Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 6 december 2024, 20:47 uur
De grap had 11 likes en tot nog toe twee felle tegenstanders. Welke consensus?
0
geplaatst: 6 december 2024, 20:49 uur
Arrie schreef:
En duizenden dislikes als Onweerwolf hem onder deze laatste post van Eva had gemaakt. Wat is nu je punt?
0
geplaatst: 6 december 2024, 20:51 uur
Mijn punt is dat er hier geen aantoonbare consensus is dat de grap niet kan.
7
geplaatst: 6 december 2024, 21:01 uur
Ik denk dat we, of in ieder geval ik, objectief kunnen vaststellen dat sommige een beetje in de discussie blijven hangen...
Zullen we gewoon verder gaan met de Top 2000? Staat Eefje er bv nog in?
3
geplaatst: 6 december 2024, 21:01 uur
Gretz schreef:
Ben echt flabbergasted dat jij Terug in de Tijd dit hele kalenderjaar hebt kunnen ontwijken

Waarom speel je dan ook niet mee in Moderne Meezingers Micha?
(quote)
Ben echt flabbergasted dat jij Terug in de Tijd dit hele kalenderjaar hebt kunnen ontwijken

Waarom speel je dan ook niet mee in Moderne Meezingers Micha?
Ik ken 99% van de nummers daar niet. En m'n tijd is beperkt, dus waarom zou ik die gaan opvullen met het luisteren naar muziek waarvan ik al zeker weet dat ik het allemaal vreselijk ga vinden?
1
geplaatst: 6 december 2024, 21:03 uur
Als student filosofie zit ik werkelijk te smullen van de ellenlange, nutteloze, maar doch zeer vermakelijke discussie die zich hier over de afgelopen pak 'm beet vijf topicpagina's heeft ontvouwd. Jullie snijden enkele zeer relevante thema's aan, helaas kan het algehele niveau daar dan weer niet aan tippen. Deslaniettemin dank hiervoor! 
Een kort vraagje voor de mede toeschouwers van dit prachtig staaltje doelloos woordwisselen: hoe lang denken jullie dat onze geliefde users dit nog volhouden? Ik ga voor een solide twee topicpagina's...

Een kort vraagje voor de mede toeschouwers van dit prachtig staaltje doelloos woordwisselen: hoe lang denken jullie dat onze geliefde users dit nog volhouden? Ik ga voor een solide twee topicpagina's...
3
vigil schreef:
Ik denk dat we, of in ieder geval ik, objectief kunnen vaststellen dat sommige een beetje in de discussie blijven hangen...
Ik denk dat het weer een droog jaar voor Eefje gaat worden.Ik denk dat we, of in ieder geval ik, objectief kunnen vaststellen dat sommige een beetje in de discussie blijven hangen...
7
cosmic kid (moderator)
Beste allen, kan het gesprek hier stoppen en weer over de Top 2000 gaan?
Er waren misbruikmeldingen gemaakt over de opmerking van Onweerwolf en door ons niet gehonoreerd. Daar kan je het wel of niet mee eens zijn maar dat is onze uitspraak en zult u het mee moeten doen.
De volgende stap is de bezem door het hele gesprek.
Er waren misbruikmeldingen gemaakt over de opmerking van Onweerwolf en door ons niet gehonoreerd. Daar kan je het wel of niet mee eens zijn maar dat is onze uitspraak en zult u het mee moeten doen.
De volgende stap is de bezem door het hele gesprek.
0
geplaatst: 6 december 2024, 21:04 uur
ABDrums schreef:
Als student filosofie zit ik werkelijk te smullen van de ellenlange, nutteloze, maar doch zeer vermakelijke discussie die zich hier over de afgelopen pak 'm beet vijf topicpagina's heeft ontvouwd. Waarvoor dank dus!
Als student filosofie zit ik werkelijk te smullen van de ellenlange, nutteloze, maar doch zeer vermakelijke discussie die zich hier over de afgelopen pak 'm beet vijf topicpagina's heeft ontvouwd. Waarvoor dank dus!

