Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
2
geplaatst: 19 november 2022, 14:39 uur
Uiteindelijk vroeg of laat worden alle boomers wel gecanceld

0
ohmusica
geplaatst: 19 november 2022, 14:43 uur
Van Nieuwkerk kon de combinatie muziek op televisie, een niet makkelijke combinatie, op een hoger niveau tillen. Hij had wel zijn voorkeuren, het moest succes opleveren en afstralen op de presentator.
1
geplaatst: 19 november 2022, 16:36 uur
Teunnis schreef:
Wellicht een zegen voor het programma, als ze de kwis en de “gezelligheid” achterwege laten en het houden bij wat mooie itempjes laten zien.
Nee dat doet juist afbreuk aan de sfeer van het programma. Die zaken hoorden er zeker bij. Mooi juist die afwisseling. En het waren al geen uitermate lange afleveringen.(quote)
Wellicht een zegen voor het programma, als ze de kwis en de “gezelligheid” achterwege laten en het houden bij wat mooie itempjes laten zien.
0
geplaatst: 19 november 2022, 16:37 uur
Eens, het hoort er uiteindelijk wel een beetje bij (hoewel de quiz wat mij betreft wel weg mag, even in 5 minuten een stel vragen inclusief coverband er doorheen jassen is te snel).
0
geplaatst: 19 november 2022, 20:36 uur
Volgens mij kan dit programma ook prima zonder Van Nieuwkerk. Al moet ik nog zien of ie wel gewipt wordt. Hoop wel dat het blijft bestaan, ik vind het altijd wel leuk kijkvoer.
0
geplaatst: 21 november 2022, 10:34 uur
0
geplaatst: 21 november 2022, 15:09 uur
Van Nieuwkerk gaat hem niet meer worden. Het zou in theorie nog kunnen omdat het top 2000-café onder de NTR valt, maar alles wijst erop dat hij de komende tijd buiten de spotlights zijn zonden gaat overdenken.
Benieuwd of ze het nog met een vervanger (Corton ofzo idd) gaan proberen. Een andere mogelijkheid is alleen de al opgenomen docu'tjes met de top 2000-artiesten uitzenden, dat zou ik eigenlijk ook wel prima vinden.
Benieuwd of ze het nog met een vervanger (Corton ofzo idd) gaan proberen. Een andere mogelijkheid is alleen de al opgenomen docu'tjes met de top 2000-artiesten uitzenden, dat zou ik eigenlijk ook wel prima vinden.
2
geplaatst: 22 november 2022, 11:42 uur
Het zal dan Corton wel worden vermoed ik.
Misschien een beetje aparte keuze, maar Ad Visser zou ik het ook wel graag zien doen.
Markante man en nog altijd een goede babbel. Draait al heel lang mee in het wereldje van de popmuziek. Stuk minder actief, maar ik heb het idee dat ie zo weer zijn ding doet. Zo'n Top 2000 is echt wel zijn ding. Niet het type v. Nieuwkerk, meer new age en yoga.
Zomaar een gedachtengang hoor.
Misschien een beetje aparte keuze, maar Ad Visser zou ik het ook wel graag zien doen.
Markante man en nog altijd een goede babbel. Draait al heel lang mee in het wereldje van de popmuziek. Stuk minder actief, maar ik heb het idee dat ie zo weer zijn ding doet. Zo'n Top 2000 is echt wel zijn ding. Niet het type v. Nieuwkerk, meer new age en yoga.

