Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
1
geplaatst: 6 december 2024, 21:48 uur
Porcupine Head schreef:
Heeft iemand hier trouwens de afgelopen aflevering van Top 2000: The Untold Stories gezien? Daar werd Eefje de Visser kort uitgelicht tussen Nederlandse zangeressen die recent veel succes hebben in Nederland. Ze werd in een rijtje genoemd met onder meer Maan, S10, Froukje en Wende. Ondanks dat het slechts een aanloop was naar een extra mini-docu met Froukje, ben ik blij dat Eefje tenminste een beetje aandacht gekregen heeft.
Heeft iemand hier trouwens de afgelopen aflevering van Top 2000: The Untold Stories gezien? Daar werd Eefje de Visser kort uitgelicht tussen Nederlandse zangeressen die recent veel succes hebben in Nederland. Ze werd in een rijtje genoemd met onder meer Maan, S10, Froukje en Wende. Ondanks dat het slechts een aanloop was naar een extra mini-docu met Froukje, ben ik blij dat Eefje tenminste een beetje aandacht gekregen heeft.
Nog niet, straks wel. Dank voor het laten weten

0
geplaatst: 6 december 2024, 21:48 uur
Onweerwolf schreef:
Het argument die je wist dat zou komen; "Waarom staat Eefje niet in de T2000?" "Omdat ze té veel klassiekers heeft".
Het argument die je wist dat zou komen; "Waarom staat Eefje niet in de T2000?" "Omdat ze té veel klassiekers heeft".
Alternatieve klassiekers ja
Ze is niet voor niets headliner op https://www.instagram.com/p/DDHQmLCueUB/?img_index=2]Best Kept Secret 2025De eerste Nederlandse artiest die headliner is op BKS!!
En pas de tweede vrouwelijke act, besef
[url=https://ibb.co/FwRtmVN[/url]
https://ibb.co/C5W5jX8
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2024, 21:51 uur
Ik vermoed dat er wel meer BKS headliners zijn geweest die niet in de T2000 staan.
1
geplaatst: 6 december 2024, 21:51 uur
Onweerwolf schreef:
Dat moet je niet als probleem zien, maar juist als troefkaart. Ga maar na: als eenieder nou tussen de vijf en tien klassiekers van Eefje in zijn of haar stemlijst zou opnemen, dan hadden we vijf tot tien keer zoveel kans gehad op een nummer van haar in de Top 2000. Nu alle appels in de mand van Bitterzoet zijn gelegd, is er maar één kans.
0
geplaatst: 6 december 2024, 21:52 uur
Porcupine Head schreef:
Overigens heb ik geen recht van spreken wat betreft het gesprek over het in de lijst krijgen van originele versie van Dancing On My Own, denk ik, want ik had gestemd op een andere Robyn-plaat: With Every Heartbeat. Een andere hiaat in de lijst, wat mij betreft.(quote)
Tja, hoe die draak van een cover er nog altijd instaat is mij nog altijd een raadsel...
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2024, 21:53 uur
ABDrums schreef:
Dat moet je niet als probleem zien, maar juist als troefkaart. Ga maar na: als eenieder nou tussen de vijf en tien klassiekers van Eefje in zijn of haar stemlijst zou opnemen, dan hadden we vijf tot tien keer zoveel kans gehad op een nummer van haar in de Top 2000. Nu alle appels in de mand van Bitterzoet zijn gelegd, is er maar één kans.
(quote)
Ja, dat klopt.
Lees je even mee, Gretz?
6
geplaatst: 6 december 2024, 21:55 uur
Onweerwolf schreef:
Ik vermoed dat er wel meer BKS headliners zijn geweest die niet in de T2000 staan.
Ik kijk uit naar Run the Jewels en Aphex Twin in de Top 2000.
0
geplaatst: 6 december 2024, 22:24 uur
Onweerwolf schreef:
Ik vermoed dat er wel meer BKS headliners zijn geweest die niet in de T2000 (hebben) (ge)staan.
Ik vermoed dat er wel meer BKS headliners zijn geweest die niet in de T2000 (hebben) (ge)staan.
