MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Nou Beatles er wat bij dus, evenals Coldplay, de Dijk, Fleetwood Mac (+2) en Doe Maar (iig Tijd Genoeg). Irene Cara dik terug in de lijst. Coolio en Vangelis grote stijgingen. Grootste FM-stijgingen Songbird en You Make Loving Fun.

Russen > Russians

Wel buitengewoon aangenaam dat MEAU dit jaar waarschijnlijk al Top 100 gaat scoren. Kwestie van tijd tot ze Bløf en Claudia ook achter zich laat.

Scorpion_21 schreef:
Nou Beatles er wat bij dus, evenals Coldplay, de Dijk, Fleetwood Mac (+2) en Doe Maar (iig Tijd Genoeg). Irene Cara dik terug in de lijst. Coolio en Vangelis grote stijgingen. Grootste FM-stijgingen Songbird en You Make Loving Fun.

Om nog verder uit te breiden:

- De Dijk - Laat het Vanavond Gebeuren (herintreder).
- Doe Maar - Nachtzuster
- Doe Maar - Tijd Genoeg
- Irene Cara - Fame (herintreder).
- Olivia Newton John - Hopelessy Devoted To You (herintreder).
- Jerry Lee Lewis - Great Balls Of Fire (herintreder).
- Meatloaf steeg ook flink door

En Noodgeval en Ik Wil Dansen deden het goed onder de jongere stemmers.

Vinniee schreef:
(quote)

Om nog verder uit te breiden:

- De Dijk - Laat het Vanavond Gebeuren (herintreder).
- Doe Maar - Nachtzuster
- Doe Maar - Tijd Genoeg
- Irene Cara - Fame (herintreder).
- Olivia Newton John - Hopelessy Devoted To You (herintreder).
- Jerry Lee Lewis - Great Balls Of Fire (herintreder).
- Meatloaf steeg ook flink door

You're the One That I Want is ook herintreder vwb ONJ

Scorpion_21 schreef:
(quote)

euhh waren er wel meer dan 1. Dat begon met Charlie Hebdo, in Frankrijk had je ook nog in november meerdere aanslagen.
Imagine was voornamelijk door de aanslagen in november, waar iemand dat op de piano begon te spelen. Maar de lijst is altijd beïnvloedbaar geweest voor dit soort acties, ook Avond in 2005, Roller Coaster in 2020 bijvoorbeeld.

Jammer (maar begrijpelijk) dat die draak van Meat Loaf vermoedelijk weer gaat stijgen. Die was juist zo lekker weg aan het zakken.

Joren999 schreef:
(quote)
Imagine was voornamelijk door de aanslagen in november, waar iemand dat op de piano begon te spelen. Maar de lijst is altijd beïnvloedbaar geweest voor dit soort acties, ook Avond in 2005, Roller Coaster in 2020 bijvoorbeeld.

Jammer (maar begrijpelijk) dat die draak van Meat Loaf vermoedelijk weer gaat stijgen. Die was juist zo lekker weg aan het zakken.
Viel wel mee toch? Vorig jaar nog op 35. Dat vind ik nog niet echt wegzakken, gezien dat ie sinds 2011 al niet meer in de top 10 staat

Vinniee schreef:
Ik verwacht ook nog wel wat Antoon, maar misschien is dat te hip voor het Radio 2-publiek.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik verwacht ook nog wel wat Antoon, maar misschien is dat te hip voor het Radio 2-publiek.

Flemming was er ook ingekomen, evenals Grijs van Reesema, Bankzitters met nieuwe notering en ook meuk van Snelle

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Flemming was er ook ingekomen, evenals Grijs van Reesema, Bankzitters met nieuwe notering en ook meuk van Snelle

Waar is de tijd dat we nog mochten genieten van pareltjes van Jacques Herb, Anneke Grönloh en Don Mercedes?

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Is dit wat ze al verteld hebben op de radio?

chevy93 schreef:
(quote)
Is dit wat ze al verteld hebben op de radio?

Ja, de halve T2000 is zo ongeveer al bekendgemaakt door Stefan Stasser met zn harde ...

Scorpion_21 schreef:
Stefan Stasser met zn harde ...

G?

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Ja, de halve T2000 is zo ongeveer al bekendgemaakt door Stefan Stasser met zn harde ...
Misschien is 'ie boos dat 'ie dit jaar niet mee mag doen?

