MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
herman je liet me schrikken…

NPO RADIO 2 - TOP 2000
Blue Monday (Albumversie) van New Order
STAAT ER IN

Niet dat-ie op een regulier album staat, maar ik vermoed dat Radio2 de originele versie bedoelt ..

herman schreef:

(afbeelding)

Je moet op albumversie zoeken

herman schreef:

Eerste 2 nog nooit van gehoord en waarom My Way nou ineens binnenkomt...?

Bankzitters is een YouTube-sensatie en schijnbaar vooral populair onder tieners.

harm1985 schreef:
Het lijkt erop dat Eefje de Visser het weer niet heeft gehaald. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden.

Met welk nummer zou je haar dan in de lijst verwachten? Ze heeft nooit een hit gescoord voor zover ik weet? Of een nummer dat er bovenuit steekt? Het helpt ook niet mee dat het meer om klank en sfeer draait en je de teksten niet meteen kunt verstaan (het eerste album uitgezonderd). Het is niet echt muziek met 'haakjes', waardoor het niet blijft hangen bij een groter publiek. Dat maakt het gewoon minder toegankelijk dan bv. een Ik wil dansen van Froukje.

Ries_72 schreef:
herman je liet me schrikken…

NPO RADIO 2 - TOP 2000
Blue Monday (Albumversie) van New Order
STAAT ER IN

Niet dat-ie op een regulier album staat, maar ik vermoed dat Radio2 de originele versie bedoelt ..

Ah, dat verklaart e.e.a.

Wel slordig van ze.

Gretz schreef:
(quote)

#53 in de Snob 2000 (2021). Op de Radio 2-burelen zijn ze er nog niet achter dat dit toch echt een uitgave is met de volledige band. Correct is: Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand.

Misschien dat ze de Peaky Blinders versie bedoelen, maar dan zou dat er wel expliciet achter moeten staan...

Maar hij staat erin en dat telt.

Ondanks je uitleg van zojuist mis ik dan toch wel Nico Haak met Foxy Foxtrot en haar elastieke benen in de Top2000 ..

herman schreef:
(quote)

Met welk nummer zou je haar dan in de lijst verwachten? Ze heeft nooit een hit gescoord voor zover ik weet? Of een nummer dat er bovenuit steekt? Het helpt ook niet mee dat het meer om klank en sfeer draait en je de teksten niet meteen kunt verstaan (het eerste album uitgezonderd). Het is niet echt muziek met 'haakjes', waardoor het niet blijft hangen bij een groter publiek.

Titelnummer Bitterzoet stond vorig jaar 44e in de Snob 2000. Dat betekent al wel een paar honderd stemmen.

Oh zou ook een prima keuze zijn, werd 2e in 3voor12 Song van het Jaar 2020, het is dat The Weeknd in hetzelfde jaar een wereldhit uitbracht.

Nieuwe fan favourite De Parade (#239 Snob) maakt op termijn ook zeker kans verwacht ik. En anders Scheef (#141 Snob) wel

De voorselectie is gewoon te bepalend voor de kansen van een artiest/nummer, dat zie je bij alle vergelijkbare lijsten terug. De reden dat we Eefje niet in de Kink 1500 terugvinden (in tegenstelling tot namen als Spinvis, Wies, The Scene, Gorki, Tröckener Kecks) heeft ook alles te maken met hun voorkeuzelijst.

Gemiste kans van Radio 2. Ze hadden Eefje direct na deze lofzang moeten toevoegen bij de voorkeuzes. Eender welke single van Bitterzoet, ze waren allemaal gemakkelijk in de lijst gekomen 'met hulp van' de voorkeuzelijst. Ben ik nog steeds van overtuigd

Dat maakt het gewoon minder toegankelijk dan bv. een Ik wil dansen van Froukje.

3voor12 Song van het Jaar 2021 en precies een jaar geleden al behoorlijk populair. Maar toen niet aan de keuzelijst toegevoegd, dus kansloos voor een Top 2000-notering. Nu haalt Froukje het wel omdat stemmers haar niet handmatig hoefden toe te voegen.

Ah, dan moeten ze die paar nummers die jij noemt gewoon op de keuzelijst zetten. De keuzelijst was dit jaar ook al flink uitgebreid, wie weet volgend jaar weer.

herman schreef:
Ah, dan moeten ze die paar nummers die jij noemt gewoon op de keuzelijst zetten.

Exact. Anderzijds, een bandje als Wies (die iets meer airplay krijgt op Radio 2) stond ook met enkele nummers op de keuzelijst (waaronder Barman), en die hebben het dan weer niet gered.

Ik vermoed dat de fanbase van Froukje aardig fanatiek is in het elkaar pushen om ook te stemmen. Dat maakt een verschil.

Dat laatste zou kunnen. Maar Ik Wil Dansen is volgens mij ook gewoon erg populair en heeft een hele lange adem. Half 2020 uitgekomen en eigenlijk anderhalf jaar lang alleen maar populairder geworden.

