Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
2
geplaatst: 5 december 2022, 08:11 uur
GrafGantz schreef:
Je hebt een zwaar leven. Ik tel in elk geval mijn zegeningen, ik kan me nog jaren herinneren dat (bijvoorbeeld) een deel van de nummers van de Stones bij de R stonden als Rolling Stones, en een deel bij de T van The Rolling Stones. Van dat soort fratsen zijn we gelukkig eindelijk verlost.
Je hebt een zwaar leven. Ik tel in elk geval mijn zegeningen, ik kan me nog jaren herinneren dat (bijvoorbeeld) een deel van de nummers van de Stones bij de R stonden als Rolling Stones, en een deel bij de T van The Rolling Stones. Van dat soort fratsen zijn we gelukkig eindelijk verlost.
Wacht maar tot ze onze spelling overnemen:
Stones - Grrr Live! (2023) - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 5 december 2022, 09:23 uur
kleine man schreef:
Nu nog wat boze woorden, wat krachttermen en wat onvergelijkt gehuil. Je laat het allemaal precies zien. Bedankt.
Even voor de duidelijkheid:
Het is niet ik, die hier een nette opmerking maakt, om 20:44 uur, maar Itchy moet er zonodig op reageren om 21:34.
Het is Itchy die het blijkbaar zoveel boeit, en Itchy moet niet de lafheid bezitten zijn frustratie op mij af te schuiven.
en mag dit weer in mijn nadeel geframed worden, dan jammer. De werkelijkheid is duidelijk voor hen die dat weten willen.
(quote)
Sterk, heel sterk.Nu nog wat boze woorden, wat krachttermen en wat onvergelijkt gehuil. Je laat het allemaal precies zien. Bedankt.
Even voor de duidelijkheid:
Het is niet ik, die hier een nette opmerking maakt, om 20:44 uur, maar Itchy moet er zonodig op reageren om 21:34.
Het is Itchy die het blijkbaar zoveel boeit, en Itchy moet niet de lafheid bezitten zijn frustratie op mij af te schuiven.
en mag dit weer in mijn nadeel geframed worden, dan jammer. De werkelijkheid is duidelijk voor hen die dat weten willen.
Er staat niks onaardigs in mijn opmerking van 21:34 (ook niet in die van 22:32 trouwens), behalve reactie op een vraag die jij in de post daarboven stelde:
kleine man schreef:
Ik zal toch niet de enige zijn die zich daar niet alleen over verbaast, maar ook gewoon aan ergert?
Ik zal toch niet de enige zijn die zich daar niet alleen over verbaast, maar ook gewoon aan ergert?
Vreemd dat je eerst een vraag stelt en als iemand daarop antwoord zegt dat diegene "zonodig" moet reageren. Stel dan geen vraag. Maar blijkbaar verwachtte je vooral bijval. Misschien komt die nog.
0
geplaatst: 5 december 2022, 09:46 uur
GrafGantz schreef:
... ik kan me nog jaren herinneren dat (bijvoorbeeld) een deel van de nummers van de Stones bij de R stonden als Rolling Stones, en een deel bij de T van The Rolling Stones. Van dat soort fratsen zijn we gelukkig eindelijk verlost.
MuMe daarentegen...... ik kan me nog jaren herinneren dat (bijvoorbeeld) een deel van de nummers van de Stones bij de R stonden als Rolling Stones, en een deel bij de T van The Rolling Stones. Van dat soort fratsen zijn we gelukkig eindelijk verlost.
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 5 december 2022, 10:00 uur
Mag het weer over de Top 2000 gaan? Voor gesprekken over schrijfwijzen is er het groot dictee der nederlandse taal 

1
geplaatst: 5 december 2022, 15:15 uur
GrafGantz schreef:
Eens! De redactie is (behoudens het wel/niet ontbreken van ''The'' hier en daar) een stuk nauwkeuriger geworden. In voorgaande jaren stond een deel van de Hall & Oates nummers onder Daryll Hall & John Oates, en een ander deel onder Hall & Oates. Daarnaast zijn er jaren geweest dat er nummers opeens ontbraken in de voorkeuzelijst waardoor deze bijna of helemaal uit de uiteindelijke Top 2000 vielen. 2009: Make Me Smile en Isn't She Lovely bijna eruit, en Mississippi helemaal weg, en in 2012 ontbrak More Than Words opeens waardoor deze de Top 2000 niet haalde dat jaar.
