Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 3 januari 2022, 14:35 uur
Minder dan ooit van de Top 2000 meegekregen. Wel elke dag met plezier enkele uren van De Tijdloze Countdown meegepakt.
0
geplaatst: 6 januari 2022, 18:08 uur
in een playlistje kwam toevallig het nummer Rainbows van marmalade voorbij , ik even de wiki gekeken . Heeft zelf 1x in de top 2000 gestaan. even gekeken naar de allereerste top 2000 uit 1999 , maar wat een andere lijst zeg ( is ook al 20 jaar geleden natuurlijk) , staan van die heerlijke vergeten nummers is als Norma Jean wants to be a moviestar (op 1996) , phil oakey - together in electric dreams ( op 1910) , jim Gilstrap - swing your daddy (1960) . De eerste paar honderd staan er allemaal nog steeds wel in, maar je kunt wel duidelijk de koerswijziging zien van radio 2 , en dat oudere nummers opschuiven naar de evergreen lijst. Wel met tijden genoten van de top 2000 dit jaar , maar mis nog wel her en der die ietwat vergeten nummers. Ik zie dat er een spotify lijst met alle nummers ooit uit de top 2000, ga ik maar leuk eens shuffelen over een jaar .
tot zover even mijn bevindingen ,
okee boomer!
okee boomer!
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 januari 2022, 18:35 uur
steven schreef:
in een playlistje kwam toevallig het nummer Rainbows van marmalade voorbij , ik even de wiki gekeken . Heeft zelf 1x in de top 2000 gestaan. even gekeken naar de allereerste top 2000 uit 1999 , maar wat een andere lijst zeg ( is ook al 20 jaar geleden natuurlijk) , staan van die heerlijke vergeten nummers is als Norma Jean wants to be a moviestar (op 1996) , phil oakey - together in electric dreams ( op 1910) , jim Gilstrap - swing your daddy (1960) . De eerste paar honderd staan er allemaal nog steeds wel in, maar je kunt wel duidelijk de koerswijziging zien van radio 2 , en dat oudere nummers opschuiven naar de evergreen lijst. Wel met tijden genoten van de top 2000 dit jaar , maar mis nog wel her en der die ietwat vergeten nummers. Ik zie dat er een spotify lijst met alle nummers ooit uit de top 2000, ga ik maar leuk eens shuffelen over een jaar .
okee boomer!
okee boomer!
Als je in plaats van de Spotify playlist de gehele originele uitzending wilt horen dan moet je het even laten weten.

0
geplaatst: 12 januari 2022, 17:19 uur
Bijna vergeten mijn lijstje te posten. Voor de administratie:
Madness - Night Boat to Cairo
Klein Orkest - Over de Muur
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Moby - Natural Blues
Black - Wonderful Life
Eels - Novocaine for the Soul
U2 - One Tree Hill
Rolling Stones - Gimme Shelter
Talking Heads - Once in a Lifetime
Janse Bagge Bend - Sollicitere
First Aid Kit - My Silver Lining
Blur -The Universal
Supertramp - Fool's Overture
De Dijk - Niemand in de Stad
Fleetwood Mac - The Chain
Genesis - Supper's Ready
Porcupine Tree - Arriving Somewhere but not Here
Kevin Morby - I Have Been to the Mountain
Billie Eilish - Bury a Friend
Coldplay - Arabesque
Atmosphere - Painting
Editors - Sugar
Het Zesde Metaal - Benauwd
Archive - Controlling Crowds
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Manchester Orchestra - The Alien
16 Horsepower - Splinters
Amenra - A Solitary Reign
Marillion - Fugazi
Rush - Marathon
Nightwish - Ghost Love Score*
Rammstein - Radio
Paolo Conte - Gli Impermeabili
Chvrches ft. Robert Smith - How Not to Drown
Muse - Citizen Erased
*toen ik later terugkeek naar mijn lijst had radio 2 hier alsnog (Live@Wacken 2013) aan toegevoegd, terwijl ik het juist bewust als vrije keuze had ingevuld.
Madness - Night Boat to Cairo
Klein Orkest - Over de Muur
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Moby - Natural Blues
Black - Wonderful Life
Eels - Novocaine for the Soul
U2 - One Tree Hill
Rolling Stones - Gimme Shelter
Talking Heads - Once in a Lifetime
Janse Bagge Bend - Sollicitere
First Aid Kit - My Silver Lining
Blur -The Universal
Supertramp - Fool's Overture
De Dijk - Niemand in de Stad
Fleetwood Mac - The Chain
Genesis - Supper's Ready
Porcupine Tree - Arriving Somewhere but not Here
Kevin Morby - I Have Been to the Mountain
Billie Eilish - Bury a Friend
Coldplay - Arabesque
Atmosphere - Painting
Editors - Sugar
Het Zesde Metaal - Benauwd
Archive - Controlling Crowds
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Manchester Orchestra - The Alien
16 Horsepower - Splinters
Amenra - A Solitary Reign
Marillion - Fugazi
Rush - Marathon
Nightwish - Ghost Love Score*
Rammstein - Radio
Paolo Conte - Gli Impermeabili
Chvrches ft. Robert Smith - How Not to Drown
Muse - Citizen Erased
*toen ik later terugkeek naar mijn lijst had radio 2 hier alsnog (Live@Wacken 2013) aan toegevoegd, terwijl ik het juist bewust als vrije keuze had ingevuld.
0
geplaatst: 12 januari 2022, 17:25 uur
Gebruiker43757 schreef:
Ben benieuwd wat Onweerwolf hiervan vindt.

