Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2022, 16:47 uur
Gelukkig verkondig je hier de mening van een minderheid
en zullen ze beiden populair genoeg blijven om nog decennialang met een of meerdere nummers hoog in de lijst der lijsten te vertoeven. Ik sluit niet uit dat Goldband en/of MEAU ook nog eens de stap maakt naar een Witte Trui-notering

0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2022, 16:48 uur
Gretz schreef:
en zullen ze beiden populair genoeg blijven om nog decennialang met een of meerdere nummers hoog in de lijst der lijsten te vertoeven.
Ik sluit niet uit dat Goldband en/of MEAU ook nog eens de stap maakt naar een Witte Trui-notering
(quote)
en zullen ze beiden populair genoeg blijven om nog decennialang met een of meerdere nummers hoog in de lijst der lijsten te vertoeven. Ik sluit niet uit dat Goldband en/of MEAU ook nog eens de stap maakt naar een Witte Trui-notering
Een minderheid van?
0
geplaatst: 15 december 2022, 16:50 uur
De populatie Top 2000-stemmers/Radio 2-luisteraars. Als de meerderheid had gevonden dat beiden kutmuziek maakten denk ik niet dat ze allebei top 250 had gescoord. Voor zulke hoge noteringen moet je breed gewaardeerd worden, niet alleen binnen één bepaalde leeftijdsgroep.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2022, 16:52 uur
Gretz schreef:
De populatie Top 2000-stemmers/Radio 2-luisteraars. Als de meerderheid had gevonden dat beiden kutmuziek maakten denk ik niet dat ze allebei top 250 had gescoord. Voor zulke hoge noteringen moet je breed gewaardeerd worden, niet alleen binnen één bepaalde leeftijdsgroep.
(quote)
Ohja, ok dat zou kunnen inderdaad. Dat zegt wel iets over die groep, nietwaar?

Maar op zich zou het wel leuk zijn als ze bij R2 T2000 een keer een editie deden met inzet van het equivalent van onze minnetjes uit de prehistorie van de MML. En dan eens kijken waar dit soort platen blijven.
0
geplaatst: 15 december 2022, 16:55 uur
Onweerwolf schreef:
Maar op zich zou het wel leuk zijn als ze bij R2 T2000 een keer een editie deden met inzet van het equivalent van onze minnetjes uit de prehistorie van de MML. En dan eens kijken waar dit soort platen blijven.
Zeker een interessant experiment.
Kan je dan alvast wel garanderen dat Dua Lipa gewoon in de lijst blijft staan, zijn over het algemeen toch niet bijzonder veel mensen die een hekel hebben aan haar muziek.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2022, 16:58 uur
Ik zou die bewering niet durven doen.
Stel bv dat iedereen voor elk nummer ja of nee mag uitdelen en alleen de nummers met meerderheid ja komen in de lijst. Haalt Dua Lipa het dan?
Stel bv dat iedereen voor elk nummer ja of nee mag uitdelen en alleen de nummers met meerderheid ja komen in de lijst. Haalt Dua Lipa het dan?
5
geplaatst: 15 december 2022, 16:58 uur
Beste nummer van dit rijtje gewoon alleen bovenaan in Urk 
https://preview.redd.it/olrnhpe6g26a1.png?width=640&crop=smart&auto=webp&v=enabled&s=51e4ee16645f02a361d0788e7dcbf5248112c39f

https://preview.redd.it/olrnhpe6g26a1.png?width=640&crop=smart&auto=webp&v=enabled&s=51e4ee16645f02a361d0788e7dcbf5248112c39f
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2022, 17:01 uur
Ik begin nu wel benieuwd te worden naar dat Hunebed nummer. Is het de nieuwe Twarres?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 december 2022, 17:23 uur
Wat Dalfsen en Staphorst nou zo specifiek met Avond hebben en Aalten met Fix You zal wel altijd in nevelen gehuld blijven.
0
geplaatst: 15 december 2022, 17:34 uur
Gretz schreef:
Kan je dan alvast wel garanderen dat Dua Lipa gewoon in de lijst blijft staan, zijn over het algemeen toch niet bijzonder veel mensen die een hekel hebben aan haar muziek.
(quote)
Ik meld me

