MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Ik heb toch al heel wat albumversies gehoord.

chevy93 schreef:
Ik heb toch al heel wat albumversies gehoord.

Van iets anders dan klassieke Rock?

Hangt van je definitie van rock af. Ik vind bv. American Pie geen rock (misschien folk rock).

Maar ik heb ook genoeg gemankeerde rocknummers gehoord, met als ultieme dieptepunt de zwaar verknipte versie van Close to the Edge.

Daarbij speelt ook nog mee dat bv. veel soul/funk van zichzelf minder vaak een geknipte radioversie hebben. In ieder geval niet de nummers die de top 2000 halen.

titan (crew)
harm1985 schreef:
Het tomeloze enthousiasme, al dan niet oprecht, van Gijs (en anderen) bij zo ongeveer elk nummer dat ze draaien vind ik opvallend. Ze kunnen toch niet echt alles goed vinden wat ze draaien? Of zouden ze zonder camera op hun smoel wel normaal doen?

Ik mis wat dat betreft Rob Stenders dit jaar. Die kreeg vorig jaar veel kritiek omdat hij niet onder stoelen of banken stak wat hij van de liedjes van Marco Borsato vindt.

harm1985 schreef:
Het tomeloze enthousiasme, al dan niet oprecht, van Gijs (en anderen) bij zo ongeveer elk nummer dat ze draaien vind ik opvallend. Ze kunnen toch niet echt alles goed vinden wat ze draaien? Of zouden ze zonder camera op hun smoel wel normaal doen?
Ik denk dat als ik daar had gestaan ik ook wel van vrijwel ieder nummer had kunnen genieten. Zeker als er zo'n stampend café voor je neus staat. Niet iedereen is eenkennig.

chevy93 schreef:
Hangt van je definitie van rock af. Ik vind bv. American Pie geen rock (misschien folk rock).

Maar ik heb ook genoeg gemankeerde rocknummers gehoord, met als ultieme dieptepunt de zwaar verknipte versie van Close to the Edge.

Daarbij speelt ook nog mee dat bv. veel soul/funk van zichzelf minder vaak een geknipte radioversie hebben. In ieder geval niet de nummers die de top 2000 halen.

Ja van American Pie heb ik ook nog lopen genieten gisteren. Maar ik vind het nogal vreemd dat je helemaal opschept 9 uur extra uit te trekken voor albumversies maar uiteindelijk de helft van die 9 uur uitgaat naar meer reclametijd en spreektijd voor de DJ's. En in sommige gevallen denk ik echt: why? Die extra anderhalve minuut van When Doves Cry had er dan toch prima nog bijgekund?

Ik ben daar te autistisch voor denk ik, chevy

Het gebrek aan een vol café is wel een gemis. Die plaatsvervangende schaamte heeft altijd wel wat, al hebben ze het met de schermen goed opgelost. Komt voldoende schaamte voorbij in ieder geval

catdog schreef:
Maar ik vind het nogal vreemd dat je helemaal opschept 9 uur extra uit te trekken voor albumversies maar uiteindelijk de helft van die 9 uur uitgaat naar meer reclametijd en spreektijd voor de DJ's.
Heb je dit daadwerkelijk geklokt, of is dat gewoon jouw gevoel?

chevy93 schreef:
(quote)
Heb je dit daadwerkelijk geklokt, of is dat gewoon jouw gevoel?

Natuurlijk is dat op gevoel en ook helemaal niet zo letterlijk. Maar als ik hoor dat van Inkel wel elke nacht tijd heeft voor een wals en De Wild tijd heeft voor hele items over welke nummers mensen dit uur graag willen horen, op locatie, dan durf ik toch wel te zeggen dat niet alle 9 uur richting de muziek is gegaan.

Joren999 schreef:
Dat heb ik ook met Queen. Snap die godenstatus voor die band niet.

Ik wel!

catdog schreef:
(quote)

Natuurlijk is dat op gevoel en ook helemaal niet zo letterlijk. Maar als ik hoor dat van Inkel wel elke nacht tijd heeft voor een wals en De Wild tijd heeft voor hele items over welke nummers mensen dit uur graag willen horen, op locatie, dan durf ik toch wel te zeggen dat niet alle 9 uur richting de muziek is gegaan.
Die dingen deden ze voorgaande jaren ook gewoon, dus dat zou ik zo niet durven zeggen.

