MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Fathead schreef:
Wat een drama, die Grace Jones.

Hoogstens vreemd dat veel betere nummers van haar niet in de lijst staan...

Zonder zang had ik dit nog wel kunnen hebben, maar die zang verpest alles..

La Vie en Rose? Fantastisch nummer juist!

15x De Dijk, dat is overdreven veel. Die hadden wel een paar plekken mogen afstaan aan dé Nederpopkoningin

Wie bedoel je daar precies mee Gretz?

Het blijft bizar om iemand dé Nederpopkoningin te noemen terwijl waarschijnlijk 9 op de 10 mensen nog nooit van haar gehoord hebben. Dan zou je eerder kunnen beargumenteren dat Miss Montreal nog wel een plaat of 3 erbij moet hebben.

Gretz schreef:
15x De Dijk, dat is overdreven veel.

Eens, al is deze wel acceptabel.

Nu het nummer waarnaar mijn jongste zoon is vernoemd

DjFrankie (moderator)
Blah Blah, wat een vervelend nummer zeg.

DjFrankie (moderator)
Gretz schreef:
15x De Dijk, dat is overdreven veel. Die hadden wel een paar plekken mogen afstaan aan dé Nederpopkoningin

Eefje

CTD, een van de irritantere platen in de lijst

Gretz schreef:
CTD, een van de irritantere platen in de lijst

Imo een van de beste juist. Ach wie ben ik.

Juul1998B schreef:
(quote)

Imo een van de beste juist. Ach wie ben ik.

https://i.vgy.me/XrOzzJ.png

Paul simon blijf ik echt verschrikkelijk vinden, sorry aan de fans xxxxx

Gretz schreef:
(quote)

(afbeelding)

Wat een lelijk tegeltje.

Juul1998B schreef:
Paul simon blijf ik echt verschrikkelijk vinden, sorry aan de fans xxxxx
Ik zal vast vloeken in de kerk, maar dit nummer specifiek vind ik ook verschrikkelijk irritant.

Uptown girl, irritant en leuk tegelijk. Lol.

Titmeister schreef:
(quote)

Eens, al is deze wel acceptabel.

Nu het nummer waarnaar mijn jongste zoon is vernoemd

Lukaaaaa ♡ Een ultieme evergreen classic. Bij de Top 2000 staat ie helaas redelijk in de gevarenzone. Ze zouden wel een voorbeeld mogen nemen aan de MuMeLadder waar Suzanne Vega met haar mooiste nummer al geruime tijd hoog in het linkerrijtje staat

DjFrankie schreef:
Blah Blah, wat een vervelend nummer zeg.

Idd. De Top 2000 zou er zoveel op vooruit gaan als we die konden inruilen voor bijvoorbeeld een Inspector Norse, Glue, Bad Kingdom, Open Eye Signal of de Maar dan kunnen we wachten tot sint-juttemis helaas

Ik blijf City Of Blinding Lights een van de betere U2's vinden. Erg fijne stadionrocker!

Joren999 schreef:
Het blijft bizar om iemand dé Nederpopkoningin te noemen terwijl waarschijnlijk 9 op de 10 mensen nog nooit van haar gehoord hebben. Dan zou je eerder kunnen beargumenteren dat Miss Montreal nog wel een plaat of 3 erbij moet hebben.

Haha ja, ik heb de term zelf niet verzonnen uiteraard. 3voor12 is er ooit mee begonnen

9/10 is wel een beetje overdreven, maar ik begrijp wat je bedoelt. Het staat in ieder geval vast dat ik ons aller Eefje blijf ophemelen zolang ze nog niet in de lijst staat (naar verwachting nog 1-2 jaar).

cosmic kid (moderator)
Gretz schreef:
(quote)

Haha ja, ik heb de term zelf niet verzonnen uiteraard. 3voor12 is er ooit mee begonnen

9/10 is wel een beetje overdreven, maar ik begrijp wat je bedoelt. Het staat in ieder geval vast dat ik ons aller Eefje blijf ophemelen zolang ze nog niet in de lijst staat (naar verwachting nog 1-2 jaar).

9 van de 10 is geenzins overdreven. Ik vind het nog aan de optmistische kant zelfs.

cosmic kid schreef:
(quote)

9 van de 10 is geenzins overdreven. Ik vind het nog aan de optmistische kant zelfs.

Hebben 9 van de 10 Nederlanders dan ook nog nooit van Spinvis gehoord? Die heeft ca. evenveel maandelijkse streamers als Eefje.

Het is wel een verschil of je een steekproef pakt onder luisteraars van de Top 2000 of doorsnee Nederlanders. Misschien hebben jullie het dan meer bij het rechte eind dan mijn optimistische schatting (want bij de grote groep zitten natuurlijk ook genoeg mensen die weinig tot niets hebben met muziek).

Ik vind Deep Purple eigenlijk maar erg vervelend eigenlijk Ik ga steeds verder af staan van deze mastodontenrock.

Nu wrs het mooiste nummer uit de lijst

Jammer dat die Staverman weer door het intro moet lullen.

Opvallend laag wel eigenlijk.

cosmic kid (moderator)
Gretz schreef:
(quote)

Hebben 9 van de 10 Nederlanders dan ook nog nooit van Spinvis gehoord? Die heeft ca. evenveel maandelijkse streamers als Eefje.

Het is wel een verschil of je een steekproef pakt onder luisteraars van de Top 2000 of doorsnee Nederlanders. Misschien hebben jullie het dan meer bij het rechte eind dan mijn optimistische schatting (want bij de grote groep zitten natuurlijk ook genoeg mensen die weinig tot niets hebben met muziek).

Dat laatste, Geert. Van mijn collega's weet echt meer dan 90% niet wie Eefje de Visser is. En ik geloof ook niet dat het een ander beeld zou opleveren als ik dat aan 10 willekeurige mensen op straat zou vragen. De muziek-kennis van de algemene nederlander laat te wensen over.

Mijn broer, die toch een grote algemene ontwikkeling heeft en die ik hoog heb zitten, had tot dit najaar nog nooit van 'Love Of My Life' van Queen gehoord om maar een voorbeeld te noemen.Lucky him, zullen sommigen zeggen. Een obscuur nummertje vond hij het maar.

Joren999 schreef:
Opvallend laag wel eigenlijk.

Ja, zo'n 1800 plekken te laag, maar hij is iig gestegen dit jaar. Ik vreesde dat ie er wel eens uit zou kunnen vallen.

Het zou interessant zijn om de totaal aantal stemmen op de top 10 (of zelfs top 5) eens in te zien. Het zou me niet verbazen als die bij elkaar een vergelijkbaar aantal stemmen hebben als de rest van de Top 2000 bij elkaar (hoewel, met de huidige 35 keuzes is dat misschien wel erg weinig).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:05 uur

geplaatst: vandaag om 16:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.