MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Solsbury Hill! Dat is het mooiste sinds River Deep Mountain High. Prachtig nummer. Beter dan hele oeuvre van die andere Genesis-dude.

Zó mooi is River deep toch niet?!

Every little thing that you say or do I’m hung up. I’m hung up on you.

catdog schreef:
Every little thing that you say or do I’m hung up. I’m hung up on you.

Origineel is gelukkig vele malen beter

Onweerwolf
Phil > Tina

Ja toch?

Eeeeh ja, toch wel.

Onweerwolf schreef:
Phil > Tina

Ja toch?

Nee.

Peter > Phil is wel waar
En vooruit: Phil > Toto

En Abba > Phil

Ik neem aan dat Phil's werk met Genesis meegeteld mag worden?

Het is trouwens Toto > Phil maar dat terzijde...

ABBA > Fleetwood Mac > Tina > Toto > Phil

Onweerwolf
Aafje > Eefke

vielip schreef:
Depeche Mode - I just can't get enough was (hier) veel populairder in de live uitvoering. De studio versie werd later pas met terugwerkende kracht wat bekender. Althans, zo staat het in mijn geheugen...

Met alle respect, alleen de 45+'ers hebben dat nog bewust meegemaakt. Onderhand is die groep wel een minderheid in Nederland.

Ik had er nog nooit van gehoord in ieder geval, ik ken alleen de gewone studioversie.

Fleetwood Mac > ABBA > Phil > Tina > The Police > Toto

Zack
Agnetha>Eefje

Zack
...en Agnetha >Stevie Nicks

Ik zet hem nu ook weer eens een uurtje aan en heb gelijk Echoes te pakken. Dat is nog eens een fijne verrassing.

En Ruud gebruikt Echoes om z'n Toyota maar eens een fijne beurt te geven. Was al benieuwd waar hij mee aan zou komen zetten.

Onweerwolf
Fijne Verrassingen > Ruud De Wild

herman schreef:
(quote)

Met alle respect, alleen de 45+'ers hebben dat nog bewust meegemaakt. Onderhand is die groep wel een minderheid in Nederland.

Ik had er nog nooit van gehoord in ieder geval, ik ken alleen de gewone studioversie.

Oké ik ben zelf precies 45 dus hm Maar zonder gekheid; werd de live versie niet ergens begin jaren 90 pas een hit? Staat me echt iets van bij dat het nummer ergens in die periode behoorlijk populair was. Maar wellicht zit ik er compleet naast hoor. In '85, toen de studio versie uit kwam, hield ik me nog nét niet met populaire (top 40) muziek bezig in ieder geval

Zack
Na Sjaffy een smullend vijftal....⚡️

dix
Traantje weggepinkt bij The Day Before You Came.

vielip schreef:
(quote)

Oké ik ben zelf precies 45 dus hm Maar zonder gekheid; werd de live versie niet ergens begin jaren 90 pas een hit? Staat me echt iets van bij dat het nummer ergens in die periode behoorlijk populair was. Maar wellicht zit ik er compleet naast hoor. In '85, toen de studio versie uit kwam, hield ik me nog nét niet met populaire (top 40) muziek bezig in ieder geval

Was alleen in 85 een hit. Misschien ben je in de war met de cover Charly Lownoise & Mental Theo.

Ik mag hopen van niet

Edit; ik lees trouwens op Wiki dat in '85 de live versie enorm populair was in Nederland (5e plek in de top 40). De studio versie verscheen al in '81 maar deed buiten de UK zeer weinig.

Joren999 schreef:
Speciaal voor Johnny Marr deze

Welkeen? Ik luister eigenlijk niet

Little Lion Man

Onze Ruud de Wild mag even een tijd zijn mond houden, ik gunde dat Gijs en Annemieke van harte maar ja.

Ff flink spacen op Floyd!

vielip schreef:

De studioversie is uit 1981. De liveversie werd een hit in 1985, nadat Depeche Mode met People Are People en Somebody hun eerste top 40 hits in Nederland hadden.

starbright boy schreef:
(quote)

De studioversie is uit 1981. De liveversie werd een hit in 1985, nadat Depeche Mode met People Are People en Somebody hun eerste top 40 hits in Nederland hadden.

Ah kijk, ik had net m'n vorige post aangepast met dezelfde info (min of meer)

Volgende keer graag en Echoes en Autobahn en Let It Happen in 1 uur, bij voorkeur gepresenteerd door Gijs Staverman. Is die tenminste ook even stil.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:55 uur

geplaatst: vandaag om 20:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.