Bovendien luistert/kijkt een groot deel van de luisteraars juist vanwege dat soort dingen.

catdog: reclame begint stipt om 5 voor, op het hele uur nieuws (2 minuten), reclame en daarna weer verder met muziek om 7 over. Er blijft dus per uur 48 minuten over voor muziek en Dj's. Hoe was dit afgelopen jaren?

Nu een stuk of 11 prima nummers aan een stuk, dat is al een poosje geleden.

catdog schreef:
(quote)

Van iets anders dan klassieke Rock?

Nee en dat hoeft voor mij ook absoluut niet

Ah Black Hole Sun, altijd mooi!

vigil schreef:
(quote)

Ik verwacht dat 85% van de stemmers de live versie in gedachte hadden bij t stemmen

Hoezo verwacht je dat? Ik denk vooral: hoe kom je ermee in aanraking? Een fors deel van de stemmers is te jong om die liveversie te hebben meegemaakt in de hitlijsten en toen ik bewust in aanraking kwam met depeche mode dan toch vooral de studioversie. Ook bij bewust zoeken op internet kom je steeds als eerste bij de studioversie, de liveversie is vooral iets van hier. Ik ken deze liveversie vanuit de Top 2000.

Depeche Mode - I just can't get enough was (hier) veel populairder in de live uitvoering. De studio versie werd later pas met terugwerkende kracht wat bekender. Althans, zo staat het in mijn geheugen...

Pff daarnet weer zo'n duffe Queen. Alleen omdat Mercury zo flamboyant en ziek was boeit het nog iemand

vielip schreef:
Depeche Mode - I just can't get enough was (hier) veel populairder in de live uitvoering. De studio versie werd later pas met terugwerkende kracht wat bekender. Althans, zo staat het in mijn geheugen...

Dat klopt, maar dat was in ‘85. Hoeveel van de mensen onder de 40 zullen die liveversie eerder kennen dan de studioversie. Ik ben zelf te jong om de jaren 90 te kennen om te weten of vooral die liveversie bekend was hier. De laatste 10 jaar zal je toch echt sneller bij de studioversie uitkomen, maar hoe dat van 1985 tot pakweg 2005 was weet ik niet.

Joren999 schreef:
Pff daarnet weer zo'n duffe Queen. Alleen omdat Mercury zo flamboyant en ziek was boeit het nog iemand

Doen we ook een Queen-coverbandje Joren? Als jij je snor laat groeien, dan doe ik wel een krulpruik op

Och jee ik krijg het druk! Maar ja, daar is wel een hoop aan te verbeteren, dus ik doe wel mee!

Heb ik net mijn haar laten knippen...

Time blijft echt een juweeltje

Silent Lucidity ook

Kan dit zeiknummer van Phil Collins minimaal 1000 plekken lager. Dank u.

Another Day in Paradise, dat heeft een 6 jarige Harm nog geplaybackt op de 40 jarige bruiloft van zijn opa en oma.

Plusje voor de harmoniezang van David Crosby. Beetje jammer van die lelijke drumsound en dat goedkoop klinkende keyboardje.

catdog schreef:
En die draaien ze weg in 1... 2...

EDIT: Ja hoor. DRAAI NOU EENS DIE ALBUMVERSIE

Ie-der jaar hetzelfde! De gitaar komt erin en de schuif gaat omlaag. Het mooiste moet dan nog komen verdorie!!

Speciaal voor Johnny Marr deze

Jester schreef:
Silent Lucidity ook

Ja echt hè! Kan zo de top 25 in

dix
Mumfurd & Suns ... 5 minuten piemeltrekken ...

dix schreef:
Mumfurd & suns ... 5 minuten piemeltrekken ...

starbright boy schreef:
Kan dit zeiknummer van Phil Collins minimaal 1000 plekken lager. Dank u.

Niks mis met dat nummer, heb luidkeels meegezongen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:02 uur

geplaatst: vandaag om 14:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.