Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #4 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 december 2024, 08:28 uur
Inderdaad, er gaan nu gegarandeerd nog een aantal usual suspects komen. De verrassingen zijn er ook wel uit. Maar vooral de toevoegingen in de vorm van minirecensies maken het nu nog steeds helemaal top!!
0
geplaatst: 17 december 2024, 10:09 uur
Curieus dat High Violet alle vier de edities boven Boxer eindigt. In mijn ogen terecht, maar kijkend naar de statistieken hier onverwachts. Net als TUF boven The Joshua Tree trouwens.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 december 2024, 11:21 uur
The Joshua Tree kwam mij ook laag voor, maar dit is kennelijk het territorium waarin hij de vorige twee edities ook al zat. Violator en New Gold Dream op hun hoogste positie ooit, dat kunnen we allicht alleen maar aanmoedigen. Tot zover de matches.
De beide Nationals mogen wel voor bubbling under doorgaan; ook hier een voorkeur voor High Violet. Eigenlijk is de hele update erg ok, alleen met Siamese Dream heb ik nooit veel gekund.
183/970
De beide Nationals mogen wel voor bubbling under doorgaan; ook hier een voorkeur voor High Violet. Eigenlijk is de hele update erg ok, alleen met Siamese Dream heb ik nooit veel gekund.
183/970
0
geplaatst: 17 december 2024, 12:01 uur
The Unforgettable Fire vind ik misschien wel de meest schizovrene (goed gespeld?) plaat in de historie van de popmuziek. Vier ongekende meesterwerken en daartegenover 4 gigantische miskleunen. Ik laat in het midden wat wat is. Het titelnummer vind ik dan weer niet alleen bij categorie 1 horen, maar uberhaupt tot de hoogtepunten van de jaren 80. In dit opzicht staan Joshua Tree en Achtung Baby toch hoger in mijn achting, want ZEER consistent.
0
geplaatst: 17 december 2024, 17:49 uur
Vespertine in de top 40!
Mooi dat deze hemelse plaat hier de verdiende waardering krijgt.
Mooi dat deze hemelse plaat hier de verdiende waardering krijgt.
0
geplaatst: 18 december 2024, 11:26 uur
Een aantal vrouwelijke artiesten lijken met het jaar populairder te worden hier. Björk is daar een goed voorbeeld van. Joni Mitchell ook trouwens.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 december 2024, 14:49 uur
Ik heb mijn inzending van vorig jaar niet bij de hand, maar Homogenic zou zo maar voor het eerst mee kunnen doen bij mij. Ook Achtung Baby, Remain in Light, Different Class en Spirit of Eden (allemaal mannen ja) zijn matches en zo doe ik nog even een eindsprintje.
188/980
188/980
0
geplaatst: 18 december 2024, 15:58 uur
Björk moet ik toch ook nog eens veel vaker gaan luisteren, te beginnen bij deze plaat. Bachelorette is absolute wereldklasse!!!
0
geplaatst: 18 december 2024, 18:31 uur
Nog steeds Top 30 (2 x) maar dat is toch wel even een fikse terugval voor Joy Division.
0
geplaatst: 18 december 2024, 21:38 uur
Van 2 keer top 10 naar 2 keer top 30, wel opvallend inderdaad.
Inmiddels 221/980 matches hier.
Van de laatste update had ik alleen Achtung Baby (met 4* wel de beste U2-plaat, maar zit voor mij ergens tussen 501 en 1500 vermoedelijk) en Spirit of Eden (3,5*, ik trek de stem van Hollis maximaal 20 minuten) niet.
Inmiddels 221/980 matches hier.
Van de laatste update had ik alleen Achtung Baby (met 4* wel de beste U2-plaat, maar zit voor mij ergens tussen 501 en 1500 vermoedelijk) en Spirit of Eden (3,5*, ik trek de stem van Hollis maximaal 20 minuten) niet.
0
geplaatst: 19 december 2024, 12:46 uur
Radiohead lijkt een grote slag te gaan staan. In Rainbows op 16 en dan verwacht ik er nog drie.
0
geplaatst: 19 december 2024, 13:26 uur
De adoratie van In Rainbows heb ik nooit zo gesnapt, maar dat bericht er onder werpt hier wel een interessant licht op. Misschien toch nog maar eens goed gaan beluisteren.
En spannnnoooond, we gaan richting de top 10.... Zou toch wel leuk zijn als iets anders dan OK Computer op 1 staat. Krijg ik een beetje Bohemian Rhapsody-vibes bij. Hierbij wel gezegd hebbende dat de genoemde plaat en het genoemde lied natuurlijk abslouut op een dergelijke plek zouden kunnen horen....
En spannnnoooond, we gaan richting de top 10.... Zou toch wel leuk zijn als iets anders dan OK Computer op 1 staat. Krijg ik een beetje Bohemian Rhapsody-vibes bij. Hierbij wel gezegd hebbende dat de genoemde plaat en het genoemde lied natuurlijk abslouut op een dergelijke plek zouden kunnen horen....
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 december 2024, 13:50 uur
Kunnen we ons permitteren om tot updates van 5 terug te gaan? Ja, dat kunnen we!
Een beste terugval van ( ) wel. Nou is de band wat in mijn achting gestegen sinds ik ze vorig jaar live zag en de afsluiter dezes staat als het spreekwoordelijke huis, maar het hele album vind ik toch wel een lange zit. In In Rainbows zie ik het groeipotentieel nog wel, maar Rumours en Wish You Were Here zijn voor nu de enige echte matches.
