Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
2
geplaatst: 27 december 2023, 21:51 uur
harm1985 schreef:
Nu ik Rush zo hoor bedenk ik me ineens dat Marquee Moon van Television niet in de lijst staat, terwijl dat toch bij uitstek een Top 2000 nummer is.
Nu ik Rush zo hoor bedenk ik me ineens dat Marquee Moon van Television niet in de lijst staat, terwijl dat toch bij uitstek een Top 2000 nummer is.
Een 10 minuten durend progpunk-nummer dat nooit een hit is geweest in NL? Ik denk dat je het Top 2000-stempubliek wat overschat

1
geplaatst: 27 december 2023, 21:51 uur
Poeha schreef:
De CCR uitvoering is met grote afstand de beste, ondanks dat ik een liefhebber ben van Marvin.
De CCR uitvoering is met grote afstand de beste, ondanks dat ik een liefhebber ben van Marvin.
Ik hoor echt veel liever Marvin Gaye, hey hey hey
0
geplaatst: 27 december 2023, 21:53 uur
Zeker niet mijn favoriet, maar wel een klassiekertje uiteraard.
1
geplaatst: 27 december 2023, 21:54 uur
luigifort schreef:
Mag je The Beatles overschat noemen?
Mag je The Beatles overschat noemen?
Naar mijn mening zeker.
Al zijn het wel grondleggers.
1
geplaatst: 27 december 2023, 21:54 uur
Deze niet in mijn RH top 50...
Al is ie wel beter dan het straatgeestje...
Al is ie wel beter dan het straatgeestje...
0
geplaatst: 27 december 2023, 21:55 uur
Titmeister schreef:
Een 10 minuten durend progpunk-nummer dat nooit een hit is geweest in NL? Ik denk dat je het Top 2000-stempubliek wat overschat
(quote)
Dat het geen hit is geweest is geen punt, zou niet het eerste nummer zijn waar dat voor gold.
Marquee Moon past perfect in de kakofonie van de top 2000.
0
geplaatst: 27 december 2023, 21:56 uur
Radiohead heeft hele goeie albums gemaakt, maar ik heb nog steeds een grote zwak voor The Bends. En Fake Plastic Trees vind ik nog altijd een van de sterkste nummers op dat album. Ontzettend mooie plaat.
1
geplaatst: 27 december 2023, 21:57 uur
The Bends is wel hun beste album denk ik, al is OK Computer ook niet verkeerd 

6
geplaatst: 27 december 2023, 21:58 uur
Aan Fake Plastic Trees heb ik een bijzondere concertherinnering.
Pinkpop 1996: Ik was er op maandag. Het had het hele weekend geregend en mandag ook. The Bends was mijn album van de maanden daarvoor en de belangrijkste reden om naar Landgraaf te gaan. Radiohead stond op het tweede podium. Thom Yorke kwam op in regenpak. Dit nummer was het meest magisch en is een van de mooiere concertmomenten uit mijn leven. Radiohead draai ik nu bijna nooit meer. Maar dit nummer kan nooit stuk.
Pinkpop 1996: Ik was er op maandag. Het had het hele weekend geregend en mandag ook. The Bends was mijn album van de maanden daarvoor en de belangrijkste reden om naar Landgraaf te gaan. Radiohead stond op het tweede podium. Thom Yorke kwam op in regenpak. Dit nummer was het meest magisch en is een van de mooiere concertmomenten uit mijn leven. Radiohead draai ik nu bijna nooit meer. Maar dit nummer kan nooit stuk.
1
geplaatst: 27 december 2023, 21:59 uur
Beter dan Creep, waar het grote publiek zo mee dweept, zoals mijn boomer schoonvader die dan denkt dat hij ook wat weet van 'moderne' muziek.
0
geplaatst: 27 december 2023, 21:59 uur
Fake Plastic Trees is zonder twijfel het beste nummer van The Bends. Nou heb ik andere favoriete albums van RH, maar deze is zeker top 10.
2
geplaatst: 27 december 2023, 22:00 uur
0
geplaatst: 27 december 2023, 22:02 uur
Ik ben na Hail to the Thief afgehaakt. Kid A draai ik het vaakst.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 december 2023, 22:05 uur
Titmeister schreef:
Casartelli sowieso.
Ik luister deze ook nog wel met plezier, al is het geen 2112.
The Spirit of Radio zou mijn persoonlijke Rush top 50 niet halen en de top 100 misschien ook wel niet. Maar ik tel gewoon mijn zegeningen.Casartelli sowieso.
Ik luister deze ook nog wel met plezier, al is het geen 2112.
3
geplaatst: 27 december 2023, 22:05 uur
Zou er een alternatieve werkelijkheid in de kosmos zijn waar Nina Simone 36x in de top 2000 staat en Queen 3x. Het omgekeerde van deze werkelijkheid dus.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.