Klopt:
alt-J
Aphex Twin
Bon Iver
Christine and the Queens
Disclosure
Jamie xx
Justice
LCD Soundsystem
Noel Gallagher's High Flying Birds
Oscar and the Wolf
Run the Jewels
Sigur Rós
The Libertines
The Strokes
1
geplaatst: 6 december 2024, 22:26 uur
ABDrums schreef:
(quote)
Jup fair point, dus volgend jaar allemaal een voorbeeld nemen aan harm1985 en minimaal 1 lijstje inzenden met alleen maar Eefjes ♥️

harm1985 schreef:
Daad bij het woord gevoegd:
Eefje de Visser - Hartslag
Eefje de Visser - Afdwaalt
Eefje de Visser - Schotland
Eefje de Visser - Ongeveer
Eefje de Visser - De bedoeling
Eefje de Visser - Nee Joh
Eefje de Visser - Er Is
Eefje de Visser - In het Echt
Eefje de Visser - Sneller
Eefje de Visser - En
Eefje de Visser - Schip
Eefje de Visser - Scheef
Eefje de Visser - Mee
Eefje de Visser - Naartoe
Eefje de Visser - Stof
Eefje de Visser - Wakker
Eefje de Visser - Jong
Eefje de Visser - Staan
Eefje de Visser - Luister
Eefje de Visser - Wacht
Eefje de Visser - Wel
Eefje de Visser - Zwarte Zon
Eefje de Visser - Bitterzoet
Eefje de Visser - Stilstand
Eefje de Visser - Lange Vinnen
Eefje de Visser - Controle
Eefje de Visser - Pixels
Eefje de Visser - De Parade
Eefje de Visser - Maak het Stil
Eefje de Visser - Terug
Eefje de Visser - Onverstaanbaar
Eefje de Visser - Oh
Eefje de Visser - Groen
Eefje de Visser - Storm
Eefje de Visser - Golven
Daad bij het woord gevoegd:
Eefje de Visser - Hartslag
Eefje de Visser - Afdwaalt
Eefje de Visser - Schotland
Eefje de Visser - Ongeveer
Eefje de Visser - De bedoeling
Eefje de Visser - Nee Joh
Eefje de Visser - Er Is
Eefje de Visser - In het Echt
Eefje de Visser - Sneller
Eefje de Visser - En
Eefje de Visser - Schip
Eefje de Visser - Scheef
Eefje de Visser - Mee
Eefje de Visser - Naartoe
Eefje de Visser - Stof
Eefje de Visser - Wakker
Eefje de Visser - Jong
Eefje de Visser - Staan
Eefje de Visser - Luister
Eefje de Visser - Wacht
Eefje de Visser - Wel
Eefje de Visser - Zwarte Zon
Eefje de Visser - Bitterzoet
Eefje de Visser - Stilstand
Eefje de Visser - Lange Vinnen
Eefje de Visser - Controle
Eefje de Visser - Pixels
Eefje de Visser - De Parade
Eefje de Visser - Maak het Stil
Eefje de Visser - Terug
Eefje de Visser - Onverstaanbaar
Eefje de Visser - Oh
Eefje de Visser - Groen
Eefje de Visser - Storm
Eefje de Visser - Golven
4
geplaatst: 6 december 2024, 22:54 uur
Overigens is de Callum Scott-versie van Dancing On My Own al even verdwenen uit de lijst. Die stond er in 2021 voor de zesde en laatste keer in.
Ik hoop elk jaar op Robyn.
In het verleden is er ook een tijd geweest dat de enige Hallelujah-versie die van Lisa Lois was. Inmiddels hebben we al vele jaren Cohen, Buckley en Lois (die gewoon nog steeds in de bovenste helft stond in 2023)
Ik hoop elk jaar op Robyn.