1
Onweerwolf
geplaatst: 12 januari 2022, 18:54 uur
Alle medewerkers van Radio 2 ontslaan en hun families deporteren naar een verlaten boorplatform.
0
geplaatst: 13 januari 2022, 10:28 uur
Zoals de bezoekers van de T2000 chat weten, loopt er een programma mee om te stemmen op de nummers die voorbijkomen. De lijst met de hoogste gemiddelden noemen we Het Laatste Oordeel. Deze wordt aanstaande zaterdag van 10.00 tot 23.00 uitgezonden op Orinoco Radio.
2
geplaatst: 15 januari 2022, 13:35 uur
En nu blijkt Borsato slechts het topje van The Voice of Holland ijsberg...
De sfeer zal goed zijn in huize De Mol (bij zowel broer alsmede zus)...
De sfeer zal goed zijn in huize De Mol (bij zowel broer alsmede zus)...
0
geplaatst: 15 januari 2022, 14:21 uur
Linda had beter moeten weten, zij is tenslotte gedragsdeskundige/profiler.
Diepe Gronden.
Edit: Ah ze wist er al van: AD.
Diepe Gronden.
Edit: Ah ze wist er al van: AD.
0
geplaatst: 20 januari 2022, 17:08 uur
Wat zou je doen als je verschillende meisjes verkracht hebt?
Voorlopig is het blijkbaar
Voorlopig is het blijkbaar
6
geplaatst: 21 januari 2022, 11:43 uur
Toch fijn dat er dit jaar 10 plekken vrijkomen in de Top 2000. Hopelijk voor artiesten die het meer verdienen.
3
geplaatst: 21 januari 2022, 11:44 uur
Ali B en Marco worden niet meer gedraaid op NPO. Dan moet ik de cd's maar weer tevoorschijn halen 
Denk sowieso dat Ali en Marco in het gevang wel meer dan een kneepje in de bil krijgen

Denk sowieso dat Ali en Marco in het gevang wel meer dan een kneepje in de bil krijgen

9
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 januari 2022, 20:07 uur
Wellicht is-ie hier al eens gedeeld, maar ik moest te hard lachen om hem niet (nogmaals?) te plaatsen
8
geplaatst: 22 januari 2022, 13:27 uur
Gretz schreef:
Toch fijn dat er dit jaar 10 plekken vrijkomen in de Top 2000. Hopelijk voor artiesten die het meer verdienen.
Wel een klap voor de hiphopscene dat de uitvinder van het genre straks verdwijnt.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 januari 2022, 13:29 uur
Akkoord, het is even een minuutje doorbijten om de onbetaalbare reactie van het publiek en de dito gebaren van Stenders te zien.
0
geplaatst: 19 november 2022, 12:42 uur
In Muziek > Nieuws > Top 2000 Quiz:
Top 2000 Quiz-opnames gaan niet door na artikel over gedrag Van Nieuwkerk | Media | NU.nl
Dat vind ik toch wel spijtig (op zich), want ik mocht graag thuis meedoen, zeg maar.
Top 2000 Quiz-opnames gaan niet door na artikel over gedrag Van Nieuwkerk | Media | NU.nl
Dat vind ik toch wel spijtig (op zich), want ik mocht graag thuis meedoen, zeg maar.
0
geplaatst: 19 november 2022, 12:59 uur
Ik vrees hetzelfde voor de Top 2000 Café opnames in de laatste week van het jaar. Ik zie niet hoe die door kunnen gaan met Van Nieuwkerk, en ook niet zonder Van Nieuwkerk. Helaas.
0
geplaatst: 19 november 2022, 13:21 uur
Eens, ik keek niet alles, maar Top 2000 á Gogo is/was van Nieuwkerk (en andersom). Ik kan me soms enorm aan het programma irriteren (met name om de snelheid waarin sommige onderdelen worden afgeraffeld om maar zoveel mogelijk in één uitzending te stoppen), maar de verhalen waren vaak wel mooi. En het 'hoort' er ook een beetje bij. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
1
geplaatst: 19 november 2022, 14:15 uur
Leo Blokhuis is nog wel onomstreden toch?
Misschien kan die met Rob Kemps verder gaan.
Misschien kan die met Rob Kemps verder gaan.
1
geplaatst: 19 november 2022, 14:18 uur
Nou, keb die Leo af en toe horen schreeuwen daar lusten de honden geen brood van 

6
geplaatst: 19 november 2022, 14:23 uur
en dat Links Rechts geschreeuw van Kemps komt ook wat dictatoriaal over.
1
geplaatst: 19 november 2022, 14:32 uur
Joren999 schreef:
Eens, ik keek niet alles, maar Top 2000 á Gogo is/was van Nieuwkerk (en andersom). Ik kan me soms enorm aan het programma irriteren (met name om de snelheid waarin sommige onderdelen worden afgeraffeld om maar zoveel mogelijk in één uitzending te stoppen), maar de verhalen waren vaak wel mooi. En het 'hoort' er ook een beetje bij. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Wellicht een zegen voor het programma, als ze de kwis en de “gezelligheid” achterwege laten en het houden bij wat mooie itempjes laten zien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.