Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
2
geplaatst: 6 december 2024, 17:46 uur
Wat bezield mensen om weer op queen- BR te gaan stemmen? Dit bewijst voor mij de simulatie theorie wel 

0
geplaatst: 6 december 2024, 17:46 uur
johan de witt schreef:
Volgend jaar op 1?
Denk het niet. Denk dat dit meer het gevolg is van het algehele sentiment hier in Nederland. Die is op z'n zachtst gezegd niet bepaald fantastisch.Volgend jaar op 1?
0
geplaatst: 6 december 2024, 17:47 uur
Porcupine Head schreef:
(quote)
Denk het niet. Denk dat dit meer het gevolg is van het algehele sentiment hier in Nederland. Die is op z'n zachtst gezegd niet bepaald fantastisch. Het nummer of het sentiment?
Nee, BR zal nog wel 30 jaar op 1 staan...
1
geplaatst: 6 december 2024, 17:47 uur
laxus11 schreef:
Tsja vind het persoonlijk een draak van een nummer dat Better Days maar mooi voor Eva
Ik vind het nummer op zich nog wel te doen, maar in de grote lijnen ben ik het hier wel mee eens.Tsja vind het persoonlijk een draak van een nummer dat Better Days maar mooi voor Eva
1
geplaatst: 6 december 2024, 17:48 uur
Het sentiment. Het nummer vind ik best goed. Wel te vaak gehoord inmiddels.
Waar ik met het sentiment op doel, btw, is dat een hele hoop mensen de grote uitdagingen zien die dit land te wachten staat en er niet echt vrolijk van worden. Dan zoeken mensen een nummer waar ze troost uit halen en dat is voor veel mensen Fix You, denk ik.
Waar ik met het sentiment op doel, btw, is dat een hele hoop mensen de grote uitdagingen zien die dit land te wachten staat en er niet echt vrolijk van worden. Dan zoeken mensen een nummer waar ze troost uit halen en dat is voor veel mensen Fix You, denk ik.
0
geplaatst: 6 december 2024, 17:48 uur
Love Of My Life staat toch ook nooit zo hoog (dwz top 10) of heb ik even niet goed opgelet de laatste jaren?
Ik ben in ieder geval blij dat er geen Sound of silence in de Top 10 staat (van wie dan ook)
Ik ben in ieder geval blij dat er geen Sound of silence in de Top 10 staat (van wie dan ook)
0
geplaatst: 6 december 2024, 17:50 uur
vigil schreef:
Love Of My Life staat toch ook nooit zo hoog (DWZ top 10) of heb ik even niet goed opgelet de laatste jaren?
Sinds die Queen-film staat hij altijd rond de top 10. Achtereenvolgens 12-13-11-12-10-10 en nu dus 9.Love Of My Life staat toch ook nooit zo hoog (DWZ top 10) of heb ik even niet goed opgelet de laatste jaren?
4
geplaatst: 6 december 2024, 17:53 uur
vigil schreef:
Love Of My Life staat toch ook nooit zo hoog (dwz top 10) of heb ik even niet goed opgelet de laatste jaren?
Nou die van Simon & Garfunkel zou direct het beste nummer in de top 10 zijn
0
geplaatst: 6 december 2024, 17:53 uur
Hedser schreef:
(quote)
Sinds die Queen-film staat hij altijd rond de top 10. Achtereenvolgens 12-13-11-12-10-10 en nu dus 9. Ah, geen verrassing dus. Wel de hoogste positie ooit

0
geplaatst: 6 december 2024, 17:54 uur
Dat is een volledig andere discussie, niet mee eens ook trouwens

0
geplaatst: 6 december 2024, 17:55 uur
Geen enkel nummer in deze top-10 scoort bij mij hoger dan een 7 
En de helft krijgt een onvoldoende.