0
geplaatst: 5 december 2022, 15:22 uur
Porcupine Head schreef:
Hier is mijn stemlijst. Niet zoveel veranderd t.o.v. vorig jaar. Wel was het een prettige verrassing om te zien dat Emmylou in de keuzelijst stond, dus natuurlijk moest ik die opnemen in mijn lijstje, ook al is het nummer vrijwel kansloos om de Top 2000 te halen. Ook opnieuw een aantal vrije keuzes opgenomen (aangegeven met een sterretje). Ik weet dat het vechten tegen de bierkaai is voor mijn vrije keuzes, maar ik neem deze vier nu al enkele jaren op in mijn lijstje en ik zal hoe dan ook stug blijven doorgaan om ze erin te krijgen, hoe nihil de kans ook moge zijn.
Adam Lambert - Whataya Want From Me
Arcade Fire - Rebellion (Lies)*
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
Blink-182 - What's My Age Again
CHVRCHES - The Mother We Share*
Coldplay - Politik
Crowded House - Don't Dream It's Over
The Cure - Lovesong
dEUS - Instant Street*
First Aid Kit - Emmylou
Fleetwood Mac - The Chain
Foo Fighters - The Pretender
George Michael - Father Figure
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
Iron Maiden - Run To The Hills
Isaac Gracie - Terrified
Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
Keane - Bedshaped
Kim Wilde - Kids In America
Led Zeppelin - Whole Lotta Love
Marillion - Kayleigh
Men Without Hats - The Safety Dance
Nick Drake - Northern Sky
Pearl Jam - Rearviewmirror
Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here*
Queensrÿche - Silent Lucidity
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
R.E.M. - Find The River
Robyn - With Every Heartbeat
Saybia - The Day After Tomorrow
Sinéad O'Connor - Troy
Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight
Tears For Fears - Head Over Heels
Tori Amos - Winter
Zucchero - Il Volo
Hier is mijn stemlijst. Niet zoveel veranderd t.o.v. vorig jaar. Wel was het een prettige verrassing om te zien dat Emmylou in de keuzelijst stond, dus natuurlijk moest ik die opnemen in mijn lijstje, ook al is het nummer vrijwel kansloos om de Top 2000 te halen. Ook opnieuw een aantal vrije keuzes opgenomen (aangegeven met een sterretje). Ik weet dat het vechten tegen de bierkaai is voor mijn vrije keuzes, maar ik neem deze vier nu al enkele jaren op in mijn lijstje en ik zal hoe dan ook stug blijven doorgaan om ze erin te krijgen, hoe nihil de kans ook moge zijn.
Adam Lambert - Whataya Want From Me
Arcade Fire - Rebellion (Lies)*
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
Blink-182 - What's My Age Again
CHVRCHES - The Mother We Share*
Coldplay - Politik
Crowded House - Don't Dream It's Over
The Cure - Lovesong
dEUS - Instant Street*
First Aid Kit - Emmylou
Fleetwood Mac - The Chain
Foo Fighters - The Pretender
George Michael - Father Figure
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
Iron Maiden - Run To The Hills
Isaac Gracie - Terrified
Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
Keane - Bedshaped
Kim Wilde - Kids In America
Led Zeppelin - Whole Lotta Love
Marillion - Kayleigh
Men Without Hats - The Safety Dance
Nick Drake - Northern Sky
Pearl Jam - Rearviewmirror
Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here*
Queensrÿche - Silent Lucidity
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
R.E.M. - Find The River
Robyn - With Every Heartbeat
Saybia - The Day After Tomorrow
Sinéad O'Connor - Troy
Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight
Tears For Fears - Head Over Heels
Tori Amos - Winter
Zucchero - Il Volo
Porcupine Tree, nice! Ik zie ze op steeds meer lijstjes verschijnen, met name Arriving Somewhere But Not Here. En terecht, want deze hoort er absoluut in te staan.
