MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Titmeister schreef:
(quote)

Maar dat geldt ook voor veel artiesten die wel de Top 2000 halen. Het gaat erom dat ze vrij populair bij een bepaalde groep mensen (zelfde verhaal als bij Ooit in de top 40 eigenlijk ).

Ja er zijn tig artiesten die het vast halen als de fanbase zich verenigt. Maar dat vind ik geen argument om ze in de keuzelijst te zetten.

Er missen nog zat artiesten in de keuzelijst die een stuk groter zijn dan Eefje. Ik vind niet dat Eefje nou het grote hiaat is.

Arrie schreef:

Er missen nog zat artiesten in de keuzelijst die een stuk groter zijn dan Eefje. Ik vind niet dat Eefje nou hetgrote hiaat is.

Nederlands(talig)e artiesten bedoel je? Ik ben wel benieuwd welke namen dat zijn.

De Top 2000 heeft uiteraard ook een lange geschiedenis met artiesten buiten de deur houden die ze niet Radio 2-fähig genoeg vinden. Dus dat zal nu niet opeens anders zijn.

Onweerwolf
johan de witt schreef:
De Top 2000 heeft uiteraard ook een lange geschiedenis met artiesten buiten de deur houden die ze niet Radio 2-fähig genoeg vinden. Dus dat zal nu niet opeens anders zijn.

Dat is wel degelijk veranderd de afgelopen jaren.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Nederlands(talig)e artiesten bedoel je? Ik ben wel benieuwd welke namen dat zijn.

Aafke natuurlijk. ❤️

Gretz schreef:
(quote)

Niet per se over nagedacht, moet dat dan? Die zijn er vast ook maar we hoeven toch niet per se Nederlandse artiesten te pushen?

Arrie schreef:
(quote)

Ben wel benieuwd waarom je dat had verwacht, draait Radio 2 het vaak? Country is vooral erg geliefd in de VS, hier niet zozeer.

Wat Hedser zei. En ook vooral omdat hij nu al 19 weken in de Verrukkelijke 15 staat. Ik ben geen hele trouwe fan van V15, maar dat lijkt mij best overtuigend. Daarbuiten werd hij ook wel veel gedraaid, op NPO Radio 2 dan.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Aafke natuurlijk. ❤️

I wish, maar Aafke is niet groter dan Eefje.

Titmeister schreef:
(quote)

Maar dat geldt ook voor veel artiesten die wel de Top 2000 halen. Het gaat erom dat ze vrij populair bij een bepaalde groep mensen (zelfde verhaal als bij Ooit in de top 40 eigenlijk ).

Exact! Nummer zoals deze:

Darude - Sandstorm
My Chemical Romance - Welcome to the Black Parade
Panic! At the Disco - I Write Sins Not Tragedies (niet meer in de lijst)
The Boxer Rebellion - Diamonds
Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here

(genoeg andere voorbeelden, even denken)

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat is wel degelijk veranderd de afgelopen jaren.

En waar baseer je dat op?

Arrie schreef:
(quote)

I wish, maar Aafke is niet groter dan Eefje.

Aafke Romeijn: 10.147 luisteraars/maand
Eefje de Visser: 142.558 luisteraars/maand
Froukje: 475.385 luisteraars/maand
Roosbeef: 21.431 luisteraars/maand
Spinvis: 158.376 luisteraars/maand

Onweerwolf
johan de witt schreef:
(quote)

En waar baseer je dat op?

Slayer, Ede Staal, etc.

Gretz schreef:
(quote)

Exact! Nummer zoals deze:

Darude - Sandstorm
My Chemical Romance - Welcome to the Black Parade
Panic! At the Disco - I Write Sins Not Tragedies (niet meer in de lijst)
The Boxer Rebellion - Diamonds

Die nummers zijn (op Diamonds na wellicht) toch veel bekender en populairder dan de muziek van Eefje? Waarom noem je deze nummers?

Arrie schreef:
(quote)

Niet per se over nagedacht, moet dat dan? Die zijn er vast ook maar we hoeven toch niet per se Nederlandse artiesten te pushen?

Ja, ik denk dat het dan het beste te vergelijken is.

Kijk ik vind het ook een gemist dat bijvoorbeeld Ariana Grande, Britney Spears en Katy Perry er nog niet in staan, maar die werden niet op de keuzelijst genegeerd geloof ik

Onweerwolf schreef:
(quote)

Slayer, Ede Staal, etc.

