MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Joren999 schreef:
Tom Odell - Another Love is ook wel een opvallende stijger (137 plekken gestegen naar 84). Had hij recent een optreden in Nederland?

Dat en het nummer is erg populair op Tik Tok.

Goldband

MRDammann schreef:
(quote)

Dat en het nummer is erg populair op Tik Tok.

Ah, ik volg TikTok totaal niet, dus dat wist ik niet. Blijkbaar ben ik

een boomer want dit heb ik ook nog nooit gehoord.

Joren999 schreef:
Tom Odell - Another Love is ook wel een opvallende stijger (137 plekken gestegen naar 84). Had hij recent een optreden in Nederland?

Hoe ‘Another Love’ van Tom Odell de soundtrack voor hoop werd in deze oorlog | NPO 3FM - npo3fm.nl

Blijf het trouwens 'opvallend' vinden dat sommige platen toevallig altijd in de nacht komen. Kendrick al jaren op rij in de nacht ondanks flinke stijgingen. Hmmm....

Hoe kan goldband er in hemelsnaam in staan? Goedkope troep zeg, maar wel populair dus de vraag stellen is hem helaas beantworden

chevy93 schreef:
Uitsluitend nummers die nieuw zijn in de keuzelijst:

A Tribe Called Quest I Left My Wallet In El Segundo
Art Of Noise Moments In Love
Atomic Kitten The Tide Is High
Backstreet Boys Show Me The Meaning Of Being Lonely
Basshunter Boten Anna
Boyzone No Matter What
Britney Spears Everytime
David Bowie Station To Station
Donny Hathaway Little Ghetto Boy (Live)
First Aid Kit Emmylou
Fleetwood Mac I'm So Afraid
George Michael Waiting For That Day
Jan Smit Als De Nacht Verdwijnt
Joni Mitchell Blue
Michael Jackson Speed Demon
Nick & Simon De Soldaat
Oasis Supersonic
Orchestral Manoeuvres In The Dark Souvenir
Otis Redding (I Can't Get No) Satisfaction
Paul de Leeuw Ik Wil Niet Dat Je Liegt
Pixies Where Is My Mind
Queen The March Of The Black Queen
R.E.M. You Are The Everything
Rainbow Since You've Been Gone
Shuggie Otis Strawberry Letter 23
Steely Dan Deacon Blues
Stevie Wonder Visions
Talk Talk Give It Up
Talk Talk Happiness Is Easy
Taylor Swift I Knew You Were Trouble
Tears For Fears & Oleta Adams Bad Man's Song
The Roots What They Do
Tiesto Adagio For Strings
Toto Home Of The Brave
Toto These Chains
Helaas alleen gered: Where Is My Mind (#896), Home of the Brave (#1623), De Soldaat (#1723) en Adagio for Strings (#1989)

Juul1998B schreef:
Hoe kan goldband er in hemelsnaam in staan? Goedkope troep zeg, maar wel populair dus de vraag stellen is hem helaas beantworden

Hadden vorig jaar al moeten binnenkomen, ware het niet dat NPO Radio 2 en andere grote stations ze nog een jaar langer onterecht genegeerd hebben.

MEAU , meer dan terecht zo hoog! Een instant klassieker die ook in 2022 diepe indruk blijft maken op heel veel luisteraars En de rek is er waarschijnlijk nog lang niet uit, getuige haar #1e plaats in de Nederlandstalige Top 1999.

https://i.ibb.co/6HdxYyK/MEAU-Dat-Heb-Jij-Gedaan-Top-2000.png

Gretz schreef:
(quote)

Hadden vorig jaar al moeten binnenkomen, ware het niet dat NPO Radio 2 en andere grote stations ze nog een jaar langer onterecht genegeerd hebben.

En ik ben het daar dan weer mee oneens. Maar smaken verschillen ofcourse
En lang leve democratie, meeste stemmen gelden natuurlijk dus in dat opzicht zitten ze er "terecht" in

Zonde wel dat Radio 2 het waarschijnlijk wederom gaat vertikken om de 10 Minute Version van All Too Well te draaien. Terwijl de meeste fans waarschijnlijk specifiek daar op hebben gestemd en de langste versie ook in de meeste landen dé hitnotering was.

Juul1998B schreef:
(quote)

En ik ben het daar dan weer mee oneens. Maar smaken verschillen ofcourse
En lang leve democratie, meeste stemmen gelden natuurlijk dus in dat opzicht zitten ze er "terecht" in

TLDR: Radio 2, Q, 538 en consorten durfden Noodgeval pas airplay te geven na een sensationeel optreden van de band op Lowlands, dat terecht veel media-aandacht kreeg. Vind het persoonlijk altijd erg jammer dat in het huidige tijdperk de Nederlandse radiostations zo ver achter lopen op de actualiteit. Er zelden vroeg bij zijn met nieuwe muziek.

