Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 6 december 2024, 18:36 uur
trebremmit schreef:
Maar 1 nummer van mijn lijst heeft de top 2000 gehaald, bitter pil dit, zoiets zie je niet aankomen.
Maar 1 nummer van mijn lijst heeft de top 2000 gehaald, bitter pil dit, zoiets zie je niet aankomen.
Misschien is de Snob 2000 of de MuMeLadder iets meer jouw ding dan

0
geplaatst: 6 december 2024, 18:41 uur
Arrie schreef:
Er overlijden dagelijks mensen, waaronder genoeg bekendheden en terminale patienten. Die zullen ook allemaal favoriete liedjes hebben. Vast ook zat mensen die een mooi eerbetoon verdienen. Dus ja, ik vind die acties vrij random.
En natuurlijk al helemaal omdat zij toevallig net voor de stemweek overleed. Als ze in Februari was overleden had niemand op dat liedje gestemd.
(quote)
Er overlijden dagelijks mensen, waaronder genoeg bekendheden en terminale patienten. Die zullen ook allemaal favoriete liedjes hebben. Vast ook zat mensen die een mooi eerbetoon verdienen. Dus ja, ik vind die acties vrij random.
En natuurlijk al helemaal omdat zij toevallig net voor de stemweek overleed. Als ze in Februari was overleden had niemand op dat liedje gestemd.
In dit geval gaat het om een Nederlandse vrouw die door te bloggen over haar ***ziekte een behoorlijke bekendheid heeft opgebouwd. 536.000+ volgers op Instagram, een aanstaande bestseller en veel mensen zullen haar ook kennen van de Over Mijn Lijk-aflevering of van de gesprekken die ze had met een aantal dj's van Q-music.
Zegt genoeg dat ze een eigen Wikipedia heeft. Eva is geen random Nederlander die is doodgegaan. Het is volkomen begrijpelijk dat een stemactie voor een van haar favoriete nummers veel meer effect bereikt dan dat van een wijlen Nederlander die anoniem door het leven ging.
Eva Hermans-Kroot (Tilburg, 11 mei 1998 – 30 november 2024) was een Nederlands blogger die haar ervaringen met ongeneeslijke longkanker deelde. Ze verwierf bekendheid door haar Instagrampagina 'Longeneeslijk', de gesprekken die ze live voerde tijdens uitzendingen van Qmusic's 'Mattie en Marieke' en haar deelname aan het televisieprogramma Over Mijn Lijk.
0
geplaatst: 6 december 2024, 18:44 uur
Nee, dit is geen snob muziek of iets voor een ladder waarvan ik niks snap. Dit zijn klassiekers die gewoon in zo'n lijst horen.

0
geplaatst: 6 december 2024, 18:45 uur
Arrie schreef:
Ik benoemde toch ook 'bekendheden' in m'n post?
Ik benoemde toch ook 'bekendheden' in m'n post?
Ja, en het is dan toch aan de fans of de nabestaanden van die bekende persoon om een steminitiatief te starten? Dat hoeft niet, maar mag wel

