MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Blondie staat er ook slechts twee keer in. Dat zouden er toch minimaal zes moeten zijn. Vind ik dan.

Leuk blokje wel, 1979, Heart of Glass, goed nummer van de Editors (Münich geloof ik?)

Ik zit te kijken welke nummers nog gaan komen en kan niet anders concluderen dan dat dit een uitermate sterk uurtje is

Uit die zoombeelden blijkt wel wee op hoeveel zolders er gitaren en ukelele's liggen die menig puber in deze tijd ervan afhaalt om op 1 januari weer naar zolder te brengen.

Massachusetts

Ik geloof dat ik het meeste heb met 60's Beegees, al zijn The Cats nooit ver weg qua stijl.

Ha, ik moest ook gelijk aan The Cats denken!

Nu een van de beste van Prince

Ik heb Massachusetts ontdekt door het kijken van de Bee Gees-docu dit weekend, prachtig nummer. Het jaren '60-werk van de Bee Gees ga ik zeker nog verder uitpluizen!

Ook overleden in rampjaar 2016 (qua popdoden): Prince En een van de vele slachtoffers van de geschifte pijnstillercultuur in de VS (net als Michael Jackson en Tom Petty om er maar eens twee te noemen).

Vergeleken met '16 was '21 kalm qua doden in de popmuziek.

Het album Bat Out Of Hell staat bijna volledig in de lijst. En dat terwijl er maar twee nummers hits waren.

Maar als kleine jongen keek ik bij iedereen waar we kwamen in de LP-collectie (CD's waren er nog niet) en die plaat was er wel een die zo ongeveer iedereen had (andere waren bijvoorbeeld Vroeger of Later van Robert Long, de muziek uit Once Upon A Time in The West en Desire van Bob Dylan). En er staan maar 7 liedjes op.

Ik was heel kritisch op deze Krezip maar eigenlijk valt ie nog wel mee.

Onweerwolf
Mijn allereerste CD was van The Bee Gees. ❤️

Sam Cooke

Mijn eerste CD was deel 6 85-88 uit de serie 25 jaar top 40, Dit jaar 1, 4 en 8 blij de kringloop gevonden. Nu wil ik nog heel goedkoop 2, 3, 4 en 7.

Daarvoor had ik al wel vinylsingletjes, een paar elpees en cassettebandjes (heel veel).

Mijn eerste cd van van de Droomshow.

Mijn eerste cd die ik zelf bewust heb uitgekozen was van Within Temptation. Die heb ik later voor een project van de middelbare school verkocht via Marktplaats.

Oh zelfs dat is niet waar, ik had toen al een cd van Golden Earring gekocht haha.

Mijn veel jongere zusje verkocht ooit haar Spice Girls-CD op toen nog koninginnedag, maar een paar jaar later kocht ze dezelfde CD weer terug op koningsdag. Dat is opgroeien en ouder worden samengevat.

En dit was ooit een favoriete band van mijn andere zusje. Skunk Anansie.

Dit is wel een bewijs dat iedere scheet van Queen ook zowat in de lijst staat. Duidelijk een mindere single en niet zo'n grote hit. Maar dat is hooguit genoeg reden dat het nummer in de laagste helft staat. Queen staat er 35x in. 35x!

Ben niet van de jazz maar Take Five

Vorig jaar hadden we idd ook al een discussie over de mythevorming rondom Queen, er lijkt geen kritische noot meer te kunnen zijn. BIjna een sekte

Nu komen er wel een stel toppers.

Schandalig dat ik het niet zelf weet, maar hoort die ping in het nummer zelf? Hij leek zo niet binnen het nummer te passen.

Joni Mitchell > Bob Dylan. Jullie weten dat het zo is.

Ik vind lang niet alles van Joni goed maar dit nummer is ❤️

Mag Ruud de Wild niet een fijne transfer naar Radio Veronica of een andere zender die ik nooit hoor. En neem Staverman en vooral ook Van Inkel dan mee. Dan krijgen alle presentatrices vanaf volgend jaar dubbele uren en dan is bijna alles weer gevuld.

Slowgaze

Joren999 schreef:
Goede voornemen voor Slowgaze en mijzelf: niet zoveel meer ergeren maar de positieve kanten bekijken!

En natuurlijk een wereldtour met Museli.

cosmic kid (moderator)
starbright boy schreef:
Mag Ruud de Wild niet een fijne transfer naar Radio Veronica of een andere zender die ik nooit hoor. En neem Staverman en vooral ook Van Inkel dan mee. Dan krijgen alle presentatrices vanaf volgend jaar dubbele uren en dan is bijna alles weer gevuld.

Alsjeblieft niet naar Veronica. Die zender fleurt juist wat op nu Rob Stenders daar aan het roer staat. Niet dat ik heel veel moeite heb met Ruud de Wild; in persoonlijk opzicht heeft hij een beroerd jaar gehad dus voor hem zeker fijn dat ie er toch weer bij is

Veronica is de laatste maanden beter dan radio 2. Hou dat zo aub.

Dit is wel een hoogstaand uurtje voor Top 2000-begrippen, met Arctic Monkeys 2x, Sam Cooke, Dave Brubeck, Joni Mitchell, Portishead, Beatles en Simon & Garfunkel, lijkt de Ladder wel

Wel weer Glory Box op een onmogelijk kutte manier afgekapt

Onweerwolf
Van Inkel vind ik wel okay. De Wild en Staverman zijn idd waardeloos. Maar het kan altijd erger zoals vroeger met Daniel Dekker.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:11 uur

geplaatst: vandaag om 10:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.