MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 100 Magical Second(s)

zoeken in:
ettettummu schreef:
2. goodbye yellow brick road - Elton John

de 2e aaaaaaaaa aaaa haa a aaaaaaaaaa
duidelijk zo?
echt rillingen, elke keer weer

en de nummer 1........

Die kan ik me zo 1-2-3 niet voor de geest halen. Ik ga er eens gericht naar luisteren.
Ik kom erop terug!

ben benieuwd

erwku
wavanbuuren schreef:
Oke, aan mij de eer dan......
1. De drums in "in the air tonight" van Phil Collins.
Tussen de laatste zin van het laatste couplet ("It's no stranger to you and me") en het reffrein.......

Pa dam pa dam pa dampadam pam pam......

Nja, die is ook briljant idd!!!

ettettummu schreef:
2. goodbye yellow brick road - Elton John

de 2e aaaaaaaaa aaaa haa a aaaaaaaaaa

Nou, ik heb The Yellow Brick Road weer eens onder het stof vandaan gehaald. Mooi nummer inderdaad en ik kan wel enigszins met je meevoelen wat je bedoelt, ettettummu.

Dan doe ik er nog eentje:

de gitaar die wordt ingezet na 3:34 bij Mike Oldfield's To France.
Mede daardoor een van de topnummers van de 80's

IK heb altijd het idee dat bij dat nummer ("to France") in het instrumentale gedeelte een fout zit (lijkt op overslaan)

Ja dat klopt ja, ik weet precies wat je bedoelt. Raar moment is dat idd
Ben benieuwd hoe meneer Oldfield daar zelf over denkt.

Foo Fighter - All my life

In de laatste minuut van het nummer schreeuwt Dave Grohl de volgende tekst op een werkelijk fantastische manier:

Done, done; on the next one

Done, I’m done; I’m on to the next one

Sowieso een nummer om uit je dak te gaan. De intro kan namelijk ook zo meedoen bij de Top 100 mooiste intro's!

Het slaat natuurlijk nergens op dat dit topic in een toplijst is gegoten want er komen steeds meer magische seconden bij dus ik ga ook gewoon vrolijk door.

Cage ft. Jello Biafra - Grand 'Ol Party Crash 3:05-3:08

Beat stopt, gitaargeweld, distortion, distortion stopt abrupt, [sample]I hunger[/sample] (uit een computerspel? oude tv serie?), beat begint weer. Het hele nummer is een groot hoogtepunt maar dit betreffende stukje is geniaal.

[edit]Aha, komt uit het spelletje Sinistar, dat ik niet ken[/edit]

Vince vega bracht me op de Foo Fighters. Wat ik altijd geweldig vind, is in Monkey Wrench en dan het gedeelte waarin Dave Grohl als een machinegeweer schreeuwt:

One last thing before I quit
I never wanted any more
Than I could fit into my head
I still remember every single word you said
And all the shit that somehow came along with it
Still there’s one thing that comforts me
Since I was always caged and now I’m free

En dan zijn de magical seconds de (zwaar onverstaanbare) noodkreet freeeeeeee (van 2:55 tot 3:02), die overstemd dreigt te worden door de gitaar en drum, maar de schreeuw blijft gelukkig luid en duidelijk genoeg. Echt super! Sowieso erg lekker nummer.

Ik hoor er nu weer een voorbij komen op 1.23 in Muse - Feeling good, komt die gemodificeerde stem het nummer in. Echt een heerlijk moment vind ik, beetje vergelijkbaar met het moment in Interpol - Leif Erikson dat we hier al eerder hebben gehad.

psychonaatje schreef:

En dan zijn de magical seconds de (zwaar onverstaanbare) noodkreet freeeeeeee (van 2:55 tot 3:02), die overstemd dreigt te worden door de gitaar en drum, maar de schreeuw blijft gelukkig luid en duidelijk genoeg. Echt super! Sowieso erg lekker nummer.

Die is inderdaad ook erg goed!

