Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2023, 19:52 uur
Poeha schreef:
Radiohead daarentegen is toch meer een MuMe artiest en niet zo zeer een Top 2000 artiest, vandaar dat die er (gelukkig, maar dat terzijde) niet zo vaak in staan. Acht keer als ik het goed heb.
Queen hoeft voor mij ook niet zo vaak in de lijst te staan, maar dat denk ik van veel nummers van The Beatles ook. Zijn ook niet bepaald allemaal even subliem.
(quote)
Hoewel ik me vaak kan vinden in je redeneringen, vind ik dit toch de plank misslaan. Als een artiest veel kwaliteitsnummers heeft voortgebracht zal dat ook wel erkend worden door latere generaties. Dat jongere generaties meer neigen naar muziek uit hun eigen tijd snap ik wel, maar ze erkennen vast ook wel de meerwaarde/kwaliteit binnen het oeuvre van oudere toonaangevende artiesten. Zo blijkt ook wel uit bepaalde TikTok voorbeelden.(quote)
Denk dat Spotify toch meer jongere mensen trekt dan de oudere garde, ondanks dat er daar ook veel wel Spotify zullen gebruiken.Radiohead daarentegen is toch meer een MuMe artiest en niet zo zeer een Top 2000 artiest, vandaar dat die er (gelukkig, maar dat terzijde) niet zo vaak in staan. Acht keer als ik het goed heb.
Queen hoeft voor mij ook niet zo vaak in de lijst te staan, maar dat denk ik van veel nummers van The Beatles ook. Zijn ook niet bepaald allemaal even subliem.
Eeuwigheidswaarde is toch juist dat iets de latere generaties ook nog aanspreekt, wat dat betreft is Spotify de perfecte graadmeter.
2
geplaatst: 27 december 2023, 19:53 uur
Kramer schreef:
Beetje flauw om de twee te vergelijken op basis van geslacht, leeftijd en moerstaal, maar als je naar eender welk nummer van Froukje luistert steekt Meaus gedreutel daar lijkbleek bij af.
Beetje flauw om de twee te vergelijken op basis van geslacht, leeftijd en moerstaal, maar als je naar eender welk nummer van Froukje luistert steekt Meaus gedreutel daar lijkbleek bij af.
Beiden halen het niet bij Eefje de Visser.
5
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2023, 19:53 uur
trebremmit schreef:
Nou niet echt, maar goed ik ben ook niet zo van de quizen. Het is mij ook een raadsel waarom de slimste mens zo populair is.
(quote)
Nou niet echt, maar goed ik ben ook niet zo van de quizen. Het is mij ook een raadsel waarom de slimste mens zo populair is.
De Slimste Mens is geen quiz maar een platform voor vervelende mensen die om aandacht verlegen zitten.
0
geplaatst: 27 december 2023, 19:54 uur
Onweerwolf schreef:
De Slimste Mens is geen quiz maar een platform voor vervelende mensen die om aandacht verlegen zitten.
(quote)
De Belgische versie daarentegen is een briljant programma.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 27 december 2023, 19:56 uur
Arrie schreef:
Queen is gewoon één van de grootste bands/artiesten van vóór 2000, ook op Spotify en ook buiten Nederland. Ik denk zelfs de grootste. Ik vind er ook niet veel aan, maar dat is persoonlijke smaak en doet daar niets aan af.
Queen is gewoon één van de grootste bands/artiesten van vóór 2000, ook op Spotify en ook buiten Nederland. Ik denk zelfs de grootste. Ik vind er ook niet veel aan, maar dat is persoonlijke smaak en doet daar niets aan af.
Dit dus. 30e op de best best beluisterde artiesten lijst van Spotify. Ter vergelijking: The Beatles staan 142 en Rolling Stones 199.
Queen had het talent om de heersende muziekstromingen volledig naar hun eigen geluid om te zetten. Nooit trendsettend maar wel trendvolgend. En dat deden ze verdomd goed met een zeer charismatische zanger met een uniek stemgeluid die ook nu nog generaties aanspreekt.
