Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 16 december 2023, 11:48 uur
Titmeister schreef:
Bij de 60+'ers eigenlijk alleen nummers uit de 60s en 70s, behalve.... Smells Like Teen Spirit op 4 bij de 90+'ers
zaten die soms allemaal in hun midlife-crisis tijdens de hoogtijdagen van de grunge?
Bij de 60+'ers eigenlijk alleen nummers uit de 60s en 70s, behalve.... Smells Like Teen Spirit op 4 bij de 90+'ers
zaten die soms allemaal in hun midlife-crisis tijdens de hoogtijdagen van de grunge? Of niet iedereen is eerlijk geweest over zijn leeftijd. Wie zouden dat nu doen? Het ruikt naar een pubermentaliteit.
0
geplaatst: 16 december 2023, 14:52 uur
Bonk schreef:
Of niet iedereen is eerlijk geweest over zijn leeftijd. Wie zouden dat nu doen? Het ruikt naar een pubermentaliteit.
(quote)
Of niet iedereen is eerlijk geweest over zijn leeftijd. Wie zouden dat nu doen? Het ruikt naar een pubermentaliteit.
Lijkt me idd aannemelijk dat dat gebeurt, maar dan nog: waarom specifiek Smells Like Teen Spirit?
1
geplaatst: 16 december 2023, 15:15 uur
Titmeister schreef:
Kane's No Surrender ook terug in de lijst. Wellicht een reactie op de diverse oorlogen?
Ik denk vooral door de terugkeer van Kane dit jaar.Kane's No Surrender ook terug in de lijst. Wellicht een reactie op de diverse oorlogen?
1
geplaatst: 17 december 2023, 20:08 uur
Ergens vind ik het een sterk stuk van Aafke Romeijn, maar het gebrek aan vrouwen in de lijst is slechts een symptoom is van een dieper probleem. Het patriarchaat zorgt in allerlei opzichten ervoor dat vrouwen minder kansen krijgen. Het zou juist gek zijn als er even veel vrouwen in de lijst zouden staan. Waar moeten en vooral moesten ze de tijd vandaan halen? Mijn ouders hebben de tijd nog meegemaakt dat vrouwen amper mochten werken of een bankrekening openen. Belangrijker is naar mijn mening dat vrouwen kansen krijgen op plekken waar dingen écht worden bepaald. Joni Mitchell, Kate Bush en Adele zijn allemaal grootheden die misschien iets meer verdienen, maar we moeten niet doen alsof The Beatles, Stones, Queen, Floyd, Bowie, Prince, Stevie Wonder, Bob Dylan, Neil Young allemaal overschat zijn en hun succes aan hun piemel te danken hebben. En Björn en Benni schreven gewoon de meeste liedjes voor ABBA hè. Tegelijk kun je als klein meisje natuurlijk zo'n lijst zien en denken laat ik maar niet in een bandje gaan, lastig...
0
geplaatst: 18 december 2023, 11:54 uur
Poeha schreef:
Waar komt Bruce Springsteen's No Surrender (1456 *) ineens vandaan?
Ook weer met dank aan TikTok of zo?
Hij opende zijn afgelopen tour vaak met No Surrender, vandaar misschien?Waar komt Bruce Springsteen's No Surrender (1456 *) ineens vandaan?
Ook weer met dank aan TikTok of zo?
4
geplaatst: 18 december 2023, 12:10 uur
No Surrender, daar was het aandeel vrouwen ook veel te laag.
0
geplaatst: 18 december 2023, 17:08 uur
Volgens mij hadden ze een heel nieuw nummer geschreven voor Gaza. Ik kan ook niks vinden over een heropname van No Surrender.
2
geplaatst: 18 december 2023, 22:37 uur
Net deze podcast beluisterd over de aloude vraag waarom bepaalde nummers nu zo enorm aanslaan (ook over langere tijd). Een muziekwetenschapper legt uit welke factoren van belang zijn en hoe het in onze hersenen werkt. Erg interessant imo
https://open.spotify.com/episode/1sJCa1AhP7x2W9ZrMGrdh1?si=ILIsQgYcSsqzszwiC38MEQ
https://open.spotify.com/episode/1sJCa1AhP7x2W9ZrMGrdh1?si=ILIsQgYcSsqzszwiC38MEQ
4
geplaatst: 25 december 2023, 01:27 uur
Dick Fijn > Henk Wijngaard
https://s13.gifyu.com/images/SjhKC.gif
https://s13.gifyu.com/images/SjhKU.gif
https://s13.gifyu.com/images/SjhKC.gif
https://s13.gifyu.com/images/SjhKU.gif
2
geplaatst: 25 december 2023, 01:38 uur
Heb je weer teveel gesnoept? Je zit namelijk te raaskallen.
0
geplaatst: 25 december 2023, 01:38 uur
Toch jammer dat Gold weer zo laag staat. Leek aan een opmars bezig te zijn maar duikelt nu weer 200 plaatsen omlaag.
0
geplaatst: 25 december 2023, 01:51 uur
Poeha schreef:
Nja, ik ben bloedje serieus
Dick heeft inmiddels meer dan een hand vol legendarische truckersongs geschreven. Daar kan Henk niet aan tippen (beetje overbodige re-entry imo)Toch gek dat zo'n vergeten hit die in 2007 voor het laatst in de lijst stond opeens terug is.
0
geplaatst: 25 december 2023, 08:45 uur
Ella Fitzgerald, daarna The Cross… Die top 2000 is zo slecht nog niet!
1
geplaatst: 25 december 2023, 08:45 uur
Mooi uur om mee op te staan die van 08:00-09:00. Pumpkins stemplaatje meegepakt, de klassieker Summertime en een hele goeie Princeplaat.
1
geplaatst: 25 december 2023, 09:06 uur
Gretz schreef:
Daar kan Henk niet aan tippen (beetje overbodige re-entry imo)
Toch gek dat zo'n vergeten hit die in 2007 voor het laatst in de lijst stond opeens terug is.
Daar kan Henk niet aan tippen (beetje overbodige re-entry imo)
Toch gek dat zo'n vergeten hit die in 2007 voor het laatst in de lijst stond opeens terug is.
Er was dit jaar, na vele jaren, ineens veel aandacht voor Shania Twain en daar profiteert de familie natuurlijk ook van mee

