Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
1
geplaatst: 31 december 2023, 16:10 uur
[traumamode aan]Dat nummer heeft bij mij afgedaan zo rond 1985. Toen was dat het studieobject van onze leraar muziek. Een heel semester !!!! mochten we doen over het verklaren/uitpluizen van het nummer en het ergste nog, het zelf klassikaal opvoeren/zingen van het nummer als slotstuk.....aaaaaarggggghhh.
Het tweede semester gold dit voor Morning Has Broken van Cat Stevens.
Daar wil ik het even bij laten.[/traumamode uit]
7
geplaatst: 31 december 2023, 16:11 uur
Zo komt het bezoek hier voor oudejaarsavond, dus ik check hier uit. Na het mooiste nummer van de top 100 (Fool's Overture) gaat de radio ook uit - de top vd lijst is toch niet interessant.
Heb me iig goed vermaakt met al het slappe geouwehoer over objectieve kutmuziek en keiharde bangers hier.
Fijne jaarwisseling allemaal!
Heb me iig goed vermaakt met al het slappe geouwehoer over objectieve kutmuziek en keiharde bangers hier.
1
Onweerwolf
geplaatst: 31 december 2023, 16:12 uur
jasper1991 schreef:
En dan nu mijn veelzeggende opmerking: ik ken Urban Dance Squad alleen van naam. Ik kan geen nummers van ze opnoemen. Op basis van de naam vermoed ik dat ze dance maken.
En dan nu mijn veelzeggende opmerking: ik ken Urban Dance Squad alleen van naam. Ik kan geen nummers van ze opnoemen. Op basis van de naam vermoed ik dat ze dance maken.
Helaas.

0
geplaatst: 31 december 2023, 16:12 uur
Poeha schreef:
(quote)
[traumamode aan]Dat nummer heeft bij mij afgedaan zo rond 1985. Toen was dat het studieobject van onze leraar muziek. Een heel semester !!!! mochten we doen over het verklaren/uitpluizen van het nummer en het ergste nog, het zelf klassikaal opvoeren/zingen van het nummer als slotstuk.....aaaaaarggggghhh.Het tweede semester gold dit voor Morning Has Broken van Cat Stevens.
Mijn excuses voor het oproepen van je persoonlijke trauma, hoewel ik moet zeggen dat dit verhaal zeer herkenbaar is. Ik denk dat bijna elke muziekdocent wel zo'n tik heeft.

1
geplaatst: 31 december 2023, 16:13 uur
Hartje voor jou, Titmeister.
Jij ook een fijne jaarwisseling!
Jij ook een fijne jaarwisseling!
1
geplaatst: 31 december 2023, 16:16 uur
Titmeister schreef:
Zo komt het bezoek hier voor oudejaarsavond, dus ik check hier uit. Na het mooiste nummer van de top 100 (Fool's Overture) gaat de radio ook uit - de top vd lijst is toch niet interessant.
Heiko, jij ook een fijne jaarwisseling!! Het was een heerlijk weekje hier.
1
geplaatst: 31 december 2023, 16:17 uur
Fool's Overture blijft een onovertroffen prachtplaatje van Supertramp. Schitterend. 

0
geplaatst: 31 december 2023, 16:19 uur
Onweerwolf schreef:
Gitaarsolo's zijn dan ook objectief niet kut.
Ja hallo nu snap ik het niet meer hoor.Gitaarsolo's zijn dan ook objectief niet kut.
0
geplaatst: 31 december 2023, 16:20 uur
Fool's Overture: ten volle genieten
. En Lola Montez is wat mij betreft objectief kut: hoort absoluut niet thuis in de top 100.
. En Lola Montez is wat mij betreft objectief kut: hoort absoluut niet thuis in de top 100.
0
geplaatst: 31 december 2023, 16:22 uur
Onweerwolf schreef:
Gitaarsolo's zijn dan ook objectief niet kut.
Dat was misschien een ongelukkige poging om wat smeuïgheid aan mijn betoog toe te voegen Gitaarsolo's zijn dan ook objectief niet kut.

