MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Hey een Bløf die wel te begrijpen is.

Dit nummer van Bløf ken ik door en door. Toen ik in de brugklas zat, kwam deze band samen met TMF naar mijn middelbare school. De aula had een brede trap aan een kant met een stuk vloer wat prima dienst deed als podium. Bløf speelde dit nummer vijf keer om zo de cameramensen de kans te geven om het optreden vanuit verschillende standpunten te filmen. Best indrukwekkende ervaring als je 12 bent. Helemaal als je KLOOTZAK mag schreeuwen vanaf het balkon.

Ik luister alleen maar naar muziek met 'echte' instrumenten. Ok boomer.

Joren999 schreef:
Hey een Bløf die wel te begrijpen is.

Blijf me nochtans altijd verbazen over 'Wat zou je doen, als ik hier opeens weer voor je stond / Wat zou je doen, als ik viel hier voor je op de grond'. André Hazes leende blijkbaar zijn rijmwoordenboek weleens uit.

RuudC schreef:
Bløf speelde dit nummer vijf keer om zo de cameramensen de kans te geven om het optreden vanuit verschillende standpunten te filmen.

Dat klinkt best klinisch en vooral herhalend als je het mij vraagt

Het gitaargefreubel van Queen, Guns 'n Roses en consorten komt op mij geregeld een heel stuk klinischer over dan de muziek van Daft Punk. Voor zover dat überhaupt een waardeoordeel is.

GrafGantz schreef:
(quote)

Dat klinkt best klinisch en vooral herhalend als je het mij vraagt

Nu ik erover nadenk, vraag ik me af of het allemaal niet geplaybackt was

5x na elkaar naar hetzelfde nummer Blof moeten luisteren. Ik hoop dat ze een flinke toeslag hebben gekregen.

Bryan Adams is toch wel een beetje de mannelijke Céline Dion, nietwaar?

Kramer schreef:
Wat ben ik blij dat ik in een tijd leef waarin je blootstelling aan Duran Duran zonder al te veel moeite kunt vermijden.

Mijn directe collega, begin vijftig, heeft me de afgelopen jaren al zeker vijf keer verteld hoe revolutionair dat was, dat re-re-re-flex-effect. Een boomerhand is blijkbaar snel gevuld.

Haha, jullie zeiken dan wel over gatekeepende boomers, maar jullie zijn net zo erg hoor.

Joren999 schreef:
Bryan Adams is toch wel een beetje de mannelijke Céline Dion, nietwaar?

Naahh, bryan adams maakt imo veeel betere muziek hoor. Ofja smaak dingetje

Joren999 schreef:
Het gitaargefreubel van Queen, Guns 'n Roses en consorten komt op mij geregeld een heel stuk klinischer over dan de muziek van Daft Punk. Voor zover dat überhaupt een waardeoordeel is.

Geef mij daarom maar Neil Young. Beheerst maar 3 akkoorden, maar elke aanslag is raak en zit emotie.

Like a Hurricane staat derhalve zo'n 600 plekken te laag.

Gelukkig nu een zwijmelmeisjes versie van Free Fallin door een ge-autotunede John Mayer. De zoveelste overbodige cover in deze lijst.

Zometeen queen lana

Dirruk schreef:
Move On Up!!! Ik zie nergens (Albumversie) staan...

Elke keer dat ik dat nummer hoor, moet ik denken aan de patatbakker op de Westermarkt die uit volle borst 'ta-ta-da-ta-ta' aan het meeschreeuwen was met zijn radio. Heerlijk.

Wie is hier in vredesnaam Tom Petty anaal aan het verkrachten, en waarom staat dit in de lijst?

John Mayer. Veel mooiere jongen dan Tom Petty en dat levert natuurlijk ook stemmen op

Maar ik vind John Mayer ook niet helemaal je van het.

harm1985 schreef:
(quote)

Like a Hurricane staat derhalve zo'n 600 plekken te laag.

En in de nacht. Eeuwig zonde!

Joren999 schreef:
John Mayer. Veel mooiere jongen dan Tom Petty en dat levert natuurlijk ook stemmen op

Maar ik vind John Mayer ook niet helemaal je van het.

Oh, ik dacht dat het een of andere boyband-zanger was. Met van dat zogenaamde sexy gekreun en dan dat gejuich van alleen maar jongedames op de achtergrond.

John Mayer is qua uitstraling wel een beetje een boyband in zichzelf hoor. Dus heel ver zat je er niet naast.

Zwaar overbodige cover, zoals Fast Car van Luke Combs. Covers in dezelfde toonsoort en arrangement moeten gewoon verboden worden.

Volgens mij schoonvader speelt Mayer van die zwijmelliedjes om brood op te plank te brengen, zodat hij tijd kan besteden aan zijn echte passie, het spelen van onbedaarlijk goede Bluesrock.

harm1985 schreef:
Zwaar overbodige cover, zoals Fast Car van Luke Combs. Covers in dezelfde toonsoort en arrangement moeten gewoon verboden worden.
Maar het was akoestisch, dan heb je sowieso 10 punten gescoord op de 'hoedjes op en gaaaaan' schaal.

LANA DAMES EN HEREN, AANSCHOUW

LDR time! Kom er maar in met die dansende smilies!

Voor mij persoonlijk een schoolvoorbeeld van je open stellen voor iets dat je denkt niet tof te vinden en dan een meesterlijke plaat te ontdekken.

Zaaaaaaaalig onze Lana.

Leuker dan die favoriete plaat van MuMe dit hoor. Lana kan best wel leuk zijn

Edit: oei, hier val ik even door de mand. Dit komt nota bene van NFR...

Ik vind dit zo'n ergerlijk nummer, 'Alles wat ademt', zo overdreven serieus gezongen. Die hele Rob de Nijs lijkt me overigens ook een tamelijk onsympathieke persoon.

Hier had ook Venice Bitch kunnen staan

Of Born to Die
Of Summertime Sadness
Of MAC
Of California
Of The Greatest
Of 1 van de 50+ andere Lana classics die beter zijn dan de Doin’ Time cover. Prima plaatje, maar echt geen hoogvlieger in haar oeuvre

Slowgaze schreef:
Ik vind dit zo'n ergerlijk nummer, 'Alles wat ademt', zo overdreven serieus gezongen. Die hele Rob de Nijs lijkt me overigens ook een tamelijk onsympathieke persoon.
Ik vind vooral de muziek behoorlijk kitscherig.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:44 uur

geplaatst: vandaag om 09:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.