1
geplaatst: 22 november 2022, 12:02 uur
Ad Visser presenteerde eind vorig jaar nog een muziekquiz (over 50 jaar Toppop) dus niet eens zo'n gekke keuze.
TopPop test gemist? Start met kijken op NPO Start - npostart.nl
TopPop test gemist? Start met kijken op NPO Start - npostart.nl
0
geplaatst: 22 november 2022, 14:30 uur
Bevestiging is er: v. Nieuwkerk ook geen presentator meer tijdens Top 2000 quiz en Top 2000 a go go.
0
ohmusica
geplaatst: 22 november 2022, 17:58 uur
bikkel2 schreef:
Ad Visser is kwa ego ook het type Mathijs? Corton houdt zich wijselijk van het wereldje weg. Is
bardame Monica in de running?. Gok op een radio 2 presentatieduo..
0
geplaatst: 22 november 2022, 18:57 uur
Eerst maar eens afwachten of het allemaal nog wel terug keert. NPO gaat het natuurlijk overwegen, maar het is vroeg dag.
En wat gaat Leo Blokfluit doen? Ook onlosmakelijk verbonden aan het fenomeen Top 2000 en aan v. Nieuwkerk.
Nogmaals, ik vermoed ook Corton. Een muziekliefhebber pur sang en kan in een rol van presentator bekijven denk ik.
ohmusica: ik weet niet of Ad Visser een groot ego heeft, zelf nooit iets geks gehoord over hem.
Maar ja, je ziet het met v. Nieuwkerk. Dat het een perfectionist is, was er wel van af te zien, maar dat ie het zo bont heeft gemaakt......
En wat gaat Leo Blokfluit doen? Ook onlosmakelijk verbonden aan het fenomeen Top 2000 en aan v. Nieuwkerk.
Nogmaals, ik vermoed ook Corton. Een muziekliefhebber pur sang en kan in een rol van presentator bekijven denk ik.
ohmusica: ik weet niet of Ad Visser een groot ego heeft, zelf nooit iets geks gehoord over hem.
Maar ja, je ziet het met v. Nieuwkerk. Dat het een perfectionist is, was er wel van af te zien, maar dat ie het zo bont heeft gemaakt......
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 22 november 2022, 19:51 uur
deric raven schreef:
Jeroen Kijk in de Vegte en Jan Willem Roodbeen?
Jeroen Kijk in de Vegte en Jan Willem Roodbeen?
Ik denk het niet. Zij zijn al aan de Top 2000 radio uitzendingen verbonden. Gerard Ekdom had een prima kandidaat geweest maar die zit al vast aan Talpa/SBS waar hij verleden jaar een soortgelijk programma presenteerde (en waarschijnlijk dit jaar weer)
0
geplaatst: 22 november 2022, 19:56 uur
cosmic kid schreef:
Ik denk het niet. Zij zijn al aan de Top 2000 radio uitzendingen verbonden. Gerard Ekdom had een prima kandidaat geweest maar die zit al vast aan Talpa/SBS waar hij verleden jaar een soortgelijk programma presenteerde (en waarschijnlijk dit jaar weer)
(quote)
Het wordt al eerder opgenomen, gewoon volgende week 2 dagen de studio in en het is klaar. Ik ben jaren geleden bij zo'n uitzending geweest, en dan zit het tempo er wel in.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 22 november 2022, 20:07 uur
deric raven schreef:
Het wordt al eerder opgenomen, gewoon volgende week 2 dagen de studio in en het is klaar. Ik ben jaren geleden bij zo'n uitzending geweest, en dan zit het tempo er wel in.
(quote)
Dat geloof ik en toch denk ik het niet. Ook omdat zo'n constructie waarschijnlijk ten koste gaat van Leo Blokhuis en waarom zou hij de dupe worden van iets wat zich bij een ander programma bij een andere omroep heeft afgespeeld? Tenzij Leo er zelf geen trek meer in heeft, natuurlijk
0
geplaatst: 22 november 2022, 20:15 uur
cosmic kid schreef:
Dat geloof ik en toch denk ik het niet. Ook omdat zo'n constructie waarschijnlijk ten koste gaat van Leo Blokhuis en waarom zou hij de dupe worden van iets wat zich bij een ander programma bij een andere omroep heeft afgespeeld? Tenzij Leo er zelf geen trek meer in heeft, natuurlijk
(quote)
Ik ben dan bang dat het dan het Verrukkelijke 15 team wordt, Leo Blokhuis en Giel Beelen....
Gaat mijn voorkeur niet naar uit, maar dat is een persoonlijke mening.
6
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 22 november 2022, 20:17 uur
deric raven schreef:
Ik ben dan bang dat het dan het Verrukkelijke 15 team wordt, Leo Blokhuis en Giel Beelen....
(quote)
Over Giel zal ik me niet uitlaten want daarna kan ik me zelf een ban geven

