MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
harm1985 schreef:
Classic Gijs: heel enthousiast het verhaal van een luisteraar inzetten, om er vervolgens achter te komen dat het om een miskraam gaat.

Ja, jammer
https://media.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExMjZxdG1ybGl2a2Fjc2E5cmVsbTRweTE1aHY2ZmY0c3A2cWE0czdxbCZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/zQb5Nvi2WFZOpzQvxU/giphy.gif

Gretz schreef:
(quote)

Alle Kevers al gehad, hoe dan?
(afbeelding)
Te veel goede nummers, te weinig (of eigenlijk te veel) uitschieters.

Old and Wise blijft een fantastisch stukje muziek. Volgend jaar maar weer even in mijn eigen lijst drukken.

cosmic kid (moderator)
Er zijn niet veel erkende klassiekers die ik kut vind maar dit is er 1 van.

Cranberries- Zombie is objectief kut

ABDrums schreef:
(quote)

Dit moet op een tegeltje worden gezet.

Vond het statement van Slowgaze over Queen en paar dagen terug vele malen treffender, maar dat is te lang voor een klein tegeltje.

Slowgaze schreef:
This Thing Called Love: slappe piemel.

Deze? Een slappe piemel past makkelijk op zo'n tegeltje.

Onweerwolf
Dolores > Alle zuchtmeisjes uit Gretz z'n playlist

Slowgaze schreef:
(quote)

Je hebt hier gewoon een legitiem punt, al ben ik blij met twaalf keer Taytay. Het is zonde dat classicrockbands met twintig nummers of meer in de lijst voor een te grote homogeniteit zorgen; zeker wanneer de zoveelste Queen of Rolling Stones ten koste gaat van Public Enemy en Miles Davis.

De populariteit van Queen snap ik overigens wel enigszins: ondanks al dat geneuzel over progrock is het een ontzettend behoudende band, hoempapahardrock met wat excentrieke kantjes; tikkeltje gay, maar niet te nichterig, dus het 'ik vind homo's prima, zolang ze niet aan me zitten'-publiek kan er ook naar luisteren. Zoals cosmic kid terecht zegt: geen trendsetters, maar -volgers.

Maar ik denk dat je deze (zeer treffende) lange omschrijving bedoelt, of niet harm1985?

Gijs net: zonder goed geen slecht. Ik denken dat hij het over de nummers in de top 2000 heeft, blijkt het over Sympathy for the Devil te gaan!

ABDrums schreef:
(quote)

Maar ik denk dat je deze (zeer treffende) lange omschrijving bedoelt, of niet harm1985?

Slowgaze heeft het wel over dat het ten koste gaat van Public Enemy en Miles Davis, maar daar moet natuurlijk wel genoeg steun voor zijn. Je kan diversiteit niet forceren. Het stempubliek heeft nou eenmaal geen heel diverse smaak.

Waarschijnlijk zouden er vooral andere rock of pop voor in de plaats komen.

Vooruit, Miles Davis heeft een paar jaar terug nog onderaan de lijst gestaan. Maar verder vraag ik me wel af hoeveel diverser de lijst zou worden.

Oh ja, we was een sub top 500. Even gekeken, daar staat geen Public Enemy in en Miles op 2343. Verder is dat gewoon vergelijkbaar met de Top 2000 zelf en zou het de lijst niet veel diverser maken als we wat Queen etc eruit gooien en de bovenste 100 daarvan laten doorstromen.

Bovendien vind ik: als men er 50x Queen in stemt, dan moet er gewoon 50x Queen in.

Niks mis met het vroege oeuvre van Acda en de Munnik.

De jongedames die staan te Playbacken in het café bewijzen dat goede muziek generaties overstijgt. Ik zie dat ik bij mijn eigen kinderen, die net zo hard staan mee te zingen bij Kiss en The Final Countdown als bij Taylor Swift.

Guus Meeuwis is (nogmaals) objectief kut.

https://pbs.twimg.com/media/Dk0T_yUX0AEuXy2.jpg

https://i.ibb.co/p6D5WX9/fout-ventje-AI.png
Joren999

Speciaal voor jou West-Brabants finest x

Wanneer stemactie voor Fout Ventje in de Top 2000?

Ik kom uit Brabant, geboren in Eindhoven en 20 jaar in Best gewoond, voordat ik emigreerde naar Delft voor mijn studie, maar toen ik een aantal jaar geleden op een middelbare school reünie was en iedereen die meezong behalve ik, wist ik weer waarom ik in de randstad ben blijven hangen.

Goedkoop sentiment voor mensen die teveel Bavaria hebben gedronken.

Fun fact: wisten jullie dat Back to Black het favoriete nummer van Wilders is? https://www.forumsmileys.nl/smileys/fok/schater.gif

Gretz schreef:
Fun fact: wisten jullie dat Back to Black het favoriete nummer van Wilders is? (afbeelding)

Ja, dat deelde Arrie hier een paar dagen geleden ook al

harm1985 schreef:
Ik kom uit Brabant, geboren in Eindhoven en 20 jaar in Best gewoond, voordat ik emigreerde naar Delft voor mijn studie, maar toen ik een aantal jaar geleden op een middelbare school reünie was en iedereen die meezong behalve ik

Da's niet Best

Jeetje er staat geen enkel nummer van Urban Dance Squad in, wat mankeert Nederland?

trebremmit schreef:
Jeetje er staat geen enkel nummer van Urban Dance Squad in, wat mankeert Nederland?