En de helft krijgt een onvoldoende.
1
geplaatst: 6 december 2024, 18:06 uur
Ik begin nu nog meer in de top 2000 stemming te komen door dit topic, lekkur hur 

0
geplaatst: 6 december 2024, 18:13 uur
Er is blijkbaar iemand overleden die dat een mooi liedje vond.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2024, 18:15 uur
Nou, het is in ieder geval beter dan 'De Boer is de Kerel'.
Ik vind dit soort stemacties altijd wel enorm random.
4
geplaatst: 6 december 2024, 18:16 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Tja, jij maakte de overleden persoon eva pas geleden nog belachelijk en vraagt nu wie dermot kennedy is. Ik vind dit wel erg ironisch. En niet zo gek dat jij dit soort acties random vindt. Jij hebt geen fatsoen. Zo, eindelijk iemand die dit is tegen jou durft te zeggen.
0
geplaatst: 6 december 2024, 18:18 uur
Maar 1 nummer van mijn lijst heeft de top 2000 gehaald, bitter pil dit, zoiets zie je niet aankomen.
1
geplaatst: 6 december 2024, 18:18 uur
trebremmit schreef:
Maar 1 nummer van mijn lijst heeft de top 2000 gehaald, bitter pil dit, zoiets zie je niet aankomen.
Prodigy?
3
geplaatst: 6 december 2024, 18:25 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Dit soort nodeloze commentaren zou je beter gewoon voor je kunnen houden. Die post van je woensdag was ook al over het randje van goed fatsoen.
Erg stom en onnodig om de spot te drijven met een (helaas jong overleden) muziekliefhebber die blijkbaar een grote inspiratie was voor vele Nederlanders door de wijze waarop zij met haar terminale ziekte omging
“Lieve, lieve mensen. Laten we nog één keer de onuitputbare kracht, energie en positiviteit van Eva keihard neerzetten, en het nummer op een mooie positie de Top 2000 binnen knallen.”
1 december 2015 overleed onze zeer gewaardeerde forumlid Rhythm & Poetry. Hij was net als Eva ook voor velen (hier) een voorbeeld qua levensinstelling en positiviteit
Laten we die mensen koesteren alsjeblieft 
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2024, 18:26 uur
Ik ben wel benieuwd of die Dermot Kennedy een soort Katie Melua gaat doen waarbij de binnenkomst meteen de hoogste notering ooit is en het nummer daarna elk jaar zakt totdat het eruit is.
Ik ben ook benieuwd waar de Marco nummers dit jaar staan. Vorig jaar steeg 'ie hard met alles. Eens kijken of de veroordeling van Ali 'wortjaild' B. een side-effect heeft gehad of niet. Eigenlijk zit Marco gevoelsmatig een beetje in limbo dus het zou wel terecht zijn al z'n 9 noteringen bleven staan op dezelfde plek.
Ik ben ook benieuwd waar de Marco nummers dit jaar staan. Vorig jaar steeg 'ie hard met alles. Eens kijken of de veroordeling van Ali 'wortjaild' B. een side-effect heeft gehad of niet. Eigenlijk zit Marco gevoelsmatig een beetje in limbo dus het zou wel terecht zijn al z'n 9 noteringen bleven staan op dezelfde plek.
4
geplaatst: 6 december 2024, 18:27 uur
Gretz schreef:
Dit soort nodeloze commentaren zou je beter gewoon voor je kunnen houden. Die post van je woensdag was ook al over het randje van goed fatsoen.
Erg onnodig om de spot te drijven met een (helaas jong overleden) muziekliefhebber die blijkbaar een grote inspiratie was voor vele Nederlanders door de wijze waarop zij met haar terminale ziekte omging
(quote)
Erg onnodig om de spot te drijven met een (helaas jong overleden) muziekliefhebber die blijkbaar een grote inspiratie was voor vele Nederlanders door de wijze waarop zij met haar terminale ziekte omging
Ik vind die acties ook hartstikke random, wat is daar 'spot drijven' aan of onfatsoenlijk? Hij zegt niet eens iets over haar.
1
Oh wacht ik zit bij 2023 te kijken.

