MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Album Top 100 (Studio Brussel)

zoeken in:
Foo fighters vond ik in het begin nog wel leuk, maar de latere platen werden eigenlijk steeds meer van hetzelfde.. net als die andere 90s band Live
Dan inderdaad maar de echte grunge (als het echt niet anders kan ).

Feeder
Lost Highway schreef:
Ik dacht dat jij zo tegen lijstjes was?

Bedoel je mij?
Ik heb niets tegen lijstjes, ik luister echt graag naar dingen zoals de album 100 of de tijdloze. Kvind het echt fascinerend om te horen welke dingen er succes oogsten.

Maar ik kan zelf echt geen lijstjes opstellen, lukt écht niet.

Nu trouwens Afghan Whigs, ik krijg bijna de tranen in m'n ogen van al die pracht op de radio te horen.

Lost Highway
Ja ik bedoelde jou.
Maar het is inderdaad wel een zéér knappe top 100. Ik luister nog zelden Studio Brussel, maar dit is genieten.

Feeder
Lost Highway schreef:
Ja ik bedoelde jou.
Maar het is inderdaad wel een zéér knappe top 100. Ik luister nog zelden Studio Brussel, maar dit is genieten.

Wanneer hoort een mens eens Shadowplay op de radio?

Lost Highway
Ik mis ook Turn On The Bright Lights Feeder. Studio Brussel heeft Interpol nooit gepromoot, het zal daar misschien aan liggen. Nochtans zijn de heren graag gezien in ons landje, kijk maar naar het uitverkochte ( en abnormaal sublieme ) concert in Vorst november ll.

Nu toch twee mindere platen; Live en Coldplay.

Lost Highway
Echt slechte platen staan er ook niet in heb ik de indruk.

Lost Highway schreef:

Jawel hoor, Bloc Party bijvoorbeeld

X&Y vind ik het minst goede album van Coldplay, maar zeker niet slecht, integendeel. "Thunder Road" van Bruce Springsteen vind ik dan weer prachtig!

51, toch laag voor The Doors...

Feeder
Waldo Jeffers schreef:
(quote)

Jawel hoor, Bloc Party bijvoorbeeld

Ach welnee, het is natuurlijk niet van een torenhoog niveau maar ik heb wel hun twee albums staan en dat is niet omdat het overhypte prut is. Bloc Party is gewoon meer dan degelijk.

Lost Highway schreef:

Daan en Damien Rice maken nu niet echt veel indruk Counting Crows heb ik ook een beetje hekel aan, maar verder heb ik nog weinig echt barslechts gehoord.. dat is bij die Nederlandse top100 lijstjes wel anders

Toch nog een keer The Doors

Feeder
Facedown schreef:
51, toch laag voor The Doors...

Vééééél te laag. Bijna schandalig

Prachtig gewoon, het debuut van the Doors, nog steeds een fantastisch album dat staat als een huis (maar inderdaad veel te laag in de lijst)!

wcs
Ziet er naar uit dat elke dEUS in top 50 gaat staan

wcs schreef:

van overdrijven gesproken... Minstens 2 platen van hen horen, vind ik, geeneens in deze lijst

Lost Highway
Het debuut van The Doors hoort inderdaad veel hoger te staan. Benieuwd of orbit na deze nog vindt dat er geen barslechte platen in staan.
Daan is inderdaad wel zéér matig, maar een beetje Belgisch chauvinisme moet wel kunnen, als je bijvoorbeeld ziet waar Opgezwolle in deze lijst staat.

wcs schreef:

Hun recentste "Vantage Point" wellicht niet.

Lost Highway schreef:
Het debuut van The Doors hoort inderdaad veel hoger te staan. Benieuwd of orbit na deze nog vindt dat er geen barslechte platen in staan.

Na welke?

Bowie staat in mijn eigen top10, en dus hier véél te laag! The Doors staat wat mij betreft ook véél te laag, klassieker!

OMG, nu inderdaad een barslechte.. GnR

WernerGSF
Hihi, Appetite For Destruction beter dan Led Zeppelin IV ?

Lost Highway
Ik doelde op Led Zep orbit. Led Zep kan ik wel nog smaken maar GnR vind ik ook niks.
Bowie is natuurlijk überfantastisch.

Ohja, het 'verplichte' Led Zep.. ik vind daar inderdaad geen fluit aan die bombastenrock uit de jaren 70, maar ik hoor er nog wel aan af wat anderen daarin zien (als het je genre is)

Guns 'n Roses vind ik wel goed (hun debuut althans) maar aan Led Zeppelin kan ze niet tippen.

Lost Highway
Ik moet Berlin toch maar eens gaan kopen als ik dit hoor, wat een prachtige song.

Feeder schreef:
(quote)

Zijnde?

Nou, das toch duidelijk: Worst Case Scenario & In A Bar, Under The Sea horen erin, The Ideal Crash & Pocket Revolution niet.

Lost Highway
Hm Air, dit vind ik pas een overschatte slaapverwekkende met lucht gevulde plaat. Gelukkig houden we het bij één nummer, of een laattijdige siësta deed zijn intrede.

wcs
LucM schreef:
(quote)

Hun recentste "Vantage Point" wellicht niet.

Albums jonger dan 1 jaar mogen nog niet dus dat klopt maar ik doelde op elk album dat er al in mag ( my sister even niet meegerekend)

Lost Highway schreef:
Hm Air, dit vind ik pas een overschatte slaapverwekkende met lucht gevulde plaat. Gelukkig houden we het bij één nummer, of een laattijdige siësta deed zijn intrede.

Letterlijk lucht ja.. ook weer zo belachelijk populair bij de jaren 90 nostalgisten

Nu wel weer Kid A!

Lost Highway
De Thrillerhype mag nu ook wel gaan stoppen.

WernerGSF
Lost Highway schreef:
De Thrillerhype mag nu ook wel gaan stoppen.

Thriller was een mijlpaal in de popgeschiedenis, dus terecht dat het album in de top100 staat.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:20 uur

geplaatst: vandaag om 04:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.