Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
1
geplaatst: 22 december 2021, 09:25 uur
yeahyeahyeah schreef:
NRC over de Top 2000. Wie zouden toch die mensen zijn die op 20 nummers van ABBA stemmen?
NRC over de Top 2000. Wie zouden toch die mensen zijn die op 20 nummers van ABBA stemmen?
"Toen ‘Tubular Bells’ eens werd ingekort ontplofte Twitter en werd ik ook woedend. Dat kan dus niet. We gaan niet sjoemelen.”
De drie mannen aan tafel vergaderen uitgebreid over de versies die gedraaid moeten worden. Dat zijn de meeste pure tracks afkomstig van albums. Destillaatversies of singles waarin solo’s of coupletten zijn geëlimineerd halen de lijst niet. Van der Goes: „Bij ‘Goodbye Strangers’ van Supertramp zit het mooiste aan het einde, een gitaarsolo. Maar die knipten ze er altijd af om het op de radio te kunnen draaien.” Valt even stil. „Dat dáár geen vervolging op staat, vind ik niet te bevatten.”
Leugens zeg ik je, (selectieve) LEUGENS
1
Onweerwolf
geplaatst: 22 december 2021, 10:03 uur
yeahyeahyeah schreef:
Nou ja, wat een idioten zeg.
0
wavanbuuren
geplaatst: 24 december 2021, 12:30 uur
Alle nummers van Metallica zijn gestegen zie ik bij toeval.....
0
geplaatst: 24 december 2021, 17:09 uur
wavanbuuren schreef:
In een paar gevallen prima maar in (te)veel gevallen ook jammer en onbegrijpelijk. Vind ik.
0
geplaatst: 24 december 2021, 19:44 uur
Metallica heeft in de aandacht gestaan i.v.m. de heruitgave van self-titled/the Black Album. Dat zal het verklaren.
Morgen begint het feest weer, zal er wel geregeld wat van meepakken.
Edit: Ik zie dat ik vorig jaar zei dat ik uitkeek naar het debuut van King Kunta in het café (omdat dat vorig jaar natuurlijk in het water viel). Gaat dat dit jaar weer niet door... 2022 dan maar? Of is Kendrick dan al Radio 2-fähig?
Morgen begint het feest weer, zal er wel geregeld wat van meepakken.
Edit: Ik zie dat ik vorig jaar zei dat ik uitkeek naar het debuut van King Kunta in het café (omdat dat vorig jaar natuurlijk in het water viel). Gaat dat dit jaar weer niet door... 2022 dan maar? Of is Kendrick dan al Radio 2-fähig?
3
geplaatst: 25 december 2021, 00:22 uur
Ik zie toevallig een heel vet blokje wat al snel komt, dus ik ga voor het eerst in jaren weer eens luisteren.
1992 - Crazy In Love - Beyoncé & Jay-Z
1991 - Hey Boy Hey Girl - The Chemical Brothers
1990 - So What - Miles Davis
1992 - Crazy In Love - Beyoncé & Jay-Z
1991 - Hey Boy Hey Girl - The Chemical Brothers
1990 - So What - Miles Davis
0
geplaatst: 25 december 2021, 00:38 uur
Eerste plaat waar ik op gestemd heb die langskomt. Heerlijk nummertje van Miley.
0
geplaatst: 25 december 2021, 00:52 uur
So What
Mooi dat deze MuMeLadderKlassieker eindelijk in de lijst staat!!
Mooi dat deze MuMeLadderKlassieker eindelijk in de lijst staat!!
5
geplaatst: 25 december 2021, 01:02 uur
“Je moet wel iets tot je genomen hebben voor Miles Davis”
Ik zou er een boze opmerking over kunnen maken maar ik luister Miles meestal stoned, dus ja.
Ik zou er een boze opmerking over kunnen maken maar ik luister Miles meestal stoned, dus ja.
1
geplaatst: 25 december 2021, 01:08 uur
Met een lekker rood wijntje gaat ook best goed, moet ik zeggen!
