MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Tarja is idd geweldig, maar ik vind dat Nightwish ook in de periodes met Anette en Floor hele goeie nummers heeft gemaakt. Imaginaerum bijv. vind ik absoluut een geweldig album.

Onweerwolf
Porcupine Head schreef:
Tarja is idd geweldig, maar ik vind dat Nightwish ook in de periodes met Anette en Floor hele goeie nummers heeft gemaakt. Imaginaerum bijv. vind ik absoluut een geweldig album.

Ik ben het met je eens dat Imaginaerum erg goed is, vooral qua songwriting een knap album.

Heb er niet heel veel mee. Welke zangeres er ook bij zit/zat. Qua zang en muziek hoor ik wel dat het prima en vakkundig is. Alleen het totaalplaatje doet het 'm voor mij niet.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ze zenden een versie met zang van Floor uit in de Top 2000???

Dat is wel een ontzettend dieptepunt dan.

Denk je dat Nightwish met Tarja ooit de Top2000 zou halen?? Beetje vragen naar de bekende weg he

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
(quote)

Denk je dat Nightwish met Tarja ooit de Top2000 zou halen?? Beetje vragen naar de bekende weg he

Ik zou niet weten waarom niet?

Ik wist überhaupt niet dat dat nummer heropgenomen was met Floor.

Is het een live versie ofzo?

Het is een liveversie (staat ook in de lijst als live @ Wacken 2013).

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ze zenden een versie met zang van Floor uit in de Top 2000???

Dat is wel een ontzettend dieptepunt dan.
Half Nederland is (terecht) fan van Floor sinds haar deelname aan Beste Zangers. Ben het verder namelijk met je eens dat de sprookjesachtige sopraan van Tarja beter bij Ghost Love Score past.

Onweerwolf
Joren999 schreef:
Het is een liveversie (staat ook in de lijst als live @ Wacken 2013).

Godver, dat is wel echt enorm chauvinistisch zeg. Wat een aanfluiting.

Onweerwolf
jasper1991 schreef:
(quote)
Half Nederland is (terecht) fan van Floor sinds haar deelname aan Beste Zangers. Ben het verder namelijk met je eens dat de sprookjesachtige sopraan van Tarja beter bij Ghost Love Score past.

Dat programma is wel echt een toonbeeld van het totale gebrek aan muzikale smaak in Nederland. Van alles wat Floor Jansen ooit heeft gedaan is dat wel echt het allerslechtste en is het vermoedelijk nog het beste uit dat programma ook.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik zou niet weten waarom niet?

Ik wist überhaupt niet dat dat nummer heropgenomen was met Floor.

Is een liveversie, geloof niet dat ze het heropgenomen hebben.

En waarom niet?? Nou ja, omdat het gros van Nederland voor Floor meedeed aan Beste Zangers nog nooit van Nightwish had gehoord, en de mensen die haar daar ontdekt hebben vooral op háár stemmen. Dat zal ook wel zijn waarom haar Phantom of the opera nog hoger staat, lijkt me. Floor is wat Nightwish zo populair maakt, ik durf er wel wat om te verwedden dat er veel mensen op Ghost Love Score stemmen die nauwelijks een ander nummer van Nightwish kunnen noemen.

jasper1991 schreef:
(quote)

Dat is DE reden dat het er in staat vermoed ik. Door Beste zangers is Floor echt mega populair geworden. Daarvoor alleen in metal kringen eigenlijk.

Ah, de eennaminste finalist in de MuMefinale sinds ik meedoe...

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
Floor is wat Nightwish zo populair maakt, ik durf er wel wat om te verwedden dat er veel mensen op Ghost Love Score stemmen die nauwelijks een ander nummer van Nightwish kunnen noemen.

Tsja, Nighwish is al jaren en jaren een enorm grote band en was dat al lang en breed voordat Floor er bij kwam.

Hoewel Bruce zijn tijd wel ver vooruit was qua mumble rap.

Het saxofoongedeeltje is het enige waar het nummer niet klinkt als een bijeengeraapt zootje.

cosmic kid (moderator)
Er zijn leden om minder geband

Wat doet deze verminkte cover zo hoog? Wat zeg ik, wat doet ie überhaupt in de lijst??

Onweerwolf
Floor op haar allerbest:

Onweerwolf schreef:
(quote)

Tsja, Nighwish is al jaren en jaren een enorm grote band en was dat al lang en breed voordat Floor er bij kwam.

