MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #4 - Discussietopic

zoeken in:
omg brat top 100? #durftedromen #enimeanwatkanhetanderszijn

Edit: Teunnis waar is jouw lijstje dan?

Spijtig...

123poetertjes schreef:
omg brat top 100? #durftedromen #enimeanwatkanhetanderszijn

The Smile zou ook wel kunnen. Of Fontaines D.C., maar dat hoop ik toch niet.

Overigens ben ik begonnen met de verwerking. Ook wel bijna klaar, maar ik zit ook middenin een verhuizing, dat gaat even voor.

Het eerste twintigtal staat in het uitslagentopic!

Zou dit dan het jaar worden waarbij ik alle problemen qua verwerking voorafgaand aan de uitslag getackeld heb?

123poetertjes (500) | arcade monkeys (500) | Arno (316) | ArthurDZ (500) | Bert Wasbeer (250) | Bravejester (184) | Brunniepoo (500) | Cannondale (500) | Casartelli (500) | chevy93 (421) | Coma Cat (500) | Cor (500) | cosmic kid (350) | EttaJamesBrown (500) | Finn (500) | Glue-eater (100) | Gretz (500) | herman (500) | hoi123 (200) | JoaMuse (140) | Johnny Marr (251) | jordidj1 (500) | Koenr (500) | legian (500) | MartijnW (250) | Mastroianni (300) | Mat_ (200) | nico1616 (500) | Nr.4 (347) | Pinsnider (300) | R-DJ (250) | Ries_72 (500) | Robbie34 (276) | Robje1968 (500) | Salvadore (500) | Simon77 (500) | Superbitch (500) | TornadoEF5 (100) | Weirdo Wizzy (100) | wendyvortex (500)

Mooi dat Buffalo Tom het gehaald heeft. Goede timing ook. Gisteren de band in Bolwerk te Sneek gezien

EttaJamesBrown schreef:
Mooi dat Buffalo Tom het gehaald heeft. Goede timing ook. Gisteren de band in Bolwerk te Sneek gezien
Hè, ik ook. Was een prima optreden.

Heel blij dat Sweet Trip het gehaald heeft, de top 1000 kan bij deze al niet meer stuk. Geslaagd, nu al. Nog twee nieuwkomers waar ik nog op hoop. Maar deze is mooi.

Niet zo gekend hier op het forum heb ik het idee, wel op RYM, wel recent een aantal stemmen bijgekregen zie ik. 8 stemmen in 2019 maar, nu 36. Voor een album uit 2003.

Ryan doet beter dan Bryan. Voorlopig niks waar ik op gestemd heb.

cosmic kid (moderator)
Leuk dat we gestart zijn!

Twee overeenkomsten bij de eerste 20. Een dalende Bryan Adams en een nieuwe entry voor The Byrds, die bij mij net de Top 350 haalde

Edit: grote kans dat Soundgarden over twee jaar wel de lijst haalt vermits Chevy dit weer organiseert

Overigens vind ik zelf 20 albums per dag een mooi tempo. Dan zouden we op 23 november bij de nummer één zijn. Misschien dat ik het verdeel over twee tientallen per dag.

Tof dat we zijn begonnen. Altijd leuk om weer geïnspireerd te raken sommige albums weer eens op te zetten.

Bij The Congos en in mindere mate Vashti Bunyan had ik zoiets van 'die had ook in mijn lijst gemoeten'.

Het album van Buffalo Tom staat hier op een 2,5*, maar moet maar eens in de herkansing. Destijds in huis gehaald vanwege de hit I'm Allowed, maar verder vond ik het wat saai. Waarschijnlijk ligt hun muziek me nu iets beter.

Sweet Trip staat genoteerd op de luisterlijst (die wel heel lang is). Wie weet over 2 jaar mochten we dit topic dan weer overdoen.

Met Soundgarden ook al 1 overeenkomst. Verbaast me overigens dat 'ie niet bij Simon77 (toch ook wel grunge-liefhebber met o.a. Pearl Jam en Nirvana in de top 10) in de lijst staat.

The Congos heb ik naar aanleiding van de vorige editie geluisterd. Wel een tof album, maar net niet genoeg voor mij om in m'n lijstje te zetten.

Leuk dat Frank Boeijen Groep de lijst heeft gehaald.
In mijn ogen één van de betere Nederlandstalige bands.

Jaaaaaaa we zijn begonnen! Wel meteen met een "Hit or miss"-blokje met vier overeenkomsten en verder voornamelijk albums die me weinig enthousiasmeren om eens te gaan luisteren. Harmonium (en vooruit, Amenra) zal ik daarentegen weer eens een spin geven.

En vrees toch wel voor het schopstoelplekje van The Congos gedurende het verdere verloop van deze editie

Boeijen er inderdaad in, maar veeeeeel te laag. Wordt naar mijn mening toch veel te vaak over het hoofd gezien. Deze lp zou toch minimaal top 100 moeten staan...

