Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000 #3
zoeken in:
1
geplaatst: 31 december 2025, 14:44 uur
Okee, misschien niet per se het minste uur want er staan ook wel erg mooie en goede liedjes genoteerd dit uur. Dan toch in ieder het meest inconsistente uur.
1
geplaatst: 31 december 2025, 14:45 uur
Old & Wise 
Prachtig gezongen ook door Floor Jansen in een programma dat voorafgaand aan de lijst werd uitgezonden.

Prachtig gezongen ook door Floor Jansen in een programma dat voorafgaand aan de lijst werd uitgezonden.
2
harm1985 schreef:
En dan ben je pas 23. Ik ben, met mijn bijna 41 jaar oud, zoveel milder dan 20 jaar geleden..
(quote)
En dan ben je pas 23. Ik ben, met mijn bijna 41 jaar oud, zoveel milder dan 20 jaar geleden..
Merk dus zelf ook enorm dat ik met elk extra jaar iets milder lijk te worden over de draken
0
jasper1991 schreef:
Old & Wise
Old & Wise

Pas maar op, straks staat die naast de Phantom
1
geplaatst: 31 december 2025, 14:46 uur
Op Mr. Blue Sky zit ook geen slijt, wat een fantastisch nummer. Een objectieve banger.
1
geplaatst: 31 december 2025, 14:46 uur
ABDrums schreef:
Op Mr. Blue Sky zit ook geen slijt, wat een fantastisch nummer. Een objectieve banger.
En zo hebben ze er meer! Toffe band.
1
geplaatst: 31 december 2025, 14:47 uur
Gretz schreef:
Merk dus zelf ook enorm dat ik met elk extra jaar iets milder lijk te worden over de draken
(quote)
Het is als je graag naar de Top2000 luistert ook wel een kwestie van 'if you can't beat them, join them', maar ik word idd ook steeds milder
0
Arrie schreef:
Als je C&M had gedaan had je vast geweten dat hun beste nummers op Parachutes staan. Prachtalbum.
(quote)
Als je C&M had gedaan had je vast geweten dat hun beste nummers op Parachutes staan. Prachtalbum.
Parachutes is denk ik wel mijn favoriete album ja. Don't Panic, inclusief videoclip was echt een revelatie op mijn 15e. Tot die tijd was het Oasis, Blur en Radiohead wat de klok sloeg. Ik denk dat Coldplay de eerste 'nieuwe' band was die ik ontdekte en fan van werd, voor 3 albums dan, maar sowieso cruciaal in mijn muzikale ontwikkeling.
Maar dat betekent niet altijd dat daar dan ook mijn favoriete nummer op staat.
Ironisch genoeg heeft het jaren geduurd voordat er überhaupt een nummer van Parachutes in de top 2000 stond. En nog zijn de eerste 2 albums zwaar ondervertegenwoordigd.
1
Zeker! Don't Bring Me Down is ook zo'n klasbak. ELO heeft een aantal fantastische nummers gemaakt.
2
geplaatst: 31 december 2025, 14:49 uur
Ook ik word milder. Hoewel ik sommige draken echt wel te ver vind gaan. Ik zal echter niet meer Springsteen constant afzeiken.
0
geplaatst: 31 december 2025, 14:49 uur
Eén van mijn favoriete bands. Eldorado, A New World Record, Out of the Blue. ❤️
1
geplaatst: 31 december 2025, 14:50 uur
Terwijl je lichaam sneller geneest als je je snijdt aan een kartelmes dan aan een gewoon mes.
0
geplaatst: 31 december 2025, 14:50 uur
Mooi man oudjaarsdag, net 4 ambulances en een trauma helikopter hier langs en over. Zal wel weer wat misgegaan zijn met vuurwerk.
0
geplaatst: 31 december 2025, 14:51 uur
harm1985 schreef:
Omdat vrouwen als Taylor Swift systematisch genegeerd worden als er over grootste songwriters gesproken wordt een omdat Eefje de Visser in de top 2000 hoort, aangezien ze eigenhandig verantwoordelijk is voor de revival van het Nederlandse vrouwelijke poplied en zo de weg heeft gebaand voor Froukje, S10, Meau en Hannah Mae.
En totdat Eefje de Visser in de top 2000 staat zal ik erover klagen. Idem dito tot All Too Well in de top 100 staat.
(quote)
Omdat vrouwen als Taylor Swift systematisch genegeerd worden als er over grootste songwriters gesproken wordt een omdat Eefje de Visser in de top 2000 hoort, aangezien ze eigenhandig verantwoordelijk is voor de revival van het Nederlandse vrouwelijke poplied en zo de weg heeft gebaand voor Froukje, S10, Meau en Hannah Mae.
En totdat Eefje de Visser in de top 2000 staat zal ik erover klagen. Idem dito tot All Too Well in de top 100 staat.
Nog even een bruggetje maken naar Blackbird. Kennen jullie het mopje over die Nederlandse https://www.nporadio2.nl/nieuws/npo-radio-2-topsong/f594f6d0-842f-476d-a865-9d6beab0ae45/blackbird-pakt-npo-radio-2-topsong-met-first-in-line]zangeres met dezelfde naam die met 8 nummers op de keuzelijst staat?
Maar nog steeds niet in de Top 2000, en niemand kent haar muziek echt, in tegenstelling tot Eefje

https://i.ibb.co/vC5q9LBt/Greenshot-2025-12-31-14-34-18.png
[url=https://ibb.co/gbXW2ShD[/url]
1
harm1985 schreef:
Terwijl je lichaam sneller geneest als je je snijdt aan een kartelmes dan aan een gewoon mes.
(quote)
Heel scherp (pun not intended)
1
koosknook schreef:
Één van de weinige Beatles nummers die ik steeds ietsje beter ga vinden
Één van de weinige Beatles nummers die ik steeds ietsje beter ga vinden
Zoek ook eens de Crosby, Stills & Nash versie op:
0
geplaatst: 31 december 2025, 14:52 uur
1
geplaatst: 31 december 2025, 14:53 uur
Hier had natuurlijk gewoon The Drugs Don't Work
zo hoog moeten staan he, laten we wel wezen
1
geplaatst: 31 december 2025, 14:53 uur
Gretz schreef:
(quote)
Maar sommige dingen blijven objectief kut. Dat dan ook weer.
1
geplaatst: 31 december 2025, 14:54 uur
Gretz schreef:
Hier had natuurlijk gewoon The Drugs Don't Work
Nee, gewoon nee. Deze is erg, maar nog wel aanhoorbaar. The Drugs Don't Work is echt een zeikplaat.Hier had natuurlijk gewoon The Drugs Don't Work
0
geplaatst: 31 december 2025, 14:54 uur
Vet nummer van The Verve, kan ik blijven horen. De videoclip is een eerbetoon aan 'Vindaloo' van Fat Les:
2
geplaatst: 31 december 2025, 14:55 uur
kaj_666 schreef:
Het is als je graag naar de Top2000 luistert ook wel een kwestie van 'if you can't beat them, join them', maar ik word idd ook steeds milder
(quote)
Wij zijn dan ook de beste generatie.
* denotes required fields.