2
geplaatst: 22 november 2022, 20:19 uur
cosmic kid schreef:
(quote)
Om die reden zeg ik ook maar niks over Leo Blokhuis

0
ohmusica
geplaatst: 22 november 2022, 22:36 uur
Ook hier een angstcultuur? En de ban is zowat het ergste….
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 november 2022, 22:40 uur
Als je ziet wat voor talentloze rukkers hier worden voorgedragen als vervanger voor dat enge mannetje dan moet je toch concluderen dat het zeer, zeer geslecht gesteld is met het Nederlandse TV makersgilde.
Gelukkig bestaat Nikki De Jager. Die zou dit wel kunnen en binnen 1 seizoen de herinnering aan Mathijs Van Matigkerk volledig wegvagen.
Gelukkig bestaat Nikki De Jager. Die zou dit wel kunnen en binnen 1 seizoen de herinnering aan Mathijs Van Matigkerk volledig wegvagen.
0
geplaatst: 23 november 2022, 06:37 uur
Nee, ik zie er het nut niet van in, ik denk niet dat hij alleen dat programma kan dragen, maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben. Het lijkt mij ook niet gemakkelijk.
1
ohmusica
geplaatst: 23 november 2022, 09:55 uur
Met de top 2000 op de radio heb ik nooit wat gehad. Maar de tv-versie had die mooie combinatie van amusement en inhoud, en natuurlijk waren Leo en van Nieuwkerk daarin de spil. Vaak heeft muziek op tv iets onnozels, of het wordt snel plat vermaak, of het wordt langdradig naargelang je eigen muziekvoorkeur. De top 2000 - a gogo wist dat te omzeilen en wist ook mensen uit verschillende bloedgroepen bij elkaar te brengen, toch wel iets waar muziekprogramma’s rond van Nieuwkerk altijd sterk in zijn geweest.
1
geplaatst: 23 november 2022, 15:53 uur
Ben blij dat ik niet meer onverwachts geconfronteerd kan worden met dat incestueuze stelletje Blokfluit en de man die teveel in zichzelf is gaan geloven. Ik zou Jan Douwe Kroeske of zo iemand wel zo'n quiz willen zien maken en dan aandacht voor de interessante muziekstijlen en de diversiteit ipv altijd maar die roestige mastodonten herhalen die onbegrijpelijkerwijs altijd hoog in die bejaardenlijst staan.
0
ohmusica
geplaatst: 23 november 2022, 17:03 uur
orbit schreef:
Ben blij dat ik niet meer onverwachts geconfronteerd kan worden met dat incestueuze stelletje Blokfluit en de man die teveel in zichzelf is gaan geloven. Ik zou Jan Douwe Kroeske of zo iemand wel zo'n quiz willen zien maken en dan aandacht voor de interessante muziekstijlen en de diversiteit ipv altijd maar die roestige mastodonten herhalen die onbegrijpelijkerwijs altijd hoog in die bejaardenlijst staan.
Jan Douwe Kroeske? Met alle respect maar dat is ook al tegen de houdbaarheidsdatum. Helaas hebben kijk en luistercijfers bij de NPO het laatste woord, een uurtje Nederlandse radio en ik hoor genoeg.
2
geplaatst: 23 november 2022, 19:56 uur
Onweerwolf schreef:

0
geplaatst: 23 november 2022, 22:24 uur
Onweerwolf schreef:
Als je ziet wat voor talentloze rukkers hier worden voorgedragen als vervanger voor dat enge mannetje dan moet je toch concluderen dat het zeer, zeer geslecht gesteld is met het Nederlandse TV makersgilde.
Wat is er mis met Leo Blokhut en Erik Karton?
4
Onweerwolf
geplaatst: 23 november 2022, 22:39 uur
Ze voegen niets toe aan de beelden. Je kunt net zo goed Wikipedia lezen terwijl je naar de muziek luistert.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.