"Festivalmoment van het jaar is wel gewoon hoe Boaz van Goldband zijn voet breekt op Werchter, en daarna doodleuk zijn eerste solozin tijdens Noodgeval heeft: "Mevrouw, ik kan nauwelijks op mijn benen staan.""

Het zal Juul1998B waarschijnlijk wel deugd doen dat The Killers met hun beste nummer hard op weg zijn naar een positie in de Top 100.

Gretz schreef:
(quote)

TLDR: Radio 2, Q, 538 en consorten durfden Noodgeval pas airplay te geven na een sensationeel optreden van de band op Lowlands, dat terecht veel media-aandacht kreeg. Vind het persoonlijk altijd erg jammer dat in het huidige tijdperk de Nederlandse radiostations zo ver achter lopen op de actualiteit. Er zelden vroeg bij zijn met nieuwe muziek.

(quote)

Ik weet niet precies waar je nu op reageert haha. Commercieel gezien doen ze het goed, vandaar dat andere stations het nu ook oppakken. Het is not my cup of tea en dat zal het denk ik ook niet worden. In mijn top 2000 komt het niet voor haha

Oee yes i love that ( al vind ik mr brightside niet eens het beste nummer) maar dit is heel nice❤️

Joren999 schreef:
(quote)

Ah, ik volg TikTok totaal niet, dus dat wist ik niet. Blijkbaar ben ik

(quote)

een boomer want dit heb ik ook nog nooit gehoord.

LL22: Goldbands hits worden in de Alpha anthems - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl

The trooper van Maiden nieuw binnen op 512...donders! Inmiddels vijf nummers van de band in de lijst en allemaal binnen de eerste 600. Da's heel netjes

Verschrikkelijke meuk dat Goldband, het muzikale sloffe koekje.

Germ (crew)
Wat er bij mij altijd nog moeilijk in gaat is de hoge notering van de cover van Sound Of Silence door Disturbed. Dit jaar op plek 18! Wat een wansmaak.

Ja die volg ik ook totaal niet.

Germ schreef:
Wat er bij mij altijd nog moeilijk in gaat is de hoge notering van de cover van Sound Of Silence door Disturbed. Dit jaar op plek 18! Wat een wansmaak.

Dat is voor mij ook de allergrootste achter-de-oren-krabber ever. Niveautje risico voor de culturele samenleving.

Dan blijf ik liever in het mume-bubbeltje. De 'gemiddelde Nederlander' is maar een engerd.

Onweerwolf
Sound of Silence is juist een van de beste covers aller tijden. Het komt maar weinig voor dat zowel het origineel als de cover fantastisch zijn terwijl ze beide totaal verschillend klinken. Erg knap gedaan voor een band die verder alleen maar vreselijke kutmuziek heeft gemaakt.

Goldband en Meau zijn overigens beide niet om aan te horen.

Vind jij....zucht

Onweerwolf
vielip schreef:
Vind jij....zucht

Wat een vervelend mannetje ben jij zeg.

Je bedoeld jezelf denk ik? Te pas en te onpas hier lopen verkondigen wat kutmuziek is en meer van dat soort uitspraken gaan echt nergens over. Beetje meer respect mag best hoor. Zelfs in deze tijd in deze maatschappij. Wordt je niks minder van.

Onweerwolf
vielip schreef:
Je bedoeld jezelf denk ik? Te pas en te onpas hier lopen verkondigen wat kutmuziek is en meer van dat soort uitspraken gaan echt nergens over. Beetje meer respect mag best hoor. Zelfs in deze tijd in deze maatschappij. Wordt je niks minder van.

Trek anders lekker een spijkerbroek aan en ga je koe even melken.

Ik ga niet speciaal voor jou bij elke post vermelden dat het om een mening gaat, dat denk je er maar lekker zelf bij en is dat te moeilijk voor je dan heb je keihard pech gehad.

Onweerwolf
Gretz schreef:
Titelcensuur

(afbeelding)

Werkt Soledad bij Radio 2?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik ga niet speciaal voor jou bij elke post vermelden dat het om een mening gaat, dat denk je er maar lekker zelf bij en is dat te moeilijk voor je dan heb je keihard pech gehad.

Zware dag Wolfmans?

Germ schreef:

Even Tot Hier-bonus geldt ook nog steeds voor Disturbed helaas

Uiteraard geldt wel: ETH > Disturbed

De simpele regel dat alleen nog originele nummers in de lijst mogen zou voor een hele hoop verbeteringen zorgen. Het grootste deel van de covers (zeker als het hertalingen betreft) zijn namelijk inferieur.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Fijn dat je mijn punt zelf even lekker onderbouwd en bevestigd. Mooier had ik het niet kunnen wensen. Laten we het hier alsjeblieft maar bij laten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:56 uur

geplaatst: vandaag om 16:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.