menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
avatar van Outlaw104
Eric Clapton deed op de valreep nog een gooi naar de titel ‘Lul van het jaar’ 2021.

Clapton Bron: Humo

avatar van catdog
Gretz schreef:
(quote)

Wat zei hij? Even gemist


Grote kans dat Gordon vanavond Robbie live ziet want hij treed namelijk op in Dubai. Gezellig met zn vriend. Of toch niet want het zal wel weer een dingetje worden van: “nee ik wil niet naar Robbie!” “jij komt gewoon mee naar Robbie ja!” “Nietes!”

avatar van catdog
Outlaw104 schreef:
Eric Clapton deed op de valreep nog een gooi naar de titel ‘Lul van het jaar’ 2021.

Clapton Bron: Humo


Absoluut maar dit blijft een prachtig nummer.

cosmic kid schreef:
(quote)


Ik ben een groot fan van deze website en van het monnikenwerk wat de oprichter eraan heeft. Dichter bij een objectieve meting van muziek kom je niet.


Ja, alle respect voor deze Henrik Franzon. Wat een werk zal dat zijn. Volgens mij werkt hij deze eens in de 2 jaar bij.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
francodipolly schreef:
(quote)


Ja, alle respect voor deze Henrik Franzon. Wat een werk zal dat zijn. Volgens mij werkt hij deze eens in de 2 jaar bij.


Zoiets he? Elke keer als ik denk: "nu is het wel klaar", komt er weer een update. Maar goed, dit topic gaat over de Top 2000

avatar van vigil
cosmic kid schreef:
(quote)


Dichter bij een objectieve meting van muziek kom je niet.

Een objectieve meting van muziek....

Jemig, wat een verschrikkelijk iets is dat zeg.

avatar van johan de witt
Nee dan de Top 2000, die is pas mooi

avatar van staralfur
Pff er staat echt veel te veel Queen in de lijst, zeg...

avatar van Joren999
Zegt ie terwijl er zo'n AC/DC draakje voorbij komt

avatar van staralfur
Sowieso AC/DC > Who wants to live forever...

avatar van Joren999
Dat dan wel weer, maar mijn mening over Queen is volgens mij ook bekend.

Ik reageerde trouwens op de opmerking over de top 2000 die mooi was

cosmic kid schreef:
(quote)


Zoiets he? Elke keer als ik denk: "nu is het wel klaar", komt er weer een update. Maar goed, dit topic gaat over de Top 2000


Klopt, maar er wordt erg veel gezeurd over de top 2000. De een staat te hoog, de ander te laag. Queen staat te veel in de top, las ik net. Volgens mij kun je dan beter naar een lijst luisteren die is samengesteld op basis van kritieken.

avatar van Outlaw104
Kritieken door wie en op basis waarvan?

avatar van Joren999
Neem het allemaal niet zo serieus, we (tenminste, ik) vinden het gewoon leuk om een beetje te mopperen, maar zo erg vind ik het allemaal niet, dan zou ik niet blijven luisteren

Dat gezegd hebbende, een blokje Queen/AC/DC/The Doors/Claudia de Breij is me wel wat teveel van het goede. Tijd voor wat beters.

avatar van catdog
Kop m dr maar in Gretz

avatar van laxus11
Joren999 schreef:
Neem het allemaal niet zo serieus, we (tenminste, ik) vinden het gewoon leuk om een beetje te mopperen, maar zo erg vind ik het allemaal niet, dan zou ik niet blijven luisteren

Dat gezegd hebbende, een blokje Queen/AC/DC/The Doors/Claudia de Breij is me wel wat teveel van het goede. Tijd voor wat beters.


Claudia in 1 zin noemen met die andere 3


avatar van Joren999
laxus11 schreef:
(quote)


Claudia in 1 zin noemen met die andere 3
Ja ok, van die andere drie kan ik idd nog wel een nummer noemen dat ik aardig vind, dat heb ik bij Claudia niet Maar deze nummers waren dat niet.

avatar van laxus11
Joren999 schreef:
(quote)
Ja ok, van die andere drie kan ik idd nog wel een nummer noemen dat ik aardig vind, dat heb ik bij Claudia niet Maar deze nummers waren dat niet.