0
geplaatst: 15 december 2022, 17:38 uur
Casartelli schreef:
Wat Dalfsen en Staphorst nou zo specifiek met Avond hebben en Aalten met Fix You zal wel altijd in nevelen gehuld blijven.
Dat haalt 't niet bij de Urkse Heuvel. Mind you, keek van de week - op aanraden van een bevriend dialectoloog - naar de serie over Urk ("buitengewoon merckwaerdig taeltje") en binnen 't kwartier ontstond spontaan de behoefte mijn haar te laten groeien om te gaan headbangen en/of Nirvana te gaan draaien en bijgevolg snapte ik die beroemde quote van Tom Waits (over die fles) een stuk beter.
0
geplaatst: 15 december 2022, 17:39 uur
Helaas hebben deze favorieten van jou het dit jaar niet gered:
Marvin Gaye - Inner City Blues
Hoe dan? Marvin Gaye - Inner City Blues

Top 100 had ik niet direct verwacht, maar zelfs geen top 2000?
1
geplaatst: 15 december 2022, 18:00 uur
herman schreef:
Met welk nummer zou je haar dan in de lijst verwachten? Ze heeft nooit een hit gescoord voor zover ik weet? Of een nummer dat er bovenuit steekt? Het helpt ook niet mee dat het meer om klank en sfeer draait en je de teksten niet meteen kunt verstaan (het eerste album uitgezonderd). Het is niet echt muziek met 'haakjes', waardoor het niet blijft hangen bij een groter publiek. Dat maakt het gewoon minder toegankelijk dan bv. een Ik wil dansen van Froukje.
(quote)
Met welk nummer zou je haar dan in de lijst verwachten? Ze heeft nooit een hit gescoord voor zover ik weet? Of een nummer dat er bovenuit steekt? Het helpt ook niet mee dat het meer om klank en sfeer draait en je de teksten niet meteen kunt verstaan (het eerste album uitgezonderd). Het is niet echt muziek met 'haakjes', waardoor het niet blijft hangen bij een groter publiek. Dat maakt het gewoon minder toegankelijk dan bv. een Ik wil dansen van Froukje.
Scheef of Ongeveer zijn de twee überclassics. Best toegankelijke nummers, toch?
Ik vind haar trouwens perfect te verstaan... en ik ben nota bene een Belg. Ik kan dus m.a.w. niet zoveel met je bericht.
#EefjeArmy of niet dan Gretz en Arno?
1
geplaatst: 15 december 2022, 18:23 uur
Die lokale pop (Need oet Lottum, Lex Uiting, The Cats) is toch allemaal zo dramatisch hè...
Edit: Wacht, hoe hebben Rottum en Rottumerplaat op Ede Staal gestemd? Ik zeg fraude, weg met dat nummer (helpt dat het ook troep is).
Onweerwolf schreef:
Ik begin nu wel benieuwd te worden naar dat Hunebed nummer. Is het de nieuwe Twarres?
Dat zou leuk zijn, Twarres vind ik wel weer leuk.Ik begin nu wel benieuwd te worden naar dat Hunebed nummer. Is het de nieuwe Twarres?
Edit: Wacht, hoe hebben Rottum en Rottumerplaat op Ede Staal gestemd? Ik zeg fraude, weg met dat nummer (helpt dat het ook troep is).
3
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2022, 18:27 uur
Joren999 schreef:
Twarres vind ik wel weer leuk.
Twarres vind ik wel weer leuk.
Ik ook.
En Gretz ook want ze hebben een zangeres en komen uit Nederland.
Edit: hij heeft ook gewoon 450 Twarres scrobbles. Zo voorspelbaar.

