uur
Poeha schreef:
Maar bij de bovenste 2000 had er toch best vanaf gekund?
Dat lijkt mij wel, al is ie bij het grote publiek natuurlijk niet zo bekend. Nooit een single geweest toch? Dan nog is het mijn wereld onvoorstelbaar dat je het nummer niet kent, maar we moeten niet vergeten dat niet iedereen zo'n muziekneuroot is als wij hier. Maar bij de bovenste 2000 had er toch best vanaf gekund?
Ik vind het eigenlijk nog maffer dat What's Going On zo laag staat. Plek 467! Hoe dan? Ain't No Sunshine plek 323, Move On Up plek 1708, The Dock of the Bay plek 115, Superstition plek 636. Dat zijn toch wel een paar van de grootste soulklassiekers die er zijn. Cold Little Heart en Back to Black zijn de enige semi-soul songs in de top honderd.
2
geplaatst: 16 december 2021, 21:21 uur
Mensen komen er achter dat U2 toch niet zo heel erg goed is.
Nu MuMe nog
Nu MuMe nog

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.