MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Dan vind ik juist deze AC/DC wel weer te behappen

Aldus jut en jul alias Jor en Juul

Ik loop een beetje achter met de afleveringen vanwege het nieuwe uitzendtijdstip, maar wat een mooie reportage over Arrested Development.

Slowgaze schreef:
Ik loop een beetje achter met de afleveringen vanwege het nieuwe uitzendtijdstip, maar wat een mooie reportage over Arrested Development.

Goede timing, heb net dezelfde reportage gezien

/edit: gevolgd door een eerbetoon aan die draak van Fluitsma & Fontein

Toevallig ook net gezien, mooi inderdaad! Wel opvallend dat ze een reportage maken over een artiest die nooit in de top 2000 heeft gestaan, lijkt vrij uitzonderlijk.

Mooi dat Isaac Albeniz ruim 100 jaar na dato nog in de top 100 van de top 2000 staat

Titmeister schreef:
Mooi dat Isaac Albeniz ruim 100 jaar na dato nog in de top 100 van de top 2000 staat
Die moest ik even opzoeken...

Ik snap hem nog steeds niet...

Joren999 schreef:

Het intro van Deutschland zou volgens velen een rip-off zijn van Anne Clark's Our Darkness, maar die heeft dat op haar beurt weer gewoon 'gejat' van Spaans componist Isaac Albeniz
https://www.youtube.com/watch?v=1sdsfVcxpC0

Joren999 schreef:

Vrij herkenbaar motiefje. Ook geleend door deze en deze.

Edit: wat Kaj zegt dus

Weer wat geleerd, thanks Titmeister

Iedereen heeft het maar over 'Music' van John Miles, maar 'Old and Wise' van Alan Parsons Project is minstens zo'n kutnummer.

Hmm dat valt wel mee vind ik.

Under the Bridge vind ik dan wel weer vrij irritant.

'Under the Bridge' is ook ergerlijk. Wordt wel veel leuker als je gewoon de verkeerde tekst meezingt:

Onweerwolf
Slowgaze schreef:
Iedereen heeft het maar over 'Music' van John Miles, maar 'Old and Wise' van Alan Parsons Project is minstens zo'n kutnummer.

https://i.vgy.me/qFtjbC.png

Onweerwolf schreef:
(afbeelding)

Oké, sinds deze meme val ik niet meer op oudere vrouwen.

Het op-een-na-grootste mysterie van de top 2000 is waarom Somebody to Love in 2 versies in de top 100 staat (en het origineel het laagst staat)...

Het grootste mysterie is dezelfde vraag maar dan omtrent The Sound of Silence (hoewel dat een volledige cover is i.p.v. een uitvoering met alleen een andere zanger)?

Maar ja, ik ben er zeker bij Somebody to Love voorstander van om ze samen te voegen en dan desnoods afwisselend per jaar te draaien, de twee versies zijn afgezien van de zanger vrijwel gelijk.

Joren999 schreef:
Het grootste mysterie is dezelfde vraag maar dan omtrent The Sound of Silence (hoewel dat een volledige cover is i.p.v. een uitvoering met alleen een andere zanger)?

Jup.

En je zou verwachten dat wanneer je de stemmen voor beide versies bij elkaar op zou tellen, het nummer flink op weg zou zijn richting de top 10. Of zouden veel mensen op beide versies stemmen?

Dat zou ik ook denken inderdaad. Er zullen vast wel wat mensen op beide stemmen, maar ik mag toch hopen dat niet iedereen dat doet.

Zo'n live with Orchestra is toch een geval 'Al draagt een aap een gouden ring'... Draakje dat Impossible.

Back to Black is veel beter dan

Genieten dat Impossible

SBS...en het is pas zaterdag

Gevolgd door eesiediesie

Wat een wappienummertje is dat, 'Uprising' (en ook nog een rip-off van het veel betere 'Call Me' van Blondie ook).

Tja Muse. Niet mijn ding en zal het ook niet worden ook. Maar schijnt dat ze volle zalen trekken.

God Only Knows. Wat een verschrikkelijke edelkitsch.

Gelukkig nu weer Queen. Het was al ruim drie kwartier geleden.

Hoe mooi kan edelkitsch zijn

Ook een mooie versie van Phantom Of The Opera

Fathead schreef:
God Only Knows. Wat een verschrikkelijke edelkitsch.

Gerapporteerd aan de MuMe-leiding

laxus11 schreef:
Ook een mooie versie van Phantom Of The Opera

Moeilijke keuze. Of dit nummer is de slechtste van de hele top 2000, of John Miles' Music.

GrafGantz schreef:
(quote)

Gerapporteerd aan de MuMe-leiding

Onweerwolf is het vast wel met mij eens...

GrafGantz schreef:
(quote)

Moeilijke keuze. Of dit nummer is de slechtste van de hele top 2000, of John Miles' Music.

Beide geweldige nummers natuurlijk

Slechtste is uiteraard dat Hunekop nummer

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:04 uur

geplaatst: vandaag om 05:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.