0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2022, 18:31 uur
Joren999 schreef:
Ik denk dat ik er 0 heb. Snel verandering in brengen.
Ik denk dat ik er 0 heb. Snel verandering in brengen.
Tsssk.
Zelfs Titmeister heeft er al 18.
0
geplaatst: 15 december 2022, 18:34 uur
Oei, mijn streamingprogramma op de pc had Last.FM niet eens aan staan. Nou, daar is dan nu de eerste.
2
geplaatst: 15 december 2022, 19:22 uur
Johnny Marr schreef:
Ik vind haar trouwens perfect te verstaan... en ik ben nota bene een Belg. Ik kan dus m.a.w. niet zoveel met je bericht.
De Parade en Scheef zijn niet minder dan moderne klassiekers. Top 50 aller tijden of niet dan? En hoewel ik haar meestal ook versta vind ik verstaanbaarheid totaal onbelangrijk in muziek.(quote)
0
geplaatst: 15 december 2022, 19:50 uur
Mijn hoogst genoteerde nummer is Heart of Gold van Neil Young op 324.
Ik verbaas me dat Reelin' in the Years, I Knew You Were Trouble en Grounds for Divorce het niet hebben gered.
Ik verbaas me dat Reelin' in the Years, I Knew You Were Trouble en Grounds for Divorce het niet hebben gered.
0
geplaatst: 15 december 2022, 20:16 uur
Twarres is onderdeel van m'n tienerjeugd, dacht dat je dat wel wist Wolf
(al duurde het tot m'n 19e eer ik voor het eerst in m'n leven in Friesland kwam
)
0
geplaatst: 15 december 2022, 20:18 uur
Arno schreef:
(quote)
De Parade en Scheef zijn niet minder dan moderne klassiekers. Top 50 aller tijden of niet dan? En hoewel ik haar meestal ook versta vind ik verstaanbaarheid totaal onbelangrijk in muziek. Kan nooit lang meer duren eer Eefje met een nummer in De Tijdloze 100 staat. En het jaar erop direct met twee.
De juiste Vlamingen moeten alleen nog even strategisch bepalen op welke twee Eefje-klassiekers het best en masse gestemd kan worden.
0
geplaatst: 15 december 2022, 20:21 uur
Onweerwolf schreef:
Ik kom er net achter dat het niet eens een Friestalig nummer is

Maar ja, ongetwijfeld hetzelfde sentiment opwekkend als Brabant dat al 19 jaar doet. Dus we komen er nooit meer van af.
2
geplaatst: 15 december 2022, 20:24 uur
Gretz schreef:
Even Tot Hier-bonus geldt ook nog steeds voor Disturbed helaas.
Ik vind die gasten bijna altijd goed met hun nummers, maar dit blijft wel één van de hoogtepunten. Ik heb hem destijds doorgestuurd naar de ouders van de kids in m'n klas Even Tot Hier-bonus geldt ook nog steeds voor Disturbed helaas.