Die
UDS heeft maar weinig views op YouTube (net even gecheckt, slechte 44k voor Demagogue), is dat ook een soort Randstadhype?

Maar om antwoord op je vraag te geven:
https://media.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExMXZkMWhrZHBlbmdrZjkwc3BhM3g5bjNyaTJ1Y3NydW1obDV5b295YSZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/j4GtrXuar9gUctH6SX/giphy-downsized-large.gif

TBH: ik denk dat de fans van UDS niet per definitie ook de mensen zijn die heel snel de behoefte hebben om op de Top 2000 te stemmen DPG Media Privacy Gate - ad.nl

Arrie schreef:
(quote)

Slowgaze heeft het wel over dat het ten koste gaat van Public Enemy en Miles Davis, maar daar moet natuurlijk wel genoeg steun voor zijn. Je kan diversiteit niet forceren. Het stempubliek heeft nou eenmaal geen heel diverse smaak.

Waarschijnlijk zouden er vooral andere rock of pop voor in de plaats komen.

Vooruit, Miles Davis heeft een paar jaar terug nog onderaan de lijst gestaan. Maar verder vraag ik me wel af hoeveel diverser de lijst zou worden.

Oh ja, we was een sub top 500. Even gekeken, daar staat geen Public Enemy in en Miles op 2343. Verder is dat gewoon vergelijkbaar met de Top 2000 zelf en zou het de lijst niet veel diverser maken als we wat Queen etc eruit gooien en de bovenste 100 daarvan laten doorstromen.

Bovendien vind ik: als men er 50x Queen in stemt, dan moet er gewoon 50x Queen in.
De lijst zoals die is, staat bepaald niet in de sterren geschreven. Stemmers zijn als windvanen, zo blijkt telkens weer. Er gaat iemand dood, er wordt iemand toegevoegd aan de keuzelijst, een vergeten hit wordt populair op TikTok. Daarbij geldt dat de Top 2000 een self-fulfilling prophecy is en een eigen leven leidt. Ik en vele anderen zijn 'kind' van de Top 2000 en ons wordt telkens weer verteld dat échte mooie muziek door een handjevol witte mannen wordt gemaakt met iets te lange gitaarsolo's. Dus nee, hoeveel steun er voor een bepaalde artiest is, staat wat mij betreft niet vast en de lijst is een weerspiegeling van hoe onze maatschappij werkt.

Onweerwolf
Gitaarsolo's zijn dan ook objectief niet kut.

Gretz schreef:
(quote)

Die
UDS heeft maar weinig views op YouTube (net even gecheckt, slechte 44k voor Demagogue), is dat ook een soort Randstadhype?

(afbeelding)

TBH: ik denk dat de fans van UDS niet per definitie ook de mensen zijn die heel snel de behoefte hebben om op de Top 2000 te stemmen DPG Media Privacy Gate - ad.nl

Huh?
UDS deed het zelfs goed in de VS destijds. Was een inspiratiebron voor Rage Against the Machine.

Gretz schreef:
(quote)

Die

(afbeelding)

Beter kijken..

Deeper Shade of Soul heeft 1 miljoen views en toen kwamen ze zelfs in Amerika op tv.

jasper1991 schreef:
(quote)
De lijst zoals die is, staat bepaald niet in de sterren geschreven. Stemmers zijn als windvanen, zo blijkt telkens weer. Er gaat iemand dood, er wordt iemand toegevoegd aan de keuzelijst, een vergeten hit wordt populair op TikTok. Daarbij geldt dat de Top 2000 een self-fulfilling prophecy is en een eigen leven leidt. Ik en vele anderen zijn 'kind' van de Top 2000 en ons wordt telkens weer verteld dat échte mooie muziek door een handjevol witte mannen wordt gemaakt met iets te lange gitaarsolo's. Dus nee, hoeveel steun er voor een bepaalde artiest is, staat wat mij betreft niet vast en de lijst is een weerspiegeling van hoe onze maatschappij werkt.

Ik zeg ook niet dat er iets vast staat.

Ik zeg alleen dat ik denk dat het inkorten op artiesten met veel noteringen de lijst niet veel diverser gaat maken.

Onweerwolf
UDS was wel degelijk een hype maar eentje die een stuk breder werd gedragen dan alleen in de Randstad. In de early to mid 90's maakten ze echt wel kortstondig aanspraak op het beste muzikale exportproduct van Nederland.

Helaas is de hype gestorven.

Arrie schreef:
(quote)

Ik zeg ook niet dat er iets vast staat.

Ik zeg alleen dat ik denk dat het inkorten op artiesten met veel noteringen de lijst niet veel diverser gaat maken.
De top 100 is nog een extra schep minder divers dan de rest, maar op zich klopt dit wel.

En dan nu mijn veelzeggende opmerking: ik ken Urban Dance Squad alleen van naam. Ik kan geen nummers van ze opnoemen. Op basis van de naam vermoed ik dat ze dance maken.

Volbeat: een naam die ik met enige regelmaat voorbij zie komen, maar wiens muziek volledig langs me heen is gegaan. Klinkt als vrij generieke stadionrock.

Jaarlijkse bevestiging dat Lola Montez een vreselijk nummer is. Ik kan de zang niet uitstaan, hij klinkt alsof ie moet poepen. (en dan niet in de Vlaamse betekenis van het woord)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:38 uur

geplaatst: vandaag om 13:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.