MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #3

zoeken in:
Pffff, het Boxertje, vloer me af heur

The Boxer blijft schitterend. ❤️

Origineel van Nick & Simon GODEN

Joren999 schreef:
Ik verbaas me altijd dat Diggy Dex zo vaak en hoog in de Top 2000 staat. Het kan aan mij liggen maar je hoort verder nooit wat over hem, maar blijkbaar heeft hij een redelijk vaste fanschare. Of draagt hij bij aan een programma dat ik niet ken ofzo?

Die fanschare komt erg overeen met het radio 2 publiek. Daar draaien ze zijn liedjes ook buiten de top 2000 vrij veel.

The Boxer, beste van Simon & Garfunkel.

The Boxer is natuurlijk een mooi nummer, maar ik ga specifiek lekker op die drum-reverb aan het einde van de lailailai en het subtiele trompetje gedurende het couplet. Ben nou eenmaal een sucker voor dit soort productionele details.

Gretz schreef:

(embed)
Ban.

staralfur schreef:
The Boxer, beste van Simon & Garfunkel.

Dat is Sound of Silence, al is de Disturbed versie nóg iets beter.

starbright boy schreef:
(quote)

Die fanschare komt erg overeen met het radio 2 publiek. Daar draaien ze zijn liedjes ook buiten de top 2000 vrij veel.
Ah okee, dat wist ik niet, maar verklaart het wel.

harm1985 schreef:
(quote)

Ban.

harm1985 schreef:
(quote)

Als je genoeg hebt van MuMe, kun je ook gewoon je account opzeggen, he

Zo onverbloemd over de top kitsch dat ik het weer leuk ga vinden. Een keer per jaar ofzo.

Ff mute. Dat opera getier trek ik niet.

Lekker over the top, 1 keer per jaar is meer dan genoeg.

starbright boy schreef:
Zo onverbloemd over de top kitsch dat ik het weer leuk ga vinden. Een keer per jaar ofzo.

Leuk is een groot woord, maar ik gun de opera-liefhebbers hun 2 nummers in de lijst.

Operaliefhebbers halen hun neus op voor deze populistische onzin.

Johnny Marr schreef:
Ff mute. Dat opera getier trek ik niet.
Eens. En dan te bedenken dat Freddie Mercury nog wat pathetischer is

Disturbed is zo ongeveer de grootste abominatie in de top 30. Gelukkig alweer een paar plekken lager dan vorig jaar.

Geen idee hoe dat zo populair is geworden. Waarschijnlijk mensen die het origineel nooit hebben gehoord.

Volume ging even omhoog. Prachtige operakitsch.

harm1985 schreef:
Disturbed is zo ongeveer de grootste abominatie in de top 30. Gelukkig alweer een paar plekken lager dan vorig jaar.

Geen idee hoe dat zo populair is geworden. Waarschijnlijk mensen die het origineel nooit hebben gehoord.
Mensen vinden het vol passie schijnt. En sowieso is Disturbed enigszins populair bij mensen die niet genoeg hadden aan één Limp Bizkit.

Deze is veel beter:

harm1985 schreef:

Kreeg vorig jaar natuurlijk nog een extra boost door die remix van Cyril. Dat blijft de meest kotsopwekkende plaat ooit.

Blijf me overigens ook verbazen over hoe populair de gothic methal nog steeds is, gezien de veelvoud waarmee Within Temptation, Nightwish en Evanescence voorbijkomen.

Emo Rock op z'n best

Gretz schreef:

Iedereen is blijkbaar een god tegenwoordig. Straks is het hier nog 'Monique Smit GODIN'.

Titmeister schreef:
(quote)

Kreeg vorig jaar natuurlijk nog een extra boost door die remix van Cyril. Dat blijft de meest kotsopwekkende plaat ooit.
Die heb ik nog steeds niet gehoord. Zo eens luisteren.

Joren999 schreef:
(quote)
Die heb ik nog steeds niet gehoord. Zo eens luisteren.

Ik neem geen verantwoordelijkheid voor de mentale gevolgen daarvan

Joren999 schreef:
(quote)
Mensen vinden het vol passie schijnt. En sowieso is Disturbed enigszins populair bij mensen die niet genoeg hadden aan één Limp Bizkit.

Dat passie excuus wordt denk ik ook veel gebezigd bij De Beste Zangers-meuk.

Origineel van Joost GOD en Ski Aggu en Otto Waalkes

Iemand ergens anders op de interwebs: 'Die cover door Disturbed is begrafenismuziek voor politieagenten.'

Titmeister schreef:
(quote)

Ik neem geen verantwoordelijkheid voor de mentale gevolgen daarvan
Nieuwe speakers hè, die laten alles goed klinken. Maar misschien wil ik die niet beschadigen, dan maar via de laptopspeakers. Gezien de compressie die ik verwacht klinkt dat vermoedelijk nog 'beter' ook.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:10 uur

geplaatst: vandaag om 13:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.