menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Ik ook ondanks dat ik er graag in mag grasduinen, maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld de lijst van BestEverAlbums

avatar van Joren999
Ja sorry hoor, maar 2x Somebody to Love in een halfuur is echt teveel van het goede. Geldt ook voor Sound of Silence, maar daar kun je tenminste nog zeggen dat het een echte cover is.

avatar van Slowgaze
Oké, ik ga me nu uitschrijven bij de Kerk. Mijn katholicisme kent grenzen.

Ja dat vind ik ook nogal potsierlijk, 2x Somebody to Love vlak achter elkaar, in de top 100. Overigens wel een van de betere van Queen.

Wat die cover van Sound of Silence in de top 100 doet is mij al jaren een compleet raadsel...

avatar van Joren999
Wat mij betreft nemen ze beide nummers samen en wisselen ze per jaar af welke ze draaien ofzo. Betekent mogelijk wel weer een Queen in de top 10, maar dit is echt te erg.

avatar van laxus11
The Chain

avatar van catdog
Die backings in het refrein zijn zo mooi

avatar van catdog
Versie met Mary is nóg mooier

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
catdog schreef:
Versie met Mary is nóg mooier



avatar van catdog
Fight me

avatar van Gretz
The Scientist

avatar van GrafGantz
Slowgaze schreef:
Wat de fok is dit voor een slappe poppunk en hoe kan dit zo hoog staan?


Wat was het?

avatar van catdog
Gretz schreef:
The Scientist


Mooiste van Coldplay

avatar van laxus11
GrafGantz schreef:
(quote)


Wat was het?


Volbeat

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
catdog schreef:
(quote)


Mooiste van Coldplay


En dan doet Mary J. Blige geeneens mee

avatar van starbright boy
Coldplay maakt liever platen met BTS.

avatar van GrafGantz
laxus11 schreef:
(quote)


Volbeat


Getverredemme. Dan hoor ik nog liever Kensington.

avatar van kaj_666
cosmic kid schreef:
Ik ook ondanks dat ik er graag in mag grasduinen, maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld de lijst van BestEverAlbums

Dat is een heel ander verhaal, grasduinen in dit soort lijsten is geweldig!

avatar van Don Cappuccino
Titmeister schreef:


Wat die cover van Sound of Silence in de top 100 doet is mij al jaren een compleet raadsel...


Die cover klinkt gewoon compleet alsof een South Park-karakter het zingt in een mogelijke aflevering waar ze de stem van Scott Stapp parodiëren.


En dan nu het hoogste nummer uit mijn stemlijst en dus mooiste uit de top 100

avatar van jasper1991
Ik zie dat het prachtige Fool's Overture de eerste vijf edities van de Top 2000 überhaupt niet in de lijst stond en toen opeens binnenkwam op 180. Typisch ook weer.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
jasper1991 schreef:
Ik zie dat het prachtige Fool's Overture de eerste vijf edities van de Top 2000 überhaupt niet in de lijst stond en toen opeens binnenkwam op 180. Typisch ook weer.


In die tijd is de keuzelijst flink aangepast en aangevuld met een aantal grote klassiekers die daar eerder niet op voorkwamen zoals deze maar oa ook Guns 'n Roses, Nirvana en Pearl Jam.

In 1999 (de allereerste editie) was de Top 2000 vooral een feestje voor het Radio 2 publiek dat toen het zenderprofiel had van het huidige Radio 5. Van een landelijk radio-evenement was nog geen sprake. Sterker, de bedoeling was dit eenmalig zou zijn i.v.m. de millenniumwisseling

avatar van kaj_666
cosmic kid schreef:
(quote)


In die tijd is de keuzelijst flink aangepast en aangevuld met een aantal grote klassiekers die daar eerder niet op voorkwamen zoals deze maar oa ook Guns 'n Roses, Nirvana en Pearl Jam.

In 1999 (de allereerste editie) was de Top 2000 vooral een feestje voor het Radio 2 publiek dat toen het zenderprofiel had van het huidige Radio 5. Van een landelijk radio-evenement was nog geen sprake. Sterker, de bedoeling was dit eenmalig zou zijn i.v.m. de millenniumwisseling

Als ik het goed heb was er toen ook een keuzelijst van precies 2000 nummers, die gedurende het jaar door luisteraars waren 'genomineerd'. Maar ik weet het niet helemaal zeker hoe dat zat.



avatar van Joren999
Moet ik hem nu nog iets groter plaatsen?

avatar van harm1985
Kensington op 64. Man man man.

avatar van johan de witt
Ik heb serieus nog nooit iets van die lui gehoord…

avatar van harm1985
Het komende uur is, ondanks Ramses Shaffy, meer dan prima overigens.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:42 uur

geplaatst: vandaag om 02:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.