Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
3
geplaatst: 27 december 2023, 22:09 uur
luigifort schreef:
Mag je The Beatles overschat noemen?
Mag je The Beatles overschat noemen?
Beach Boys van de Aldi.
1
geplaatst: 27 december 2023, 22:10 uur
harm1985 schreef:
Beter dan Creep, waar het grote publiek zo mee dweept, zoals mijn boomer schoonvader die dan denkt dat hij ook wat weet van 'moderne' muziek.
Jammer dat de Radiohead dwepers op deze site hier dan altijd als vergelijk met Creep komen, omdat die van het grote publiek "is". Maar je schoonvader heeft gelijk.(quote)
Beter dan Creep, waar het grote publiek zo mee dweept, zoals mijn boomer schoonvader die dan denkt dat hij ook wat weet van 'moderne' muziek.
2
geplaatst: 27 december 2023, 22:11 uur
Doe mij maar de Bee Gees ten tijde van Saturday Night Fever.
1
geplaatst: 27 december 2023, 22:13 uur
Ik ben een beetje laat. Maar is het nog meer mensen opgevallen hoe slecht Sgt. Peppers klonk zojuist? Qua geluidskwaliteit dan he. Niet normaal. Gebeurt wel vaker met 60's platen bij Radio 2.
0
geplaatst: 27 december 2023, 22:15 uur
Dirruk schreef:
Ik ben een beetje laat. Maar is het nog meer mensen opgevallen hoe slecht Sgt. Peppers klonk zojuist? Qua geluidskwaliteit dan he. Niet normaal. Gebeurt wel vaker met 60's platen bij Radio 2.
Ik dacht al dat het aan de wasmachine lag.
3
geplaatst: 27 december 2023, 22:16 uur
harm1985 schreef:
Dat het geen hit is geweest is geen punt, zou niet het eerste nummer zijn waar dat voor gold.
Marquee Moon past perfect in de kakofonie van de top 2000.
(quote)
Dat het geen hit is geweest is geen punt, zou niet het eerste nummer zijn waar dat voor gold.
Marquee Moon past perfect in de kakofonie van de top 2000.
Dat eerste klopt natuurlijk, maar er staat sowieso vrijwel geen (post)punk uit die periode in de Top 2000. Geen Stooges, geen Wire, geen Buzzcocks. Zelfs Joy Division, The Clash en Sex Pistols staan er maar met 1 schamel nummer in... Neemt niet weg dat Television Moon een absolute verrijking voor de lijst zou zijn

4
geplaatst: 27 december 2023, 22:18 uur
"Now I know how Joan of Arc felt" is zo'n zin waardoor ik altijd liefde blijf voelen voor Morrissey. Wat voor rare uitspraken hij ook doet.
1
geplaatst: 27 december 2023, 22:18 uur
Prima uurtje overigens; Nina, Smiths, Carole, Prince, Marianne en Robert 
Edit: en Kanye, die kennelijk alleen met zijn samenwerkingen in de lijst mag. Volgend jaar die met Pusha T dan maar erbij?

Edit: en Kanye, die kennelijk alleen met zijn samenwerkingen in de lijst mag. Volgend jaar die met Pusha T dan maar erbij?
2
geplaatst: 27 december 2023, 22:20 uur
Dolores fijnste is dit nog niet. Dat is met afstand Linger.
1
geplaatst: 27 december 2023, 22:21 uur
starbright boy schreef:
Wij zijn het opvallend vaak eens hier

0
geplaatst: 27 december 2023, 22:22 uur
The Smiths hebben dit jaar 2 noteringen erbij gekregen. Nu dus Het Lichtje, Bigmouth, How Soon, Charming Man en Heaven Knows.....
Ik zou geen nummer van hun kunnen verzinnen die er nog bij moet in de Top 2000 . Als je het puur commercieel bekijkt.
Ik zou geen nummer van hun kunnen verzinnen die er nog bij moet in de Top 2000 . Als je het puur commercieel bekijkt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.