Scorpion_21 schreef:
(quote)
Viel wel mee toch? Vorig jaar nog op 35. Dat vind ik nog niet echt wegzakken, gezien dat ie sinds 2011 al niet meer in de top 10 staat
In mijn herinnering was het altijd één van de vaste top 5 (met BohRap, Stairway, HC en CiT), maar dat is inderdaad al even niet meer het geval. Ik word langzaam gewoon een oude ziel, want vorig jaar stonden er daar nog maar 2 van in de top 5 en 3 in de top 10.

chevy93 schreef:
(quote)
Misschien is 'ie boos dat 'ie dit jaar niet mee mag doen?

Hij is er al een paar jaar niet bij.

Onweerwolf
Scorpion_21 schreef:
(quote)

euhh waren er wel meer dan 1. Dat begon met Charlie Hebdo, in Frankrijk had je ook nog in november meerdere aanslagen.

Die stemmen voor Imagine kwamen van de Bataclan aanslag. Charlie Hebdo was Iron Sky.

Ik verwacht Running Up That Hill ook wel top 10.

Ik verwacht Master of Puppets noch Running Up That Hill in top 10. Dicht tegenaan maar geen Top 10. Ik verwacht wel Go Your Own Way op 9 ofzo. Rollercoaster zal paar plekjes wegzakken, Hotel California weer terug op 2.

Nog een ding dat is aangekondigd. Bij de laatste update van het 'stembureau' was de nummer 2001 (het nummer dat de lijst net niet zou halen) ELO met Can't Get It Out Of My Head.

Daar moet wel bij vermeld worden dat er nog stemmen (en waarschijnlijk ook vrije keuzes) werden geteld op het moment dat het bekend werd gemaakt. Dus neem dit met een korrel zout, alhoewel ik wel denk dat het gedaan is voor dit nummer, aangezien het al reeds in de keuzelijst vermeld stond.

Onweerwolf
De belangrijkste vraag is: hoeveel Marco-noteringen houden we over?

Onweerwolf schreef:
De belangrijkste vraag is: hoeveel Marco-noteringen houden we over?
Ik denk maar twee. En die twee zullen waarschijnlijk met heel veel plekken gedaald zijn.

Weer een hiphoppionier minder dus.

Ik denk dat van Marco's solonoteringen Dochters, Margherita en Rood de overblijvers zullen zijn. De rest kiepert eruit. Het samenwerkingsverband Hoe het danst zal de lijst ook wel halen. Wat zou je doen ? met Ali B zal waarschijnlijk wederom in geen velden of wegen te bekennen zijn, dit tot grote tevredenheid van Rob Stenders, mocht ie de lijst nog volgen

Onweerwolf
Ik ben in ieder geval zeer benieuwd.

Eigenlijk moet Paul McCartney ook even wat kinderen betasten komend jaar dan kunnen we de cancelmalus eens echt goed berekenen.

Voorspelling Top 10:
1. Bohrhap
2. Hotel California
3. Piano Man
4. Black
5. Roller Coaster
6. Stairway to Heaven
7. Nothing Else Matters
8. Wish You Were Here
9. Go Your Own Way
10. Fix You

royh schreef:
Ik denk dat van Marco's solonoteringen Dochters, Margherita en Rood de overblijvers zullen zijn. De rest kiepert eruit. Het samenwerkingsverband Hoe het danst zal de lijst ook wel halen. Wat zou je doen ? met Ali B zal waarschijnlijk wederom in geen velden of wegen te bekennen zijn, dit tot grote tevredenheid van Rob Stenders, mocht ie de lijst nog volgen
Deze was meen ik al verdwenen. Ook tot grote tevredenheid van mij.

Joren999 schreef:
(quote)
Deze was meen ik al verdwenen. Ook tot grote tevredenheid van mij.
Ook tot mijn grote tevredenheid

Onweerwolf
WORTJAILD! WORTJAILD!

10. Love of my Life - Queen
9. Nothing else matters - Metallica
8. Avond - Boudewijn de Groot
7. Black - Pearl Jam
6. Stairway to Heaven - Led Zeppelin
1-5 volgen nog.

Love of My Life verrassend. Queen dus gewoon weer op 1 als dat nr maar blijft stijgen.

Boudewijn houdt knap stand.

Black blijft me tegenvallen qua notering

1 verrassing in Top 5 dus. Fleetwood Mac?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:27 uur

geplaatst: vandaag om 15:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.