Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
1
geplaatst: 30 december 2023, 19:24 uur
Emmely en Morad hebben in hun uurtjes een paar enorme bangers, maar ook gigantische stinkers erbij zitten. Jaap Reesema, Engelbewaarder, Live, Racoon, Krezip.
Maar gelukkig ook Editors, Lana Del Rey en Stromae.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2023, 19:25 uur
Titmeister schreef:
Een of andere Litouwse metalband. Als jij het niet kent, moeten we denk ik EvilDrSmith inschakelen.
(quote)
Een of andere Litouwse metalband. Als jij het niet kent, moeten we denk ik EvilDrSmith inschakelen.
Oh die, dat is een punkband, geen metalband. Waren wel aardig in hun demo periode maar voor mij een beetje te mainstream.
5
geplaatst: 30 december 2023, 19:25 uur
Song #2 bij Top 2000 a go go. Voor mij onlosmakelijk verbonden aan het FIFA 98 computerspelletje. 

0
geplaatst: 30 december 2023, 19:26 uur
harm1985 schreef:
Emmely en Morad hebben in hun uurtjes een paar enorme bangers, maar ook gigantische stinkers erbij zitten. Jaap Reesema, Engelbewaarder, Live, Racoon, Krezip.
Eensch. Jaap reesema is denk ik het ergste muziekproduct wat er hier rondloopt.
Lana is queen ja, en editors zijn ook zeer nice!

1
geplaatst: 30 december 2023, 19:26 uur
Reijersen schreef:
Song #2 bij Top 2000 a go go. Voor mij onlosmakelijk verbonden aan het FIFA 98 computerspelletje.
Same here. Elke keer genieten als ik dat spel opstartte.
0
geplaatst: 30 december 2023, 19:32 uur
Onweerwolf schreef:
Oh die, dat is een punkband, geen metalband. Waren wel aardig in hun demo periode maar voor mij een beetje te mainstream.
(quote)
Dank voor de opheldering, ik ken ze verder niet. Mijn enige ervaring met het draaien van metal op feestjes is dat ik ooit op een after Wodan Heerst van Heidevolk erin heb geknald. De paar mensen die nog in staat waren tot muziekwaarneming, vonden het wel vet.
2
geplaatst: 30 december 2023, 19:34 uur
Mijn ouders hebben altijd de lijst op de deur of koelkast hangen. Zo zag ik ooit F. Halsema staan en zei ik tegen mijn ouders: Kijk! Femke Halsema staat er ook in!
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2023, 19:38 uur
Titmeister schreef:
Dank voor de opheldering, ik ken ze verder niet. Mijn enige ervaring met het draaien van metal op feestjes is dat ik ooit op een after Wodan Heerst van Heidevolk erin heb geknald. De paar mensen die nog in staat waren tot muziekwaarneming, vonden het wel vet.
(quote)
Heidevolk is echt de meest wanstaltige 'metal'band die er in Nederland rondloopt. Ik vind De Veluwe mooi hoor maar het is een beetje jammer dat er van die hillbillies vandaan komen.
0
geplaatst: 30 december 2023, 19:51 uur
Ghost Love Score vind ik een heerlijke plaat en ik kan niet ontkennen dat Floor Jansen in de liveversie fantastisch zingt, maar toch vind ik het jammer dat het verkozen is boven het origineel met Tarja (waarschijnlijk is die liveversie puur gekozen door Radio 2 omdat Floor erop zingt). Het is een logische beslissing, maar toch...
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2023, 20:00 uur
Porcupine Head schreef:
Ghost Love Score vind ik een heerlijke plaat en ik kan niet ontkennen dat Floor Jansen in de liveversie fantastisch zingt, maar toch vind ik het jammer dat het verkozen is boven het origineel met Tarja (waarschijnlijk is die liveversie puur gekozen door Radio 2 omdat Floor erop zingt). Het is een logische beslissing, maar toch...
Vreselijk chauvinistisch.
0
geplaatst: 30 december 2023, 20:14 uur
Nou, van de ene naar de andere metalplaat. Maar ik kan veel meer met Run To The Hills dan met Sad Man's Tongue.
2
geplaatst: 30 december 2023, 20:20 uur
Titmeister schreef:
Onweerwolf schreef:
Haha, goed verhaal weer van De Speld. Ik moet me altijd bij feestjes inhouden om hier niet enige herkenning in te vinden. Oh die, dat is een punkband, geen metalband. Waren wel aardig in hun demo periode maar voor mij een beetje te mainstream.
Best een goede tip ook, al heeft die Speld-schrijver zijn shit net niet helemaal goed voor elkaar, want die punkband blijkt wel degelijk lompe old school deathmetal. Klinkt best lekker! Althans, op hun eerste demo uit 1999, daarin heb jij dan weer gelijk, onweerwolf.
3
geplaatst: 30 december 2023, 20:35 uur
Een Pavement én Flaming Lips namedrop in Top 2000 a gogo, volgend jaar Gold Soundz, Summer Babe, Race for the Prize en Do You Realize?? in de lijst!
1
geplaatst: 30 december 2023, 20:44 uur
Porcupine Head schreef:
Grijs is objectief kut.
Grijs is objectief kut.
Ik hoorde het voor het eerst, maar wat een eindeloze bagger idd. Hoezo staat dit zo hoog in de lijst?
1
geplaatst: 30 december 2023, 20:50 uur
Was deze al gedeeld? DPG Media Privacy Gate - ad.nl

Blokhuis durft zich niet aan generaliserende conclusies te wagen, maar er is hem wel wat opgevallen. ,,In alle jaren dat ik nu over muziek praat op televisie of in het theater, merk ik dat de fans van de progrock een, laat ik het voorzichtig zeggen, wat minder relativerende houding hebben ten aanzien van hun muzieksmaak. Ooit haalde ik bij De Wereld Draait Door Pink Floyd uit een klassementje met invloedrijke muzikanten. Daarop ben ik nog zeker tien jaar lang aangesproken door volwassen kerels met een sip gezicht: hoe had ik dat in hemelsnaam kunnen doen?”

0
geplaatst: 30 december 2023, 20:55 uur
Het is dat er al zoveel Queen in de lijst staat. Anders was deze prima te verteren. Doe mij maar Living on my Own, in de 1993 remix.
0
geplaatst: 30 december 2023, 20:58 uur
Nog niks van gemerkt

Progrockers zijn een soort Jehova's Getuigen. Als ze toegeven dat ze ook iets anders luisteren, laten we zeggen Taylor Swift, zijn ze bang uit de club gezet te worden. Geldt overigens ook voor sommige metalfans.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.