MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3

zoeken in:
Deel 3, en het wordt menens. De vorige 6 namen zijn best oké, maar de hype is ferm overdreven. Wat nu volgt, is gewoon mijns inziens niks waard.

Beyoncé
Ariane Grande
Björk

Deel 4:
Kanye West
Kendrick Lamar
Eminem

Wrathchild1
goldendream schreef:
Dat wordt een lange lijst.
Kun je dan niet beter zeggen wat je niet overschat vindt ?

Alles behalve Depeche Mode, Simple Minds en een paar vergelijkbare 80s bands waarschijnlijk.

Dim
Rammstein
Pink Floyd
Steven Wilson

Arbeidsdeskundige
1. Queen
2. Madonna
3. Beyoncé

1. Marillion
2. Status Quo
3. Linking Park

Madonna en Beyoncé zijn dacht ik geen bands

Nederlandse bands zijn er in overvloed: ik noem, Bløf, Kane en Kensington

1) Sex Pistols
2) Led Zeppelin
3) Metallica

Uit de losse pols:

1. The Velvet Underground
2. The Doors
3. Joy Division

Niet:
Neutral Milk Hotel (ken zelf niemand die dit kent)
Blof (haten is veel te cool):
Kanye West (geen band):

Mssr Renard
Nog een aantal zwaar overschatte bands waar ik toch zelf ook naar luisterde:

1. Lynyrd Skynrd post-1977
2. ZZ Top
3. Porcupine Tree

Ik wil hier ook es wat vrienden maken

1.Radiohead
2.Velvet Underground
3.Metallica
I.m.o echt overschatte bands...sorry
En...ieder zijn mening

johannesA
Eurythmics
James Brown
Björk

De laatste vind ik de slechtste. Staat voor alles wat ik niet goed kan aanhoren.

Primus - they suck!
Primus - they suck!
Primus - they suck!

Ponty Mython
1. Queen
2. Muse
3. Daft Punk

Throwing the unpopular opinion out there...

1. The Smiths
2. Lou Reed
3. Led Zeppelin

1. Arcade Fire
2. The Beatles
3. U2

Eerlijk gezegd kan ik heel wat namen noemen, maar moet ik ook eerlijk bekennen dat ik te weinig heb beluisterd, van die artiesten die ik zou opnoemen. En bij bovenstaanden zal misschien mijn mening (ooit) nog veranderen, wie weet. Maar voorlopig is dit wel mijn mening.

Meest onderschat (en niet obscuur) is ook makkelijk: Bauhaus.

Ik heb mijn kinderen (die dan de 100 jaar zullen aantikken) al de opdracht gegeven om aan het eind van deze Eeuw een " told you so" berichtje hier achter te laten , betreffende de bands U2 , Coldplay en BLØF die dan op de zelfde hoogte zullen staan als iconen van nu zeg maar: Einstein, The Beatles en Diederik Gommers.
De treurigheids bands zoals Radiohead en Neutral Milk Hotel zijn dan al lang en breed vergeten omdat wij dan ook weer naar de dierentuin en buitenlandse campings mogen.

1. Pearl Jam
2. Muse
3. Alle hiphop

luigifort schreef:

3. Alle hiphop

Komt ie weer

1. Oasis
2. Muse
3. The Beatles aka The Rolling Stones

1. Michael Jackson: veel kinderachtige teksten geschreven, nummers klinken gedateerd, werkelijk waar een rare snuiter om als idool te hebben en kwalitatief een veel kortere 'run' dan andere grootheden zoals David Bowie en Paul McCartney.

2. Queen: in de jaren 80 niet veel soeps gemaakt, waarvan de nummers qua sound enorm gedateerd klinkt.

3. Beyoncé

Als ik de top 100 artiesten bekijk op MusicMeter zeg ik deze drie. Beware, hot takes coming:

1. Dire Straits
Ik heb echt nooit begrepen wat er nu goed is aan Dire Straits. Lamlendige muziek op alle fronten. Sowieso heeft Walk of Life het irritantste keyboard-lijntje ooit en had ik graag in de studio erbij willen zijn om het keyboard volledig te slopen zodat dat gedrocht niet op plaat had gekund.

2. Jimi Hendrix
Ik besef zeer goed dat Jimi Hendrix waanzinnig belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van elektrisch gitaarspel, maar dat is voor mij niet genoeg om zo'n hoge positie in de lijst te krijgen. Er is eigenlijk niks van Hendrix waar ik enthousiast van raak, ik vind het vaak vrij stuurloos en zelfs wat rommelig. Ik zou op zijn Top 100-plek graag de Ierse bluesheld Rory Gallagher neerzetten, die me met iedere noot "right in the feels" raakt.

3. Guns 'n Roses
Ik verdoem Slash voor de openingsgitaarlijn van Sweet Child O' Mine. Zelf wanneer je dat ding loepzuiver speelt klinkt het afgrijselijk, raakt echt precies de irritatie-trigger bij mij. Dan heb je ook nog die schorre kraai van een Axl Rose (HAHA JOUW SCHTEM). Echt, Guns 'n Roses-fans die zeggen dat metalzang maar wat geschreeuw is: wat is dit dan? Waarom Guns 'n Roses op 3 staat: ze hebben een aantal mooie nummers met Patience en Estranged.

Don Cappuccino schreef:
...Ik besef me...
Ik besef of ik realiseer mij / me, gaarne.

ZAP! schreef:

3. The Beatles aka The Rolling Stones

Like a rolling stone

Ponty Mython
Om eens in mijn eigen dance straatje te blijven:

1. Daft Punk
2. Tiesto
3. Aphex Twin

Haha Don Cappuccino dat van Slash kan ik wel begrijpen. Ik heb hem een aantal keer live gezien, maar desondanks snap ik de 'hype' niet. Dire Straits heb ik een lange tijd echt stront vervelend en oersaai gevonden, maar ineens klikte het. Zegt natuurlijk niet dat dat ooit nog gaat gebeuren. In de lijst Rolling Stone List of 100 Greatest Guitarists staat Jimi Hendrix op nummer 1 (sowieso een vreemde lijst, maar dat terzijde), terwijl ik er mee eens ben dat de beste man erg rommelig is.

Don Cappuccino schreef:

Echt, ....fans die zeggen dat Jimi Hendrix stuurloos en zelfs wat rommelig is

Don Cappuccino schreef:
Echt, ....fans die zeggen dat Jimi Hendrix stuurloos en zelfs wat rommelig is

Je weet drummers - bijv Moon, the loon; Ginger Baker - moet je zelden serieus nemen, jazz is hoge uitzondering; maar d'n Don heeft nooit een noot jazz gespeeld, nog geen pepernoot. Waarschijnlijk had ie 't over zijne eigen smaeck

Keb ook totaal niks met Jimi...

Gast
geplaatst: vandaag om 16:09 uur

geplaatst: vandaag om 16:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.