Bij Eva Hermans-Kroot was het juist niet random omdat dit specifiek nummer zoveel voor haar betekende en ze daar ook uitgebreid over schreef (niet alleen in deze post):
Het nummer Better Days gaf Eva steun. In 2022 ontmoette ze zanger Dermot Kennedy op Pinkpop. Op Instagram plaatste ze daarna een foto met de zanger. "Al een tijdje luister ik naar het nummer 'Better Days' van Demot Kennedy en vandaag heb ik hem ontmoet en genoten van zijn live act!", schreef ze. "Ik had het hele optreden kippenvel omdat het mij zoveel deed. Bij 'Better Days' moest ik even slikken, want alles kwam omhoog."
In datzelfde bericht schrijf ze ook over het contrast van haar dagen met een ongeneeslijke ziekte. "Morgen staat er een ziekenhuisdag op de planning en vandaag heb ik daar helemaal niet aan gedacht. Zo groot kan het contrast zijn en dat is fijn."
In datzelfde bericht schrijf ze ook over het contrast van haar dagen met een ongeneeslijke ziekte. "Morgen staat er een ziekenhuisdag op de planning en vandaag heb ik daar helemaal niet aan gedacht. Zo groot kan het contrast zijn en dat is fijn."
1
geplaatst: 6 december 2024, 18:46 uur
Gretz schreef:
Ja, en het is dan toch aan de fans of de nabestaanden van die bekende persoon om een steminitiatief te starten? Dat hoeft niet, mag wel
(quote)
Ja, en het is dan toch aan de fans of de nabestaanden van die bekende persoon om een steminitiatief te starten? Dat hoeft niet, mag wel
Noch Onweerwolf noch ik heeft gezegd dat we het willen verbieden.
0
geplaatst: 6 december 2024, 18:49 uur
Dat was duidelijk al
En je argumentatie dat het 'random' zou zijn heb ik dus net proberen te weerleggen.
Persoonlijk vind ik dit soort lokale acties een stuk meer random:
Westfriese band Oôs Joôs op plek 805 in Top 2000
Utrechts lijflied van Herman Berkien haalt Top 2000: 'Geweldig dat het is gelukt'
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2024, 18:50 uur
Om een of andere reden vindt Gretz deze Eva belangrijker dan andere mensen die dit jaar zijn doodgegaan. Blijkbaar omdat ze bekend was. Ik had nog nooit van haar gehoord dus voor mij is dit volstrekt random. Verder is het verdrietig voor de nabestaanden maar dat spreekt voor zich en dat geldt voor iedereen die iemand is verloren in 2024, inclusief ondergetekende.
1
geplaatst: 6 december 2024, 18:52 uur
Onweerwolf schreef:
Om een of andere reden vindt Gretz deze Eva belangrijker dan andere mensen die dit jaar zijn doodgegaan. Blijkbaar omdat ze bekend was.
Om een of andere reden vindt Gretz deze Eva belangrijker dan andere mensen die dit jaar zijn doodgegaan. Blijkbaar omdat ze bekend was.
Dit is pertinent onjuist. je zuigt nu iets wat ik zou vinden uit je dikke duim
Verzoek om dit aan te passen of je gehele post te verwijderen.
0
geplaatst: 6 december 2024, 18:52 uur
Je zegt dat haar nabestaanden/fans besloten een stemactie te doen. Dat maakt het toch al random? Het is maar net wiens nabestaanden besluiten om een stemactie te doen.
0
geplaatst: 6 december 2024, 18:54 uur
Arrie schreef:
Je zegt dat haar nabestaanden/fans besloten een stemactie te doen. Dat maakt het toch al random? Het is maar net wiens nabestaanden besluiten om een stemactie te doen.
Lol, als je uitgaat van die premisse dan is dus eigenlijk de gehele Top 2000 random, want het is maar net welke Nederlanders er besluiten dit jaar te stemmen. En welke luisteraars een extra lijstje inleveren
Elk jaar een andere stempopulatie, dus het eindresultaat is gewoon random