Beetje hetzelfde geval als Goldband's Noodgeval dat pas recent binnenkwam in de top 40, terwijl het op dat moment ook al ruim een jaar oud was. Zo'n slowburner heeft Eefje helaas nog niet op haar naam.

Misschien moet Eefje net als Froukje wat vaker met de trein gaan.

herman schreef:
Maar Ik Wil Dansen is volgens mij ook gewoon erg populair

Nogal inderdaad!

Voor mij blijft Eefje op eenzame hoogte staan in vergelijking met een Froukje, of eender wie van die andere troela's. Of ze nou in de top 2000 staat, of niet.

Voor de liefhebbers:

- Bankzitters - Je Blik Richting Mij
- Goldband - Noodgeval
- Son Mieux - Multicolor

Zijn de drie hoogste binnenkomers dit jaar

Casartelli (moderator)
Dat zijn twee nummers waar ik nog nooit van gehoord heb en eentje (Noodgeval) waarvan ik graag gewild had dat ik er nog nooit van gehoord had.

Multicolor is een van de meest gedraaide nummers op de Nederlandse radio van het afgelopen half jaar, zo niet het meest gedraaide. Bankzitters wordt minder gedraaid op de radio, maar is wel heel populair bij tieners op YouTube en Spotify.

catdog schreef:
Voor de liefhebbers:

- Bankzitters - Je Blik Richting Mij
- Goldband - Noodgeval
- Son Mieux - Multicolor

Zijn de drie hoogste binnenkomers dit jaar
Als Bankzitters dit jaar een van de hoogste nieuwe binnenkomers heeft, vrees ik dat Stapelgek (dat nummer van hen dat al in de Top 2000 stond) dit jaar een plekje in de top 100 heeft bemachtigd…

Ik denk dat Je Blik Richting Mij hoger staat, dat was hun Top 40-hit van dit jaar. Maar ik zie het best gebeuren dat die drie binnenkomers alle drie top 100 binnenkomen, of in ieder geval top 200.

Grappig, ik luister liever naar het swingende Froukje en vooral samen met S10 dan naar het vlakke Eefje De Visser, al vind ik haar live performance wel weer waanzinnig goed, zeker in combinatie met die twee achtergrondzangeressen. Ik zag een aantal maanden geleden Merol met haar vagina dialoog nummers live, ook zeker swingend, maar daar heb ik ook niks mee. Feit is wel dat Nederland op dit moment veel zangeressen heeft die de jeugd aanspreekt. Ik noem verder een Davina Michelle, Maan, Roxeanne Hazes en Tabitha, dus het leeft wel, mijn jongste dochter is een groot liefhebber.

Dat Multicolor zo hoog erin stapt volg ik nog wel. Wat is dat plaatje toch vaak gedraaid zeg. Maar die andere 2...

RTL Boulevard wist zojuist alvast te melden dat Running up that Hill van Kate Bush op plek 53 staat.

royh schreef:
RTL Boulevard wist zojuist alvast te melden dat Running up that Hill van Kate Bush op plek 53 staat.

Was te verwachten desalniettemin een mooie positie voor Kate.

Vandaag in een Jeugdjournaal een item over de populairste YouTube video's onder de jeugd. De hele top tien werd ingenomen door Bankzitters, Antoon, Flemming en dat soort spul. Goldband en Froukje rijgen dan weer de 3FM awards aan elkaar. Niet zo gek dat zulke artiesten ook in de Top 2000 hoge ogen gooien.

We vergeten hier op MuMe weleens dat we in een soort bubbeltje zitten. En dat dat bubbeltje minder groot is dan we denken. Bivakkeer je hier dagelijks dan krijg je een vervormd beeld van "de smaak van de gemiddelde Nederlander".

Rammstein flink gestegen, op 95, 98 en 129 nu en ook hun andere noteringen zijn gestegen. Hoe dat zo?

Even wat high (of low) lights;

Goldband binnen op #55
Meat Loaf stijgt naar #24 met Paradise
Go Your Own Way is op #25 de hoogste van Fleetwood. Songbird schiet de Top 100 binnen naar #92.
Master of Puppets naar #29 dankzij Stranger Things bonus
Stapelgek tóch boven Je Blik Richting mij. #149 vs. #370.
Olivia Rodrigo trapt met Drivers License de Top 2000 af.

Tom Odell - Another Love is ook wel een opvallende stijger (137 plekken gestegen naar 84). Had hij recent een optreden in Nederland?

kleine man
A Forest bereikt de hoogste positie ooit in de top 2000. Nummer 36 !
Ter vergelijking: in de top 100 aller tijden van Veronica, editie 1981, stond het nummer op plaats 86.

Silk Sonic grootste stijger van 1854 naar 411 met Leave the Door Open

De volgorde van Sinéad O'Connor klopt eindelijk: Troy boven Nothing Compares 2U!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:56 uur

geplaatst: vandaag om 16:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.