MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
Een hoop nummers die wendyvortex noemt zijn populair bij een brede groep, een enkele uitzondering daargelaten. Wat mij persoonlijk opvalt is dat het nummers zijn die in 'hun' tijd zijn doodgedraaid omdat het substantiële hits waren. Wat mij betreft kan de lijst zo worden uitgebreid met Paradise By The Dashboard Light van Meatloaf, Radar Love van Golden Earring en Lola van The Kinks. Het zijn geen slechte nummers, maar ik kan ze niet meer horen. Met Paradise By The Dashboard Light is het zelfs zo erg dat ik de radio even uitzet als het voorbij komt. Veel van die liedjes zijn de vaste keuzes geworden in radioprogramma's, alsof de groep/artiest verder nooit iets heeft gepresteerd.

PEN15 schreef:

Kan ik me niets van herinneren!

Je hebt het verdrongen!

Gelukkig ben ik inmiddels niet meer afhankelijk van de radio. Paradise by the Dashboardlight en Radar Love draai ik zelfs af en toe nog wel, als je ze met mate hoort dan zijn het gewoon nog steeds sterke nummers. Met Lola heb ik nooit veel gehad, dan hebben The Kinks toch wel betere nummers. Bohemian Rhapsody dat draai ik dan echt nooit meer vanwege te veel te vaak gehoord. Op zich zijn er slechtere keuzes als nummer 1 in de Top 2000. Slecht is het nummer niet verder.

Mijn Top 2000 haatlijst zal ongetwijfeld beïnvloed zijn door nummers die te vaak op de radio voorbijkwamen.

Anderzijds kan ik af en toe best wel lol beleven aan ongetwijfeld op MM weinig gewaarde nummers als Boer Harms of Bloemetjes Gordijn.

Maar goed Crowded House verdenk ik er echt van de ze Don't Dream It's Over alleen maar geschreven hebben om mij te jennen en "Mmm Mmm Mmm Mmm" is hoogstwaarschijnlijk het absolute dieptepunt uit 300.000 jaar menselijke beschaving. Sommige liedjes haat ik echt.

En soms weet ik het nog niet, vooralsnog vind ik deze nog wel grappig. Ongetwijfeld straks ook een sterke kandidaat voor slechtste ooit lijsten:

Mssr Renard schreef:
Gelukkig ken ik die slechtere zomerhits dan niet, al staat me wel bij dat er vroeger een liedje was dan Vamos a la Playa heet. Een earwurm van jewelste.

Edit, gevonden:

(embed)
Nog steeds een tof nummer. En voor jouw oorplezier, ook de opvolger is prima

Nog even over Vamos A La Playa, dat nummer schijnt over de nucleaire bom te gaan. Niet zo vrolijk dus als het lijkt...

Laten we naar het strand gaan
De bom ontplofte
De straling brandt
En schakeert alles blauw
Allemaal met sombrero
De radioactieve wind
Blaast je haar door de war
Eindelijk is de zee schoon
Geen stinkende vissen meer
Maar fluorescerend water

Laatst hoorde ik 'Het Dorp' weer eens, in de alleraardigste film Holland. Goede reminder dat ik zo'n schurfthekel heb aan die weerzinwekkende boomernostalgie.

Slowgaze schreef:
Laatst hoorde ik 'Het Dorp' weer eens, in de alleraardigste film Holland. Goede reminder dat ik zo'n schurfthekel heb aan die weerzinwekkende boomernostalgie.

Dat heb ik nou altijd bij Ramses Shaffy...

Slowgaze schreef:

Nee, millenials hebben het niet makkelijk. vormen nog net niet The Anxious Generation, zijn wel behept met FOMO, denken dat de wereld pas na hun geboorte vorm kreeg.

Boomer-nostalgie: moeten we die dan maar ausradieren? Zou zeggen: geef het goede voorbeeld en strijk eerst je eigen Weltschmerz even glad. Leven en laten leven.

En Shaffy zit in de cultuurcanon (Sammy, Pastorale)

Poek schreef:
Nog even over Vamos A La Playa, dat nummer schijnt over de nucleaire bom te gaan. Niet zo vrolijk dus als het lijkt...

De bom ontplofte
De straling brandt
En schakeert alles blauw
Allemaal met sombrero
De radioactieve wind
Blaast je haar door de war
Eindelijk is de zee schoon
Geen stinkende vissen meer
Maar fluorescerend water

DJ Koze heeft hier samen met Soap & Skin recent een fijne interpretatie van gemaakt met het tweeluik A Dónde Vas? / Vamos a la Playa.

Jazzy Ambient Techno Dub

Gast
geplaatst: vandaag om 08:20 uur

geplaatst: vandaag om 08:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.