MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Beter dan die psychedelische onzin zoals Lucy in the Sky en Revolution #9. Gelukkig duurde dat maar één jaartje of zo.

Norwegian Wood 🩵 Dit nummer Leren kennen dankzij het prachtige boek van Haruki Murakami!!

En ook een schitterende Kever, een van hun mooisten
https://www.forumsmileys.nl/smileys/fok/heart.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/fok/heart.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/fok/heart.gif

Van de Black Eyed Peas vind ik eigenlijk alleen Shut Up leuk.

Deze BEP is ook genietbaar hoor. Volgens mij heb ik Amalia zojuist gespot in het Playback hoekje van het Top 2000 café.

Gretz schreef:
(quote)

Ik heb het ook nooit een beroerde Hazes gevonden. Op de juiste momenten (zoals in een volle Johan Cruijff ArenA) is het gewoon een gouden schlager. Inderdaad een stuk origineler dan een hoop andere nummers uit het genre

Eerst heeft Tit het over subtieler, nu heb jij het over origineler, hebben we het nou echt over Leef?

Ik vind hem ook wel leuk hoor, maar juist omdat het zo'n platte en verdomd catchy meezinger ook is. Dat is ook helemaal niet erg, daardoor werkt ie zo goed in de kroeg. Daar heb je geen subtiliteit of originaliteit nodig.

Martijn Jonkers schreef:

Eerste twee albums zonder Fergie zijn erg fijn

Martijn Jonkers schreef:
Deze, Don't Phunk With My Heart en Where Is The Love? zijn de enige Peas nummers die ik kan pruimen. I Gotta Feeling is niet alleen doodgedraaid, maar ook nog een irritant nummer.

Ik heb inderdaad nooit gesnapt waarom deze BEP nou zo populair geworden is. Inderdaad een irritant nummer, irritant refrein en waardeloze coupletten dat uit willekeurige woorden schreeuwen bestaat. Voor mij exact het tegenovergestelde van een feestje.

Die vrouw in het café nu op White Room. Heeft iemand de gifjes al?

Arrie schreef:
(quote)

Eerst heeft Tit het over subtieler, nu heb jij het over origineler, hebben we het nou echt over Leef?

Ik vind hem ook wel leuk hoor, maar juist omdat het zo'n platte en verdomd catchy meezinger ook is. Dat is ook helemaal niet erg, daardoor werkt ie zo goed in de kroeg. Daar heb je geen subtiliteit of originaliteit nodig.

Ja, wat we subtiel of origineel vinden in muzieknummers blijft natuurlijk ook gewoon een persoonlijke opvatting. We kennen allemaal de typische boomeropmerking bij een nieuwe artiest/nummer dat 'dit allemaal al eens eerder gedaan is (én beter )'. M.a.w., diegene vindt de nieuwkomer dan niet origineel genoeg. Uiteraard is dat slechts een mening, want we kunnen de waarde van kunst immers niet zo goed objectiveren.

We zijn het er iig over eens dat Leef extreem pakkend is, en een meezinger pur sang. Dat zijn wel de belangrijkste factoren achter het grote Top 2000-succes

catdog schreef:
Die vrouw in het café nu op White Room. Heeft iemand de gifjes al?

Genoteerd, maar denk dat ik pas veel nieuwe gifjes ga bakken in 2024. Toch best wel tijdrovend

Als iets origineel is of niet is geen mening maar een feit lijkt mij.

4 Non Blondes, een groep bestaande uit vier roodharigen

Arne Jansen - Meisjes Met Rode Haren (1972) zat in de popquiz waar ik gisterenavond aan meedeed. Ik kon niet op de naam van de artiest komen -O- Enigszins teleurstellend voor m'n Vlaamse teamgenoten, want ik ben de enige NL'er in ons team en dat kunnen dure punten zijn.

Stond in 2008 voor het laatst in de ᵈᵉ ˡⁱʲˢᵗ ᵈᵉʳ ˡⁱʲˢᵗᵉⁿ, vandaar dat ik het niet zo scherp meer had wie de uitvoerende was.

Meisjes met rode haren - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Franz Ferdinand. Lekkaaaaaaaaaaaahhhhh!

Ze is er weer hoor tijdens Take Me Out. Ik wil dr nummer.

Gelukkig was Onweerwolf er afgelopen uur niet trouwens, dan had ik Tori Amos vast op die ene lijst moeten zetten...

Gretz schreef:
(quote)

(afbeelding)

Ik was compleet vergeten dat ik ook jaren naar dit programma keek (afbeelding)
Ah, het programma waar Britt Dekker haar debuut beleefde.

Arrie schreef:
(quote)

Ik zei subtieler dan genregenoten, want echt subtiel is ie natuurlijk niet. Origineel vind ik 'm ook niet, maar dat is idd geen vereiste voor het genre. Catchy is ie uiteraard wel. De meeste keren dat ik 'm heb gehoord was mijn promillage van een dermate niveau dat ik m gewoon meezong, maar als ik er nuchter naar luister, vallen de eerder aangehaalde elementen mij op - en kan ik dus ook prima naar luisteren. Aanzienlijk prettiger dan die sentimentele weltschmerz waar veel Nederlandstalig in de Top 2000 zich schuldig aan maakt iig.

Joren999 schreef:
Gelukkig was Onweerwolf er afgelopen uur niet trouwens, dan had ik Tori Amos vast op die ene lijst moeten zetten...
Breng hem niet op ideeën....

Gretz schreef:
(quote)

(afbeelding)

Ik was compleet vergeten dat ik ook jaren naar dit programma keek (afbeelding)

Vriend van mij heeft ooit nog meegedaan aan dat programma. Werd finaal naar huis gestuurd toen ze een filmpje lieten zien van zijn studentenhuis

Hier hebben we een MJ die ik niet zo goed trek. Earth Song zit in hetzelfde hoekje. Ik snap dat het goed bedoeld is, maar beide nummers zijn voor mij prekerig tot aan het ergelijke toe en bij Heal The World helpt het ook niet mee dat het suikergehalte wel heel hoog is. Ik kan mierzoet best hebben, maar deze gaat heel duidelijk over mijn limiet.

Earth Song vind ik wel mooi, bij deze herken ik dat gevoel.

Héhé eindelijk eens die albumversie van Heal the World

Redelijk onbegrijpelijk dat ik de afgelopen dagen behoorlijk woke nummers heb gehoord als 'Blowin' in the Wind', 'Beds Are Burning', 'Non, non, rien n'a changé' en nu 'Heal the World', en dat Nederland ondertussen wel een flinke ruk naar conservatief rechts heeft gemaakt. Ik wil eigenlijk wel statistische vergelijkingen zien nu van Top 2000- en verkiezingenstemgedrag.

Nummers uit de Top 2000 die relatief veel geshazamed worden #funfact

https://pbs.twimg.com/media/GCbm3taW8AAZlyh?format=jpg&name=large
https://pbs.twimg.com/media/GCbm34LW4AAyeMm?format=jpg&name=large

Verrassend dat Bloodbuzz Ohio er niet bij staat, maar dat zal aan het vroege tijdstip (7:45) hebben gelegen.

Zie je wel, PT staat gegarandeerd over 5 jaar in de top 10. En 15 extra noteringen op zijn minst #Gretzmodus

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:12 uur

geplaatst: vandaag om 18:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.