Bij de MuMeladder en de V500 schijnen we hier ook last van te hebben
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2024, 18:58 uur
Gretz schreef:
Verzoek om dit aan te passen of je gehele post te verwijderen.
(quote)
Verzoek om dit aan te passen of je gehele post te verwijderen. Okay, nou dan begrijp ik verder niet wat je bedoeling is.
3
geplaatst: 6 december 2024, 19:01 uur
Ik kijk het programma niet, dus wist ik niet van haar bestaan af, maar deze actie is niet minder (of meer) random dan de actie voor Peter R. De Vries, Imagine, Soldier On of wat dan ook. Het hoort er gewoon bij. Aan mij was de actie compleet voorbij gegaan en denk persoonlijk ook niet dat dit nummer een blijvertje is, tenzij het opeens heel veel mensen aanspreekt. Blijkbaar grijpt haar overlijden veel mensen aan. Volgend jaar is het weer wat anders. Niks te zien, gewoon doorlopen mensen.
De echte pret zit voor mij toch in de onderste 90% wat de top 10 is zal mij verder een zorg zijn. Ik vind het leuk om die 90% te luisteren en met anderen het er hier over te hebben.
De echte pret zit voor mij toch in de onderste 90% wat de top 10 is zal mij verder een zorg zijn. Ik vind het leuk om die 90% te luisteren en met anderen het er hier over te hebben.
0
geplaatst: 6 december 2024, 19:03 uur
Zou je bericht willen verwijderen? Ben het niet van je gewend dat je andere users woorden in de mond gaat leggen die totaal niet kloppen.
0
geplaatst: 6 december 2024, 19:04 uur
Arrie schreef:
Soldier On was toch gewoon een enorme hit dat jaar?
Klopt maat staat me iets van bij dat het ook door een gebeurtenis kwam dat het zó hoog kwam. Corona ofzo??
0
geplaatst: 6 december 2024, 19:04 uur
Arrie schreef:
Had dat niet ook te maken met het sentiment rondom Corona?
0
geplaatst: 6 december 2024, 19:05 uur
Oh maar was dat echt een stemactie? Ik dacht eerder dat het daardoor een grote hit was
3
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 6 december 2024, 19:05 uur
Ik vind dat harm1985 het goed verwoord. Gewoon doorlopen en kunnen Gretz en Onweerwolf hun meningsverschil via PM uitvechten?
Dan blijft dit topic verder leesbaar voor de Top 2000 fans.
Dan blijft dit topic verder leesbaar voor de Top 2000 fans.
0
geplaatst: 6 december 2024, 19:07 uur
Arrie schreef:
Oh maar was dat echt een stemactie? Ik dacht eerder dat het daardoor een grote hit was
Dat zou ook nog kunnen inderdaad. En als gevolg daarvan zo hoog in de top2000 i.p.v. door een stemactie.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2024, 19:09 uur
Arrie schreef:
Volgens mij was het inderdaad wel het Corona-anthem ja. Het werd wel overal toen gebruikt als behang bij Corona items in de media. Maar als het geen hit was geweest dat jaar dan was het vast een ander nummer geweest.
Overigens vind ik Soldier On wel een prima nummer. Ik heb hem zelfs in mijn Kerstplaylist gezet.
2
geplaatst: 6 december 2024, 19:11 uur
cosmic kid schreef:
Ik vind dat harm1985 het goed verwoord. Gewoon doorlopen en kunnen Gretz en Onweerwolf hun meningsverschil via PM uitvechten?
Het is geen meningsverschil. Onweerwolf komt met een misplaatste grap waar veel mensen iets van vinden.
Vervolgens strooit hij nog wat extra zout in de wond en is hij vervolgens verbaast als users hem niet sympathiek vinden in zijn comments.
Nogmaals het verzoek aan Onweerwolf om te spotten met het bespotten van een jonge muziekliefhebber die recentelijke is overleden. Onfatsoenlijk en onnodig.
Op een ander forum waren dit soort 'grappen' allang verwijderd.
1
geplaatst: 6 december 2024, 19:11 uur
Geheel mee eens. Eén van de twee luisterbare Coldplay's en de enige echte voltreffer.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2024, 19:12 uur
Joren999 schreef:
(quote)
Geheel mee eens. Eén van de twee luisterbare Coldplay's en de enige echte voltreffer. De andere is The Scientist?
0
geplaatst: 6 december 2024, 19:13 uur
Nee, Hymn for the Weekend. De rest mag bij het grofvuil, met Viva la Vida voorop.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2024, 19:16 uur
Joren999 schreef:
Nee, Hymn for the Weekend. De rest mag bij het grofvuil, met Viva la Vida voorop.
Oh nou, die staat ook in mijn Kerstplaylist.

1
geplaatst: 6 december 2024, 19:28 uur
Juul1998B schreef:
Nummer 6 is opgedragen aan de overleden eva kroot hermans, erg mooi eerbetoon! Dit was haar favoriete nummer
Nummer 6 is opgedragen aan de overleden eva kroot hermans, erg mooi eerbetoon! Dit was haar favoriete nummer
Juul1998B schreef:
Tja, jij maakte de overleden persoon eva pas geleden nog belachelijk en vraagt nu wie dermot kennedy is. Ik vind dit wel erg ironisch. En niet zo gek dat jij dit soort acties random vindt. Jij hebt geen fatsoen. Zo, eindelijk iemand die dit is tegen jou durft te zeggen.
Tja, jij maakte de overleden persoon eva pas geleden nog belachelijk en vraagt nu wie dermot kennedy is. Ik vind dit wel erg ironisch. En niet zo gek dat jij dit soort acties random vindt. Jij hebt geen fatsoen. Zo, eindelijk iemand die dit is tegen jou durft te zeggen.
Voor de mensen die wel willen weten waarom dit een prachtig eerbetoon is: luister dit emotionele telefoongesprek van 4 minuten even terug. Die twee stemmen zeggen meer dan 1000 comments.
1
geplaatst: 6 december 2024, 19:29 uur
Gretz schreef:
Voor de mensen die wel willen weten waarom dit een prachtig eerbetoon is: luister dit emotionele telefoongesprek van 4 minuten even terug. Die twee stemmen zeggen meer dan 1000 comments.
(quote)
(quote)
Dank voor het delen! Ik moest de 1e keer al mijn tranen bedwingen, prachtig en oprecht gesprek zeg. Mattie doet dit ook heel goed. Hulde

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.