Ik ben ook niet de grootste fan. Hier in huis staan de Greatest Hits Albums evenals A Night At The Opera en Innuendo waarvan het titelnummer inderdaad onovertroffen is. Dat is voorlopig ook wel voldoende
1
Bedshapes 
Mierzoet, maar wel fraai. Als dit dan toch in de lijst staat, mag dit ook wel richting top 100.

Mierzoet, maar wel fraai. Als dit dan toch in de lijst staat, mag dit ook wel richting top 100.
2
harm1985 schreef:
Eeuwigheidswaarde is toch juist dat iets de latere generaties ook nog aanspreekt, wat dat betreft is Spotify de perfecte graadmeter.
(quote)
Artiesten als Queen en ABBA zijn juist populair onder een jongere generatie.
Ik zou zeggen: check de maandelijkse luisteraars van Queen op Spotify eens.
2
geplaatst: 27 december 2023, 19:57 uur
Ik vond het een zeer fijne aflevering! Items over en met Maria McKee plus eentje met Seal (met een beetje Trevor Horn) en Leo pakt met zijn eigen item groots door door ons aller Trevor een paar flinke veren in de bips te steken. Dat kan natuurlijk niet vaak genoeg gebeuren!
Dan neem ik de ietwat chaotische en verhalenafkappende vliegende panter graag voor lief.
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 december 2023, 19:58 uur
Kramer schreef:
Dat is net zoiets als Lidl cola en Aldi cola vergelijken.
Cola van de AH is ook al gewoon smerig.
0
geplaatst: 27 december 2023, 20:01 uur
Nooit geweten dat mensen iets tegen de Nederlandse Slimste Mens hebben. Ik heb het altijd met veel plezier gekeken.
Maar ik hou dan ook van quizzen.
Maar ik hou dan ook van quizzen.
0
geplaatst: 27 december 2023, 20:03 uur
Arrie schreef:
(quote)
In de app kan ik maar beperkt statistieken zien, maar ik vermoed dat dat toch beperkt blijft tot 15 a 20 nummers per artiest.
39 zal er niet bij staan denk ik.
2
geplaatst: 27 december 2023, 20:09 uur
Zit nu top 2000 a gogo terug te kijken. Ben ik de enige die Feargal Sharkey op Kyle MacLachlan vind lijken?
0
geplaatst: 27 december 2023, 20:11 uur
Tis een tijd geleden dat ik deze van Coldplay heb gehoord. Trouble blijft een erg mooi nummer.
2
geplaatst: 27 december 2023, 20:12 uur
Top 2000 a go-go aan het terugkijken en wat is Seal toch eigenlijk een fantastisch zanger. Prachtige stem en vooral in zijn beginperiode geweldige nummers.
1
geplaatst: 27 december 2023, 20:16 uur
In dezelfde categorie als Terence Trent D'arby en Tracy Chapman.
0
geplaatst: 27 december 2023, 20:18 uur
Ik heb me altijd wel een beetje verbaasd dat Supertramp nooit de Godenstatus heeft gekregen, het zelfs niet haalt bij een Genesis. Het klinkt toch heel toegankelijk en vaak ook wel erg prettig.
0
geplaatst: 27 december 2023, 20:22 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Wat mij betreft is Meau van die suikervrije diksap met colasmaak van de reformwinkel.
1
geplaatst: 27 december 2023, 20:27 uur
vigil schreef:
Ze hebben toch wel aardig wat plaatjes verkocht hoor
Ja dat is zeker waar, maar ze hebben toch niet die echt grote status voor mijn gevoel. Kan ik naast zitten hoor. Crime of the Century en Breakfast in America staan hier ook gewoon in de kast (weliswaar overgenomen van mijn vader).Ze hebben toch wel aardig wat plaatjes verkocht hoor
4
geplaatst: 27 december 2023, 20:30 uur
Emmely, our favorite milf 
Goed uurtje dit hoor-flemming dan.

Goed uurtje dit hoor-flemming dan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.