Cyne - Automation 1:00 - 1:05

Op 1:00 wordt de beat onderbroken en hoor je een gesprekje tussen twee Japanse meisjes. Dat klinkt heel erg leuk om de een of andere reden en ik moet er elke keer weer om lachen .

dutch2 schreef:
67. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond

Het moment dat na het lange spacey intro het beroemde gitaarloopje voor het eerst te horen is. Blijft mooi.

Ik heb nog even de top 100 overlopen, en deze mocht van mij op 1

Pink Floyd - Comfortably Numb: 00:41. De eerste regels van het lied: Hello, is there anybody in there?, waar hij de nadruk legt op de IN. Veel magicaler kan het niet zijn

The Streets - When You Wasn't Famous op 0:53

But I realized with you that the truth can be a whole lot worse thans the facts My whole live I never tought I'd see a m-(en dan weet ik niet wat hij zegt omdat het even heel vreemd gemixt wordt)

Misschien klopt trouwens de tekst die ik hier boven heb getypt niet, maar dat is wat ik er van versta.

Woe to you oh earth and sea.

For the devil that sends the beast with wrath because he knows the time is short.

Let him who have understanding reckon the number of the beast.

For it is a human number.

His number is six hundred and sixty six

Drie keer raden...

I left alone, my mind was blank...

U gaat door naar de volgende ronde.

My son ask for thyself another kingdom.
For that wich I leave is to small for the...

BoordAppel schreef:
81. Nelly Furtado & Jarvis Church - Saturdays

Zelfde verhaal als dat van titan. Ik moet er zelf ook altijd om lachen .

Die blijft zo leuk! Heerlijke meid is het toch.

sxesven
Ik gooi er ook nog maar eentje tegenaan.

Fiona Apple - I Know

Op 3:59 slaat Fiona's stem heel subtiel even over, wat de prachtige finale van het geniale When The Pawn... inluidt. Elke keer weer kippenvel.

Ik ben er net ook nog eentje tegengekomen.

Deep Purple - Burn 2:48, de overgang tussen de twee gitaartstukken

dajando schreef:
96. Radiohead - How to disapear Completely

Rond de 5.20, wanneer de Ahaaaahaaaaaa er weer inspringt. Mensen die dit nummer goed vinden weten wat ik bedoel

Absoluut! Briljant nummer! Voor mij misschien wel de nummer 1 in deze top 100!

Maar wat ik nog net iets mooier vind, is in datzelfde nummer als Thom Yorke nog een laatste keer "I'm not here, I'm not here" zingt. (4.25-4.40 ongeveer) Vooral het moment dat zijn stem overslaat/nog een beetje hoger gaat vind ik fantastisch! (Rond 4.37)

mijn magical (half) minute de gitaarsolo in rational gaze van meshuggah, start op 2.50 tot 3.35 +- , heeerlijk

piew paf poef.

en dan begint jens weer te zingen (lees: schreeuwen), niks mis mee btw

Slint - Washer op 6:50

Ik lijk wel een kip dan, zoveel kippenvel.

Bobiej
Bij Advent van Opeth op 8:53. Geweldig .

The Scientist schreef:
Ik heb ook zo'n moment ja

94. Radiohead - Exit Music (For a Film)

Bij ongeveer 2.45 dat hele zachte bekkentje (is het een bekken?) dat daarna nog een paar keer klinkt.

De laatste keer dat hij 'We hope that you choke, that you choke', zegt. Ik heb kippenvel gekregen op Pukkelpop op dat moment, hij zong het bijna met de tranen in zijn ogen. Zo'n prachtig nummer, zowel live als op de CD.

En volgens het groene boekje is het 'kippenvel'.

Dr. Dre's "The Day The Niggaz Took Over" op 4:32
precies op dat moment is het nummer af

magisch moment.

Dave Alvin - The Man in the Bed

Het stukje vanaf 2:02. Prachtig.

ettettummu schreef:
Dr. Dre's "The Day The Niggaz Took Over" op 4:32
precies op dat moment is het nummer af

magisch moment.

Was ook het eerste wat nij mij opkwam.
Echt een stuk om 4:31 naar uit te kijken.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:33 uur

geplaatst: vandaag om 16:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.