0
geplaatst: 5 december 2022, 15:53 uur
Vinniee schreef:
In voorgaande jaren stond een deel van de Hall & Oates nummers onder Daryll Hall & John Oates, en een ander deel onder Hall & Oates.
In voorgaande jaren stond een deel van de Hall & Oates nummers onder Daryll Hall & John Oates, en een ander deel onder Hall & Oates.
Maar die hebben nou eenmaal beide artiestennamen gebruikt, dus eigenlijk hoort het ook zo. En als je zoekt op Oates krijg je ze ongetwijfeld allemaal te zien.
1
geplaatst: 5 december 2022, 16:37 uur
Vinniee schreef:
Eens! De redactie is (behoudens het wel/niet ontbreken van ''The'' hier en daar) een stuk nauwkeuriger geworden. In voorgaande jaren stond een deel van de Hall & Oates nummers onder Daryll Hall & John Oates, en een ander deel onder Hall & Oates. Daarnaast zijn er jaren geweest dat er nummers opeens ontbraken in de voorkeuzelijst waardoor deze bijna of helemaal uit de uiteindelijke Top 2000 vielen. 2009: Make Me Smile en Isn't She Lovely bijna eruit, en Mississippi helemaal weg, en in 2012 ontbrak More Than Words opeens waardoor deze de Top 2000 niet haalde dat jaar.
Een vergelijkbaar lot viel See me Feel me van the Who ten deel in 2004. Niet in de keuzelijst, derhalve ook geen notering in de lijst dat jaar en dat terwijl het nummer in de jaren ervoor steevast tussen 200 en 250 stond. Redactioneel is de keuzelijst inmiddels stukken beter op orde. Ook een verbetering: volledig vrije keuze met de voorkeurslijst als hulpmiddel (de voorkeurslijst uiteraard wel sterk bepalend). Daar was in 2004 nog geen sprake van. Vanaf 2005 mocht je 1 vrije keuze ingeven en dat was het dan wel (even ter check mijn stemlijstjes van die jaren erbij gepakt).(quote)
1
geplaatst: 5 december 2022, 16:43 uur
royh schreef:
(quote)
Een vergelijkbaar lot viel See me Feel me van the Who ten deel in 2004. Niet in de keuzelijst, derhalve ook geen notering in de lijst dat jaar en dat terwijl het nummer in de jaren ervoor steevast tussen 200 en 250 stond. Redactioneel is de keuzelijst inmiddels stukken beter op orde. De Neus Umhoeg van Rowwen Hèze ging door een dergelijk voorval ook al eens figuurlijk met de neus umhoeg, van plek 138(!) in 2007 naar exit in 2009 (in 2008 was er de 'opgetelde' lijst en kon er niet worden gestemd). Het heeft tot 2017 geduurd voor het nummer terug was in de lijst
0
geplaatst: 5 december 2022, 21:45 uur
Queen - Bohemian Rhapsody
Golden Earring - Twilight Zone (Albumversie)
Jeff Wayne & Justin Hayward - The Eve Of The War (Albumversie)
The Killers - All These Things That I've Done
Eagles - Take It To The Limit
Jewel - Foolish Games
Counting Crows - A Long December
Of Monsters And Men - Little Talks
Swedish House Mafia ft. John Martin - Don't You Worry Child
Céline Dion - It's All Coming Back To Me
Eros Ramazzotti - Se Bastasse Una Canzone
Kid Creole & The Coconuts - Annie I'm Not Your Daddy
Charles & Eddie - Would I Lie To You?
Olivia Newton-John - Hopelessly Devoted To You
Foo Fighters - Best Of You
France Gall - Ella Elle L'A
K's Choice - Believe
Doe Maar - De Bom
Van Morrison - Into The Mystic
Eric Clapton - Forever Man
Wolf Alice - The Last Man On Earth
The National - Bloodbuzz Ohio
Depeche Mode - People Are People
Living Colour - Love Rears Its Ugly Head
Tool - Schism
Rush - Tom Sawyer
Udo Jürgens - Griechischer Wein
David Bisbal - Silencio
Billy Joel - Honesty
INXS - Devil Inside
Kelly Clarkson - Since U Been Gone
U2 - Bullet The Blue Sky (Live)
Riverside - Second Life Syndrome
AC/DC - Let There Be Rock
Dire Straits - Sultans Of Swing
Golden Earring - Twilight Zone (Albumversie)
Jeff Wayne & Justin Hayward - The Eve Of The War (Albumversie)
The Killers - All These Things That I've Done
Eagles - Take It To The Limit
Jewel - Foolish Games
Counting Crows - A Long December
Of Monsters And Men - Little Talks
Swedish House Mafia ft. John Martin - Don't You Worry Child
Céline Dion - It's All Coming Back To Me
Eros Ramazzotti - Se Bastasse Una Canzone
Kid Creole & The Coconuts - Annie I'm Not Your Daddy
Charles & Eddie - Would I Lie To You?
