Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 9 december 2024, 19:57 uur
ArthurDZ schreef:
Het proberen bestellen van mensen als Prince is in Nederland al bij wet verboden sinds midden 19de eeuw.
Het proberen bestellen van mensen als Prince is in Nederland al bij wet verboden sinds midden 19de eeuw.
Hardop lachen hier.

Maar sinds wanneer in België dan, december 1909?
3
geplaatst: 9 december 2024, 20:12 uur
Als reactie op de top 10, is hier alvast mijn voorlopige top 10 voor volgend jaar.
Ik verwacht niet dat mijn keuzes terug te vinden zijn(wat ook de bedoeling is).
Ik hoop wel dat James Brown dit jaar terugkeert. Indien "de lijst der lijsten" uit de grootste of belangrijkste en meest invloedrijke artiesten zou bestaan dan hoort 'Soulbrother No.1' op 1.
01. James Brown - Goodbye My Love
02. Radiohead - Pyramid Song
03. Eagles - Wasted Time
04. Elvis Presley - (There'll Be) Peace In The Valley (For Me)
05. Billy Joel - James
06. The Doors - Strange Days
07. Led Zeppelin - Ramble On
08. Boudewijn de Groot - Megaton
09. Joni Mitchell - Love ['Travelogue' versie]
10. Audioslave - The Last Remaining Light
Ik verwacht niet dat mijn keuzes terug te vinden zijn(wat ook de bedoeling is).
Ik hoop wel dat James Brown dit jaar terugkeert. Indien "de lijst der lijsten" uit de grootste of belangrijkste en meest invloedrijke artiesten zou bestaan dan hoort 'Soulbrother No.1' op 1.
01. James Brown - Goodbye My Love
02. Radiohead - Pyramid Song
03. Eagles - Wasted Time
04. Elvis Presley - (There'll Be) Peace In The Valley (For Me)
05. Billy Joel - James
06. The Doors - Strange Days
07. Led Zeppelin - Ramble On
08. Boudewijn de Groot - Megaton
09. Joni Mitchell - Love ['Travelogue' versie]
10. Audioslave - The Last Remaining Light
1
geplaatst: 10 december 2024, 08:21 uur
Eens! James Brown hoort in ieder zichzelf respecterend overzicht. Maar verder ook nog Ramble On en Pyramid Song!!!! Yeah!!!! (Alleen moet iemand me ooit nog eens uitleggen wat er zo goed is aan de Eagles...)
1
geplaatst: 10 december 2024, 09:35 uur
ArthurDZ schreef:
Deze opmerking vloerde me keihard, dank voor het goede begin van deze ochtend.

1
geplaatst: 10 december 2024, 11:27 uur
Pinsnider schreef:
Eens! James Brown hoort in ieder zichzelf respecterend overzicht. Maar verder ook nog Ramble On en Pyramid Song!!!! Yeah!!!! (Alleen moet iemand me ooit nog eens uitleggen wat er zo goed is aan de Eagles...)
Dat is het leuke; de Eagles snap ik dan weer wel maar James Brown? No thanks!
0
geplaatst: 10 december 2024, 12:16 uur
Reminder: staatieindetop2000.nl staat over iets minder dan een kwartier online.
3
geplaatst: 10 december 2024, 12:31 uur
Porcupine Tree staat er net als vorig jaar weer in met Arriving Somewhere...!
0
geplaatst: 10 december 2024, 12:32 uur
Macklemore - Hind's Hall nieuw in de lijst. Dat zal wat reacties gaan opleveren op sociale media, denk ik.
1
geplaatst: 10 december 2024, 12:39 uur
Lady Gaga & Bruno Mars - Die With A Smile nieuw in de lijst, net als Chappell Roan - Good Luck, Babe!
1
geplaatst: 10 december 2024, 12:42 uur
Sabrina Carpenter - Espresso en Benson Boone - Beautiful Things ook nieuw binnen. Hetzelfde geldt voor Roxy Dekker - Sugardaddy.
1
geplaatst: 10 december 2024, 12:44 uur
Billie Eilish heeft er een nieuwe bij met Birds Of A Feather. Ook Taylor Swift krijgt er in elk geval eentje bij met Karma.
