Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 26 december 2021, 09:37 uur
Patti Smith 
Gevolgd door het minst slechte nummer van Kensington
Gevolgd door het vreselijke Leif ist Leif (lalalalala)

Gevolgd door het minst slechte nummer van Kensington

Gevolgd door het vreselijke Leif ist Leif (lalalalala)

0
geplaatst: 26 december 2021, 09:51 uur
Niet het beste uur dit, met Kensington, Bløf, Opus, Coldplay en een slappe Armin van Buuren

0
geplaatst: 26 december 2021, 10:00 uur
Fijn zo die gaat, heerlijk zo met Kensington en Bløf.
Joren999 je mag lijven in het SvhJ-topic. Ik heb m'n plaats definitief afgestaan
Enne...Mick Hucknall heeft een geweldige stem, maar ik kan me voorstellen dat je hem als irritant kunt ervaren.
Joren999 je mag lijven in het SvhJ-topic. Ik heb m'n plaats definitief afgestaan

Enne...Mick Hucknall heeft een geweldige stem, maar ik kan me voorstellen dat je hem als irritant kunt ervaren.
0
geplaatst: 26 december 2021, 10:39 uur
Dôh. Dat heeft onze eigen Lukas al in 2010 op geraffineerde wijze ontrafeld. MuMe is zelfs
in EditieNL genoemd dankzij zijn ontdekking.
Top 2000 vroeger 'beetje gemanipuleerd' volgens oud-zenderbaas Kees Toering | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
in EditieNL genoemd dankzij zijn ontdekking.
De makers van de Top 2000 hebben in de beginjaren van de lijst de cijfers een klein beetje gemanipuleerd. Op die manier ontstond er een lijst die de luisteraars beter aan de radio gekluisterd hield. Dat erkent oud-zenderbaas Kees Toering van Radio 2 in een interview met het Dagblad van het Noorden dat online is gepubliceerd.
Toering was een van de mensen die in de jaren negentig de Top 2000 bedacht. Op deze manier wilde hij Radio 2 in de decembermaand weer een factor van belang in het radiolandschap maken. "In die beginjaren werden langere nummers die niemand kent en die qua aantal stemmen gelijk stonden met andere, kortere nummers bewust in de nacht geprogrammeerd", vertelt Toering in het interview.
"Om die prime time te draaien vonden we onhandig, want dan gaan mensen weg. Ook besloten we dat ieder uur met een uptempo nummer moest beginnen; dat was één van de radiowetten." Deze manipulaties vonden overigens alleen tijdens de eerste edities van de lijst plaats, beklemtoont Toering. "Na een paar jaar zijn we daarmee gestopt. De populariteit van de Top 2000 was ondertussen al zo groot dat de volgorde van platen totaal geen invloed had op het luistergedrag."
De Top 2000 ging in de nacht van vrijdag op zaterdag weer officieel van start. De aftrap vond plaats om middernacht met de nummer 2000 van de lijst, Promises Of No Man's Land van de Nederlandse artiest Blaudzun, dat voor het eerst in de hitlijst staat. Tot en met Oud en Nieuw worden de nummers 24 uur per dag achter elkaar gespeeld bij NPO Radio 2.
Toering was een van de mensen die in de jaren negentig de Top 2000 bedacht. Op deze manier wilde hij Radio 2 in de decembermaand weer een factor van belang in het radiolandschap maken. "In die beginjaren werden langere nummers die niemand kent en die qua aantal stemmen gelijk stonden met andere, kortere nummers bewust in de nacht geprogrammeerd", vertelt Toering in het interview.
"Om die prime time te draaien vonden we onhandig, want dan gaan mensen weg. Ook besloten we dat ieder uur met een uptempo nummer moest beginnen; dat was één van de radiowetten." Deze manipulaties vonden overigens alleen tijdens de eerste edities van de lijst plaats, beklemtoont Toering. "Na een paar jaar zijn we daarmee gestopt. De populariteit van de Top 2000 was ondertussen al zo groot dat de volgorde van platen totaal geen invloed had op het luistergedrag."
De Top 2000 ging in de nacht van vrijdag op zaterdag weer officieel van start. De aftrap vond plaats om middernacht met de nummer 2000 van de lijst, Promises Of No Man's Land van de Nederlandse artiest Blaudzun, dat voor het eerst in de hitlijst staat. Tot en met Oud en Nieuw worden de nummers 24 uur per dag achter elkaar gespeeld bij NPO Radio 2.
Top 2000 vroeger 'beetje gemanipuleerd' volgens oud-zenderbaas Kees Toering | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
1
geplaatst: 26 december 2021, 10:44 uur
Hij heeft een gemiddelde gehaald van 8.61 in de Top 2000 chat, dus je hoort hem waarschijnlijk in Het Laatste Oordeel. En dan uiteraard wel in de juiste versie.
0
geplaatst: 26 december 2021, 10:48 uur
Na tienen: CCR, The Stones, Roy Orbison, Nina Simone, Muddy Waters. Dat is toch wel een blokje waar je het goede T2000-gevoel van krijgt. Ronan Keating daarna kon nog net, maar toen die kikkers met Paul mee begonnen te kwaken heb ik 'm weer afgezet.
0
geplaatst: 26 december 2021, 11:20 uur
Ik heb dan weer een eeuwig zwak voor we all stand together maar ik was een kind van 9 toen dat een hit was.
1
geplaatst: 26 december 2021, 11:29 uur
'K Heb zalen doen vollopen
'K Heb zalen doen leeglopen
Blijft geweldig om dit nummer zo eens of twee keer per jaar te horen.
'K Heb zalen doen leeglopen
Blijft geweldig om dit nummer zo eens of twee keer per jaar te horen.
2
geplaatst: 26 december 2021, 11:30 uur
Ga je van You Have Been Loved naar Je Veux De L’Amour. Gelijk weer uit die relaxmodus getrokken. Vind het echt helemaal niets Raymond.
1
geplaatst: 26 december 2021, 11:32 uur
Inderdaad een T2000-klassieker, Je Veux de L'Amour. Inderdaad zo'n nummer dat je niet vaak moet draaien.
En nu een prachtige van Van Roozendaal!
En nu een prachtige van Van Roozendaal!
1
geplaatst: 26 december 2021, 11:41 uur
Gretz schreef:
Promises Of No Man's Land van de Nederlandse artiest Blaudzun, dat voor het eerst in de hitlijst staat.
Promises Of No Man's Land van de Nederlandse artiest Blaudzun, dat voor het eerst in de hitlijst staat.
Dit klopt overigens niet; nummer stond er al eerder in.
1
geplaatst: 26 december 2021, 12:04 uur
Ik schakel even uit, zometeen de grootste draak uit de hele lijst 