Olivia Newton-John - Hopelessly Devoted To You
Foo Fighters - Best Of You
France Gall - Ella Elle L'A
K's Choice - Believe
Doe Maar - De Bom
Van Morrison - Into The Mystic
Eric Clapton - Forever Man
Wolf Alice - The Last Man On Earth
The National - Bloodbuzz Ohio
Depeche Mode - People Are People
Living Colour - Love Rears Its Ugly Head
Tool - Schism
Rush - Tom Sawyer
Udo Jürgens - Griechischer Wein
David Bisbal - Silencio
Billy Joel - Honesty
INXS - Devil Inside
Kelly Clarkson - Since U Been Gone
U2 - Bullet The Blue Sky (Live)
Riverside - Second Life Syndrome
AC/DC - Let There Be Rock
Dire Straits - Sultans Of Swing
0
geplaatst: 6 december 2022, 08:22 uur
Onweerwolf schreef:
Dat kun je inhalen hoor. Ik heb de opnames van 20 edities volledig compleet, eentje bijna compleet en van de overige 2 enkele uren.
Zeg het maar.
(quote)
Dat kun je inhalen hoor. Ik heb de opnames van 20 edities volledig compleet, eentje bijna compleet en van de overige 2 enkele uren.
Zeg het maar.
Heb je deze online of lokaal?

1
geplaatst: 6 december 2022, 10:34 uur
Ik weet eigenlijk niet of ik kan meedoen als Belg, maar het zal toch geen impact hebben op de uitslag, of ze mijn lijstje nu goedkeuren of niet. Dus op zich maakt het niet uit. Maar ik zal het wel hier eens posten, dan was het ook niet helemaal voor niets geweest.
Novos Baianos - Preta Pretinha
The Stooges - I Wanna Be Your Dog
The Velvet Underground & Nico - Venus in Furs
Bauhaus - Bela Lugosi's Dead
Cocteau Twins - Lorelei
Joy Division - Decades
Slowdive - Miranda
My Bloody Valentine - Swallow
Björk - Pagan Poetry
Radiohead - Morning Bell
Interpol - Stella was a diver and she was always down
Sweet Trip - Fruitcake and cookies
Lana Del Rey - Venice Bitch
fka twigs - fallen alien
Grimes - Dream Fortress
Empress Of - Hat Trick
Beach House - PPP
yeule - Don't Be So Hard on your Own Beauty
Big Thief - Simulation Swarm
A Sunny Day in Glasgow - Passionate Introverts (Dinosaurs)
Animal Collective - Bluish
Ichiko Aoba - いきのこり●ぼくら
Candy Claws - Fell in Love (At The Water)
Broadcast - You Can Fall
Faye Wong - 分裂
Melody's Echo Chamber - Quand vas-tu rentrer
Mid-Air Thief - Curve and Light
Sonic Youth - Society is a Hole
Kinoko Teikoku - Flower Girl
Charli XCX - Forever
Eartheater - Spill The Milk
Uchu Nekoku - Like a Raspberry
Cuushe - I Love You
Della Zyr - Dream II: 저울
Tujiko Noriko - Give Face
Misschien kijk ik eens om hiervan enkele te kiezen voor te nomineren. Preta Pretinha lijkt mij al een goede keuze te zijn voor een MuMeladder nominatie.