Ja, in de kringen mensen die naar dat genre luisteren wel ja. Maar mijn broertje appte net dat ie Nightwish zo vet vond, terwijl ik 99% zeker weet dat ie er verder geen enkel nummer van kan noemen omdat ie verder eigenlijk alleen maar naar dancemuziek luistert... Maar als Floor nooit aan Beste Zangers had meegedaan, had hij nu geheid nog steeds nooit van Nightwish gehoord. Daar kun je van alles van vinden, maar dat is wel dé reden waarom Nightwish de laatste jaren ineens soort van in de mainstream is beland in NL

Klopt. Zie berichten over Beste zangers...

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
(quote)

Ja, in de kringen mensen die naar dat genre luisteren wel ja. Maar mijn broertje appte net dat ie Nightwish zo vet vond, terwijl ik 99% zeker weet dat ie er verder geen enkel nummer van kan noemen omdat ie verder eigenlijk alleen maar naar dancemuziek luistert... Maar als Floor nooit aan Beste Zangers had meegedaan, had hij nu geheid nog steeds nooit van Nightwish gehoord. Daar kun je van alles van vinden, maar dat is wel dé reden waarom Nightwish de laatste jaren ineens soort van in de mainstream is beland in NL

Je kunt alles nuanceren maar Nightwish speelt ook al jaren alleen nog maar in grote zalen met dure concertkaartjes in Nederland (en zeker in de rest van Europa) dus dat "niemand" ze kent en ze nooit zonder Floor de Top 2000 zouden kunnen halen is echt een gedurfde uitspraak.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat programma is wel echt een toonbeeld van het totale gebrek aan muzikale smaak in Nederland. Van alles wat Floor Jansen ooit heeft gedaan is dat wel echt het allerslechtste en is het vermoedelijk nog het beste uit dat programma ook.
Vond het wel leuk. Toen ik hoorde dat ze daaraan deelnam, dacht ik meteen dat ze iedereen omver zou blazen en het haar Nederlandse populariteit behoorlijk ten goede zou komen.

vielip schreef:
Wat doet deze verminkte cover zo hoog? Wat zeg ik, wat doet ie überhaupt in de lijst??

Vind hem wel lekker al is het verre van het beste van Metallica

Die slappe cover van de hardrockversie van een Iers volksliedje is echt de een van de meest onbegrijpelijke noteringen uit de hele top 2000.

Mijn idee. Als er dan al één cover mag dan is het die van Thin Lizzy natuurlijk. Die van Metallica is zo lomp en onbeholpen dat het bijna lachwekkend is.

Weetje: California Dreamin' was nooit een hit in Nederland.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Je kunt alles nuanceren maar Nightwish speelt ook al jaren alleen nog maar in grote zalen met dure concertkaartjes in Nederland (en zeker in de rest van Europa) dus dat "niemand" ze kent en ze nooit zonder Floor de Top 2000 zouden kunnen halen is echt een gedurfde uitspraak.

Ik ben dan ook een durfal!

En ja, je hoeft mij niet te vertellen dat Nightwish een enorm grote band is al jarenlang. Ik ken weliswaar niet veel van de band, maar ik ken de band natuurlijk best. Maar de enige manier waarop Nightwish pre-Beste Zangers de Top2000 zou kunnen halen is als de fans zich à la Slayer bij elkaar rapen om massaal op 1 liedje te stemmen. En dan had het idd gekund.

kaj_666 schreef:
(quote)

Ik ben dan ook een durfal!

En ja, je hoeft mij niet te vertellen dat Nightwish een enorm grote band is al jarenlang. Ik ken weliswaar niet veel van de band, maar ik ken de band natuurlijk best. Maar de enige manier waarop Nightwish pre-Beste Zangers de Top2000 zou kunnen halen is als de fans zich à la Slayer bij elkaar rapen om massaal op 1 liedje te stemmen. En dan had het idd gekund.

Dat denk ik ook inderdaad. Nightwish was in Nederland niet zo mega groot voordat Floor erbij kwam toch? De HMH was de max meen ik. Dat is natuurlijk knap. Zeker voor een metalband. Maar sinds Floor spelen ze arena's als de Ziggo vol. En staan ze dus in de top2000...

Boudewijn de Groot staat er best vaak in maar dan zijn er nog zo veel van hem die er niet instaan.

starbright boy schreef:
Weetje: California Dreamin' was nooit een hit in Nederland.

Maar wel mooi, en voor mij enigszins verrassend, dat ie er in staat. En dan ook nog zo hoog!

cosmic kid (moderator)
starbright boy schreef:
Boudewijn de Groot staat er best vaak in maar dan zijn er nog zo veel van hem die er niet instaan.

Ooit waren het er 17.....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:33 uur

geplaatst: vandaag om 05:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.