In het verleden is er ook een tijd geweest dat de enige Hallelujah-versie die van Lisa Lois was. Inmiddels hebben we al vele jaren Cohen, Buckley en Lois (die gewoon nog steeds in de bovenste helft stond in 2023)
0
geplaatst: 6 december 2024, 23:53 uur
Waarom staat ie niet in je lijst dan? Als ie t niet redt weten we door wie het komt
3
geplaatst: 7 december 2024, 09:22 uur
Gretz schreef:
Klopt:
alt-J
Aphex Twin
Bon Iver
Christine and the Queens
Disclosure
Jamie xx
Justice
LCD Soundsystem
Oscar and the Wolf
Run the Jewels
Sigur Rós
The Libertines
The Strokes
Hoewel ik Bitterzoet wel heb opgenomen in mijn lijst omdat ik het een prima nummer vind is zo ongeveer dit hele lijstje wel een grotere omissie dan Eefje de Visser.(quote)
Klopt:
alt-J
Aphex Twin
Bon Iver
Christine and the Queens
Disclosure
Jamie xx
Justice
LCD Soundsystem
Oscar and the Wolf
Run the Jewels
Sigur Rós
The Libertines
The Strokes
2
geplaatst: 7 december 2024, 10:38 uur
Het is trouwens een flinke meevaller dat Disturbed niet is doorgestegen naar de top 10. Kans is groot dat dat ding wel op 11 staat denk ik. Al weet ik niet zeker of de nog ergere remix een aparte plek in de stemlijst had. Metallica's Nothing Else Matters is de plaat die door onze nieuwkomer de top 10 uit is gedrukt.
0
geplaatst: 7 december 2024, 11:26 uur
herman schreef:
Blijft toch jammer dat de lijst vooraf al bekend is. Zou toch mooi zijn als in ieder geval de top 100 geheim tot ie op de radio gedraaid wordt.
Blijft toch jammer dat de lijst vooraf al bekend is. Zou toch mooi zijn als in ieder geval de top 100 geheim tot ie op de radio gedraaid wordt.
Ja, helemaal mee eens. Direct na de sluiting van de stembus de top-10 bekendmaken is echt puur voor de commercie, want dat Kennedy binnenkomt in de top-10 is groot nieuws dat direct overgenomen wordt door grote media.
Ik had overigens tot een paar dagen geleden nog nooit van Dermot Kennedy en ook nog nooit van Eva-Hermans Kroot gehoord dus ik dacht eveneens bij het zien van de top-10: "Wie?!"
2
geplaatst: 7 december 2024, 11:50 uur
Juul1998B schreef:
Altijd stairboring to heaven... mag er uit van mij.
Sinds ik de Heart versie heb leren kennen, is dat nummer voor mij weer in achting gestegen. Prachtige uitvoering, van toch wel een goed nummer. Soms heb je dat!Altijd stairboring to heaven... mag er uit van mij.
0
geplaatst: 7 december 2024, 12:16 uur
Poeha schreef:
(quote)
Sinds ik de Heart versie heb leren kennen, is dat nummer voor mij weer in achting gestegen. Prachtige uitvoering, van toch wel een goed nummer. Soms heb je dat! Ik heb het even beluisterd. Dat is zeker geen slechte uitvoering! Maar nog steeds vind ik het wel een redelijk saai nummertje, maar smaken verschillen

1
geplaatst: 7 december 2024, 12:19 uur
Dit lijkt me qua impact kleinschaliger, omdat het een tv-programma betreft waar slechts een deel van de bevolking naar kijkt. Maar blijkbaar heb ik dat onderschat.
Eva werd ook al langere tijd diverse malen gebeld door het radioprogramma van Mattie en Marieke. Waar veel mensen naar luisteren. Dat heeft ook zeker meegewerkt, ik durf wel te stellen, het meest, aan de aandacht voor Eva, en dus het nummer. En dan het finale telefoongesprek tussen Mattie en Eva, waar Gretz, meen ik, ook aan refereerde.
1
geplaatst: 7 december 2024, 12:28 uur
Ik kende het nummer noch de artiest. Net even geluisterd: een leuk nummer voor de Top 40, maar niet van een niveau dat het jaren later nog herinnerd wordt. Vermoedelijk een nummer dat maar één keer zo hoog zal eindigen.
