Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
1
geplaatst: 28 december 2023, 21:50 uur
In principe was ik ook tegen stemacties, maar het is zo onderhand de enige manier om nummers in de lijst te krijgen als ze niet van het afgelopen jaar zijn of een (TikTok)hype zijn geweest. Radio 2 voegt maar mondjesmaat nummers toe aan de keuzelijst en dan ben je dus anders gewoon kansloos.
0
geplaatst: 28 december 2023, 21:51 uur
Gretz schreef:
Wat is er debiel aan dan? Zoals de initiator ooit schreef:
Ik heb zelf in mijn jeugd niet heel fanatiek aan de Pokémon rage meegedaan. Maar kan me wel goed voorstellen dat vele mede millennials het een mooi nostalgisch nummer vinden. En dat het gewoon leuk is om die nu jaarlijks aan het eind van het jaar weer 1x op de radio te horen.
Er staan ook zoveel andere relatief simpele popnummers in de lijst.
(afbeelding)
(quote)
Wat is er debiel aan dan? Zoals de initiator ooit schreef:
(quote)
Ik heb zelf in mijn jeugd niet heel fanatiek aan de Pokémon rage meegedaan. Maar kan me wel goed voorstellen dat vele mede millennials het een mooi nostalgisch nummer vinden. En dat het gewoon leuk is om die nu jaarlijks aan het eind van het jaar weer 1x op de radio te horen.
Er staan ook zoveel andere relatief simpele popnummers in de lijst.
(afbeelding)
Wie zit erop te wachten? Die vraag mag gerust gesteld worden, want het traditionele radio 2-volk kent het niet en van de extra luisteraars die de top 2000 trekt, vraag ik me oprecht af hoeveel affectie hebben met Pokemon. Ik zie dit echt als een uit de hand gelopen grap. Meer niet. Even stemmen voor de top 2000 is zo gedaan. Hoeveel van die stemmers zetten daadwerkelijk de radio aan?
0
geplaatst: 28 december 2023, 21:52 uur
Ik heb hier wel het idee dat MCR in Amerika beduidend groter was dan hier. Dat album deed het hier wel aardig, maar als ik Amerikaanse Youtubers en Reddit met lijstjes zie hebben ze daar wel echt een enorme status hoor. Een beetje zoals Muse hier misschien.
3
geplaatst: 28 december 2023, 21:52 uur
PPS: ondanks mijn leeftijd is Pokemon volledig langs mij heen gegaan. Maar dat liedje van Jason Paige staat voor een hele generatie symbool voor een significant element uit hun jeugd en heeft net zoveel recht om in de top 2000 te staan, zo niet meer dan het zoveelste Queen nummer dat rond dezelfde tijd in de lijst is gekomen.
0
geplaatst: 28 december 2023, 21:53 uur
Kom op mensen, we zijn al halverwege Nickelback en er heeft nog niemand geklaagd!
0
geplaatst: 28 december 2023, 21:54 uur
Ik heb op zich weinig tegen How You Remind Me. Ja, de lyrics zijn op z'n zachtst gezegd knullig, maar muzikaal vind ik het verre van slecht.
0
geplaatst: 28 december 2023, 21:54 uur
Fathead schreef:
Kom op mensen, we zijn al halverwege Nickelback en er heeft nog niemand geklaagd!
Ik heb Nickelback ooit bewust live gezien (Lowlands 2002)