Die cover is natuurlijk wanstaltig, één van de vele gedrochten in de lijst der gedrochten. Maar ja, om nou alle covers te bannen. Er zijn er zat die het niveau van het origineel (ver) ontstijgen.
0
geplaatst: 15 december 2022, 20:28 uur
Edgar18 schreef:
Die cover is natuurlijk wanstaltig, één van de vele gedrochten in de lijst der gedrochten. Maar ja, om nou alle covers te bannen. Er zijn er zat die het niveau van het origineel (ver) ontstijgen.
Met de huidige opzet (geen limiet aan het max. aantal nummers van dezelfde uitvoerende per stemlijstje) zal het waarschijnlijk ook eerder een averechts effect hebben. Komen er nog meer nummers van Queen, Coldplay, U2, Muse etc. in de lijst, zonder dat er veel unieke artiesten voor terugkomen.
Ik snap dat NPO Radio 2 niet aan cap wil, dat artiesten bijvoorbeeld met maximaal 15-20 nummers genoteerd mogen staan. Maar ze zouden wel wat strikter naar de individuele stemmen kunnen kijken. Ik vrees dat er toch een behoorlijke grote groep mensen is die hun stemlijstje volzet met nummers van 1 of 2 artiesten. Zij zijn de primaire. oorzaak van de extreme overkill aan nummers die je nu bij sommige artiesten hebt. Dan doel ik voornamelijk of albumtracks of weinig succesvolle singles waarvan de niet-fans echt totaal niet begrijpen waarom het in een Top 2000 staat.
1
geplaatst: 15 december 2022, 20:32 uur
Poeha schreef:
Top 100 had ik niet direct verwacht, maar zelfs geen top 2000?
De zwarte muziek heeft het sowieso (heel) slecht gedaan. Alles van Marvin Gaye, Otis Redding, Sam Cooke, Stevie Wonder, Bill Wither en Curtis Mayfield is gezakt. En van mijn keuzes hebben onderstaande niet eens de lijst gehaald:Top 100 had ik niet direct verwacht, maar zelfs geen top 2000?
Al Green - Let's Stay Together
Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
Bobby Womack - Across 110th Street
Curtis Mayfield - Superfly
Donny Hathaway - A Song For You
Marlena Shaw - Woman Of The Ghetto
Marvin Gaye - Inner City Blues
O' Jays - Back Stabbers
Otis Redding - Try A Little Tenderness
Stevie Wonder - Living For The City
Miles Davis - So What
Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message
Public Enemy - Fight the Power

1
geplaatst: 15 december 2022, 20:44 uur
Nou eindelijk eens naar De Hûnekop - Wy Kam Fram Fryslân geluisterd...
Veel infantieler gaat een tekst niet worden zeg. Vergeleken hiermee is Guus Meeuwis een groot poëet. Ik mag toch aannemen dat het als 1 grote grap bedoeld is
You all know Zorro? Of course!
Do you know that he drives a Frisian horse?
And let's make a bow to the Frisian cow
She gives the most milk anyhow
(...)
As long as you are nice to us
Sa lang jimme in bytsje normaal doche
We are going to be nice to you
Slaan wy jimme ek net foar de harsens
Veel infantieler gaat een tekst niet worden zeg. Vergeleken hiermee is Guus Meeuwis een groot poëet. Ik mag toch aannemen dat het als 1 grote grap bedoeld is

You all know Zorro? Of course!
Do you know that he drives a Frisian horse?
And let's make a bow to the Frisian cow
She gives the most milk anyhow
(...)
As long as you are nice to us
Sa lang jimme in bytsje normaal doche
We are going to be nice to you
Slaan wy jimme ek net foar de harsens
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2022, 20:48 uur
Jezus Christus wat een infantiele bagger zeg. :'-)
Her is nog slechter dan die Tiktok Tamme josti die we hier in Groningen hebben.
Her is nog slechter dan die Tiktok Tamme josti die we hier in Groningen hebben.
0
geplaatst: 15 december 2022, 21:41 uur
Zullen we anders elke gemeente één nummer laten leveren, dan houden we nog 1656 nummers over die niet uit dit soort onzinnige initiatieven komen.
0
geplaatst: 15 december 2022, 23:05 uur
Haha, wat heb ik hier nou weer mee te maken
maar ik zie dat ik Stream op een nette 2* heb staan, dus zal ik ongetwijfeld wel wat scrobbles bij Twarres hebben 
Gretz schreef:
(quote)
Dat is gewoon feitelijk onjuist. Radio 2 geeft geen openheid over de aantallen stemmen, maar ik vermoed dat je aan een paar duizend stemmen wel voldoende hebt om in de top 250 te komen. Op de honderdduizenden stemmers is dat maar een vrij minieme minderheid... Ik bedoel Slayer staat ook in de top 250, ik vermoed dat het merendeel van de luisteraars de radio erbij uitzet - gelukkig voor hen wordt ie toch altijd 's nachts gedraaid.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.