Ik heb het ook net beluisterd (een unicum trouwens: een nummer in de top-10 van de T2000 dat ik nog niet kende) en ben minder positief, het is bijna net zo'n draak als de nummer-2 van de lijst.
0
geplaatst: 7 december 2024, 12:32 uur
Oh dan moet ik ook even luisteren, Fix You is namelijk makkelijk het beste nummer uit de Top 10, samen met Black. De grootste draak in de Top 10 is Love of My Life (en dat is een prestatie met BohRap er ook in).
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2024, 12:41 uur
Dim schreef:
Ja, helemaal mee eens. Direct na de sluiting van de stembus de top-10 bekendmaken is echt puur voor de commercie, want dat Kennedy binnenkomt in de top-10 is groot nieuws dat direct overgenomen wordt door grote media.
(quote)
Ik vermoed ook dat de 6e plek niet eerlijk het resultaat is van de stemmen, net als bij Normaal en Procol Harum. Ik denk dat die nummers of bij lange na de top 10 niet haalden of, waarschijnlijker, dik en dik nummer 1 waren geweest.
Je creëert er natuurlijk heel veel buzz mee en met name de mensen die casually naar de Top 2000 luisteren en kijken worden zo herinnert dat het programma er weer aankomt.
Zo zag ik vanochtend dat zelfs op de NOS app zoiets staat als "favoriete nummer van overleden vrouw in top 10 top 2000". Dat is totaal niet nieuwswaardig en als het in een concurrerende lijst gebeurt zul je dat niet lezen maar van een beetje commercie is de publieke omroep natuurlijk niet vies.
8
geplaatst: 7 december 2024, 12:51 uur
Ik ben minder verbaasd. Over Mijn Lijk is een programma dat al eens de televizierring won waar heel veel mensen naar kijken en emotioneel bij betrokken zijn. Als ze dan precies doodgaat voor de stemweek op haar 26e en er is blijkbaar een nummer dat ze met haar meedraagt dan heeft dat een enorme impact. Volgend jaar staat het op 93 en het jaar erna op 527, maar dat maakt niet uit. Natuurlijk is dat bij concurrerende lijsten minder, want daar luistert maar een fractie van de top 2000 mensen naar en ik twijfel bij een aantal van die lijsten of ze wel genoeg stemmen krijgen om een lijst samen te stellen. Ik denk dat de nummer 3825 van de Radio 10 top 4000 uit de dikke duim van de radiozender komt. En ik twijfel sterk aan de betrouwbaarheid van veel van die lijst en vraag me af hoe groot het aantal stemmen echt is.
Ik denk dat het overigens compleet de juiste plekken zijn. Imagine kwam op 1 terecht, maar dat was al een nummer waarop veel gestemd werd. Dat was met Procol Harum (3) wat en Dermot Kennedy (6) en Normaal (9) veel minder. En Queen is echt wel heel dominant. Zo dominant dat alleen als een nummer wat al heel veel stemmen krijgt ineens vleugels heeft dat nummer kan inhalen. Er was een tijd dat Radio 2 dit soort acties helemaal schrapte (ik kan me een jaar herinneren dat een regionale actie met Ede Staal en een Christelijke met ik geloof Hillsong uit de lijst werden gehaald), net als nummers die niet in hun format pasten. Maar die tijd is gelukkig voorbij.
Trouwens: Als ik ooit doodga om wat voor reden dan ook maak alsjeblieft hele harde grappen over mijn leven en sterven. Dat is een heel menselijke manier om ermee om te gaan. Ik zou me er vanuit een hiernamaals dat er waarschijnlijk niet is juist heel erg storen aan mensen die die grappen verwijderd willen zien of smakeloos vinden.
