Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2020, 10:57 uur
Was ook al voor de Queen film, iets minder, maar toen hadden ze er 26 ofzo,
0
geplaatst: 31 december 2020, 10:59 uur
harm1985 schreef:
De tijden dat er 50 Beatles nummers in stonden liggen ver achter ons, maar 34x Queen is ook wat overdreven. Als je het oeuvre van Queen vergelijkt met dat van Bob Dylan, Bruce Springsteen of Neil Young qua omvang en waardering. Maar misschien leef ik wel teveel in een mume bubbel.
Ik heb het idee dat er rondom Queen en dan voornamelijk rondom Mercury een mythe is ontstaan, ook gezien de film van vorig jaar. Daardoor zijn er meer diehard fans van Queen dan van de andere artiesten die je noemt, die alles van Queen adoreren en misschien ook hun lijstje vol stoppen met 35 nummers van Queen. Dat Bohemian rhapsody ook al een keer of 15 de lijst aanvoert zal daar ook bij helpen.De tijden dat er 50 Beatles nummers in stonden liggen ver achter ons, maar 34x Queen is ook wat overdreven. Als je het oeuvre van Queen vergelijkt met dat van Bob Dylan, Bruce Springsteen of Neil Young qua omvang en waardering. Maar misschien leef ik wel teveel in een mume bubbel.
Bij heel veel overleden artiesten wordt er ook weleens een kritische noot gekraakt (Michael Jackson, Prince bijvoorbeeld), maar over Mercury wordt alleen maar positief bericht.
0
geplaatst: 31 december 2020, 11:03 uur
En Queen slaat ook opmerkelijk goed aan bij hele jonge stemmers. Veel minder leeftijdgebonden dan veel anderen. Heb echt de indruk dat de gemiddelde 13-jarige Queen aanzienlijk beter kent dan The Beatles of zelfs Michael Jackson. Dat was al voor de film, maar die heeft daar wel bij geholpen.
0
geplaatst: 31 december 2020, 11:03 uur
Puur uit nieuwsgierigheid; wat wordt er van Prince gekraakt dan? Serieus, ik hoor altijd louter positieve en adorerende verhalen over 'm.
0
geplaatst: 31 december 2020, 11:07 uur
Nou, her en der hoor je toch wel dat er niet heel prettig met hem te werken was.
Sinead O'Connor is ook niet bepaald positief (nou weet ik niet wat daarvan waar is).
Sinead O'Connor is ook niet bepaald positief (nou weet ik niet wat daarvan waar is).
1
geplaatst: 31 december 2020, 11:08 uur
Heb niet zoveel met BS, maar Paranoid blijft een lekker energiebommetje.
0
geplaatst: 31 december 2020, 11:09 uur
Dat hij al sinds het begin van de jaren '90 zijn magie kwijt was, net toen hij meer vrijheid kreeg. Dat het een moeilijke man was. Dat hij een zielige verslaafde was. De wat lacherige verhalen over zijn latere religieuze beleving. Echt: Van Mercury wprdt veel meer een mythe gemaakt. Onder andere tig docu's overzien door May en Taylor waarin alleen maar veren in zijn reet worden gestoken.
0
geplaatst: 31 december 2020, 11:10 uur
Oh op die manier. Dat vind ik niet perse negatief. Veel grootheden waren lastig om mee te werken. Dat van Sinead schijnt wel een kern van waarheid in te zitten. Ik was een paar jaar terug in Dublin en heb daar een music tour gedaan. Werd gehouden door een man die jaren voor (Ierse) bands in het wereldje heeft gewerkt. Die vertelde op een gegeven moment ook een verhaal over Sinead en Prince waarbij de moeilijke verstandhouding tussen beide de rode draad was 

0
geplaatst: 31 december 2020, 11:14 uur
GrafGantz schreef:
Ik liep door de woonkamer playbackend te dansen als Kate terwijl het gezicht van m'n vrouw op standje onweer stond
Ik liep door de woonkamer playbackend te dansen als Kate terwijl het gezicht van m'n vrouw op standje onweer stond
Dat lag dan niet aan de muziek, denk ik zo....