6
geplaatst: 10 december 2024, 12:47 uur
Nieuw:
Pink Floyd - Run Like Hell
Rainbow - Catch The Rainbow
Pink Floyd - Run Like Hell
Rainbow - Catch The Rainbow
1
geplaatst: 10 december 2024, 12:48 uur
Verdomme, Bitterzoet van Eefje staat er niet in. Moeten we maatregelen nemen, Gretz?
0
geplaatst: 10 december 2024, 12:49 uur
Zag de naam van Eefje al niet voorbijkomen in de zoekopdrachten, dus ik heb er een heel hard hoofd in dat ze de lijst heeft gehaald.
1
geplaatst: 10 december 2024, 12:51 uur
Porcupine Head schreef:
Billie Eilish heeft er een nieuwe bij met Birds Of A Feather. Ook Taylor Swift krijgt er in elk geval eentje bij met Karma.
Taylor heeft daarnaast ook Coney Island (met The National) erbij als nieuwe binnenkomer. The National behoudt daarnaast zijn twee eerdere noteringen (Bloodbuzz Ohio en I Need My Girl).Billie Eilish heeft er een nieuwe bij met Birds Of A Feather. Ook Taylor Swift krijgt er in elk geval eentje bij met Karma.
2
geplaatst: 10 december 2024, 12:54 uur
Porcupine Head schreef:
Zag de naam van Eefje al niet voorbijkomen in de zoekopdrachten, dus ik heb er een heel hard hoofd in dat ze de lijst heeft gehaald.
A man can dream...
0
geplaatst: 10 december 2024, 12:55 uur
Hannah Mae heeft een nieuwe: Waterdicht (die al eerder werd benoemd als een van de hoogste nieuwe Nederlandstalige binnenkomers).
8
geplaatst: 10 december 2024, 12:56 uur
Over dromen gesproken; How Can We Hang On To A Dream van Tim Hardin is terug in de lijst.
0
geplaatst: 10 december 2024, 12:57 uur
Noah Kahan - Stick Season stond vorig jaar in de Extra 500 (de bubbling under, dus), nu komt de plaat nieuw binnen in de Top 2000.
1
geplaatst: 10 december 2024, 12:59 uur
Joost - Europapa, Yves Berendse - Terug In De Tijd, Suzan & Freek & Claude - Vas-y (Ga Maar) en Froukje - Als Ik God Was zoals verwacht nieuw in de lijst.
0
geplaatst: 10 december 2024, 13:05 uur
Porcupine Head schreef:
Froukje - Als Ik God Was zoals verwacht nieuw in de lijst.
Ah, toch nog eentje. Wel opvallend dat die met S10 niet erin is gekomen.Froukje - Als Ik God Was zoals verwacht nieuw in de lijst.
0
geplaatst: 10 december 2024, 13:05 uur
Dirruk schreef:
Nou dat is dan lekker...
1999 en 2000 zijn nieuw, dus daar zal wel een stijgende lijn in zitten. En Happiness is al een tijd dalende in de lijst. Daar gaat alvast 1 stemplaat.
(quote)
Nou dat is dan lekker...
1999 en 2000 zijn nieuw, dus daar zal wel een stijgende lijn in zitten. En Happiness is al een tijd dalende in de lijst. Daar gaat alvast 1 stemplaat.
Toch niet! Happiness zit er nog steeds in.
5
geplaatst: 10 december 2024, 13:13 uur
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place komt nieuw binnen. Daar zal de keuzelijst van invloed op zijn geweest.
2
geplaatst: 10 december 2024, 13:15 uur
Caro Emerald - A Night Like This uit de lijst gevallen. Toch wel frappant voor een nummer dat in 2009 nog op 22 binnenkwam.
0
geplaatst: 10 december 2024, 13:16 uur
Porcupine Head schreef:
Hannah Mae heeft een nieuwe: Waterdicht (die al eerder werd benoemd als een van de hoogste nieuwe Nederlandstalige binnenkomers).
Correctie van mijn kant: Wat Wil Je Van Mij stond vorig jaar al in de lijst. Heb deze dan ook verwijderd uit mijn eerdere post.Hannah Mae heeft een nieuwe: Waterdicht (die al eerder werd benoemd als een van de hoogste nieuwe Nederlandstalige binnenkomers).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.