Maar goed, zal wel niet veel anders zijn dit jaar.
1
Arrie schreef:
Ik vind die acties ook hartstikke random, wat is daar 'spot drijven' aan of onfatsoenlijk? Hij zegt niet eens iets over haar.
(quote)
Spot drijven ging over zijn misplaatste 'grap' afgelopen woensdag. Ik vind dat onfatsoenlijk als iemand kort daarvoor is komen te overlijden. In dit geval ook nog eens na een slopende rotziekte.
Aan jou de vraag wanneer een stemactie volgens jou dan niet random is?
Bijv. was de oproep voor A Whiter Shade of Pale in 2021 dan ook willekeurig? En de stemactie voor Imagine in 2015?
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2024, 18:28 uur
Gretz schreef:
(quote)
En wat mij betreft mag jij stoppen met je aan te stellen maar dat ga je ook niet doen.
4
geplaatst: 6 december 2024, 18:31 uur
Voor de zekerheid zal ik dit bericht maar even naar voren halen:
cosmic kid schreef:
Beste allen,
Er zijn wat opmerkingen gekomen over het algehele niveau in dit topic. Dat kenmerkt zich deels door slowchat, (flauwe) grappen, grollen, 'afzeikhumor' en dan moet de Top 2000 zelf nog beginnen.
Vooralsnog bezemen we niet maar we doen wel een beroep aan alle deelnemers om de fatsoensregels en gedragsregels te hanteren. Ben je het ergens niet mee eens of voel je je gekwetst door een opmerking door of een grap, stuur dan even een PM naar de maker en probeer het onderling op te lossen. Lukt dat niet, neem dan contact met ons op.
Voor de goede orde: persoonlijke aanvallen, elkaar uitschelden of andere opmerkingen die in strijd zijn met de gedragsregels zullen we zonder waarschuwing verwijderen, voor zover we ze meekrijgen. Wij zitten niet 24/7 op de site en in dit topic. Dat zou ook niet nodig hoeven zijn.
Beste allen,
Er zijn wat opmerkingen gekomen over het algehele niveau in dit topic. Dat kenmerkt zich deels door slowchat, (flauwe) grappen, grollen, 'afzeikhumor' en dan moet de Top 2000 zelf nog beginnen.
Vooralsnog bezemen we niet maar we doen wel een beroep aan alle deelnemers om de fatsoensregels en gedragsregels te hanteren. Ben je het ergens niet mee eens of voel je je gekwetst door een opmerking door of een grap, stuur dan even een PM naar de maker en probeer het onderling op te lossen. Lukt dat niet, neem dan contact met ons op.
Voor de goede orde: persoonlijke aanvallen, elkaar uitschelden of andere opmerkingen die in strijd zijn met de gedragsregels zullen we zonder waarschuwing verwijderen, voor zover we ze meekrijgen. Wij zitten niet 24/7 op de site en in dit topic. Dat zou ook niet nodig hoeven zijn.
7
geplaatst: 6 december 2024, 18:35 uur
Gretz schreef:
Spot drijven ging over zijn 'grap' afgelopen woensdag. Ik vind dat onfatsoenlijk als iemand kort daarvoor is komen te overlijden.
Bijv. was de oproep voor A Whiter Shade of Pale in 2021 dan ook willekeurig? En de stemactie voor Imagine in 2015?
(quote)
Spot drijven ging over zijn 'grap' afgelopen woensdag. Ik vind dat onfatsoenlijk als iemand kort daarvoor is komen te overlijden.
Er overlijden dagelijks mensen, waaronder genoeg bekendheden en terminale patienten. Die zullen ook allemaal favoriete liedjes hebben. Vast ook zat mensen die een mooi eerbetoon verdienen. Dus ja, ik vind die acties vrij random.
En natuurlijk al helemaal omdat zij toevallig net voor de stemweek overleed. Als ze in Februari was overleden had niemand op dat liedje gestemd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.