MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
Sportschoolrock van de meer opgepompte soort.

ABDrums schreef:
Weer een bescheiden klasbakje van The Beatkes; Let It Be is zo'n mooi nummer.
[traumamode aan]Dat nummer heeft bij mij afgedaan zo rond 1985. Toen was dat het studieobject van onze leraar muziek. Een heel semester !!!! mochten we doen over het verklaren/uitpluizen van het nummer en het ergste nog, het zelf klassikaal opvoeren/zingen van het nummer als slotstuk.....aaaaaarggggghhh.

Het tweede semester gold dit voor Morning Has Broken van Cat Stevens.
Daar wil ik het even bij laten.[/traumamode uit]

Zo komt het bezoek hier voor oudejaarsavond, dus ik check hier uit. Na het mooiste nummer van de top 100 (Fool's Overture) gaat de radio ook uit - de top vd lijst is toch niet interessant.

Heb me iig goed vermaakt met al het slappe geouwehoer over objectieve kutmuziek en keiharde bangers hier.

Fijne jaarwisseling allemaal!

Onweerwolf
jasper1991 schreef:
En dan nu mijn veelzeggende opmerking: ik ken Urban Dance Squad alleen van naam. Ik kan geen nummers van ze opnoemen. Op basis van de naam vermoed ik dat ze dance maken.

Helaas.

Poeha schreef:
(quote)
[traumamode aan]Dat nummer heeft bij mij afgedaan zo rond 1985. Toen was dat het studieobject van onze leraar muziek. Een heel semester !!!! mochten we doen over het verklaren/uitpluizen van het nummer en het ergste nog, het zelf klassikaal opvoeren/zingen van het nummer als slotstuk.....aaaaaarggggghhh.

Het tweede semester gold dit voor Morning Has Broken van Cat Stevens.
Daar wil ik het even bij laten.[/traumamode uit]

Mijn excuses voor het oproepen van je persoonlijke trauma, hoewel ik moet zeggen dat dit verhaal zeer herkenbaar is. Ik denk dat bijna elke muziekdocent wel zo'n tik heeft.

Hartje voor jou, Titmeister. Jij ook een fijne jaarwisseling!

Titmeister schreef:
Zo komt het bezoek hier voor oudejaarsavond, dus ik check hier uit. Na het mooiste nummer van de top 100 (Fool's Overture) gaat de radio ook uit - de top vd lijst is toch niet interessant.

Heb me iig goed vermaakt met al het slappe geouwehoer over objectieve kutmuziek en keiharde bangers hier.

Fijne jaarwisseling allemaal!

Heiko, jij ook een fijne jaarwisseling!! Het was een heerlijk weekje hier.

Fool's Overture blijft een onovertroffen prachtplaatje van Supertramp. Schitterend.

ABDrums schreef:
Fool's Overture blijft een onovertroffen prachtplaatje van Supertramp. Schitterend.

Een van de allermooiste nummers ooit

Onweerwolf schreef:
Gitaarsolo's zijn dan ook objectief niet kut.
Ja hallo nu snap ik het niet meer hoor.

Onweerwolf
Joren999 schreef:
(quote)
Ja hallo nu snap ik het niet meer hoor.

Meer prog luisteren!

Fool's Overture: ten volle genieten . En Lola Montez is wat mij betreft objectief kut: hoort absoluut niet thuis in de top 100.

Onweerwolf schreef:
Gitaarsolo's zijn dan ook objectief niet kut.
Dat was misschien een ongelukkige poging om wat smeuïgheid aan mijn betoog toe te voegen

Fool's Overture, dat kwartje is bij mij dit jaar eindelijk gevallen (met dank aan de V500!)

Gretz schreef:
Fool's Overture, dat kwartje is bij mij dit jaar eindelijk gevallen (met dank aan de V500!)
Wederom, wie ben jij en wat heb je met Gretz gedaan? Straks ga je nog zeggen dat de Gekke Diamant bevalt.

Joren999 schreef:
(quote)
Wederom, wie ben jij en wat heb je met Gretz gedaan? Straks ga je nog zeggen dat de Gekke Diamant bevalt.

Dan heeft ie eindelijk smaak gekregen

Waarom deze matige Koudspel zo hoog staat

laxus11 schreef:
Waarom deze matige Koudspel zo hoog staat
Avicii vroeg-sterven bonus. Ofzo. Ik snap het ook niet.

Het zal wel aan mij liggen (dat is vaak zo...), maar ik vind Papa echt een ontzettend zeiknummer. Ik begrijp niet waarom mensen het zo goed vinden en waarom het zo hoog in de lijst staat.

Ik word nu wel geraakt door Papa , en dat gebeurt echt niet elke keer

De huidige familie-omstandigheden spelen zeker een rol in deze ☺️

Ik vind Papa ook mooi.

Joren999 schreef:
(quote)

Haha, dan heb je mij nog niet horen klagen over Echoes en The Great Gig in the Sky

Tussen mij en die Gekke gaat er echt geen liefde ontstaan hoor. Fool's Overture is een meesterwerk, die is gewoon een overrated prog broddelwerkje

Mooi nummer idd Papa maar heb ook wel een zwak voor Is Dit NU Later en Ik Heb Je Lief

laxus11 schreef:
Mooi nummer idd Papa maar heb ook wel een zwak voor Is Dit NU Later en Ik Heb Je Lief

Voor mij
1. Is Dit Nu Later
2. Tijd Om Te Gaan
3. Papa
4. Ik Heb Je Lief, Hilton Barcelona en de rest

Misschien Stef Bos een keer in de Ladder stemmen?

Liedjes over vaders, moeders, zoons of dochters = altijd prijs.

Ik kan er ook niks mee. Maar goed, ik heb het contact met mijn vader op mijn 17e verbroken en toen hij overleed, zo'n 15 jaar daarna ben ik ook niet naar zijn uitvaart gegaan, dus ik ben misschien niet de juiste graadmeter.

Gretz schreef:
(quote)

Voor mij
1. Is Dit Nu Later
2. Tijd Om Te Gaan
3. Papa
4. Ik Heb Je Lief, Hilton Barcelona en de rest

Misschien Stef Bos een keer in de Ladder stemmen?

Mijn stem krijgt ie

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:43 uur

geplaatst: vandaag om 11:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.