1
geplaatst: 26 december 2021, 12:18 uur
Je zou er maar achterkomen dat je date op Lukas Graham en Creed heeft gestemd.
1
geplaatst: 26 december 2021, 12:24 uur
Robert cray klinkt beter dan ooit na de twee dieptepunten ervoor.
2
geplaatst: 26 december 2021, 12:27 uur
Creed vind ik ook niet best, maar dat ding van Lukas Graham maakt me echt onredelijk kwaad. Alles daaraan is gemaakt om het bloed onder mijn nagels vandaan te halen, het uberzoete toontje, de semi-rap, het sentimentele geneuzel, het geknepen stemmetje...
1
geplaatst: 26 december 2021, 12:34 uur
Je vergeet een van de ergste kanten nog: het geforceerde accentje
1
geplaatst: 26 december 2021, 12:43 uur
Duaaaaa
Nog veel te weinig noteringen in de lijst, maar dit is alvast een begin
Wordt ook weer eens tijd dat Nelly Furtado terugkeert.
1
geplaatst: 26 december 2021, 12:45 uur
Vind het wel apart dat Levitating nog de enige notering van haar is. Ze is in 2021 niets aan haar populariteit verloren maar Be the One, Homesick, One Kiss en Don’t Start Now vallen allemaal weg. Helaas ook geen entry’s voor Break My Heart en Physical.
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 december 2021, 12:53 uur
Dat Dua Lipa is echt grenzeloos veel slechter dan al die artiesten die jullie hier afbranden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.