190/985
Een beste terugval van ( ) wel. Nou is de band wat in mijn achting gestegen sinds ik ze vorig jaar live zag en de afsluiter dezes staat als het spreekwoordelijke huis, maar het hele album vind ik toch wel een lange zit. In In Rainbows zie ik het groeipotentieel nog wel, maar Rumours en Wish You Were Here zijn voor nu de enige echte matches.
190/985
0
geplaatst: 19 december 2024, 16:13 uur
( ) stond hier 20 jaar geleden in de top 3. Nu nog net top 100. Na de 00's ben ik mijn interesse er wel in verloren. Iets soortgelijks geldt voor Pearl Jam. In de jaren '90 Ten veel gedraaid, sommige periodes zelfs dagelijks. Maar nu allang geen kandidaat meer voor mijn top 500.
Ben wel benieuwd wat de hoogst genoteerde plaat zal zijn die ik niet in mijn lijst heb. Er zal er vast nog eentje komen.
Ben wel benieuwd wat de hoogst genoteerde plaat zal zijn die ik niet in mijn lijst heb. Er zal er vast nog eentje komen.
0
geplaatst: 19 december 2024, 16:40 uur
Woa! Niet eens top 500 meer?? Ik niet vanwege bewezen en gevalideerde kwaliteit? Jeugdsentiment?
1
geplaatst: 20 december 2024, 09:41 uur
Pinsnider schreef:
Zou toch wel leuk zijn als iets anders dan OK Computer op 1 staat. Krijg ik een beetje Bohemian Rhapsody-vibes bij.
Vorige keer stond OK Computer in ieder geval niet op 1.Zou toch wel leuk zijn als iets anders dan OK Computer op 1 staat. Krijg ik een beetje Bohemian Rhapsody-vibes bij.
0
geplaatst: 20 december 2024, 09:42 uur
Nevermind boven Ten.
Misplaced Childhood hoger dan ooit.
En nog altijd geen editie met Pink Floyd in de top 10.
Misplaced Childhood hoger dan ooit.
En nog altijd geen editie met Pink Floyd in de top 10.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 december 2024, 10:49 uur
...en voor mij alleen een bescheiden match met The Doors
Wel allemaal grote klassiekers op papier, dat dan weer wel.
191/990
Wel allemaal grote klassiekers op papier, dat dan weer wel.
191/990
1
geplaatst: 20 december 2024, 12:49 uur
Oe, spannend!!
Mooie update weer met terechte klassiekers. Dark Side of the Moon toch wel verrassend laag... Zat even te mijmeren of het objectief gezien misschien de beste plaat ooit is. De ideeënrijkdom, ingezet door de Beatles, omgezet naar perfectie over een gehele plaat...
0
geplaatst: 20 december 2024, 16:15 uur
Als we Dark Side of the Moon en Nevermind achter elkaar draaien en nog eens goed beluisteren, en dan een poll doen welke van de twee het meest tijdloze meesterwerk is en je dus hoger zou verwachten….. 

1
geplaatst: 20 december 2024, 17:36 uur
R-DJ schreef:
Als we Dark Side of the Moon en Nevermind achter elkaar draaien en nog eens goed beluisteren, en dan een poll doen welke van de twee het meest tijdloze meesterwerk is en je dus hoger zou verwachten…..
Wat is je punt, DSOTM staat toch ook hoger dan Nevermind?
2
geplaatst: 20 december 2024, 18:07 uur
Oops
Laat ik nog een kop koffie nemen, alles is goed gekomen 
0
geplaatst: 20 december 2024, 18:39 uur
Waarschijnlijk zal het wel spannend worden. In toplijsten van muziekpublicaties is het redelijk gelijk verdeeld denk ik. De vraag is natuurlijk wat een leuker album is, waar luister je grager naar?
0
geplaatst: 22 december 2024, 11:53 uur
Toch wel een paar enorme verrassingen. R.E.M. en Interpol opeens in de top 10. The Bends weer helemaal terug na de enorme terugval vorig jaar. En dan de winnaar van vorig jaar opeens terug naar plek 7!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 december 2024, 12:25 uur
Geen slechte albums in deze update, al is toptien voor dit retroplaatje van Interpol wel wat erg veel eer. The Suburbs en The Bends zijn bescheiden matches, Automatic for the People een minder bescheidene.
194/995
194/995
0
geplaatst: 22 december 2024, 12:52 uur
Van de platen in deze update deed natuurlijk alleen VU & Nico iets nieuws. Allemaal uitstekende albums, dat zeker. Maar wat mij betreft is Interpol niet meer of minder retro dan de andere drie
0
geplaatst: 22 december 2024, 17:31 uur
Kleine aderlating toch wel, die val van TVU. Al zat ie er gezien de andere ontwikkelingen in de lijst wel aan te komen.
Wel spannend, ik kan nog vier albums opnoemen die nog niet langsgekomen zijn maar die vijfde? Edit: ah ik weet m
Wel spannend, ik kan nog vier albums opnoemen die nog niet langsgekomen zijn maar die vijfde? Edit: ah ik weet m
1
geplaatst: 22 december 2024, 18:01 uur
Casartelli schreef:
Geen slechte albums in deze update, al is toptien voor dit retroplaatje van Interpol wel wat erg veel eer.
Even lekker stoken: Turn on the Bright Lights is wat mij betreft een betere postpunkplaat dan enige plaat die de jaren ‘80 heeft voortgebracht.Geen slechte albums in deze update, al is toptien voor dit retroplaatje van Interpol wel wat erg veel eer.
* denotes required fields.