Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 25 december 2022, 13:31 uur
Carlos Santana laat weer eens horen hoe verdomd mooi gitaarspel kan zijn. 
Nodig eens wat meer in huis halen van deze artiest.
Dat is wel de ervaring met de top 2000 de afgelopen jaren. De tijden dat ik nieuwe muziek ontdekte via de lijst is wel voorbij, maar het benadrukt fijn dat er bij bepaalde namen nog veel mooie muziek staat te wachten.

Nodig eens wat meer in huis halen van deze artiest.
Dat is wel de ervaring met de top 2000 de afgelopen jaren. De tijden dat ik nieuwe muziek ontdekte via de lijst is wel voorbij, maar het benadrukt fijn dat er bij bepaalde namen nog veel mooie muziek staat te wachten.
0
geplaatst: 25 december 2022, 13:43 uur
Niet heel verrassend. Ik ga ze toch ook niet nomineren, het zou niet echt een nominatie zijn waar ik heel trots op zou zijn, de binding is weg.
Dit uurtje is op zich prima te doen.
Dit uurtje is op zich prima te doen.
1
Onweerwolf
geplaatst: 25 december 2022, 13:43 uur
Jawel hoor, ze staan zelfs in de Top 100, maar dat was dus van in hun demoperiode en voor de naamsverandering.

1
geplaatst: 25 december 2022, 13:46 uur
The Cross lijkt meer op een nummer van Lou Reed dan van Prince. Maar het is mijn favoriete nummer van Prince.
De opgevoerde carnavalsmuziek van Queen in het algemeen en Freddy Mercury in het bijzonder is dit jaar omgeslagen van milde irritatie naar grote ergernis. Wat een onzin om deze aan godsdienstwaanzin grenzende heldenverering jaar op jaar in stand te houden.
De opgevoerde carnavalsmuziek van Queen in het algemeen en Freddy Mercury in het bijzonder is dit jaar omgeslagen van milde irritatie naar grote ergernis. Wat een onzin om deze aan godsdienstwaanzin grenzende heldenverering jaar op jaar in stand te houden.
0
geplaatst: 25 december 2022, 13:47 uur
vielip schreef:
Nooit genoeg Queen.
Nooit genoeg Queen.
Het grappige bij Queen is, dat ze naar mate hun albums slechter werden, hun singles beter werden.
Queen - Greatest Hits II (1991)l heb ik i.i.g grijs gedraaid gedurende mijn jeugd. Geen Queen-ergenis hier. Prima band. Dan heb ik weer wat meer moeite met Bob Marley. Die lome reggea-ritmes vind ik dikwijls dodelijk saai.
1
geplaatst: 25 december 2022, 13:48 uur
Ja nu je het zegt. Dat zal dan de reden zijn dat ik het geen heel best nummer vind.
0
geplaatst: 25 december 2022, 14:14 uur
Toch ook wel fijn dat de iets modernere muziek als The Stereophonics steeds meer de lijst binnendruppelt. Al moet je ook af en toe een minder indrukwekkende top 40-pophopper trotseren.(Dat nummer van Snelle bijvoorbeeld).
0
geplaatst: 25 december 2022, 14:18 uur
Goh, ik dacht dat Dakota een jaren 90 nummer was. Toch is het ook alweer 17 jaar oud.
1
geplaatst: 25 december 2022, 14:20 uur
Joren999 schreef:
Toch is het ook alweer 17 jaar oud.
De tijd gaat veel te snel. Toch is het ook alweer 17 jaar oud.
Bepaalde nummers van Nelly Furtado zijn bijvoorbeeld ook al weer 20 jaar oud. Nog twee keer knipperen en ik zit zo'n beetje met een wandelstok in het bejaardenhuis.
0
geplaatst: 25 december 2022, 14:24 uur
Alle Borsato's die nog over zijn, zijn hier geconcentreerd. Hier thuis is hij echter volledig gecanceld.
1
geplaatst: 25 december 2022, 14:34 uur
Kijk, ik heb ook een hekel aan zijn muziek, maar het is wel een beetje selectieve verontwaardiging om Borsato te cancellen en Michael Jackson niet.
Wat Queen betreft, dat mag net als The Beatles, the Stones, Abba en U2 een heel stuk minder.
Wat Queen betreft, dat mag net als The Beatles, the Stones, Abba en U2 een heel stuk minder.
2
geplaatst: 25 december 2022, 14:59 uur
Moreel verwerpelijke artiesten maken ook soms mooie muziek. Alleen de muziek van Borsato is ruk, dus dat scheelt weer. 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 december 2022, 14:59 uur
harm1985 schreef:
Kijk, ik heb ook een hekel aan zijn muziek, maar het is wel een beetje selectieve verontwaardiging om Borsato te cancellen en Michael Jackson niet.
Het is wellicht een beetje recht praten wat krom is, maar misschien speelde de persoon (het imago van ideale schoonzoon die voor elke gemoedstoestand van de fan een passend liedje had) bij Marco Borsato een wat grotere rol ten koste van die niet-meetbare artistieke kwaliteit dan bij Michael Jackson.Kijk, ik heb ook een hekel aan zijn muziek, maar het is wel een beetje selectieve verontwaardiging om Borsato te cancellen en Michael Jackson niet.
1
geplaatst: 25 december 2022, 15:01 uur
harm1985 schreef:
Dat is natuurlijk de hele cancelcultuur in een notendop. Al had Borsato natuurlijk allang gecanceld moeten zijn vanwege zijn misdadig slechte muziek... Laten we het dan volgend jaar goed doen en hem helemaal weren, want 3x in een ruim uur is wel echt te veel voor mijn gestel

