MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Ik denk dat de verrassing Meat Loaf is.

Of Kate Bush / Sting in de Top 5. Maar dat lijkt me sterk.

Ik denk Russians of Fix you in de top 5.

royh schreef:
Ik denk Russians of Fix you in de top 5.

Ik zou een staatslot kopen

De top 5 van editie 2022:
5. Fix you - Coldplay
4. Piano Man - Billy Joel
3. Hotel California - Eagles
2. Rollercoaster - Danny Vera
1. Bohemian Rhapsody - Queen

Vinniee schreef:
(quote)

. Ik had overigens geen voorkennis

Ik had gehoopt Fleetwood Mac, de datum van overlijden kwam top2000technisch wel heel goed uit. Of Kate Bush. Fix You is zelfs voor Coldplay-begrippen nog een verschrikkelijk nummer.

Heb Russians ook al 15 jaar niet meer gehoord, is dat nu weer een ding dan?

Ook wel een anti-climax weer die top 10. Geen verassingen zoals de voorgaande jaren er vaak wel 1tje, slecht of niet, tussen hadden zitten.

Vinniee schreef:
(quote)

Ik zou er dan wel 2 kopen, want op eentje had ie geen prijs

herman schreef:
Ik had gehoopt Fleetwood Mac, de datum van overlijden kwam top2000technisch wel heel goed uit. Of Kate Bush. Fix You is zelfs voor Coldplay-begrippen nog een verschrikkelijk nummer.

Denk dat Fleetwood Mac de “pech” had dat de populairdere nummers in voorgaande jaren niet die van McVie waren. Denk dat er veel verdeeldheid zat in de stemmen.

herman schreef:

Russians is weer actueel vanwege de oorlog in Oekraine. Ben weer zeer benieuwd wat er vanaf nummer 11 staat.

Tja. BoRhap op 1 is bijna standaard, inmiddels, dus dat verbaast me niets. Roller Coaster op 2 verbaast me enigszins. Had verwacht dat die een paar plekjes gedaald was. Fix You op 5 is een leuke verrassing. Had die eerder net buiten de top 10 verwacht.

Porcupine Head schreef:
Tja. BoRhap op 1 is bijna standaard, inmiddels, dus dat verbaast me niets. Roller Coaster op 2 verbaast me enigszins. Had verwacht dat die een paar plekjes gedaald was. Fix You op 5 is een leuke verrassing. Had die eerder net buiten de top 10 verwacht.
Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat Roller Coaster zou zakken. Komt nog wel: hoeft voor mij niet zo nodig in de top 10.

Onweerwolf
Fix You op 5 is wel echt geniaal.

catdog schreef:
(quote)

Denk dat Fleetwood Mac de “pech” had dat de populairdere nummers in voorgaande jaren niet die van McVie waren. Denk dat er veel verdeeldheid zat in de stemmen.
Ik denk eerder dat het gros van de FM DAB stemmen naar nummers als You Make Lovin' Fun, Everywhere, Little Lies, Songbird en Don't Stop zijn gegaan. Ik zie het zelfs eerder gebeuren dat The Chain juist GYOW voorbijstreeft.

Porcupine Head schreef:
(quote)
Ik denk eerder dat het gros van de FM DAB stemmen naar nummers als You Make Lovin' Fun, Everywhere, Little Lies en Don't Stop zijn gegaan. Ik zie het zelfs eerder gebeuren dat The Chain juist GYOW voorbijstreeft.
The Chain stijgt al jaren: dat zal dit jaar niet anders zijn. In de tijdloze van Studio Brussel stond hij zelfs op 1 in de afgelopen editie.

McVie is ook geen solo-artiest en ook niet pakweg een McCartney of Jagger qua naam; toen Watts overleed vorig jaar deed dat ook weinig met de Stones volgens mij. FM zal het vast goed doen, maar verwacht niet iets als Bowie, Prince, Shaffy, Hazes, Jackson.

Ken toch best wel wat mensen die op FM hebben gestemd omwille hiervan.

royh schreef:
(quote)

Russians is weer actueel vanwege de oorlog in Oekraine. Ben weer zeer benieuwd wat er vanaf nummer 11 staat.

Okay, maar wordt die dan ook weer op de radio gedraaid? Ben wel benieuwd of er nog meer 'Russen'-nummers komen. De songfestivalwinnaar in plaats van Russians zou ook leuker zijn geweest.

Onweerwolf
herman schreef:

(quote)

Okay, maar wordt die dan ook weer op de radio gedraaid?

De Boer Is De Keerl werd toch ook niet echt op de radio gedraaid?

(Mag ik hopen)

herman schreef:

(quote)

Okay, maar wordt die dan ook weer op de radio gedraaid? Ben wel benieuwd of er nog meer 'Russen'-nummers komen. De songfestivalwinnaar in plaats van Russians zou ook leuker zijn geweest.
Op de radio hoor je ook nu Russians niet al te vaak. Ik heb het dan over NPO Radio 2, andere zenders kan ik niet zo beoordelen.

Onweerwolf schreef:
(quote)

(Mag ik hopen)
Volgens mij alleen in de top 2000 en dat was meer dan genoeg

Eagles - Take It to the Limit op #2001

Onweerwolf schreef:
(quote)

(Mag ik hopen)

Volgens mij niet nee. Misschien daarna, n.a.v. het Top 2000-succes.

mjk87 schreef:
McVie is ook geen solo-artiest en ook niet pakweg een McCartney of Jagger qua naam; toen Watts overleed vorig jaar deed dat ook weinig met de Stones volgens mij. FM zal het vast goed doen, maar verwacht niet iets als Bowie, Prince, Shaffy, Hazes, Jackson.

Landslide en Everywhere zullen vast stijgen maar wat je zegt de naam is verder ook helemaal niet zo bekend bij de niet puristen. Ik denk dat Stevie Nicks qua naamsbekendheid meer zou losmaken

Onweerwolf
vigil schreef:
de niet puristen.

"normies".

You Make Lovin' Fun stijgt meer dan 1000 plaatsen is eerder vandaag al "uitgelekt".

Fix you vind ik eigenlijk één van de weinige Coldplaynummers die wel aan te horen is. Jammer dat Black gestagneerd lijkt te zijn, dat leek een kandidaat voor de top 3. Verder een saaie en vrij matige top 10 weer.

Onweerwolf schreef:

Als de jankboeren van Nederland dat vreselijke Normaal in de top 10 kunnen krijgen .

Je blijft lachen

Onweerwolf
vielip schreef:
(quote)

Je blijft lachen

Ja is echt lachen inderdaad. Verkeersdelicten plegen, overheidsgebouwen vernielen, politici en hun kinderen bedreigen, ik lach me kapot om dat kutvolk.

Om eerlijk te zijn, Bennie Jolink is ook klaar met dat gedrag.

Neemt niet weg dat het nog steeds verschrikkelijke muziek is

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:16 uur

geplaatst: vandaag om 23:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.