MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Als ze dit voor Lambik had gespeeld was hij sowieso wel voor haar gevallen.

Bij Huize Meneer bak ik altijd oliebollen met de Top 2000 op de achtergrond. En elke keer lijkt het alsof ik dezelfde nummers hoor. Traditie. De oliebollen smaken ook altijd hetzelfde . Toch zal ik vanavond blij zijn als ik met al mijn geliefden samen meezing met Bohemian Rhapsody om 23.55. Een ultiem geluksmoment om het jaar af te sluiten. Maar ik heb ook zo’n zin in 2023. 2022 was iets te heftig.

Ah ! Angie !

Gelukkig Nieuwjaar allemaal en maak er een fantastisch jaar van ! Nu de wereld nog…

Ook vanaf mijn kant aan iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar! Beetje vroeg maar beter te vroeg dan te laat zullen we maar zeggen! Dat het voor iedereen iets moois mag brengen en dat er natuurlijke nieuwe muzikale talenten op mogen staan! Proost

Juul1998B schreef:
ik had tot nu nog nooit van Fela Kuti gehoord

Dan weet je wat je te doen staat in 2023.

Waarom mensen Foo Fighters zo goed vinden ontgaat mij altijd totaal. Koningen van de niet-memorabele en inwisselbare nummers.

The Pretender vond ik vroeger nog wel aardig, maar heeft de tand des tijds niet doorstaan. Wat Fathead hierboven ook zegt, beetje vlees noch vis.

Fathead schreef:
Waarom mensen Foo Fighters zo goed vinden ontgaat mij altijd totaal. Koningen van de niet-memorabele en inwisselbare nummers.

Eerste album van hun vind ik wel goed, daarna is het inderdaad weinig memorabel.

Fathead schreef:

Ze hebben best wel een aantal prima nummers, maar ik vind ze vooral altijd onderling enorm inwisselbaar.

Juist zo'n nummer als The pretender vind ik geweldig omdat het lekker recht voor z'n raap is. Verstand op 0 en gaan! Het hoeft allemaal niet constant muziek voor grote mensen te zijn

Ja dat staat mij dus tegen. Daarom kan ik ook niets met een AC/DC bijvoorbeeld.

vielip schreef:
Juist zo'n nummer als The pretender vind ik geweldig omdat het lekker recht voor z'n raap is. Verstand op 0 en gaan! Het hoeft allemaal niet constant muziek voor grote mensen te zijn

Mja The Pretender heb ik nooit wat mee gehad.. Het is niet dat ik alles van de Foo Fighters vervelend vind hoor, geef mij maar Everlong, Monkey Wrench, Rope, This Is A Call, Wheels, Let It Die, Learn To Fly... Maar nee, The Pretender vind ik gewoon minder

AC/DC is hartstikke catchy, dat is nu juist hun kracht, net als pak-em-beet Deep Purple. Ik vind FF juist nooit zo catchy.

Everlong en Learn to Fly zijn wat mij betreft de enige memorabele nummers die ze na het debuut hebben gemaakt. Monkey Wrench vond ik al kut, al is de clip door die liftscene nog wel grappig, maar The Pretender is zelfs nog slechter.

Gretz schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)

Als Gretz het dan zelf niet doet....

Oef wat is dat A Sky Full of Stars toch een verschrikking... Dan is zelfs Mag ik dan bij Jou een meesterwerk

Joren999 schreef:
Oef wat is dat A Sky Full of Stars toch een verschrikking... Dan is zelfs Mag ik dan bij Jou een meesterwerk

Een verschrikking vind ik het niet, maar het is echt in geen enkel opzicht memorabel. Van de meeste nummers in deze regionen kan ik wel bedenken waarom ze zo hoog staan, ook als ik er zelf niks aan vind. Maar bij deze sta ik echt even met m'n bek vol tanden

Nee joh.

Wuthering Heights is dan wel een hele verademing

Joren999 schreef:
Wuthering Heights is dan wel een hele verademing

Oh heerlijk

Inderdaad een verademing na die 2 zwakkelingen achter elkaar. Straks Belfast Child. Daarna kan ik me weer even onder de mensen begeven.

Fathead schreef:
Net Yesterday, nu Hey Jude. Toch eigenlijk verdraaid goede liedjes, eigenlijk, voor mij een klein openbarinkje.

Hey Jude gaat alleen véél te lang door, denk dat niemand het merkt als je hem 2 minuten voor het einde weg draait.

Ik kan niet luisteren naar dat gekwetter van die Annemieke (vreselijke radio dj) maar Belfast child is met mate wel een Ok nummer

Joren999 schreef:

Die 2de zin is ietwat twijfelachtig maar met de 1ste ben ik t hartgrondig eens!

Joren999 schreef:

Ik snap je gedachtegang, maar nee. Mag Ik Dan Bij Jou is echt verschrikkelijk. Gelukkig gaat die de goede kant op.

Een heerlijk nummer op 104

Okee okee, Mag ik dan bij Jou is ook matig. Maar die van Coldplay vind ik echt nog wel een stuk slechter

Belfast Child vind ik dan weer heel erg mooi.

Onweerwolf
Joren999 schreef:
Okee okee, Mag ik dan bij Jou is ook matig. Maar die van Coldplay vind ik echt nog wel een stuk slechter

Belfast Child vind ik dan weer heel erg mooi.

Volledig mee eens, behalve dan dat Claudia's magnum opus een stuk beter is dan matig en in ieder geval beter dan alles wat Eefje ooit heeft gemaakt.

Dit is toch het meest pathetisch dat Mercury heeft geklonken, nietwaar?
Eens in de zoveel tijd denk ik, ze hebben wel een paar aardige platen, maar dan komt er weer zoiets als dit langs...

Joren999 schreef:
Dit is toch het meest pathetisch dat Mercury heeft geklonken, nietwaar? :/
Eens in de zoveel tijd denk ik, ze hebben wel een paar aardige platen, maar dan komt er weer zoiets als dit langs...

Grappig, ik vind hem zo op zn best. Het theatrele past hem echt goed. Wat een plaat zeg, meesterwerk.

Aahh ac/dc, ik ga even naar de wc.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:54 uur

geplaatst: vandaag om 21:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.