0
geplaatst: 25 december 2021, 08:15 uur
Snoeperd schreef:
Zei de desbetreffende radio-dj dit? Echt de meest toegankelijke kwaliteitsjazz die er is, perfect ook voor op de achtergrond als je gezelschap over de vloer hebt. Voor ander werk van Miles Davis snap ik de opmerking wel.
4
geplaatst: 25 december 2021, 08:28 uur
Ik ben er echt van overtuigd dat Michael Bublé een AI is, specifiek voor Skyradio en consorten geschapen. Daarom bestaat hij alleen tijdens december.
0
geplaatst: 25 december 2021, 08:57 uur
Snoeperd schreef:
Dit is dus waarom ik een hekel heb aan DJ's.

1
geplaatst: 25 december 2021, 09:36 uur
Mausie schreef:
Zei de desbetreffende radio-dj dit? Echt de meest toegankelijke kwaliteitsjazz die er is, perfect ook voor op de achtergrond als je gezelschap over de vloer hebt. Voor ander werk van Miles Davis snap ik de opmerking wel.
(quote)
Ja, maar dat kun je wel verwachten als de dj van dienst Jeroen van Inkel heet. Ik zag hem op een gegeven moment ook nog met een of andere hoorn aan zijn mond in plaats van een trompet, dan sla je toch wel flink de plank mis. Maar goed, So What heeft zijn debuut gemaakt en dat is het belangrijkste!
1
geplaatst: 25 december 2021, 10:00 uur
Dan zit je lekker te genieten van So What (dat van mij nog wel een half uur langer had mogen duren), dan komt Van Inkel met zo'n opmerking.
Wat is dat toch met die popiejopie Nederlandse radio-dj's voor wie de muziek vooral in dienst staat van hun eigen egotrip? Ik geloof het eigenlijk wel weer met de top 2000 (al zal ik er niet aan ontkomen nog stukken te horen en zijn er ook nog fatsoenlijke dj's - waarschijnlijk, ik ken ze niet allemaal). Doe mij maar weer Radio Nova, StuBru of 6music.
Wat is dat toch met die popiejopie Nederlandse radio-dj's voor wie de muziek vooral in dienst staat van hun eigen egotrip? Ik geloof het eigenlijk wel weer met de top 2000 (al zal ik er niet aan ontkomen nog stukken te horen en zijn er ook nog fatsoenlijke dj's - waarschijnlijk, ik ken ze niet allemaal). Doe mij maar weer Radio Nova, StuBru of 6music.
1
geplaatst: 25 december 2021, 10:11 uur
Jeroen van Inkel en Gijs Staverman. Specifiek die twee zijn niet aan te horen. Nog wel meer niet, maar zij zijn het allerergst.
0
geplaatst: 25 december 2021, 10:36 uur
herman schreef:
Dan zit je lekker te genieten van So What (dat van mij nog wel een half uur langer had mogen duren), dan komt Van Inkel met zo'n opmerking.
Ze hadden van mij inderdaad ook Kind of Blue in zijn geheel mogen draaien in plaats van dat gewauwel van Van Inkel.
3
geplaatst: 25 december 2021, 10:51 uur
In de top 10 ermee zeg ik. Al is het maar voor wat verversing.
2
geplaatst: 25 december 2021, 10:58 uur
Famous Blue Raincoat.
Ik snap echt de mensen niet die de albums na Cohens comeback gelijk tot zijn beste werk uitriepen, want die hebben dan echt niet goed naar dit nummer geluisterd. You Want It Darker verbleekt gewoon daarnaast.
Ik snap echt de mensen niet die de albums na Cohens comeback gelijk tot zijn beste werk uitriepen, want die hebben dan echt niet goed naar dit nummer geluisterd. You Want It Darker verbleekt gewoon daarnaast.
0
geplaatst: 25 december 2021, 11:10 uur
Ik moet dan weer wat genomen hebben voor ik van Inkel kan uitstaan. Ik hoor zelfs liever De Wild en Staverman. Tegelijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.