Cocteau Twins - Lorelei
Joy Division - Decades
Slowdive - Miranda
Björk - Pagan Poetry
Radiohead - Morning Bell
fka twigs - fallen alien
Grimes - Dream Fortress
Empress Of - Hat Trick
Beach House - PPP
Ichiko Aoba - いきのこり●ぼくら
Broadcast - You Can Fall
Faye Wong - 分裂
Charli XCX - Forever
Cuushe - I Love You
Misschien kijk ik eens om hiervan enkele te kiezen voor te nomineren. Preta Pretinha lijkt mij al een goede keuze te zijn voor een MuMeladder nominatie.
1
geplaatst: 6 december 2022, 10:42 uur
TornadoEF5 schreef:
Ik weet eigenlijk niet of ik kan meedoen als Belg, maar het zal toch geen impact hebben op de uitslag, of ze mijn lijstje nu goedkeuren of niet. Dus op zich maakt het niet uit. Maar ik zal het wel hier eens posten, dan was het ook niet helemaal voor niets geweest.
Cocteau Twins - Lorelei
Joy Division - Decades
Slowdive - Miranda
Björk - Pagan Poetry
Radiohead - Morning Bell
fka twigs - fallen alien
Grimes - Dream Fortress
Empress Of - Hat Trick
Beach House - PPP
Ichiko Aoba - いきのこり●ぼくら
Broadcast - You Can Fall
Faye Wong - 分裂
Charli XCX - Forever
Cuushe - I Love You
Cocteau Twins - Lorelei
Joy Division - Decades
Slowdive - Miranda
Björk - Pagan Poetry
Radiohead - Morning Bell
fka twigs - fallen alien
Grimes - Dream Fortress
Empress Of - Hat Trick
Beach House - PPP
Ichiko Aoba - いきのこり●ぼくら
Broadcast - You Can Fall
Faye Wong - 分裂
Charli XCX - Forever
Cuushe - I Love You
Ja, dit mogen ze wel na Queen draaien, alle 35 als de échte top 35. Al zou ik van veel artiesten andere liedjes kiezen, maar ze zijn ruim vertegenwoordigd in mijn top 200. Ik zie maar 2 halve kanshebbers.
Ik heb wel sterke vermoedens waar je ze vandaan hebt, maar die staan helaas op privé tegenwoordig.

1
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2022, 11:41 uur
Mexicanobakker schreef:
Ik heb wel sterke vermoedens waar je ze vandaan hebt, maar die staan helaas op privé tegenwoordig.
(quote)
Ik weet wel wat je bedoelt en sommige delen komen daar vandaan maar ik ben ook een van de mensen die mee heeft geholpen om die collectie op te bouwen. Deels zelfs mede-gefinancierd bij Beeld & Geluid.
Maar die Stack is niet wat ik bedoelde. Ik heb gewoon mijn eigen collectie in mijn eigen, betaalde, cloud staan en daarnaaast bovendien uiteraard ook gewoon lokaal.
Maar als je specifieke interesse hebt dan hoor ik het wel.
0
geplaatst: 6 december 2022, 11:54 uur
Onweerwolf schreef:
Ik weet wel wat je bedoelt en sommige delen komen daar vandaan maar ik ben ook een van de mensen die mee heeft geholpen om die collectie op te bouwen. Deels zelfs mede-gefinancierd bij Beeld & Geluid.
Maar die Stack is niet wat ik bedoelde. Ik heb gewoon mijn eigen collectie in mijn eigen, betaalde, cloud staan en daarnaaast bovendien uiteraard ook gewoon lokaal.
(quote)
Het grootste gedeelte waar ik interesse in had heb ik wel lokaal inmiddels, mocht ik nog ooit de behoefte hebben om om meer willen bedelen dan weet ik je te vinden.
Tis namelijk de vraag hoe lang Radio 2 recente jaargangen nog op de terugluisterstand laat staan.
