MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Kylie is eigenlijk veel te groot (en zoveel leuke nummers) om er maar eentje in de T2000 te hebben, en nog wel als featuring. Dat is toch teleurstellen.d

Ik zou een popgom als Can't Get You Out of My Head nog wel een keer een push willen geven

Arrie schreef:
Tsja Wilders' favoriete nummer is het fantastische Back to Black van Amy Winehouse.

De ironie druipt daar zo dik vanaf, dat mijn telefoon zojuist uit mijn handen is geglipt...

Where the Wild Roses Grow, prachtig nummer, maar schandalig dat het lange tijd de enige notering voor beiden was. Voor Nick Cave is het inmiddels (enigszins) rechtgezet, nu Kylie nog.

Gretz schreef:
Dit was een briljante passage op Glastonbury
Met die beveiligers ook, helemaal stuk _O-

(embed)

Hier heb ik echt even van genoten, bedankt voor het delen!

Gretz schreef:
Kylie is eigenlijk veel te groot (en zoveel leuke nummers) om er maar eentje in de T2000 te hebben, en nog wel als featuring. Dat is toch teleurstellen.d

Ik zou een popgom als Can't Get You Out of My Head nog wel een keer een push willen geven
(embed)

Dit, Spinning Around en Locomotion op zijn minst.

Volgens mij was het Stijn die ooit over Kensington zei: "de zanger klinkt alsof hij binnen 5 jaar zijn stem kwijt is, [met deze techniek], ik kan niet wachten tot het zover is".

Pompeuze 13 in een dozijn faux stadion rock. Op dit nummer, Coldplay en Rowwen Heze een prima uurtje hoor.

Emmely de Wilt schreef:
'Want deze lijst is eigenlijk als de poolster Die ons door een krankzinnig muzikaal landschap navigeert'

En zo is het maar net https://www.forumsmileys.nl De Top 2000 is de meest diverse (mainstream) radio-allertijdenlijst. Ik leef voor schitterende quotes als deze ♥️

https://pbs.twimg.com/media/GCbswMBWsAAMlfU?format=jpg&name=large

Niet kapot te krijgen, Layla, geweldig.

Fathead schreef:
Niet kapot te krijgen, Layla, geweldig.

Staat er zelfs twee keer zag ik.

harm1985 schreef:
(quote)

Dit, Spinning Around en Locomotion op zijn minst.

Slow, In Your Eyes, Padam Padam, Confide in Me, zoveel keuze!

harm1985 schreef:
(quote)

Staat er zelfs twee keer zag ik.

Ja, maar van de Unplugged-versie krijg ik altijd galstenen.

Gretz schreef:
[quote="Emmely de Wilt" ]'Want deze lijst is eigenlijk als de poolster Die ons door een krankzinnig muzikaal landschap navigeert'

En zo is het maar net O+ De Top 2000 is de meest diverse (mainstream) radio-allertijdenlijst. Ik leef voor schitterende quotes als deze :<3

(afbeelding)

Voor de muziekliefhebber is er meer dan genoeg te genieten, ondanks wat opmerkelijke omissies

Moet zeggen dat nu ik ouder wordt ik me steeds minder bezig houd met of het wel geaccepteerd is of ik iets wel of niet goed vind dat niet tot het 'classic rock' genre hoort. Ik schaam me er in het geheel niet voor dat ik naast Neil Young, Pink Floyd en Led Zeppelin ook naar Taylor Swift luister en kan genieten van andere pop bangers waar zelfbenoemde muziek experts hun neus voor ophalen. Een goed nummer is gewoon een goed nummer. Ook als dat van Rick Astley is.

harm1985 schreef:
Moet zeggen dat nu ik ouder wordt ik me steeds minder bezig houd met of het wel geaccepteerd is of ik iets wel of niet goed vind dat niet tot het 'classic rock' genre hoort. Ik schaam me er in het geheel niet voor dat ik naast Neil Young, Pink Floyd en Led Zeppelin ook naar Taylor Swift luister en kan genieten van andere pop bangers waar zelfbenoemde muziek experts hun neus voor ophalen. En goed nummer is gewoon een goed nummer. Ook als dat van Rick Astley is.

Dit gevoel herken ik zeer. Precies wat je zegt over het oude worden en dat het gewoon 0.0 uitmaakt wat anderen van je muzikale voorkeuren vinden. Belangrijkste is dat muziek ons gewoon enorm veel plezier/vreugde/steun en al zoveel meer oplevert

Blur > Gorillaz

Ongelooflijk dat Clint Eastwood 22 jaar oud is. Nu voel ik me oud.

Dit was echt wel een big deal voor mij als Blur liefhebber destijds.

Dare vind ik leuker van Gorillaz.

johan de witt schreef:
Blur > Gorillaz

Voor het eerst dat ik het niet met je eens ben
En sws oasis >blur maar die discussie voeren we een andere x

Wel eens met die tweede stelling overigens

Ik moet muzikaal een beetje aan Nergens Goed Voor van De Dijk denken als ik naar dit nummer van The Boss luister. Ik laat maar in het midden of ik deze live uitvoering van Jersey Girl beter of slechter vind.

Eén van de betere nummers van Foo Fighters, hoewel The Pretender uiteraard op eenzame hoogte staat.

johan de witt schreef:
Blur > Gorillaz

Sowieso live. Blur afgelopen gezien en Gorillaz in 2022 2x. Blur heeft overall ook een veel beter oeuvre.

harm1985 schreef:
Ongelooflijk dat Clint Eastwood 22 jaar oud is. Nu voel ik me oud.

Dit was echt wel een big deal voor mij als Blur liefhebber destijds.

Herkenbaar. Ik sprak vorig jaar tijdens hun optreden op DTRH met een meisje naast. Ik vertelde dat ik nog goed wist dat Clint Eastwood uitkwam (en precies waar ik was toen ik 'm voor 't eerst hoorde). Toen keek ze me verschrikt aan en vroeg: 'maar hoe oud ben je dan?'. Bleek ze toentertijd helemaak nog niet geboren. Ouch.

Juul1998B schreef:
(quote)

Voor het eerst dat ik het niet met je eens ben
En sws oasis >blur maar die discussie voeren we een andere x

Pulp > Blur > Oasis imo

Hopelijk de Pulp GODEN komend jaar eindelijk eens live zien. Al moet ik ervoor naar het buitenland, het wordt eens hoog tijd.

Superstition is toch wel één van de meest groovende nummers die ik ken. Plaatje.

Wat een verademing deze Superstition na de geluidsmuur van Foo Fighters.

Jammer dat reclame en nieuws weer komen. Er was een tijd dat ik de radio dan uitzette omdat ik niet over ellende wilde horen, en ook die reclame´s hebben geen nut. Maar om te voorkomen dat ik de radio per ongeluk te laat weer aan zet, laat ik het tegenwoordig maar gaan, en zet ik de radio dan alleen zachter

Gretz schreef:
(quote)

Sowieso live. Blur afgelopen gezien en Gorillaz in 2022 2x. Blur heeft overall ook een veel beter oeuvre.

Heb ze ook allebei live gezien, en vond Gorillaz live veel indrukwekkender. Vind het oeuvre van Gorillaz ook veelzijdiger en met hogere pieken. Voor mij wel duidelijk Gorillaz.

Maar allebei natuurlijk fantastisch.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:51 uur

geplaatst: vandaag om 22:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.