Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2021, 22:53 uur
De klad zit er wel in inderdaad. Testament hadden we net op 265, dat was ooit nummer 31. 4 jaar op rij zelfs.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 30 december 2021, 22:55 uur
Dat was in de beginjaren toen Radio 2 nog een zeer oubollig karakter had. Niets ten nadele van Testament overigens: prachtig nummer
0
geplaatst: 30 december 2021, 22:57 uur
Het is wel vaker al gemeld, maar wat voor een hoeveelheid troep van Queen staat er in de lijst zeg. Hiervan was de gimmick na 3x ook wel leuk geweest.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2021, 22:57 uur
Het blijft hoe dan ook idioot dat ze een vage live opname gaan draaien omdat er Nederlandse zangeres zit bij de band op dat moment en het origineel negeren. Dat vind ik echt volstrekt belachelijk.
Zouden ze in de Amerikaanse Top 2000 ook live versies van Queen nummers met die Idols gast draaien?
Zouden ze in de Amerikaanse Top 2000 ook live versies van Queen nummers met die Idols gast draaien?
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 30 december 2021, 23:00 uur
Onweerwolf schreef:
Het blijft hoe dan ook idioot dat ze een vage live opname gaan draaien omdat er Nederlandse zangeres zit bij de band op dat moment en het origineel negeren. Dat vind ik echt volstrekt belachelijk.
Ik ben geen kenner of fan van Nightwish maar hier valt niets tegen in te brengen
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:04 uur
Nou ja, een voorkeuzelijst is natuurlijk überhaupt een vorm van manipulatie. An sich te begrijpen aangezien 90% niet zoveel zal invullen als alles vrije keuze moet zijn, maar om dan specifieke uitvoeringen (niet covers, maar van de originele artiest) op te nemen en dan het origineel links te laten liggen is wel vreemd inderdaad.
Overigens geldt dit dan ook voor een Layla, een No Woman No Cry en nog wel meer.
Overigens geldt dit dan ook voor een Layla, een No Woman No Cry en nog wel meer.
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:06 uur
Bij No Woman No Cry is het heel normaal want de live versie is de hitversie en juist die versie was de grote doorbraak van Marley. Veel bekender dan de studioversie.
Van Layla zou natuurlijk het origineel erin moeten en niet die gezapige Claptonversie.
Van Layla zou natuurlijk het origineel erin moeten en niet die gezapige Claptonversie.
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:07 uur
Onweerwolf schreef:
Grappig dat je het zegt, van een van de Queen-nummers staat er ook een liveversie met een andere zanger in de top-100, hoger dan het origineel met Freddie

Overigens is die Nightwish niet per se een 'vage liveversie', maar gewoon van een officieel uitgebracht live-album. Maar ik ben het niet per se met je punt oneens (ware het niet dat de originele studioversie van Ghost Love Score zo'n slap nummer is)
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:07 uur
Maar dat geldt dan ook wel een beetje voor Nightwish toch? Ben verder niet heel bekend met de band.
Stiekem vind ik juist deze Volbeat nog wel erg leuk. Als enige, dat wel.
Stiekem vind ik juist deze Volbeat nog wel erg leuk. Als enige, dat wel.
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:08 uur
Andere voorbeelden waarbij Radio 2 liveversies draaien zijn Fear Of The Dark van Iron Maiden, Just Can't Get Enough van Depeche Mode en Is She Really Going Out With Him van Joe Jackson.
1
geplaatst: 30 december 2021, 23:08 uur
Nee, Nightwish is van zangeres veranderd en dit nummer was geen wereldwijde hit in deze versie en Nightwish is in Nederland groter door Floor, maar wereldwijd niet.
Zowel bij Depeche Mode als bij Joe Jackson waren de live versies grote hits terwijl de studioversies eerder flops waren.
Zowel bij Depeche Mode als bij Joe Jackson waren de live versies grote hits terwijl de studioversies eerder flops waren.
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:10 uur
Oh ja maar dat bedoel ik, de liveversie is dan in Nederland bekender zou ik zeggen. Of is er een willekeurig nummer van Nightwish gekozen, waarvan dan een liveversie is gezocht waarbij Floor Jansen al zangeres was? Want dat is wel raar ja.
Roll Over Lay Down wordt ook in de liveversie gespeeld.
0
Onweerwolf
starbright boy schreef:
Nee, Nightwish is van zangeres veranderd en dit nummer was geen wereldwijde hit in deze versie en Nightwish is in Nederland groter door Floor, maar wereldwijd niet.
En in de versie met Floor wel dan? Want dan heb ik iets gemist.
0
cosmic kid (moderator)
Wat betreft Layla is het in ieder geval te volgen: daar heeft Clapton ook een solo hit mee gehad dus die kan er dan ook in. Of ik daar blij van word is een ander verhaal
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:11 uur
Joren999 schreef:
Oh ja maar dat bedoel ik, de liveversie is dan in Nederland bekender zou ik zeggen. Of is er een willekeurig nummer van Nightwish gekozen, waarvan dan een liveversie is gezocht waarbij Floor Jansen al zangeres was? Want dat is wel raar ja.
Zoek voor de gein eens op Youtube naar 'Ghost love score reaction', die video's zijn echt niet allemaal van Nederlanders, maar gaan toch echt allemaal over de versie die net gedraaid werd
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2021, 23:11 uur
Joren999 schreef:
Daar lijkt het wel op ja.
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:12 uur
Je begrijpt me verkeerd. Deze versie verwijst naar de versie met Floor.
1
geplaatst: 30 december 2021, 23:12 uur
En zo is dat. I'm Gonna Be op onze boosterprikterugreis met z'n beiden luidkeels meegelald in de auto.
Edit: Verdorie weer vergeten om hun mooiste, Sunshine on Leith, te nomineren voor de Top 2000
Go Hibs!
Edit: Verdorie weer vergeten om hun mooiste, Sunshine on Leith, te nomineren voor de Top 2000

Go Hibs!
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2021, 23:13 uur
starbright boy schreef:
(quote)
Wat bedoel je dan precies?
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:13 uur
1
geplaatst: 30 december 2021, 23:15 uur
starbright boy schreef:
Nee, Nightwish is van zangeres veranderd en dit was met Floor niet ineens een wereldwijde hit in deze live-versie en Nightwish is in Nederland groter door Floor, maar wereldwijd niet. Daarom is het niet te vergelijken met No Woman No Cry van Bob Marley.
Nee, Nightwish is van zangeres veranderd en dit was met Floor niet ineens een wereldwijde hit in deze live-versie en Nightwish is in Nederland groter door Floor, maar wereldwijd niet. Daarom is het niet te vergelijken met No Woman No Cry van Bob Marley.
Onweerwolf Zo duidelijker?
0
geplaatst: 30 december 2021, 23:27 uur
Er zijn ook wel tijden geweest dat ze er niet in stonden, nu 5x met de hoogste in de top 300. Toch niet slecht.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.