Je kent andere nummers van Claudia

avatar van Gretz
laxus11 schreef:
(quote)


Claudia in 1 zin noemen met die andere 3

Als ik moet kiezen is de classic van Claudia toch nog wel iets beter te beluisteren dan deze AC/DC en Queen, belegen hardrock en kitsch van het ergste soort.

avatar van Slowgaze
Wat de fok is dit voor een slappe poppunk en hoe kan dit zo hoog staan?

avatar van johan de witt
Omdat het een kutlijst is?

avatar van Outlaw104
Slowgaze schreef:
Wat de fok is dit voor een slappe poppunk en hoe kan dit zo hoog staan?
Ken legio vrienden en kennissen die hier mee weglopen. Gelukkig zitten ze hier niet het oude jaar uit vanavond

avatar van laxus11
johan de witt schreef:
Omdat het een kutlijst is?


Dit zou niet misstaan in de mumeladder hoor

avatar van Joren999
laxus11 schreef:
(quote)


Je kent andere nummers van Claudia
Nee dat niet, maar die is afgezien van deze ook niet zo alom aanwezig

avatar van vigil
Ach, beetje klagen om het klagen toch?

Maar goed bij mij staat hij nu uit en wat anders op. En waarom de plaat die nu voorbij komt hier niet bij de beste 2000 staat is natuurlijk een raadsel en schande ineen

Weekender van Flowered Up

avatar van kaj_666
francodipolly schreef:
(quote)


Klopt, maar er wordt erg veel gezeurd over de top 2000. De een staat te hoog, de ander te laag. Queen staat te veel in de top, las ik net. Volgens mij kun je dan beter naar een lijst luisteren die is samengesteld op basis van kritieken.

Het beste kun je gewoon naar een lijst luisteren die je zelf hebt samengesteld, dan is ie tenminste samengesteld op basis van kritieken waar je het mee eens bent

Edit: nee maar serieus, ik kan het vaak genoeg oneens zijn met de volgorde van dit soort muzieklijsten, maar ik zie niet waarom ik een lijst op basis van kritieken van muziekjournalisten etc per se hoger zou moeten achten dan een lijst op basis van honderdduizenden stemmen. Dat zijn toch ook kritieken - zij het niet van professionals.. Ik merk dat ik me doorgaans net zo vaak erger aan de mening van recensenten als aan de stemmen van 'het volk' in bijvoorbeeld deze Top2000. Waarmee ik niet het monnikenwerk van de door jou aangehaalde site wil bagatelliseren, maar ik ben het er niet automatisch mee eens dat die lijst dus waardevoller is dan bijvoorbeeld een Top2000.

avatar van staralfur
Deze van Queen vind ik dan wel weer leuk...

avatar van laxus11
kaj_666 schreef:
(quote)

Het beste kun je gewoon naar een lijst luisteren die je zelf hebt samengesteld, dan is ie tenminste samengesteld op basis van kritieken waar je het mee eens bent

Edit: nee maar serieus, ik kan het vaak genoeg oneens zijn met de volgorde van dit soort muzieklijsten, maar ik zie niet waarom ik een lijst op basis van kritieken van muziekjournalisten etc per se hoger zou moeten achten dan een lijst op basis van honderdduizenden stemmen. Dat zijn toch ook kritieken - zij het niet van professionals.. Ik merk dat ik me doorgaans net zo vaak erger aan de mening van recensenten als aan de stemmen van 'het volk' in bijvoorbeeld deze Top2000. Waarmee ik niet het monnikenwerk van de door jou aangehaalde site wil bagatelliseren, maar ik ben het er niet automatisch mee eens dat die lijst dus waardevoller is dan bijvoorbeeld een Top2000.


Ik kan mij hier helemaal in vinden

avatar van vigil
laxus11 schreef:
(quote)


Ik kan mij hier helemaal in vinden

+1

Gast
geplaatst: vandaag om 15:43 uur

geplaatst: vandaag om 15:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.