2
geplaatst: 6 december 2022, 12:19 uur
Mijn lijstje met een combinatie van gewoon mijn favoriete nummers/artiesten (al dan niet volledig kansloos om de lijst te halen) en wat Top2000-nostalgia
ABBA - The Day Before You Came
Alice Cooper - Halo Of Flies
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Bon Iver - Skinny Love
Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
Bruce Springsteen - Jungleland
Coldplay - Don't Panic
Dire Straits - Brothers In Arms (Albumversie)
Dire Straits - Telegraph Road (Albumversie)
Eagles - The Last Resort (Albumversie)
Eefje de Visser - Scheef
Elton John - Goodbye Yellow Brick Road
First Aid Kit - Emmylou
Gorki - Mia
Mark & Clark Band - Worn Down Piano
Mark Knopfler - What It Is
Nick Drake - Day Is Done
Phoebe Bridgers - Motion Sickness
Pink Floyd - Comfortably Numb (Albumversie)
Pulp - Common People
Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
Taylor Swift - All Too Well (Taylor's version)
Taylor Swift - Cardigan
Taylor Swift - Love Story
Taylor Swift ft. Bon Iver - exile
The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
The Beatles - For No One
The Doors - Riders On The Storm (Albumversie)
The Kinks - Celluloid Heroes
The Moody Blues - Nights In White Satin
The National - Fake Empire
The Shins - New Slang
U2 - One Tree Hill
War On Drugs - Pain
War On Drugs - Red Eyes
ABBA - The Day Before You Came
Alice Cooper - Halo Of Flies
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Bon Iver - Skinny Love
Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
Bruce Springsteen - Jungleland
Coldplay - Don't Panic
Dire Straits - Brothers In Arms (Albumversie)
Dire Straits - Telegraph Road (Albumversie)
Eagles - The Last Resort (Albumversie)
Eefje de Visser - Scheef
Elton John - Goodbye Yellow Brick Road
First Aid Kit - Emmylou
Gorki - Mia
Mark & Clark Band - Worn Down Piano
Mark Knopfler - What It Is
Nick Drake - Day Is Done
Phoebe Bridgers - Motion Sickness
Pink Floyd - Comfortably Numb (Albumversie)
Pulp - Common People
Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
Taylor Swift - All Too Well (Taylor's version)
Taylor Swift - Cardigan
Taylor Swift - Love Story
Taylor Swift ft. Bon Iver - exile
The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
The Beatles - For No One
The Doors - Riders On The Storm (Albumversie)
The Kinks - Celluloid Heroes
The Moody Blues - Nights In White Satin
The National - Fake Empire
The Shins - New Slang
U2 - One Tree Hill
War On Drugs - Pain
War On Drugs - Red Eyes
0
geplaatst: 7 december 2022, 03:54 uur
Mexicanobakker schreef:
Ja, dit mogen ze wel na Queen draaien, alle 35 als de échte top 35. Al zou ik van veel artiesten andere liedjes kiezen, maar ze zijn ruim vertegenwoordigd in mijn top 200. Ik zie maar 2 halve kanshebbers.
Dank je.
Ja qua nummers, soms is dat ook al een moeilijke opdracht, van vele van deze groepen vind ik natuurlijk meerdere nummers mooi of is het moeilijk om één nummer eruit te kiezen. Een beetje een luxeprobleem. Soms is het wel duidelijk, maar soms is het enorm lastig om er ééntje uit te kiezen, uiteindelijk kan je morgen voor een ander nummer kiezen dan dezelfde groep. Bvb. Beach House, Slowdive, MBV, Charli XCX, Cocteau Twins, allemaal lastig om hiervan één nummer te kiezen.
Ik weet dat je meerdere nummers kunt kiezen per groep maar ik moest nu al moeilijke keuzes maken om er enkele uit te doen, dus één nummer per artiest lijkt me best (voor mij).
1
geplaatst: 7 december 2022, 12:54 uur
Op Radio 2 werd zojuist tijdens de stemfinaledag een tussenstand genoemd van nummers die op dit moment meer dan 1000 plekken gestegen waren t.o.v. vorig jaar, daarbij waren o.a.:
- Billy Joel - Vienna
- Fleetwood Mac - You Make Lovin' Fun
- Meau - Dat Heb Jij Gedaan
- Sting - Russians
Meau zou dus richting plek 300 gaan en Sting richting plek 50(?) Die stond vorig jaar namelijk op plek 1051. Zou ik wel opvallend vinden wanneer dat daadwerkelijk zo zou zijn.