Haha de reden dat ik het lang volhou is omdat ik het oprecht wel een interessant onderwerp vind.
0
geplaatst: 6 december 2024, 21:05 uur
Arrie schreef:
Haha de reden dat ik het lang volhou is omdat ik het oprecht wel een interessant onderwerp vind.
Eensch, ik vind ook dat dat hier gewoon zou moeten kunnen eigenlijk. Maar ik zal wel weer één van de weinigen zijn die die opvatting heeft...
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2024, 21:15 uur
Over Eefjes gesproken; was die Robyn-actie ook een kansloos MuMe-initiatief of is dat breder getrokken op de socials, e.d.?
5
geplaatst: 6 december 2024, 21:17 uur
Lijstje, Top 2000. Robyn staat gewoon keuzelijst, dus hoort toch objectief tot de uitverkoren nummers voor de beste 2000 liedjes ooit
Dave Brubeck Quartet - Take Five
Herbie Hancock - Cantaloupe Island
Joni Mitchell - River
Robyn - Dancing On My Own
Grandmaster Flash & Melle Mel - White Lines (Don't Don't Do It)
De Jeugd Van Tegenwoordig - Hollereer
Gil Scott Heron - The Revolution Will Not Be Televised
Taylor Swift - Willow
Bob Dylan - Tangled Up In Blue
Bjork - Army Of Me
Kendrick Lamar - King Kunta
Talking Heads - Once In A Lifetime
Moby - Go
The Kinks - Dedicated Follower Of Fashion
Justin Timberlake - Mirrors
Notorious B.I.G. - Hypnotize
Sly & The Family Stone - Stand
Sly & The Family Stone - In Time
Dr. Dre & Snoop Dogg - Nuthin' But A G Thang
Massive Attack - Risingson
New Order - True Faith
Aaliyah ft.Timbaland - Try Again
XTC - Senses Working Overtime
Flaming Lips - She Don't Use Jelly
Daft Punk - One More Time
Donna Summer - I Feel Love
Roy Ayers - Everybody Loves the Sunshine
Baz Luhrman - Everybody's Free (To Wear Sunscreen)
David Bowie - Station To Station
David Bowie - Aladdin Sane
Steely Dan - Peg
Radiohead - Airbag
Grandaddy - AM 180
Van Morrison - Astral Weeks
Eefje de Visser - Scheef
Dave Brubeck Quartet - Take Five
Herbie Hancock - Cantaloupe Island
Joni Mitchell - River
Robyn - Dancing On My Own
Grandmaster Flash & Melle Mel - White Lines (Don't Don't Do It)
De Jeugd Van Tegenwoordig - Hollereer
Gil Scott Heron - The Revolution Will Not Be Televised
Taylor Swift - Willow
Bob Dylan - Tangled Up In Blue
Bjork - Army Of Me
Kendrick Lamar - King Kunta
Talking Heads - Once In A Lifetime
Moby - Go
The Kinks - Dedicated Follower Of Fashion
Justin Timberlake - Mirrors
Notorious B.I.G. - Hypnotize
Sly & The Family Stone - Stand
Sly & The Family Stone - In Time
Dr. Dre & Snoop Dogg - Nuthin' But A G Thang
Massive Attack - Risingson
New Order - True Faith
Aaliyah ft.Timbaland - Try Again
XTC - Senses Working Overtime
Flaming Lips - She Don't Use Jelly
Daft Punk - One More Time
Donna Summer - I Feel Love
Roy Ayers - Everybody Loves the Sunshine
Baz Luhrman - Everybody's Free (To Wear Sunscreen)
David Bowie - Station To Station
David Bowie - Aladdin Sane
Steely Dan - Peg
Radiohead - Airbag
Grandaddy - AM 180
Van Morrison - Astral Weeks
Eefje de Visser - Scheef
0
geplaatst: 6 december 2024, 21:20 uur
God Take Five, die had ik ook wel mee kunnen nemen in mijn lijstje ja, zeer goede keus!
1
geplaatst: 6 december 2024, 21:22 uur
Onweerwolf schreef:
Over Eefjes gesproken; was die Robyn-actie ook een kansloos MuMe-initiatief of is dat breder getrokken op de socials, e.d.?
Op een ander welbekend forum (jouw fave plek op het www), op Facebook en via appgroepen nog wel een aantal anderen gezien die ook op het origineel stemden. Maar geen idee hoeveel stemmen ons Robyn afgelopen jaren tekort kwam, en of het dus echt kansrijk is. M'n onderbuikgevoel zegt dat die waardeloze cover van Calum Scott onder de Radio 2-luisteraars nog steeds populairder is

