MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2

zoeken in:
ArthurDZ schreef:
Het proberen bestellen van mensen als Prince is in Nederland al bij wet verboden sinds midden 19de eeuw.

Hardop lachen hier.

Maar sinds wanneer in België dan, december 1909?

Als reactie op de top 10, is hier alvast mijn voorlopige top 10 voor volgend jaar.
Ik verwacht niet dat mijn keuzes terug te vinden zijn(wat ook de bedoeling is).
Ik hoop wel dat James Brown dit jaar terugkeert. Indien "de lijst der lijsten" uit de grootste of belangrijkste en meest invloedrijke artiesten zou bestaan dan hoort 'Soulbrother No.1' op 1.

01. James Brown - Goodbye My Love
02. Radiohead - Pyramid Song
03. Eagles - Wasted Time
04. Elvis Presley - (There'll Be) Peace In The Valley (For Me)
05. Billy Joel - James
06. The Doors - Strange Days
07. Led Zeppelin - Ramble On
08. Boudewijn de Groot - Megaton
09. Joni Mitchell - Love ['Travelogue' versie]
10. Audioslave - The Last Remaining Light

Eens! James Brown hoort in ieder zichzelf respecterend overzicht. Maar verder ook nog Ramble On en Pyramid Song!!!! Yeah!!!! (Alleen moet iemand me ooit nog eens uitleggen wat er zo goed is aan de Eagles...)

ArthurDZ schreef:
Het proberen bestellen van mensen als Prince is in Nederland al bij wet verboden sinds midden 19de eeuw.

Deze opmerking vloerde me keihard, dank voor het goede begin van deze ochtend.

Pinsnider schreef:
Eens! James Brown hoort in ieder zichzelf respecterend overzicht. Maar verder ook nog Ramble On en Pyramid Song!!!! Yeah!!!! (Alleen moet iemand me ooit nog eens uitleggen wat er zo goed is aan de Eagles...)

Dat is het leuke; de Eagles snap ik dan weer wel maar James Brown? No thanks!

Reminder: staatieindetop2000.nl staat over iets minder dan een kwartier online.

Mijn productiviteit gaat over 2 minuten drastisch omlaag.

Porcupine Tree staat er net als vorig jaar weer in met Arriving Somewhere...!

Macklemore - Hind's Hall nieuw in de lijst. Dat zal wat reacties gaan opleveren op sociale media, denk ik.

George Michael - Older staat erin!

Coldplay - Politik weer uit de lijst gevallen.

Lady Gaga & Bruno Mars - Die With A Smile nieuw in de lijst, net als Chappell Roan - Good Luck, Babe!

Sabrina Carpenter - Espresso en Benson Boone - Beautiful Things ook nieuw binnen. Hetzelfde geldt voor Roxy Dekker - Sugardaddy.

Billie Eilish heeft er een nieuwe bij met Birds Of A Feather. Ook Taylor Swift krijgt er in elk geval eentje bij met Karma.

Nieuw:
Pink Floyd - Run Like Hell
Rainbow - Catch The Rainbow

Verdomme, Bitterzoet van Eefje staat er niet in. Moeten we maatregelen nemen, Gretz?

Herintreder: Spinvis - Voor Ik Vergeet

Zag de naam van Eefje al niet voorbijkomen in de zoekopdrachten, dus ik heb er een heel hard hoofd in dat ze de lijst heeft gehaald.

Porcupine Head schreef:
Billie Eilish heeft er een nieuwe bij met Birds Of A Feather. Ook Taylor Swift krijgt er in elk geval eentje bij met Karma.
Taylor heeft daarnaast ook Coney Island (met The National) erbij als nieuwe binnenkomer. The National behoudt daarnaast zijn twee eerdere noteringen (Bloodbuzz Ohio en I Need My Girl).

Porcupine Head schreef:
Zag de naam van Eefje al niet voorbijkomen in de zoekopdrachten, dus ik heb er een heel hard hoofd in dat ze de lijst heeft gehaald.

A man can dream...

Hannah Mae heeft een nieuwe: Waterdicht (die al eerder werd benoemd als een van de hoogste nieuwe Nederlandstalige binnenkomers).

ABDrums schreef:
(quote)

A man can dream...

Over dromen gesproken; How Can We Hang On To A Dream van Tim Hardin is terug in de lijst.

Noah Kahan - Stick Season stond vorig jaar in de Extra 500 (de bubbling under, dus), nu komt de plaat nieuw binnen in de Top 2000.

Joost - Europapa, Yves Berendse - Terug In De Tijd, Suzan & Freek & Claude - Vas-y (Ga Maar) en Froukje - Als Ik God Was zoals verwacht nieuw in de lijst.

Niall Horan - Heaven nieuw binnen.

Porcupine Head schreef:
Froukje - Als Ik God Was zoals verwacht nieuw in de lijst.
Ah, toch nog eentje. Wel opvallend dat die met S10 niet erin is gekomen.

Dirruk schreef:
(quote)

Nou dat is dan lekker...
1999 en 2000 zijn nieuw, dus daar zal wel een stijgende lijn in zitten. En Happiness is al een tijd dalende in de lijst. Daar gaat alvast 1 stemplaat.

Toch niet! Happiness zit er nog steeds in.

Radiohead - Jigsaw Falling Into Place komt nieuw binnen. Daar zal de keuzelijst van invloed op zijn geweest.

Caro Emerald - A Night Like This uit de lijst gevallen. Toch wel frappant voor een nummer dat in 2009 nog op 22 binnenkwam.

Porcupine Head schreef:
Hannah Mae heeft een nieuwe: Waterdicht (die al eerder werd benoemd als een van de hoogste nieuwe Nederlandstalige binnenkomers).
Correctie van mijn kant: Wat Wil Je Van Mij stond vorig jaar al in de lijst. Heb deze dan ook verwijderd uit mijn eerdere post.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:44 uur

geplaatst: vandaag om 19:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.