2
geplaatst: 31 december 2023, 16:28 uur
Fool's Overture, dat kwartje is bij mij dit jaar eindelijk gevallen (met dank aan de V500!)
1
geplaatst: 31 december 2023, 16:30 uur
Gretz schreef:
Fool's Overture, dat kwartje is bij mij dit jaar eindelijk gevallen (met dank aan de V500!)
Wederom, wie ben jij en wat heb je met Gretz gedaan? Straks ga je nog zeggen dat de Gekke Diamant bevalt.Fool's Overture, dat kwartje is bij mij dit jaar eindelijk gevallen (met dank aan de V500!)
0
geplaatst: 31 december 2023, 16:31 uur
Joren999 schreef:
(quote)
Wederom, wie ben jij en wat heb je met Gretz gedaan? Straks ga je nog zeggen dat de Gekke Diamant bevalt. Dan heeft ie eindelijk smaak gekregen

2
geplaatst: 31 december 2023, 16:43 uur
Het zal wel aan mij liggen (dat is vaak zo...), maar ik vind Papa echt een ontzettend zeiknummer. Ik begrijp niet waarom mensen het zo goed vinden en waarom het zo hoog in de lijst staat.
0
geplaatst: 31 december 2023, 16:44 uur
Ik word nu wel geraakt door Papa
, en dat gebeurt echt niet elke keer
De huidige familie-omstandigheden spelen zeker een rol in deze ☺️
, en dat gebeurt echt niet elke keerDe huidige familie-omstandigheden spelen zeker een rol in deze ☺️
0
geplaatst: 31 december 2023, 16:45 uur
Joren999 schreef:
(quote)
Wederom, wie ben jij en wat heb je met Gretz gedaan? Straks ga je nog zeggen dat de Gekke Diamant bevalt. Haha, dan heb je mij nog niet horen klagen over Echoes en The Great Gig in the Sky
Tussen mij en die Gekke
gaat er echt geen liefde ontstaan hoor. Fool's Overture is een meesterwerk, die
is gewoon een overrated prog broddelwerkje 
1
geplaatst: 31 december 2023, 16:46 uur
Mooi nummer idd Papa maar heb ook wel een zwak voor Is Dit NU Later en Ik Heb Je Lief
0
geplaatst: 31 december 2023, 16:47 uur
laxus11 schreef:
Mooi nummer idd Papa maar heb ook wel een zwak voor Is Dit NU Later en Ik Heb Je Lief
Voor mij
1. Is Dit Nu Later
2. Tijd Om Te Gaan
3. Papa
4. Ik Heb Je Lief, Hilton Barcelona en de rest
Misschien Stef Bos een keer in de Ladder stemmen?

0
geplaatst: 31 december 2023, 16:47 uur
Liedjes over vaders, moeders, zoons of dochters = altijd prijs.
Ik kan er ook niks mee. Maar goed, ik heb het contact met mijn vader op mijn 17e verbroken en toen hij overleed, zo'n 15 jaar daarna ben ik ook niet naar zijn uitvaart gegaan, dus ik ben misschien niet de juiste graadmeter.
Ik kan er ook niks mee. Maar goed, ik heb het contact met mijn vader op mijn 17e verbroken en toen hij overleed, zo'n 15 jaar daarna ben ik ook niet naar zijn uitvaart gegaan, dus ik ben misschien niet de juiste graadmeter.
1
geplaatst: 31 december 2023, 16:50 uur
Gretz schreef:
Voor mij
1. Is Dit Nu Later
2. Tijd Om Te Gaan
3. Papa
(quote)
Voor mij
1. Is Dit Nu Later
2. Tijd Om Te Gaan
3. Papa
Mijn stem krijgt ie

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.