MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #4 - Discussietopic

zoeken in:
123poetertjes schreef:
Kleine aderlating toch wel, die val van TVU. Al zat ie er gezien de andere ontwikkelingen in de lijst wel aan te komen.

Wel spannend, ik kan nog vier albums opnoemen die nog niet langsgekomen zijn maar die vijfde? Edit: ah ik weet m

Hmm, ik blijf hangen op 4.
Zal wel een "ojaaaaa, natuuurlijk" momentje worden... Spannend!!

Pinsnider schreef:
Woa! Niet eens top 500 meer?? Ik niet vanwege bewezen en gevalideerde kwaliteit? Jeugdsentiment?

Nouja, in de jaren daarna zijn er nog heel veel albums bijgekomen natuurlijk. En de plaat had voor mij zeker kwaliteit toen ik 17 was, maar nu toch heel wat minder. Jeugdsentiment speelt wel een rol in mijn lijst, maar meer bij albums die ik nog wat regelmatiger draaien.

Inmiddels zijn ook Dark Side of the Moon en Turn On The Bright Lights langsgekomen, 2 uitstekende albums maar ook allebei buiten mijn top 500.

Talk Talk met een geweldige prestatie. En ook Kid A doet er nog een schepje bovenop t.o.v. de vorige editie. Twee vijf-sterrenalbums bij mij.

Radioheadmeter: The Return

Wat ontzettend tof! Colour of Spring!! Geweldig!!!
En Kid Eh? op vier... Tsja1... Gewaagd, gedurfd, How to Disappear BRIL!JANT! Maar vierde LP ooit... Tsja2...

Colour of Spring genoemd door 24 mensen en daarmee het meeste tot nu toe, samen met Automatic for the People en de eerste van The Doors. Maar niet door mij... misschien komt het nog, maar vooralsnog niet hoger dan 3,5*.

Kid A valt hier dan wel weer beter in de smaak. Meteen al goed bevonden, daarna een fase wat minder en sindsdien gewoon een 5*-plaat hier. Iconisch album wat mij betreft, de beste Radiohead.

ArthurDZ schreef:
Radioheadmeter: The Return

In Rainbows staat dan nog opvallend laag met een 16e plaats. In de Top 250 hier al een tijdje rotsvast op de 2e plek.

Heb het idee dat de samenstellers van deze lijst vooral in de leeftijd 40-50 zitten. Radiohead lijkt me dan een te verwachten nummer 1. De generatie voor "ons" had wellicht Dark Side of the Moon, Rumours of Graceland op 1 gehad? Maar hoe zou dat voor de genraties na ons zijn geweest? Welke zouden de 20- en 30-jarigen van nu op 1 zetten? Taylor Swift? Nothing But Thieves? Kendrick Lamar? Onze jonge mannen hier thuis werden overvallen door de vraag en komen er op terug hahaha

Ah, Kid A was de plaat die ik niet meer voor de bril had. Ook ik kwam gisteren tot 4

Disintegration in de top 3. Fookin' biblical innit, chevy93?

En zo werd de natuurlijk orde van MuMe dit jaar weer hersteld.

Later volgt het totaaloverzicht en de statistieken.

Wat! Ben! Jij! Een! On!Ge!Lo!Fe!Lij!Ke! Top!Per!!!!!!!!!!!!
Wat een geweldig avontuur!!!!!!
OK Computer terecht(?) op 1..??
Arcade Fire... tsja, aardige plaat, maar 2e ooit..???
Dank ook voor de mooie ontdekkingstocht. Met voor mij een verrassend hoogtepunt van platen die ik nog niet kende; Harmonium!!!!
Hulde! Lintjesregen!!
Mogen je heldendaden generaties lang bezongen worden in de mooiste liederen (die dan weer in een dergelijke lijst opduiken).

Geweldig gedaan weer chevy93! OK Computer opnieuw onze MuMe-overlord!

chevy93 bedankt voor het werk dat je geleverd hebt. Ik heb wekenlang genoten van de updates, heb weer veel nieuwe albums her/ontdekt, en ga met een glimlach de kerst in.

Talk Talk en The Cure zijn de jaren 80 bands die definitief de erkenning hebben gekregen van tijdloos epic. Radiohead is verwacht maar blijft meesterlijk. Arcade Fire te hoog aangeslagen naar mijn idee, en de teleurstelling zit ‘m in Pink Floyd buiten de top 10.

cosmic kid (moderator)
'T Is weer voorbij die mooie lijst
Die lijst die begon zowat in september
Ah je dacht dat er geen einde aan kon komen
Maar voor je 't weet is heel die lijst alweer lang voorbij

Dankjewel chevy93

Was ‘m weer, zieke merci hiervoor Chev

Top-topic, prachtig verzorgd. Bedankt, chevy93!

(ga je nog een overzicht droppen?)

Casartelli (moderator)
Mooie prestatie van The Colour of Spring inderdaad. OK Computer is bij mij een subsubtopper en zo heb ik ook bijgedragen aan de nummer 1 die je wist dat ging komen. De rest van de top-5 is wat minder.

Zo blijf ik net onder de 20% steken op

196/1000

Dank weer voor het titanenwerkje Chevy!

Veel dank weer voor al je werk en presentatie van deze mooie muzikale trip chevy93

Thanks chevy93 ouwe gabber van me voor al je noeste mannenarbeid

Met plezier elke dag de update(s) gevolgd.
Dank voor al het werk en de moeite die je erin hebt gestoken, chevy93!

...toevallig nu The Beach van Junodream op de playlist alhier... Voor mensen met heimwee naar Ok-Computer-Radiohead. Kerstcadeautje aan u allen gelieerd aan de nummer 1 van de lijst .

Dank chevy93!
Leuke manier van presenteren zo, met elke week een paar updates. Het biedt ruimte om mij onbekende platen meteen een kans te geven. Veel moois ontdekt!
Jaartje overslaan en dan in 2026 weer?

Mastroianni schreef:
Jaartje overslaan en dan in 2026 weer?
Dat is wel de planning, ja.

Inmiddels ook wat statistieken in het uitslagentopic geplaatst.

234 matches hier, toch bijna de helft van mijn top 500.

Dank chevy93 voor dit huzarenstukje!

134/250, over 2 jaar tijd om mn lijst uit te breiden naar 500

Bedankt chevy93. Fijne feestdagen!!

En voor de liefhebbers van een Spotify-lijst: MuMe Top 1000 - spotify.com

Gast
geplaatst: vandaag om 15:17 uur

geplaatst: vandaag om 15:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.