1
geplaatst: 28 december 2023, 21:55 uur
Fathead schreef:
Best wel een banger eigenlijk. Je hoeft geen hele albums te luisteren om van een enkel nummer te kunnen genieten.
2
geplaatst: 28 december 2023, 21:55 uur
RuudC schreef:
Wie zit erop te wachten? Die vraag mag gerust gesteld worden, want het traditionele radio 2-volk kent het niet en van de extra luisteraars die de top 2000 trekt, vraag ik me oprecht af hoeveel affectie hebben met Pokemon. Ik zie dit echt als een uit de hand gelopen grap. Meer niet. Even stemmen voor de top 2000 is zo gedaan. Hoeveel van die stemmers zetten daadwerkelijk de radio aan?
Juist de Top 2000 wil voor iedereen toegankelijk zijn en zoals genoemd is dit juist een nummer (of eigenlijk: cultuurfenomeen) van een hele generatie. Dan past dat toch juist in een Top 2000? Er staat zoveel in wat niet per se vanwege de muziek erin staat, bijvoorbeeld een My Heart Will Go On was niet half zo populair geweest zonder Titanic.(quote)
1
geplaatst: 28 december 2023, 21:56 uur
RuudC schreef:
Wie zit erop te wachten? Die vraag mag gerust gesteld worden
Wie zit erop te wachten? Die vraag mag gerust gesteld worden
Die vraag stel ik mezelf ook over de zoveelste Queen.
0
geplaatst: 28 december 2023, 21:58 uur
Van Dik Hout zaagt men Acda en de Munnik. Hun twee hitsingles vind ik niet fantastisch.
1
geplaatst: 28 december 2023, 21:59 uur
Mijn Houten Hart is echt het slechtste van Acda en de Munnik en het slechtste van Van Dik hout gecombineerd, Altijd een zeikplaat gevonden.
0
geplaatst: 28 december 2023, 21:59 uur
RuudC schreef:
Heep is altijd een wat knullige band geweest en kon daarom niet aansluiten bij Led Zeppelin, Black Sabbath en Deep Purple qua status. Het is wel een heel charmante band en er zat wel degelijk veel talent.
Ik heb alleen nooit eerder van de term "heepster" gehoord. Valt voor mij ook een beetje in de categorie van beliebers en die kuddetitel van Taylor Swiftfans waar ik nu even niet op kom. Mag duidelijk zijn dat ik het woord heepster ook niet snel meer in de mond zal nemen.
Heep is altijd een wat knullige band geweest en kon daarom niet aansluiten bij Led Zeppelin, Black Sabbath en Deep Purple qua status. Het is wel een heel charmante band en er zat wel degelijk veel talent.
Ik heb alleen nooit eerder van de term "heepster" gehoord. Valt voor mij ook een beetje in de categorie van beliebers en die kuddetitel van Taylor Swiftfans waar ik nu even niet op kom. Mag duidelijk zijn dat ik het woord heepster ook niet snel meer in de mond zal nemen.
Absoluut. Muziektechnisch niet vaardig genoeg om door te stoten naar de Eredivisie, maar wel als één van de smaakmakers mooi meedraaien in de subtop. Ik denk aan het Heerenveen van 2011 met Bas Dost als topscorer, om de voetbalvergelijking maar helemaal af te ronden.
Wat zijn jouw gedachten trouwens bij een maximaal aantal nummers per artiest in de Top2000? Die stelling poneerde ik hier gister of eergister, maar ik ben wel benieuwd wat jij daarvan vindt.
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:01 uur
Hoezeer ik 36 x Queen ook veel te veel vind. Een maximum aantal nummers per artiest (of wat voor beperking dan ook) zou ik 10x erger vinden.
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:01 uur
starbright boy schreef:
Hoezeer ik 36 x Queen ook veel te veel vind. Een maximum aantal nummers per artiest (of wat voor beperking dan ook) zou ik 10x erger vinden.
Eens. Gewoon het volk laten spreken.
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:04 uur
ABDrums schreef:
Absoluut. Muziektechnisch niet vaardig genoeg om door te stoten naar de Eredivisie, maar wel als één van de smaakmakers mooi meedraaien in de subtop. Ik denk aan het Heerenveen van 2011 met Bas Dost als topscorer, om de voetbalvergelijking maar helemaal af te ronden.
Wat zijn jouw gedachten trouwens bij een maximaal aantal nummers per artiest in de Top2000? Die stelling poneerde ik hier gister of eergister, maar ik ben wel benieuwd wat jij daarvan vindt.
(quote)
Nooit echt over nagedacht, maar ik zie het nut niet in van een quotum. Ik zou er niet minder van slapen als Taylor Swift volgend jaar er vijftig keer in zou staan.
3
geplaatst: 28 december 2023, 22:06 uur
De ironie. 36x Queen volkomen terecht en eigenlijk nog te weinig vinden en dan klagen dat ze naar één nummer over Pokemon moeten luisteren.
1
geplaatst: 28 december 2023, 22:07 uur
Ik denk wel dat je er de diversiteit en de toevoer van nieuwe bands en nieuwe nummers mee bevordert. Als er wordt besloten dat er met een quotum wordt geëxperimenteerd, dan zou ik dat op dat gebied zeker toejuichen. Dat de keuzevrijheid van de stemmer daarmee in het geding komt, vind ik wel kwalijk. Het heeft zijn voor- en nadelen.
Je zocht trouwens zojuist naar de term Swifties, schiet me ineens te binnen.
Je zocht trouwens zojuist naar de term Swifties, schiet me ineens te binnen.

0
geplaatst: 28 december 2023, 22:08 uur
harm1985 schreef:
De ironie. 36x Queen volkomen terecht en eigenlijk nog te weinig vinden en dan klagen dat ze naar één nummer over Pokemon moeten luisteren.
Klaag nog eens wat harder over gatekeepers.
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:08 uur
Ik heb oprecht liever volgend jaar 72x Queen dan een maximum aantal nummers per artiest.
1
geplaatst: 28 december 2023, 22:09 uur
Geen maximum van het aantal nummers in de uiteindelijke lijst, maar juist in de keuzelijst. Eens kijken hoe eensgezind en fanatiek de fans van de hofleveranciers dan nog zijn.
1
geplaatst: 28 december 2023, 22:10 uur
Nits goden
Mooi, ook wat alternatievere Nederlandse wavepop in de lijst
https://architectenweb.nl/media/illustrations/2011/08/75b6e07e-d053-4de9-b7fd-ef7792525761_Thumbnail.png
Moet altijd aan deze berg denken bij dit nummer
Mooi, ook wat alternatievere Nederlandse wavepop in de lijst

https://architectenweb.nl/media/illustrations/2011/08/75b6e07e-d053-4de9-b7fd-ef7792525761_Thumbnail.png
Moet altijd aan deze berg denken bij dit nummer
1
geplaatst: 28 december 2023, 22:11 uur
Morad heeft verder wel een behoorlijk matige twee uur. Mag wel afsluiten met Bassie en Adriaan.
0
geplaatst: 28 december 2023, 22:11 uur
harm1985 schreef:
Geen maximum van het aantal nummers in de uiteindelijke lijst, maar juist in de keuzelijst. Eens kijken hoe eensgezind en fanatiek de fans van de hofleveranciers dan nog zijn.
Liever niet, dan krijg je juist helemaal dat de top 100 nog maar uit 10 artiesten bestaat, doordat alle stemmen zich concentreren. Zie ook de stijging van de overgebleven Borsato's.Geen maximum van het aantal nummers in de uiteindelijke lijst, maar juist in de keuzelijst. Eens kijken hoe eensgezind en fanatiek de fans van de hofleveranciers dan nog zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.