2
geplaatst: 25 december 2023, 09:38 uur
Twee keer A & de M: daarna is dat zeurnummer van The Verve een soort van te doen.
0
geplaatst: 25 december 2023, 10:17 uur
itchy schreef:
Twee keer A & de M: daarna is dat zeurnummer van The Verve een soort van te doen.
Het waren ook wel meteen de twee allerergste van Acda & De Munnik.
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 december 2023, 10:36 uur
Die twee No Surrender re-entry's zijn echt vreemd.
7
geplaatst: 25 december 2023, 11:12 uur
Arrie schreef:
Volgens mij hadden ze een heel nieuw nummer geschreven voor Gaza.
Volgens mij hadden ze een heel nieuw nummer geschreven voor Gaza.
Alsof de Palestijnen het nog niet erg genoeg hebben.
2
geplaatst: 25 december 2023, 11:49 uur
Gretz schreef:
Dick heeft inmiddels meer dan een hand vol legendarische truckersongs geschreven. Daar kan Henk niet aan tippen (beetje overbodige re-entry imo)
(quote)
Dick heeft inmiddels meer dan een hand vol legendarische truckersongs geschreven. Daar kan Henk niet aan tippen (beetje overbodige re-entry imo)Toch gek dat zo'n vergeten hit die in 2007 voor het laatst in de lijst stond opeens terug is.
Vlam in de Pijp? Die is toch niet vergeten?
Klassieker. Eerder gek dat ie er niet in stond.
1
geplaatst: 25 december 2023, 11:53 uur
Slowgaze schreef:
Die Chef'Special is echt een scheepsramp van een nummer.
Die Chef'Special is echt een scheepsramp van een nummer.
Band.
0
geplaatst: 25 december 2023, 12:59 uur
Ahh volgend uur mmm mmmm mm van the crash test dummies, ook op gestemd. Blijft een pareltje, man man man 

0
geplaatst: 25 december 2023, 13:10 uur
Led Zeppelin had ik wel even zin tussen alle slappe hap in!
0
geplaatst: 25 december 2023, 13:18 uur
Fathead schreef:
Wat een drama, die Grace Jones.
Wat een drama, die Grace Jones.

Hoogstens vreemd dat veel betere nummers van haar niet in de lijst staan...
2
geplaatst: 25 december 2023, 13:19 uur
Dieptepunt van de dag? Nou die zet ik alvast op dat Kinderen Voor Kinderen plaatje van Armin.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.