Ik ga er zo nu en dan een album uitpikken om te ontdekken. Als eerste ben ik voor Smash gegaan. Self Esteem en Pretty Fly heb ik al tientallen keren gehoord en vind ik heerlijke songs, maar verder ken ik The Offspring niet zo dus laten we daar eens verandering in gaan brengen!

Leuke start! Nog geen matches maar enkele die het net niet gehaald hebben: The Byrds, Darkside en Vashti Bunyan. Ik pik er Harmonium uit om eindelijk eens naar te luisteren, die hoes is in elk geval al prachtig

nico1616 schreef:
Leuke start! Nog geen matches maar enkele die het net niet gehaald hebben: The Byrds, Darkside en Vashti Bunyan. Ik pik er Harmonium uit om eindelijk eens naar te luisteren, die hoes is in elk geval al prachtig

Toevallig ben ik nu ook met Harmonium bezig. Leek mij ook de leukste onbekende

Drie overeenkomsten met mijn (niet ingezonden) lijst: The Congos, DARKSIDE en Amenra. Amenra is een 5*-plaat en The Congos een hele hoge 4.5*. Sweet Trip - Velocity : Design : Comfort (2003) is het album van dit twintigtal waar ik het meest benieuwd naar ben.

Casartelli (moderator)
Ik zie dat ik vorig jaar lange tijd rond de 10% matches zat en dat het uiteindelijk nog bijna 20% werd. Eens kijken wat er dit jaar in het vat zit.

Nou, een aanwezig begin dus, met maar liefst 5 matches bij de eerste 20. Of je daar in dit stadium dan blij mee moet zijn...? Welnu, twee duikvluchten voor Harmonium en Anathema, maar met Styx, IQ en Madrugada elk als echte nieuwkomer, is de balans hier toch positief. Reckless heeft zich hier onlangs nog in beluistering kunnen verheugen, Eyes Open, Mr. Tambourine Man en Psychic zijn ook in orde en Smash is ten dele jeugdsentiment. Het kon heel veel minder.

Zoals gezegd middenin een verhuizing, gisteren ook nog geen internet (en hele dag aan het uitpakken). Vandaar nu pas de tweede update. Wel een fraaie overigens.

Casartelli (moderator)
chevy93 schreef:
974. Steven Wilson - The Harmony Codex (2023) - MusicMeter.nl
(afbeelding)
608,65 punten
Genoemd door 3 gebruikers: Robje1968 (36), Robje1968 (36), cosmic kid (125), cosmic kid (125), Salvadore (423), Salvadore (423)
Ik geloof niet dat het echt invloed heeft op de uitslag, maar ik zie wel dubbel

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Nou, een aanwezig begin dus, met maar liefst 5 matches bij de eerste 20.
Als om even een punt te maken nu dan maar een update zonder matches. Die duikvlucht van Marillion, daar ben ik wel mede debet aan; de laatsteling blijft vooralsnog toch niet zo hangen als gehoopt. Porcupine, Bookends en Stand! zaten er niet al te ver vanaf en as we speak speelt hier een andere Shins waarvan ik hoop dat die nog langskomt.

5/40

Casartelli schreef:
(quote)
Ik geloof niet dat het echt invloed heeft op de uitslag, maar ik zie wel dubbel
Ik vroeg me al af waar het vandaan kwam. Maar het kon me ook te weinig schelen om het te veranderen.

Al driemaal Amenra. Mijn mening: V > IIII >> VI

Peaking Lights, Caroline Polachek en Steve Roach hadden, naast Amenra - IIII, ook wel mijn denkbeeldige top-500 gehaald.

Zit verder weinig interessants bij dat ik nog niet ken, al is Live at Massey Hall 1971 wel eentje die ik ooit nog eens zou moeten beluisteren.

Eerste 4 matches zijn binnen: Bookends, Scary Monsters, Tea for the Tillerman en Oh, Inverted World (ontdekking van de vorige editie). Pang had in mijn lijst moeten staan, die ben ik vergeten. De andere Caroline Polachek zal nog wel langskomen.
Ik pik er de voor mij onbekende Steve Roach uit om te gaan beluisteren.

Alle muziek van Amenra is (erg goed maar ook) volstrekt inwisselbaar dus in dat opzicht terecht dat ze in elkaars buurt eindigen *duikt weg*. Verder vrij toffe update met twee matches, Shins en Big Thief die net eronder bubbelen en RHP en PL die ik nog wel wat extra kansen wil geven.

cosmic kid (moderator)
3 matches erbij:

* Ik ben hoogst verrast dat Lucky Town de Top 1000 heeft gehaald. Een erg lekker tussendoortje van The Boss maar wel een tussendoortje. Dat belooft wellicht nog wat voor de rest van zijn albums
* The Harmony Codex heb ik al een hele tijd niet meer beluisterd. Ik durf niet te zeggen of mijn 125e plaats nog steeds overeind blijft
* An Hour Before Dark keldert behoorlijk en ook in mijn Top 350 blijft hij nog net binnenboord.

Johnny Marr ouwe Amenra-fanboy

Gast
geplaatst: vandaag om 23:19 uur

geplaatst: vandaag om 23:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.