0
geplaatst: 31 december 2020, 11:15 uur
starbright boy schreef:
Dat hij al sinds het begin van de jaren '90 zijn magie kwijt was, net toen hij meer vrijheid kreeg. Dat het een moeilijke man was. Dat hij een zielige verslaafde was. De wat lacherige verhalen over zijn latere religieuze beleving. Echt: Van Mercury wprdt veel meer een mythe gemaakt. Onder andere tig docu's overzien door May en Taylor waarin alleen maar veren in zijn reet worden gestoken.
Idd, dat idee heb ik dus ook. Moet zeggen dat ik Mercury niet bij leven heb meegemaakt dus ik kan niet zeggen hoe het toen was.Dat hij al sinds het begin van de jaren '90 zijn magie kwijt was, net toen hij meer vrijheid kreeg. Dat het een moeilijke man was. Dat hij een zielige verslaafde was. De wat lacherige verhalen over zijn latere religieuze beleving. Echt: Van Mercury wprdt veel meer een mythe gemaakt. Onder andere tig docu's overzien door May en Taylor waarin alleen maar veren in zijn reet worden gestoken.
4
geplaatst: 31 december 2020, 11:18 uur
In de categorie 'ik snap de godenstatus echt niet': André Hazes. Ik hoor gewoon standaard-achterbuurtenmuziek.
0
geplaatst: 31 december 2020, 11:22 uur
Ik heb hem wel bij bij leven meegemaakt (ik was 16 toen hij stierf) en vond Queen vooral op de basisschool heel tof. Toen was hij ook heel beroemd, maar was de mythevorming echt wel veel minder. En de albums kregen in die tijd doorgaans heel zuinige recensies.
1
geplaatst: 31 december 2020, 11:22 uur
Oudejaarsdag is altijd het saaist met The Verve, Summer of '69, Californication, Wonderwall en al die te vaak gehoorde c.q. van zichzelf saaie nummers. De 30e is altijd mijn favoriet, gisteren ook weer mooi met de fijne binnenkomer Ghost Love Score.
0
geplaatst: 31 december 2020, 11:25 uur
The Verve
CCR 
Drie toppers op rij!
Hierna gaat hij wel even uit
CCR 
Drie toppers op rij!
Hierna gaat hij wel even uit

0
geplaatst: 31 december 2020, 11:27 uur
Creedence, de beste van al die stokouwe bands. Vind ik altijd tof om te horen.
Maar Bittersweet symphony is hier een haat-plaat.
Maar Bittersweet symphony is hier een haat-plaat.
5
geplaatst: 31 december 2020, 11:28 uur
Misschien wel de meest overschatte band van oudjaar moet wel Dire Straits zijn. Dat intens saaie geneuzel staat nog steeds 4 keer in de top 100.
0
geplaatst: 31 december 2020, 11:31 uur
itchy schreef:
Nee, echt nog nooit. Vertel?
Nee, echt nog nooit. Vertel?
You really got me
All day and all of the night
A well respected man
Days
of ken je alleen maar Lola of Waterloo sunset?
0
geplaatst: 31 december 2020, 11:31 uur
starbright boy schreef:
Misschien wel de meest overschatte band van oudjaar moet wel Dire Straits zijn. Dat intens saaie geneuzel staat nog steeds 4 keer in de top 100.
CCR vind ik anders ook heel moeilijk te pruimen.
1
geplaatst: 31 december 2020, 11:34 uur
0
geplaatst: 31 december 2020, 11:37 uur
francodipolly schreef:
You really got me
A well respected man
Days
(quote)
You really got me
A well respected man
Days
Ik ken ze allemaal maar behalve You Really Got Me doet het me weinig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.