1
geplaatst: 6 december 2024, 21:23 uur
Gretz schreef:
Op een ander forum, op Facebook en via appgroepen nog wel een aantal anderen gezien die ook op het origineel stemden. Maar geen idee hoeveel stemmen ze afgelopen jaren tekort kwam, en of het dus echt kansrijk is. M'n onderbuikgevoel zegt dat die waardeloze cover van Calum Scott onder de Radio 2-luisteraars nog steeds populairder is
Tja, hoe die draak van een cover er nog altijd instaat is mij nog altijd een raadsel...(quote)
Op een ander forum, op Facebook en via appgroepen nog wel een aantal anderen gezien die ook op het origineel stemden. Maar geen idee hoeveel stemmen ze afgelopen jaren tekort kwam, en of het dus echt kansrijk is. M'n onderbuikgevoel zegt dat die waardeloze cover van Calum Scott onder de Radio 2-luisteraars nog steeds populairder is
1
geplaatst: 6 december 2024, 21:24 uur
Helaas geen ruimte meer voor deze ultieme bangers die elke stem hard nodig gaan hebben
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2024, 21:27 uur
Gretz schreef:
Helaas geen ruimte meer voor deze ultieme bangers die elke stem hard nodig gaan hebben
(quote)
Je hebt dus niet op Scheef gestemd?
*klomp breekt*
0
geplaatst: 6 december 2024, 21:29 uur
Ja, omdat de meerderheid van de liefhebbers van Eefjes muziek voor Bitterzoet wilde gaan.
Volgend jaar maar weer in januari starten met de lobby voor een keuzelijstplekje
1
geplaatst: 6 december 2024, 21:29 uur
Kutzooi, ik kom erachter dat ik vergeten ben om te stemmen op eefje. Fuck. Dat bedoel ik, gewoon teveel keuze, en keuzestress.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2024, 21:30 uur
Ja, zo lukt het natuurlijk nooit. Scheef is toch gewoon haar grootste 'hit'?
Als ze het niet haalt dit jaar is het jouw schuld.
Als ze het niet haalt dit jaar is het jouw schuld.
3
geplaatst: 6 december 2024, 21:30 uur
De tactiek was alle ballen op Bitterzoet. Geert heeft zelfs nog een kartonnen bord daarvoor gemaakt dat wellicht nog de live stream van 3FM heeft gehaald
7
geplaatst: 6 december 2024, 21:33 uur
SanderT schreef:
De tactiek was alle ballen op Bitterzoet. Geert heeft zelfs nog een kartonnen bord daarvoor gemaakt dat wellicht nog de live stream van 3FM heeft gehaald
https://ibb.co/VCNZhmn
https://ibb.co/8rqZZXP
https://ibb.co/b7Wm8zT
0
geplaatst: 6 december 2024, 21:36 uur
Onweerwolf schreef:
Nope, volgens Spotify is dat Ongeveer
Maar wij op MuMe hebben er uiteraard wel een betere kijk op. Volgend jaar regelt Emmely ook wel even dat Scheef op de keuzelijst komt

0
geplaatst: 6 december 2024, 21:39 uur
Ongeveer is dan ook haar beste nummer. Waarom stemmen we die er niet in?
1
geplaatst: 6 december 2024, 21:40 uur
Edgar18 schreef:
De site werkt een stuk minder prettig dan voorheen.
+1, btw. Het constante gescroll om bij de nummers te komen die ik wilde overwegen voor mijn lijstje was erg vervelend. De pagina werd almaar langzamer en langzamer en ik moest uiteindelijk sorteren op Z-A om bij de rest van de nummers in de keuzelijst te komen. Waarom was de optie om artiesten te filteren op basis van hun eerste cijfer/letter weggehaald???De site werkt een stuk minder prettig dan voorheen.
1
geplaatst: 6 december 2024, 21:43 uur
Arrie schreef:
Het wordt wel weer in no time duidelijk dat de stemmen voor Eefje hopeloos verdeeld zijn

De pech van een fenomenale artiest die zoveel goede songs heeft gemaakt dat de fans het maar niet eens kunnen worden wat haar absolute magnum opus is. Maar goed, ooit zal er wel eens een andere wind gaan waaien op de NPO Radio-burelen en dan gaan we haar alsnog (frequent) op de playlist, in de keuzelijst en in de Top 2000 terugzien

Was wel een stuk overzichtelijker geweest als Eefje slechts één Maaike Ouboter-achtige hit had gehad die het elk jaar moeiteloos zou halen
1
geplaatst: 6 december 2024, 21:46 uur
Heeft iemand hier trouwens de afgelopen aflevering van Top 2000: The Untold Stories gezien? Daar werd Eefje de Visser kort uitgelicht tussen Nederlandse zangeressen die recent veel succes hebben in Nederland. Ze werd in een rijtje genoemd met onder meer Maan, S10, Froukje en Wende. Ondanks dat het slechts een aanloop was naar een extra mini-docu met Froukje, ben ik blij dat Eefje tenminste een beetje aandacht gekregen heeft.
4
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2024, 21:46 uur
Het argument die je wist dat zou komen; "Waarom staat Eefje niet in de T2000?" "Omdat ze té veel klassiekers heeft".
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.