4
geplaatst: 25 december 2022, 16:30 uur
Michael Jackson blijft een discussiepunt maar de Borsato zaak is on-going. Michael is vrijgesproken en heeft, ondanks discutabele docu’s na de dood die ik hier niet nog eens ga bespreken, toch de onschuld aan zijn hand voor het grote deel. Dat is denk het nuance verschil, maar ik ben sowieso geen voorstander van het cancellen.
Alsof Ignition van R. Kelly niet gewoon een onwijs lekkere banger blijft. Dat verandert niet met de dag. Je mag zelf altijd bepalen wat je ermee doet; zet je het nog op of niet maar dat hoeft niet voor anderen bepaald te worden.
We kijken toch ook nog steeds films met Spacey erin of geproduceerd door Weinstein? Als jouw stukadoor een smeerlap blijkt te zijn ga je het werk ook niet opnieuw doen toch?
Alsof Ignition van R. Kelly niet gewoon een onwijs lekkere banger blijft. Dat verandert niet met de dag. Je mag zelf altijd bepalen wat je ermee doet; zet je het nog op of niet maar dat hoeft niet voor anderen bepaald te worden.
We kijken toch ook nog steeds films met Spacey erin of geproduceerd door Weinstein? Als jouw stukadoor een smeerlap blijkt te zijn ga je het werk ook niet opnieuw doen toch?

2
geplaatst: 25 december 2022, 16:53 uur
Ondanks de overvloed aan Beatles blijft Don't Let Me Down een geweldig nummer. Zo zonde dat ze niet met Billy Preston op tournee zijn gegaan en even iets meer moeite gestoken hebben in wat uiteindelijk Let it Be is geworden.
2
geplaatst: 25 december 2022, 17:16 uur
Heerlijk die awkwardness van die mensen in het café, zo gemist de afgelopen twee jaar 

0
geplaatst: 25 december 2022, 17:19 uur
Wonderful Life, zo'n prachtig nummer. Mooie afsluiter, nu lekker film kijken.
0
geplaatst: 25 december 2022, 17:20 uur
Man, is het echt nodig om Clocks er twee keer in te stemmen?
0
geplaatst: 25 december 2022, 17:21 uur
Zijn dit niet gewoon mensen die op Clocks wilden stemmen en op de verkeerde versie hebben gestemd simpelweg omdat het in de stemlijst stond?
4
geplaatst: 25 december 2022, 17:26 uur
Deze versie van Clocks is net een pizza shoarma; 2 dingen die los van elkaar prima werken bijeengebracht tot een smakeloze brij.
1
geplaatst: 25 december 2022, 17:29 uur
Titmeister schreef:
Deze versie van Clocks is net een pizza shoarma; 2 dingen die los van elkaar prima werken bijeengebracht tot een smakeloze brij.
Oef, hiermee ben je me kwijt. Pleur dr maar op en ik geniet hoor.

0
geplaatst: 25 december 2022, 17:31 uur
Is het nou écht nodig om JJ Cale af te kappen om voor de tweede keer in 3 nummers Coldplay te laten horen?
0
geplaatst: 25 december 2022, 17:32 uur
Ik vind de Rhythms del Mundo-versie van Clocks best smakelijk; en ook een pizza schoarma kan ik prima eten. Het is weliswaar niet het meest verheffende audiovoedsel, maar slecht is het ook niet.
0
geplaatst: 25 december 2022, 17:39 uur
Wie stemt er voor een verbod op overbodige covers? Zeker als het origineel van Blondie er niet instaat!
0
geplaatst: 25 december 2022, 17:45 uur
itchy schreef:
The Cross lijkt meer op een nummer van Lou Reed dan van Prince. Maar het is mijn favoriete nummer van Prince.
Ben dan blij dat het nummer afkomstig is van Prince en niet van die ubersaaie Reed. Zou het nummer geen goed hebben gedaan. Lou heeft toch al weinig fatsoenlijks voortgebracht. Geef mij dan maar Borsato.The Cross lijkt meer op een nummer van Lou Reed dan van Prince. Maar het is mijn favoriete nummer van Prince.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.