Ik denk dat het overigens compleet de juiste plekken zijn. Imagine kwam op 1 terecht, maar dat was al een nummer waarop veel gestemd werd. Dat was met Procol Harum (3) wat en Dermot Kennedy (6) en Normaal (9) veel minder. En Queen is echt wel heel dominant. Zo dominant dat alleen als een nummer wat al heel veel stemmen krijgt ineens vleugels heeft dat nummer kan inhalen. Er was een tijd dat Radio 2 dit soort acties helemaal schrapte (ik kan me een jaar herinneren dat een regionale actie met Ede Staal en een Christelijke met ik geloof Hillsong uit de lijst werden gehaald), net als nummers die niet in hun format pasten. Maar die tijd is gelukkig voorbij.
Trouwens: Als ik ooit doodga om wat voor reden dan ook maak alsjeblieft hele harde grappen over mijn leven en sterven. Dat is een heel menselijke manier om ermee om te gaan. Ik zou me er vanuit een hiernamaals dat er waarschijnlijk niet is juist heel erg storen aan mensen die die grappen verwijderd willen zien of smakeloos vinden.
0
geplaatst: 7 december 2024, 13:09 uur
Joren999 schreef:
Oh dan moet ik ook even luisteren, Fix You is namelijk makkelijk het beste nummer uit de Top 10, samen met Black. De grootste draak in de Top 10 is Love of My Life (en dat is een prestatie met BohRap er ook in).
Het beste nummer uit de top 10 is Avond. Het slechtste is Hotel Califoirnia en Fix You is nummer 9. Zwaar overschat nummer van het eerste ronduit slechte album dat Coldplay ooit maakte (X&Y)
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2024, 13:13 uur
Ik vind het erg toevallig dat al die random actie nummers de top 10 halen.
En gezien de aangetoonde stemfraude uit het verleden zou ik er zeker mijn hand niet voor in het vuur steken dat dit eerlijk is.
En gezien de aangetoonde stemfraude uit het verleden zou ik er zeker mijn hand niet voor in het vuur steken dat dit eerlijk is.
0
geplaatst: 7 december 2024, 13:15 uur
Onweerwolf schreef:
Dat doen ze niet. Jij hoort alleen van die acties als ze de top 10 halen. Dat is het veel meer.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2024, 13:16 uur
starbright boy schreef:
Dat doen ze niet. Jij hoort alleen van die acties als ze de top 10 halen. Dat is het veel meer.
(quote)
Welke acties haalden niet de top 10 dan?
1
geplaatst: 7 december 2024, 13:18 uur
Arikeltje over dit jaar alleen al:
Van pro-Palestina tot West-Friese bands: acties voor plekje in Top 2000 - nos.nl
Van pro-Palestina tot West-Friese bands: acties voor plekje in Top 2000 - nos.nl
1
geplaatst: 7 december 2024, 13:32 uur
Onweerwolf schreef:
Ik vermoed ook dat de 6e plek niet eerlijk het resultaat is van de stemmen, net als bij Normaal en Procol Harum. Ik denk dat die nummers of bij lange na de top 10 niet haalden of, waarschijnlijker, dik en dik nummer 1 waren geweest.
Je creëert er natuurlijk heel veel buzz mee en met name de mensen die casually naar de Top 2000 luisteren en kijken worden zo herinnert dat het programma er weer aankomt.
Zo zag ik vanochtend dat zelfs op de NOS app zoiets staat als "favoriete nummer van overleden vrouw in top 10 top 2000". Dat is totaal niet nieuwswaardig en als het in een concurrerende lijst gebeurt zul je dat niet lezen maar van een beetje commercie is de publieke omroep natuurlijk niet vies.
(quote)
Toen Procul Harum zo hoog stond heb ik een steekproef gedaan op basis van online gedeelde lijstjes en daar kwam een vergelijkbare positie uit. Ik heb nooit enige serieuze aanwijzing kunnen vinden dat het resultaat niet eerlijk is
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2024, 13:33 uur
SanderT schreef:
Toen Procul Harum zo hoog stond heb ik een steekproef gedaan op basis van online gedeelde lijstjes en daar kwam een vergelijkbare positie uit. Ik heb nooit enige serieuze aanwijzing kunnen vinden dat het resultaat niet eerlijk is
(quote)
Vergelijkbaar is in dit geval? En hoe representatief was je steekproef?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.