Dat levert ook weer de nodige publiciteit op.
Overtuigt mij niet dat ze de lijst niet meer aanpassen om hem toch Radio 2-fähig te houden.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Ja, ik denk dat het dan het beste te vergelijken is.

Kijk ik vind het ook een gemist dat bijvoorbeeld Ariana Grande, Britney Spears en Katy Perry er nog niet in staan, maar die werden niet op de keuzelijst genegeerd geloof ik

Staan die er niet eens in?

Arrie schreef:
(quote)

Die nummers zijn (op Diamonds na wellicht) toch veel bekender en populairder dan de muziek van Eefje? Waarom noem je deze nummers?

Het gaat erom dat nummers van specifieke genres/artiesten die in de Top 2000 (blijven) staan er waarschijnlijk door een bepaalde groep mensen in gehouden worden. Niet per se een doorsnede van de bevolking/stempopulatie.

Onweerwolf
johan de witt schreef:
(quote)

Dat levert ook weer de nodige publiciteit op.
Overtuigt mij niet dat ze de lijst niet meer aanpassen om hem toch Radio 2-fähig te houden.

Dat kan, maar het is in ieder geval wel anders dan het was.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Staan die er niet eens in?

Helaas. Ook geen Nelly Furtado, Shakira, Selena Gomez, Demi Lovato, Nicki Minaj, Camila Cabello, Jennifer Lopez, Janet Jackson, Aaliyah, Erykah Badu en Shania Twain (als dit overzicht nog redelijk up-to-date is)

Lana ook nog maar steeds met alleen Video Games?

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Helaas. Ook geen Nelly Furtado, Shakira, Janet Jackson, Aaliyah en Erykah Badu (als dit overzicht nog redelijk up-to-date is)

Maar de meesten daarvan hebben er wel in gestaan volgens mij en zijn gewoon niet actueel meer.

Al hoort Janet wel gewoon nog noteringen te hebben want zij is een stuk beter dan de rest van dat rijtje.

Gretz schreef:
(quote)

Het gaat erom dat nummers van specifieke genres/artiesten die in de Top 2000 (blijven) staan er waarschijnlijk door een bepaalde groep mensen in gehouden worden. Niet per se een doorsnede van de bevolking/stempopulatie.

Wellicht vooral populair in specifieke leeftijdsgroepen, dus?

johan de witt schreef:
Lana ook nog maar steeds met alleen Video Games?

Vorig jaar kwam (haar cover van) Doin' Time binnen omdat die opeens random op de keuzelijst stond.

Op Venice Bitch en Born to Die zullen we nog wel even moeten wachten

Onweerwolf
Shania Twain is overigens terug las ik.

Helaas.

Venice Bitch mag ver weg blijven van de lijst.

Born to Die prima.

Summertime Sadness mag ook wel. Of Mariners Apartment Complex, maar dat heeft alweer wat minder potentieel, denk ik.

Summertime Sadness en Young and Beautiful zijn haar populairste songs
> 1 miljard streams...

Arrie schreef:
(quote)

Wellicht vooral populair in specifieke leeftijdsgroepen, dus?

Jep, ik denk het.

Jason Paige - Gotta Catch 'M All (Pokemon Theme Song) kwam in 2015 nieuw in de lijst op 1666 (aanvankelijk met dank aan een Facebook-stemactie gericht op millennials). In de jaren erop altijd top-300 gescoord. Ik durf wel te beweren dat het gros van deze stemmers schoolgaand was in de late jaren 90).

harm1985 schreef:
(quote)

Ondanks de diverse tv optredens bij DWDD, Arjen Lubach en Mathijs gaat Door, het uitzenden van zowel de film Bitterzoet en Bitterzoet Live en de diverse zeer goed ontvangen concerten op o.a. Pinkpop, Sziget en DTRH in de zomer van 2022? Ik kan daar met mijn pet niet bij.

En Gretz, ik heb buiten LinkedIn geen social media. Kan daar dus niks voor Eefje betekenen.

Blijkbaar maakten die tv optredens geen enkele indruk en zijn de mensen haar zo weer vergeten.

trebremmit schreef:
(quote)

Blijkbaar maakten die tv optredens geen enkele indruk en zijn de mensen haar zo weer vergeten.

Nou nu is mijn illusie dat deze passage in de Top 2000-quiz enige indruk heeft gemaakt definitief verleden tijd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:53 uur

geplaatst: vandaag om 17:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.