MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 100 : Mooiste gitaarsolo's

zoeken in:
moviefreak#1
29. Metallica - Nothing Else Matters

nog veel meer van Metallica dat nog kan komen ...

28. Toto- Slipped Away

27. Van Halen- Runnin' With the Devil

moviefreak#1
26. BB King - Sweet Sixteen

25. Van Halen- Jump

moviefreak#1
24. Metallica - The Unforgiven

23. Toto- kingdom of Desire

22. Deep Purple- Space Truckin'

Kom op Toto, je hebt bijna een hele pagina alleen volgepost... Het is niet erg hoor, als het topic even 10 minuten stil ligt...

moviefreak#1
Ik heb hem door, hij wil zo snel mogelijk naar de nummer 1 om aldaar die ene song van Toto te plaatsen , welke song dat is is voor mij ook nog een raadsel

moviefreak#1 schreef:

Ik heb hem door, hij wil zo snel mogelijk naar de nummer 1 om aldaar die ene song van Toto te plaatsen , welke song dat is is voor mij ook nog een raadsel

Ach, dat doet er toch helemaal niet toe, ze zijn immers allemaal fantastisch. Ik gok dat TOTO er zo nog 10 uit z'n mouw schud om te topplaatsen mee te vullen.

10 ? eerder 20

21. Toto- High Price of Hate

20. Dire Straits - Tunnel of Love

To...............oh nee niet weeral

19. Tool - Forty Six & 2 (meer een gitaar én drumsolo tegelijkertijd)

18. Iron Maiden - Fear of the Dark

17. Eagles- Hotel California

herman schreef:
Wat betreft GNR - November Rain: ik vond de 64ste plaats wel mooi genoeg voor dat nummer. Child In Time had van mij daarentegen wel in de top 10 gemogen!

Child In Time is mijn inziens de mooste allertijden. November Rain scoort bij mij ook erg hoog.

Verder ben ik heel slecht in dit topic. Ik houd eigenlijk niet echt van gitaarsolo's.

Ik ook niet echt. Ik ben meer een riffjes man. Een goed bedacht riffje vind ik echt 10x leuker dan een ellenlange solo, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

TOTO schreef:

17. Eagles- Hotel California

Ik zie dit nummer de laatste tijd iedere zondagavond bij The Box Classics. Wat een irritant kutnummer is het toch zeg. En dan staan die 2 gitaristen daar tegenover elkaar een beetje te soleren, bah. Daar komt nog eens bij dat de ene gitarist een piraat met een vlassnorretje is en de andere het ontbrekende BeeGees lid lijkt te zijn.

16. Derek And The Dominoes - Layla

moviefreak#1
thyson schreef:

To...............oh nee niet weeral

19. Tool - Forty Six & 2 (meer een gitaar én drumsolo tegelijkertijd)

gemaster schreef:
(quote)

Ik ook niet echt. Ik ben meer een riffjes man. Een goed bedacht riffje vind ik echt 10x leuker dan een ellenlange solo, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Nog 1 hier, riffjes all the way. Misschien leuk voor een volgend topic, al moet natuurlijk wel voorkomen worden dat daar dan allerhande nummers vanwege de solo ingezet gaan worden. Volgens mij weten sommigen het verschil niet eens tussen een solo en een riff.

moviefreak#1
15. Jimi Hendrix - All Along the Watchtower

vrees niet ... ik heb er nog meer van Jimi in mijn mouw

yeah, jimi - burn my guitar - hendrix!

14. Led Zeppelin - Since I've been loving you

moviefreak#1
13. Metallica - Master of Puppets

12. Jimi Hendrix - Red House

moviefreak#1
11. AC / DC - Thunderstruck

10. Toto- Caught in the Balance

09. Toto - Better World

08. Mark Knopfler- Speedway At Nazareth

07.Toto - gift of faith

Gast
geplaatst: vandaag om 09:43 uur

geplaatst: vandaag om 09:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.