- Billy Joel - Vienna
- Fleetwood Mac - You Make Lovin' Fun
- Meau - Dat Heb Jij Gedaan
- Sting - Russians
Meau zou dus richting plek 300 gaan en Sting richting plek 50(?) Die stond vorig jaar namelijk op plek 1051. Zou ik wel opvallend vinden wanneer dat daadwerkelijk zo zou zijn.
0
geplaatst: 7 december 2022, 12:55 uur
Vinniee schreef:
Op Radio 2 werd zojuist tijdens de stemfinaledag een tussenstand genoemd van nummers die op dit moment meer dan 1000 plekken gestegen waren t.o.v. vorig jaar, daarbij waren:
- Billy Joel - Vienna
.
Op Radio 2 werd zojuist tijdens de stemfinaledag een tussenstand genoemd van nummers die op dit moment meer dan 1000 plekken gestegen waren t.o.v. vorig jaar, daarbij waren:
- Billy Joel - Vienna
.
Bedoel je Ultravox met Vienna?
Of Billy Joel met Leningrad???
1
geplaatst: 7 december 2022, 12:56 uur
Nee BJ met VIenna.
Ook Affraid of the Dark en Goud kwamen overigens in dat lijstje voor
0
geplaatst: 7 december 2022, 12:56 uur
Nee, Billy Joel met Vienna. Kwam vorig jaar nieuw binnen op #1743 mede vanwege populariteit op TikTok.
0
geplaatst: 7 december 2022, 13:05 uur
ranboy schreef:
Oeps, die ken ik niet...
Oeps, die ken ik niet...
Het is (volgens last.fm) zijn meest beluisterde nummer van dit jaar: https://www.last.fm/music/Billy+Joel/+tracks?date_preset=LAST_365_DAYS
Zelfs populairder dan Piano Man dus!
1
geplaatst: 7 december 2022, 13:10 uur
Scorpion_21 schreef:
Nee BJ met VIenna.
Ik dacht heel even, is die topper van Bazart binnengekomen? Maar het zal wel om een nummer van Suzan & Freek gaan helaas.(quote)
Nee BJ met VIenna.
0
geplaatst: 7 december 2022, 13:32 uur
Poek schreef:
Het is (volgens last.fm) zijn meest beluisterde nummer van dit jaar: https://www.last.fm/music/Billy+Joel/+tracks?date_preset=LAST_365_DAYS
Opvallend dat Goodnight Saigon zo laag staat.(quote)
0
geplaatst: 7 december 2022, 13:34 uur
Vinniee schreef:
Sting in de top 50 zou inderdaad wel merkwaardig zijn, hoewel het nummer misschien nog wel actueler is dan tijdens het uitbrengen...Meau zou dus richting plek 300 gaan en Sting richting plek 50(?) Die stond vorig jaar namelijk op plek 1051. Zou ik wel opvallend vinden wanneer dat daadwerkelijk zo zou zijn.
There's no such thing as a winnable war
It's a lie we don't believe anymore
0
geplaatst: 7 december 2022, 13:48 uur
chevy93 schreef:
There's no such thing as a winnable war
(quote)
Sting in de top 50 zou inderdaad wel merkwaardig zijn, hoewel het nummer misschien nog wel actueler is dan tijdens het uitbrengen...There's no such thing as a winnable war
Heeft ook een nieuwe versie uitgebracht nav de oorlog in Oekraïne dus op zich niet zo gek. Beetje emostemplaat net zoals Imagine van John Lennon na de aanslagen in 2015 op 1 kwam
1
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2022, 14:59 uur
Totaal niet gek. Ik geloof het zo als Russians de Top 10 zou binnenkomen.
Als de jankboeren van Nederland dat vreselijke Normaal in de top 10 kunnen krijgen en Imagine na 1 aanslag op 1 staat dan moet Sting in de Top 10 een makkie zijn.
Als de jankboeren van Nederland dat vreselijke Normaal in de top 10 kunnen krijgen en Imagine na 1 aanslag op 1 staat dan moet Sting in de Top 10 een makkie zijn.
0
geplaatst: 7 december 2022, 15:22 uur
Onweerwolf schreef:
euhh waren er wel meer dan 1. Dat begon met Charlie Hebdo, in Frankrijk had je ook nog in november meerdere aanslagen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.